استراتژی محتوا چیست و نقش آن در جذب مخاطب و ارتقای تجربه کاربری – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی

دومین هدف استراتژی محتوا بهبود تجربه کاربری است که برای درک بهتر مثالی را مطرح می‌کنیم. برای مثال دو سایت را در نظر بگیرید؛ در سایت اول سرعت لود شدن ع،‌ها بالا است و در محتوای خود از ج،‌ها و ویدیوهای آموزشی استفاده کرده است. درحالی‌که در سایت دوم سرعت لود شدن ع،‌ها و صفحه پایین بوده و محتوای صفحه فقط شامل متن و ع، است. مسلما سایت اول تجربه کاربری بهتری نسبت به سایت دوم دارد؛ در نتیجه کاربران در آینده برای پاسخ گرفتن به سوالات خود به محتوا سایت اول مراجعه می‌کنند.

نتایج داشتن استراتژی محتوا؛ کاهش هزینه‌ها و رضایت کاربر

سومین مرحله تدوین برنامه‌ریزی محتوا؛ تحقیق کلمات کلیدی

کریستینا هالورسون (مدرس و مشاور استراتژی محتوا) درباره استراتژی محتوا گفته است: «استراتژی محتوا، شیوه‌ استفاده از محتوا برای دستیابی به اه، ،ب‌وکار و تامین نیاز مشتری است»؛ اما تعریف استراتژی محتوا فقط همین یک جمله نیست. در استراتژی محتوا با دانستن نیازهای اولیه مخاطبان یا ایجاد حس نیاز در آن‌ها، شروع به برنامه‌ریزی برای تولید محتوا من، با بیزینس خود می‌کنیم. تولید محتوا بدون داشتن برنامه‌ جامع از پیش تعیین شده، عملا کاری بیهوده است. مطالب گفته شده در این مقاله به سوال «چگونه استراتژی محتوا بنویسیم»‌ پاسخ می‌دهد تا من، ،ب‌وکارتان استراتژی محتوایی بنویسید.

استراتژی محتوا؛ برنامه‌ریزی برای تولید محتوایی ارزشمند

پس از بررسی ، موقعیت بیزینس، ،ت تعیین اه، ،ب‌وکار شما است. هدف ،ب‌وکار شما از تبیین استراتژی محتوا چیست؟ آیا به دنبال فروش بیشتر هستید؟ آیا هدف شما برندسازی است؟ با پاسخگویی به این سوالات هدف از طراحی استراتژی محتوا را برای خود شفاف کنید. در این مرحله معمولا نقشه کلی برای استراتژی تعیین می‌شود و ممکن است تصمیم‌گیری برای داشتن پیامک تبلیغاتی یا سایر روش‌های تبلیغ، SEO و سایر موارد گرفته شود.

جذب مخاطب هدف و مشتری برای هر ،ب‌وکاری اهمیت بسیاری دارد. برای جذب مخاطب هدف از طریق محتوا ابتدا باید نیازهای مخاطب خود را بشناسیم تا پاسخی من، به آن‌ها داده شود. با دانستن نیازهای مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی، استراتژی محتوایی من،ی طراحی می‌کنیم که همسو با نیازهای ،ب‌وکار و همچنین نیازهای مخاطبان باشد.

یک تقویم محتوایی شامل مواردی مانند موضوع محتوا، تاریخ انتشار، نوع محتوا (متن، ویدیو، تصویر، ع، نوشته)، کانال انتشار محتوا (وبسایت، اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین) است. با تدوین تقویم محتوایی اصولی می‌تو،د فرآیند تولید محتوای خود را با برنامه‌ریزی منظم پیش ببرید.

مرحله نهایی استراتژی محتوایی؛ ارزیابی

هدف از استراتژی محتوا تدوین و ایجاد محتوا منسجم و ارزشمند است تا مشتریان هدف را جذب سازمان کند. در کل همه ،ب‌وکارها به دنبال جذب مخاطب و افزایش فروش هستند و استراتژی محتوا در این زمینه برای بیزینس‌ها اثرگذاری بسیاری دارد. در ادامه دو مورد از اه، استراتژی محتوا را بررسی کرده‌ایم.

