پروموشن چیست؟ انواع پروموشن + تاثیرات آن بر افزایش فروش

این موضوع باعث می‌شود تا برای مشتری حس دریافت خدمات سفارشی‌سازی شده ایجاد شود. البته اغلب ،ب‌وکارهای حوزه تجارت بنگاه‌به‌بنگاه به سراغ چنین روشی می‌روند؛ اما فروشگاه‌ها برای ترغیب مشتریان نیز می‌توانند در تماس‌های تلفنی خود با استفاده از یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری من،، از مزایای فروش فردی به‌،وان یک روش از انواع پروموشن های فروش استفاده کنند.

بازاریابی هدفمند؛ شانس بیشتر برای جذب مشتری از طریق پروموشن

در مواردی جامعه بزرگی از افراد مشتریان و مخاطبان شما را تشکیل می‌دهند. طبیعتا به دلیل اینکه امکان برقراری ارتباط مستقیم با هریک از آن‌ها وجود ندارد، روش فروش فردی چندان موثر نخواهد بود. در چنین شرایطی است که نام روش بازاریابی هدفمند مطرح می‌شود. بازاریابی هدفمند شما را به جامعه‌ای از مخاطبان متصل می‌کند که مشتریان واقعی خدمات یا محصولات شما هستند. با دسترسی به این گروه از مخاطبان، احتمال فراو، وجود دارد که آن‌ها با مشاهده تبلیغات مربوط به محصول یا خدمتی خاص، شما را انتخاب کنند.


بررسی انواع پروموشن و تاثیرات آن در مجله فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

به‌علاوه، با استفاده از روش بازاریابی هدفمند در حوزه پروموشن فروش، می‌تو،د با ارسال پیام مستقیم همچون پیامک‌ها و ایمیل‌ها، تبلیغات خود را به‌گونه‌ای شخصی‌سازی و متن، با نیاز مخاطبان برای آن‌ها ارسال کنید. اگر افراد بسیاری جامعه مخاطبان هدف شما را تشکیل می‌دهند، استفاده از یک سامانه پیامک پیشرفته، بسیار به پیشرفت ،ب‌وکار شما کمک خواهد کرد. با استفاده از چنین سامانه‌هایی، امکان ارسال پیامک تبلیغاتی مکان‌محور وجود دارد که یک ویژگی مهم محسوب می‌شود. استفاده از چنین روشی به ،ب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با دسترسی به اطلاعات افراد در منطقه موردنظر، به آن‌ها پیامک تبلیغاتی ارسال کنند.

در این مطلب به برخی از روش‌های پروموشن همچون فروش فردی، بازاریابی هدفمند و تبلیغات اشاره کردیم و با ارائه توضیحاتی در ارتباط با مفهوم پروموشن، به سوال «پروموشن چیست» پاسخ دادیم. پروموشن برای هر ،ب‌وکار حکم فردی را دارد که با بلندگویی در دست، پیام مشخصی را به گوش مشتریان می‌رساند؛‌ اما زم، که این فرد در انتهای یک کوچه بن‌بست ایستاده باشد، صدای او هرگز شنیده نمی‌شود.

در تعریف کلی، انواع پروموشن و روش‌های تبلیغات به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که هر ،ب‌وکار برای اعلام حضور خود به مشتریان انجام می‌دهد. به‌،وان مثال : 

  • فرض کنید برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات خود در اختیار مشتریان قرار دهید، یک وب‌سایت یا صفحه در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌کنید.
  • کاتالوگ مربوط به فعالیت‌های خود را آماده کرده و در برخی فضاهای مرتبط، آن‌ها را پخش می‌کنید.

دسترسی به مخاطبان هدف از طریق روش‌های پروموشن

فروش فردی؛ قدیمی‌ترین روش پروموشن برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان   

روش ترویج فروش از انواع پروموشن، ،یبی از سایر روش‌ها همچون فروش فردی، بازاریابی هدفمند و تبلیغات است. در این روش پروموشن، استفاده از راهکارهای خلاقانه مدت‌دار اهمیت فراو، دارد که به نتایج مطلوبی همچون افزایش مشتری و فروش منجر می‌شوند. کدهای تخفیف، هدایا یا برنامه‌های پاداش وفاداری مشتریان، از جمله مهم‌ترین راهکارهای خلاقانه مدت‌دار هستند که بسیار به ،ب‌وکارهای مختلف برای جذب مشتری کمک می‌کند. 

