دومین هدف استراتژی محتوا بهبود تجربه کاربری است که برای درک بهتر مثالی را مطرح میکنیم. برای مثال دو سایت را در نظر بگیرید؛ در سایت اول سرعت لود شدن ع،ها بالا است و در محتوای خود از ج،ها و ویدیوهای آموزشی استفاده کرده است. درحالیکه در سایت دوم سرعت لود شدن ع،ها و صفحه پایین بوده و محتوای صفحه فقط شامل متن و ع، است. مسلما سایت اول تجربه کاربری بهتری نسبت به سایت دوم دارد؛ در نتیجه کاربران در آینده برای پاسخ گرفتن به سوالات خود به محتوا سایت اول مراجعه میکنند.
سومین مرحله تدوین برنامهریزی محتوا؛ تحقیق کلمات کلیدی
کریستینا هالورسون (مدرس و مشاور استراتژی محتوا) درباره استراتژی محتوا گفته است: «استراتژی محتوا، شیوه استفاده از محتوا برای دستیابی به اه، ،بوکار و تامین نیاز مشتری است»؛ اما تعریف استراتژی محتوا فقط همین یک جمله نیست. در استراتژی محتوا با دانستن نیازهای اولیه مخاطبان یا ایجاد حس نیاز در آنها، شروع به برنامهریزی برای تولید محتوا من، با بیزینس خود میکنیم. تولید محتوا بدون داشتن برنامه جامع از پیش تعیین شده، عملا کاری بیهوده است. مطالب گفته شده در این مقاله به سوال «چگونه استراتژی محتوا بنویسیم» پاسخ میدهد تا من، ،بوکارتان استراتژی محتوایی بنویسید.
استراتژی محتوا؛ برنامهریزی برای تولید محتوایی ارزشمند
پس از بررسی ، موقعیت بیزینس، ،ت تعیین اه، ،بوکار شما است. هدف ،بوکار شما از تبیین استراتژی محتوا چیست؟ آیا به دنبال فروش بیشتر هستید؟ آیا هدف شما برندسازی است؟ با پاسخگویی به این سوالات هدف از طراحی استراتژی محتوا را برای خود شفاف کنید. در این مرحله معمولا نقشه کلی برای استراتژی تعیین میشود و ممکن است تصمیمگیری برای داشتن پیامک تبلیغاتی یا سایر روشهای تبلیغ، SEO و سایر موارد گرفته شود.
جذب مخاطب هدف و مشتری برای هر ،بوکاری اهمیت بسیاری دارد. برای جذب مخاطب هدف از طریق محتوا ابتدا باید نیازهای مخاطب خود را بشناسیم تا پاسخی من، به آنها داده شود. با دانستن نیازهای مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی، استراتژی محتوایی من،ی طراحی میکنیم که همسو با نیازهای ،بوکار و همچنین نیازهای مخاطبان باشد.
یک تقویم محتوایی شامل مواردی مانند موضوع محتوا، تاریخ انتشار، نوع محتوا (متن، ویدیو، تصویر، ع، نوشته)، کانال انتشار محتوا (وبسایت، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین) است. با تدوین تقویم محتوایی اصولی میتو،د فرآیند تولید محتوای خود را با برنامهریزی منظم پیش ببرید.
مرحله نهایی استراتژی محتوایی؛ ارزیابی
هدف از استراتژی محتوا تدوین و ایجاد محتوا منسجم و ارزشمند است تا مشتریان هدف را جذب سازمان کند. در کل همه ،بوکارها به دنبال جذب مخاطب و افزایش فروش هستند و استراتژی محتوا در این زمینه برای بیزینسها اثرگذاری بسیاری دارد. در ادامه دو مورد از اه، استراتژی محتوا را بررسی کردهایم.
هدف اول استراتژی محتوا؛ جذب مخاطب
قدم اول در طراحی استراتژی محتوا بررسی موقعیت ،ب و کار شما است. قبل از شروع هرکاری باید به چند سوال پاسخ دهید. جایگاه ،بوکار شما در بازار کجاست؟ مخاطبان هدف شما چه ،، هستند؟ مزیت رقابتی بیزینس شما چیست؟ داشتن مزیت رقابتی در رشد بیزینس و فروش بیشتر محصولات یا خدماتتان بسیار کمککننده است. به،وان مثال یکی از مزیتهای رقابتی عالی که میتوان روی آن سرمایهگذاری کرد خدمات پس از فروشتان است. داشتن خدمات پس از فروش من،، مشتریان بیشتری را جذب سازمان شما میکند. همچنین مشتریان شما را به مشتری، وفادار تبدیل میکند.
مرحله دوم تدوین استراتژی محتوایی؛ هدفگذاری
با طراحی استراتژی محتوا مسیر رسیدن به موفقیت در سازمان خود را هموار کنید. جذب مخاطب و مشتری و ارتقا تجربه کاربری، دو مورد از مهمترین پیامدهای تدوین استراتژی محتوا متن، با سازمان شما است. با تدوین و بهکارگیری استراتژی محتوا من، با بیزینس، به فروش بیشتر محصولات یا خدماتتان کمک کنید. چنانچه تجربهای درباره تدوین استراتژی محتوا دارید، در ،مت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.