هدف اول استراتژی محتوا؛ جذب مخاطب

قدم اول در طراحی استراتژی محتوا بررسی موقعیت ،ب و کار شما است. قبل از شروع هرکاری باید به چند سوال پاسخ دهید. جایگاه ،ب‌وکار شما در بازار کجاست؟ مخاطبان هدف شما چه ،، هستند؟ مزیت رقابتی بیزینس شما چیست؟ داشتن مزیت رقابتی در رشد بیزینس و فروش بیشتر محصولات یا خدمات‌تان بسیار کمک‌کننده است. به‌،وان مثال یکی از مزیت‌های رقابتی عالی که می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد خدمات پس از فروش‌تان است. داشتن خدمات پس از فروش من،، مشتریان بیشتری را جذب سازمان شما می‌کند. همچنین مشتریان شما را به مشتری، وفادار تبدیل می‌کند.

مرحله دوم تدوین استراتژی محتوایی؛ هدف‌گذاری

با طراحی استراتژی محتوا مسیر رسیدن به موفقیت در سازمان خود را هموار کنید. جذب مخاطب و مشتری و ارتقا تجربه کاربری، دو مورد از مهم‌ترین پیامدهای تدوین استراتژی محتوا متن، با سازمان شما است. با تدوین و به‌کارگیری استراتژی محتوا من، با بیزینس، به فروش بیشتر محصولات یا خدمات‌تان کمک کنید. چنانچه تجربه‌ای درباره‌ تدوین استراتژی محتوا دارید، در ،مت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع: https://farazsms.com/content-strategy/

کار ما با نوشتن استراتژی و ساختن تقویم محتوا تمام نمی‌شود! بلکه بعد از اینکه استراتژی محتوا را تکمیل کردیم، آن را ارزیابی می‌کنیم. هنگام ارزیابی باید بررسی کنیم که آیا استراتژی ما همسو با اه، سازمان و نیازهای مخاطب است؟


بررسی استراتژی محتوا و نقش آن در جذب مخاطب در سایت فراز اس ام اس
راهنمای مطالعه

یکی از استراتژی‌های هیجان‌انگیز برای جذب مخاطب، ارسال لینک محتوا از طریق سامانه ارسال پیام کوتاه به مخاطبان است. با این روش توجه افراد علاقه‌مند به بیزینس شما جلب شده و احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مشتریان آینده شما افزایش پیدا می‌کند.

دومین هدف استراتژی محتوایی؛ ارتقا و بهبود تجربه کاربری

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تدوین استراتژی محتوایی تحلیل رقبا است. در این مرحله تحقیق کنید که بیزینس‌های مشابه شما چه محتوایی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند. برای مثال اگر رقبای شما از طریق واتساپ با کاربران در ارتباط هستند، شما نیز می‌تو،د برای تعامل با کاربران‌تان، استفاده از نرم افزار ارسال انبوه واتس اپ  را در استراتژی محتوایی خود قرار دهید. همچنین در این مرحله باید رتبه‌ رقبای بیزینس را در نتایج جستجوی گوگل بررسی کرده و درباره نقاط قوت و ضعف آن‌ها نیز تحقیق کنید.

مرحله پنجم طراحی برنامه‌ریزی محتوا؛ شناخت پرسونا مخاطب

هدف استراتژی محتوا؛ جذب مشتری و بهبود تجربه کاربری

مراحل گام به گام تدوین استراتژی محتوا کدام است؟

همچنین یکی از راه‌ها برای ارزیابی محتوای نوشته شده، گرفتن فیدبک از مخاطبان است که معمولا پس از اجرای بخشی از استراتژی به آن دست پیدا خواهید کرد. گرفتن بازخورد از مشتری می‌تواند از طریق تماس تلفنی نیز باشد. ازاین‌رو با ،ید خط تلفن مجازی می‌تو،د به‌راحتی با مشتریان خود در ارتباط باشید و به‌طور همزمان تماس ورودی و ،وجی برقرار کنید.

