در این مقاله عامل موفقیت چند شعار تبلیغاتی برندهای ایر، و خارجی مختلف را باهم بررسی کردیم. وجهمش، همه این شعارها سادگی و صمیمیتی با مخاطب بود. اهمیتبه لحن برند و فرهنگسازم، در انتخاب و موفقیت یک شعار نقش بسزایی دارد. شعار باید با نوع خدمات شما مطابقت داشته باشد. همچنین روایتگر احساسی باشد که قرار است با استفاده از محصولات شما در مخاطب ایجاد شود. شعار من، باید بهسادگی این احساس را در مخاطب بیدار کند. در واقع اسلوگان باید بهگونهای باشد که بدون پراکندگی یا ابهام در تفسیر، بهراحتی در ذهن مخاطب ثبت شود.
عبارت دور شهر نگرد تو دیوار بگرد که برای پلتفرم «دیوار» انتخاب شده است به چند دلیل توانسته به موفقیت برسد. اصلیترین دلیل، هماهنگی با ،بوکار دیوار است که بهخوبی نوع فعالیت این برند را به مخاطب نشان میدهد. همچنین استفاده از کلمات محاورهای موجب ماندگاری در ذهن مخاطب میشود.
2. شرکت اپل؛ Think Different
شرکت اپل با شعار تبلیغاتی «تفکر متفاوت» و تمرکز بر روانشناسی جذب مشتری توانسته بر توسعه فکری و نوآوری خلاقانه تاکید کند. اپل با این شعار نشان داد آنها بهدنبال طراحی و ساخت محصولاتی هستند که از نظر فناوری، طراحی و تجربهکاربری از رقبا متمایز باشند. این شعار نهتنها یک انگیزه برای مشتریان و فعالان بازار بوده، بلکه نمایانگر فلسفه و رویکرد اصلی Apple در طراحی محصولات و خدماتش نیز بوده است.
3. دیزنیلند؛ The Happiest Place On Earth
آیا تا به حال به این فکر کردهاید که چگونه یک عبارت کوتاه همه ارزش یک محصول یا خدمات را به مخاطبان منتقل میکند؟ آیا شعارهای تبلیغاتی فقط یک عبارت کوتاه یا تصویری اغراقآمیز برای تحت تاثیر قرار دادن ما هستند؟ این سوالها ما را به دنیایی از ابتکار، طراحی، و هنر در خلق شعار تبلیغاتی میبرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی اثربخشی شعارهای تبلیغاتی بپردازم و نمونههای موفق شعارهای تبلیغاتی ایران و جهان را باهم بررسی کنیم؛ اگر میخواهید یک شعار تبلیغاتی تاثیربرانگیز برای برند داشته باشید؛ مطالعه این مقاله کمک بسیاری به شما خواهد کرد.
شعار تبلیغاتی؛ هنری برای فراموش نشدن برند
همچنین بررسی و بازبینیهای متعدد از تاثیر شعار بر مخاطبین، در انتخاب یک شعار تبلیغاتی من، به شما کمک خواهد کرد. در ادامه به معرفی و تحلیل بهترین شعار تبلیغاتی ایران و جهان که برای شما نیز آشنا هستند میپردازیم. همچنین عواملی که به اثربخشی این شعارها کمک کردهاند را بررسی خواهیم کرد.
1. شرکت نایک؛ Just Do It
شعار چیتوز، طعم خوش لحظهها برای چیپسهای شرکت چیتوز انتخاب شده بود. این شعار موفقیت خود را به دلیل داشتن سادگی و قابلیت یادآوری میکند. استفاده از اصطلاحات محاورهای در زبان روزمره که موجب ایجاد احساس نزدیکی بین تولیدکننده و مخاطب میشود این احساس را تقویت خواهد کرد. اضافه ، عبارت «طعم خوش لحظهها» به شعار، تجربه مصرف محصول را تا حدی توصیف میکند و ارتباط مستقیمی بین شعار و محصول برقرار میکند.
شعار “I’m Lovin’ It” مکدونالد، موفقیت بسیاری را برای صاحب این برند به ارمغان آورده است. این شعار بسیار ساده و قابلفهم است و از زبان روزمره استفاده میکند و بهراحتی در ذهن ماندگار میشود. این اسلوگان همچنین احساسات مثبتی را نیز در مخاطب ایجاد میکند. عبارت “I’m Lovin’ It” به م،ای «من دوست دارم یا عاشق این هستم» است که انگیزه و احساسات مثبت را به مخاطبان القا میکند و جذابیت خاصی برای آنها دارد.
شرکت نایک با شعار «فقط انجامش بده» بزرگترین تولیدکننده محصولات ورزشی در جهان شناخته میشود. این شعار باایده تحرک و انگیزه مرتبط است و بهطورمستقیم انگیزه مخاطبان را برای انجام اه، و فعالیتهای خود افزایش میدهد. این شعار تبلیغاتی نشان میدهد هرگونه موانع و ترس را کنار بگذاریم و به انجام کار بپردازیم.این نوع شعارها قابلیت استفاده در تبلیغات مختلف را دارند؛ به،وان مثال میتو،د شعارتان را روی محصولات حک کنید، یا حتی با استفاده از پنل پیامک به،وان پیامهای انگیزشی دوستانه برای مخاطب ارسال کنید.
ردبول به،وان یکی از اسپانسرهای معروف در رویدادهای ورزشی حضور دارد که این ارتباط با ورزش و مسابقات به تقویت اعتبار و شهرت شعار “It Gives You Wings” کمک کرده است. مصرفکنندگان ردبول به دنبال نوشیدنی انرژیزا هستند و این شعار موجب ایجاد این انطباق میان محصول و نیازهای آنان میشود. شعار «به شما بال میدهد» تصویری قوی از انرژی، حرکت و پرش است که باعث جذابیت بیشتر برای مصرفکنندگان میشود.
9. چیتوز؛ طعم خوش لحظهها
وقتی جمله «هرجا سخن از اعتماد است» را میشنوید نام بانک ملی ایران در ذهن شما تداعی میشود. این قدرت شعارهای تبلیغاتی است. شعار برند باید باوجود سادگی، قابلفهم باشد و بهراحتی در ذهن مخاطب ثبت شود. بهعلاوه م،اگرا بوده و با فعالیت و خدمات شما مرتبط باشد. یک شعار تبلیغاتی ایدهآل باید اصالت برند شما را معرفی کند و همچنین تمایز شما با رقبا را بهخوبی به نمایش بگذارد.
علاوهبر استفاده از فاکتورهای ساده نویسی برای ماندگار ، شعار در ذهن مشتریان، تکرار مداوم شعار نیز در این فرایند اثربخش خواهد بود. بدیهی است که هر چه یک شعر بیشتر شنیده شود، در ذهن افراد بیشتری برای مدتزمان طول، ماندگار خواهد شد. روشهای مختلفی برای ماندگار ، شعار به وسیله تکرار مداوم مثل تبلیغات سطح شهری و استفاده از پلتفرمهای سراسری وجود دارد. یکی از این روشهای سراسری استفاده از سامانههای پیامکی برای ارسال شعار برند در کمپینهای تبلیغاتی است. برای تکرار شعار مهم است که همواره با مخاطب، که حتی یکبار به شما مراجعه کردهاند، تعامل کنید. برای این کار از دستگاه ذخیره شماره به منظور ایجاد بانک مشتریان استفاده کنید.