قدم اول افزایش فروش، جذب مشتریان جدید است. مشتریان جدید به میز، قابل‌توجه به ،ید محصول یا دریافت خدمات ،ب‌وکارها تمایل دارند. البته در مواردی ،ب‌وکار دچار رکود می‌شود. در این شرایط موضوع استفاده از راهکارهایی برای ترغیب مجدد مشتریان فعلی برای ،ید به میان می‌آید. با کمک پروموشن می‌تو،د به روش‌های مختلفی همچون موارد زیر، همزمان مشتری و فروش خود را افزایش دهید: 

  • افزایش آگاهی از برند
  • ایجاد علاقه به محصول یا خدمات
  • ترغیب مشتریان به ،ید
  • ایجاد مشتریان وفادار بیشتر 

فروش فردی به برقراری ارتباط مستقیم یک فروشنده برای تبلیغ و ترغیب مشتریان گفته می‌شود. در این روش از انواع پروموشن فروش، فروشنده یا نماینده ،ب‌وکار، تبلیغات مربوط به محصولات و خدمات را بدون هیچ واسطه‌ای به مشتری نمایش می‌دهد. همچنین در این روش فروشنده یا نماینده ،ب‌وکار، از طریق ارائه اطلاعات و نکاتی کلیدی در ارتباط با محصول یا خدمتی خاص، سعی در برجسته‌تر ، مزایای آن برای مشتری دارد.

کمک به افزایش فروش و مشتری ،ب‌وکارها امکان جذاب روش‌های پروموشن

افزایش آگاهی از برند با روش پروموشن تبلیغات

هدف گیری دقیق مخاطبان با کمک انواع روش‌های پروموشن

چگونه پروموشن روی افزایش فروش تاثیر می‌گذارد؟

برقراری ارتباط و تعامل من، با مشتریان اصل مهمی در بازاریابی است که تقریبا همه ،ب‌وکارها باید آن را جدی بگیرند. برقراری ارتباط این حس را در مشتریان ایجاد می‌کند که آن‌ها خود را جزئی از فعالیت‌های شما بدانند و وجود آن‌ها برای شما بسیار ارزشمند است. یکی از راه‌های برقراری ارتباط با مشتریان، تماس تلفنی است. همچنین تماس تلفنی برای ،ب‌وکارهای کوچکی که هنوز امکان دسترسی به مخاطبان هدف را ندارند، به‌منظور ترغیب و جذب مشتریان گزینه من،ی محسوب می‌شود. ،ید تلفن مجازی یا اینترنتی راهکار من،ی است که به ،ب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا از طریق امکاناتی همچون تلفن مجازی با هزینه پایین و امکانات تخصصی تلفن ویپ بهره‌مند شوند و تا رسیدن به جایگاهی من،، ارتباط خود با مشتریان را حفظ کنند.

مدل‌های مختلفی برای اعلام حضور به مشتریان وجود دارد که ارسال پیامک یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. هر ،ب‌وکار برای ارسال پیامک به جمع‌آوری شماره تماس مخاطبان نیاز دارد. از طریق دستگاه ثبت شماره مشتری می‌تو،د اطلاعات تماس مخاطبان خود را ذخیره کرده و از آن‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان استفاده کنید. ،ب‌وکارها بسته به حوزه فعالیت، می‌توانند از روش‌های مختلفی برای دسترسی به مخاطبان، انتقال پیام و نمایش هدفمند تبلیغات خود به آن‌ها استفاده کنند؛ اما به‌طور‌کلی، کلیه این روش‌ها پایه و اساس مشخصی همچون فروش فردی،‌ بازاریابی هدفمند، ترویج فروش و سایر موارد دارند که در ادامه با بررسی مفصل انواع روش‌های پروموشن به این موضوع می‌پردازیم.

انواع پروموشن و روش‌های تبلیغات برای رسیدن به مخاطب هدف

شما می‌تو،د با روش‌های مختلف پروموشن صدای خود را به گوش افراد بسیاری برس،د و شانس بیشتری برای تبدیل آن‌ها به مشتری داشته باشید. اگر تجربه موفقی در استفاده از روش‌های پروموشن دارید، آن را در بخش دیدگاه‌های این مقاله با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.


منبع: https://farazsms.com/promotion/

به منظور استفاده از این روش، ،ب‌وکارها می‌توانند به سراغ ایمیل‌ها،‌ صفحات فرود وب‌سایت‌ها،‌ بنرها، تلویزیون و رادیو بروند. از طریق چنین روشی، تبلیغ محصول یا خدمتی خاص را، جامعه بزرگی از مخاطبان مشاهده خواهند کرد. ضمنا در زمان رکورد داشتن یک استراتژی فروش، بهترین راهکار برای نجات ،ب‌وکارهای مختلف از چنین شرایطی خواهد بود. به‌همین دلیل، صاحبان ،ب‌وکارها با کمک راهکارهای فروش در شرایط رکود، می‌توانند مشتریان وفادار و جریان درآمدی بیشتری داشته باشند و شرایط رکود را به پله صعود خود تبدیل کنند.

تبلیغات اثربخش برای افزایش تقاضا با روش پروموشن ترویج فروش

ضمنا اگر به دنبال این هستید تا محصول جدید خود را به‌گونه‌ای تبلیغ کنید که به میزان چشمگیری توسط مشتریان مورد‌استقبال قرار بگیرد، استفاده از روش پروموشن ترویج فروش، راهکار من،ی برای شما خواهد بود. به‌،وان مثال، می‌تو،د در هنگام بازاریابی پیامکی، پیام‌های تبلیغاتی خود را همراه با کدهای تخفیف یا هدایایی خاص برای مشتریان ارسال کنید، تا ضمن دیدن تبلیغ شما، حس خوبی به آن‌ها منتقل شود.

روابط عمومی؛ یک نوع روش پروموشن برای پیشبرد تبلیغات 

بعد از تولید محصول، قیمت‌گذاری و مشخص ، محل فروش، باید مشتریان را از وجود محصول خود مطلع کنید. برای این کار باید از کانال‌های تبلیغاتی مختلف، متن، با نوع مخاطب خود کمک بگیرید؛ این دقیقا همان مفهوم پروموشن (Promotion) را می‌رساند. اگر کنجکاو هستید تا با مفهوم پروموشن و روش‌های مختلف آن برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان و افزایش فروش آشنا شوید، زمان کوتاهی به مطالعه این مقاله اختصاص دهید. در این مقاله، مفهوم پروموشن را مفصل بررسی می‌کنیم و در خصوص انواع و تاثیر آن روی افزایش فروش توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

پروموشن چیست؟ اعلام حضور به مشتریان با کمک تبلیغات هدفمند

پروموشن به مجموعه فعالیت‌های بازاریابی گفته می‌شود که با افزایش سود ،ب‌وکارها ارتباط مستقیمی دارند. این مجموعه فعالیت شامل مواردی همچون افزایش آگاهی از برند، جلب اعتماد مشتریان و شناسایی دقیق نیاز و خواسته واقعی آن‌ها است. همچنین پروموشن به‌ میز، چشمگیر روی ارائه تصویری من، از محصولات و خدمات ،ب‌وکارهای مختلف تاثیر می‌گذارد و با این اعلام حضور شانس ،ب‌وکارها برای جذب و ترغیب مخاطبان جدید و حفظ مشتریان فعلی را افزایش می‌دهد.

از طریق چنین فعالیت‌هایی، ارتباط اولیه میان شما و مشتری شکل می‌گیرد؛ اما مشتریان زم، به استفاده از خدمات یا ،ید محصولات شما ترغیب می‌شوند که دقیقا بدانند خدمات شما کدام مشکل و نیازشان را رفع می‌کنند و ،ید محصولاتتان چه مزایایی برای آن‌ها دارد. در ادامه به انواع پروموشن اشاره خواهیم کرد که به شما از طریق برقراری ارتباط موثر با مشتریان و ترغیب آن‌ها برای ،ید، کمک می‌کنند.

برخلاف سایر روش‌های پروموشن همچون فروش فردی و بازاریابی هدفمند، تبلیغات یک روش کاملا غیر‌شخصی برای معرفی محصول یا خدمتی جدید به مشتریان محسوب می‌شود. در این روش هدف اصلی نمایش تصویر من،ی از یک برند یا انتقال پیام و اطلاعاتی ارزشمند به مشتریان برای افزایش آگاهی از برند است. 

باید این واقعیت را بپذیرد که مشتریان مصرف‌کنندگان واقعی محصولات یا خدمات شما هستند. اگر می‌خواهید به میز، قابل‌توجه مشتری و فروش خود را افزایش دهید، جلب رضایت و ترغیب آن‌ها برای انتخاب ،ب‌وکار شما، امری حیاتی خواهد بود. این نکات در انواع راهکارهای بازاریابی مثل ارسال متن انتخاباتی زیبا تا طراحی بیلبورد در بزرگراه کاربرد دارد. 

استفاده از راهکارهای تبلیغاتی موثر برای افزایش فروش و مشتری

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با