در این مرحله باید بررسی کنید که کلمات کلیدی مرتبط با ،ب‌وکار شما کدام است. همچنین درباره کلمات کلیدی محتوایی که می‌نویسید هم تحقیق کنید. مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی شما چه کلمات یا عباراتی را باید در گوگل سرچ کنند تا به صفحه‌ شما برسند؟ با بررسی و پاسخ دادن به این سوال متوجه می‌شوید که در محتوای خود باید از کدام کلمات استفاده کنید تا در صورت سرچ کاربران در گوگل، محتوای صفحه شما برای آن‌ها بالا بیاید.

مرحله چهارم تدوین استراتژی محتوا؛ تحلیل رقبا

محتوا کلید جذب مخاطب و توسعه بیزینس شما است؛ تولید محتوا بدون داشتن استراتژی محتوایی شما را به اه، سازمان‌تان نمی‌رساند. تدوین استراتژی محتوایی اصولی 8 مرحله دارد که شامل: بررسی موقعیت سازمان، هدف‌گذاری، تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، شناخت پرسونا مخاطب، مشخص ، نقشه سفر مشتری، تهیه تقویم محتوایی و در نهایت ارزیابی محتوا است. در ادامه این مراحل را به‌صورت کامل برای شما توضیح داده‌ایم.

مرحله اول طراحی استراتژی محتوا؛ بررسی موقعیت ،ب‌وکار

استراتژی محتوا، برنامه‌ریزی برای تولید محتوای ارزشمند و هم‌راستا با اه، ،ب‌وکار شما است. در استراتژی محتوایی با در نظر گرفتن نیازهای بیزینس شما، برنامه هدفمندی برای تولید و انتشار محتوا  تدوین می‌شود تا بیزینس‌تان در مسیر رسیدن به اه، قرار گیرد. بدون داشتن برنامه‌ریزی هدفمند، هرگز رسیدن به مسیر موفقیت امکان‌پذیر نیست.

در استراتژی محتوایی با در نظر گرفتن ویژگی‌های رفتاری، نیازهای مخاطبان می‌تو،م به بهبود تجربه کاربری کمک کنیم. در واقع تجربه کاربری شبیه به نحوه برخورد با مشتری هنگام پاسخگویی در بخش پشتیب، بیزینس است. ازاین‌رو هرچه بهتر و سریع‌تر نیاز کاربر را پاسخ دهیم، شانس تبدیل مخاطب هدف به مشتری وفادار افزایش بسیاری پیدا می‌کند.

استراتژی محتوا؛ جذب مخاطب هدف و افزایش فروش

چرا به استراتژی محتوا نیاز داریم؟

به مسیری که مخاطب از لحظه آشنایی با سازمان شما تا ،ید محصول یا استفاده از خدمات‌تان طی می‌کند، نقشه سفر مشتری می‌گویند. شما باید برای تمامی مراحل سفر مخاطبان هدف، از ابتدا تا انتها، برنامه‌ریزی داشته باشید تا آن‌ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. یکی از راهکارها برای اینکه مشتری را در نقشه سفرش همراهی کنید، استفاده از نرم‌افزارهای ارسال انبوه است. به‌،وان مثال با استفاده از نرم افزار ارسال انبوه واتس اپ از مخاطبان نظرسنجی کنید تا نیازهای آن‌ها را بهتر شناخته و آن را در بیزینس خود عملی کنید؛ در نتیجه آن‌ها را به مشتری، وفادار تبدیل کنید.

مرحله هفتم گردآوری استراتژی محتوا؛ ایجاد تقویم محتوایی

شناخت ویژگی‌های رفتاری، شخصیتی و نیازهای مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی شما سکوی پرتابی برای رشد سازمان شما است؛ چرا که با در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان هدف خود و به‌کارگیری آن در استراتژی محتوا، به اه، سازمان خود نزدیک می‌شوید. یکی از راهکارها برای شناخت پرسونا مخاطب نظرسنجی از آن‌ها است؛ با داشتن پنل پیامک، نظرسنجی انبوهی ارسال کنید تا با دریافت جواب‌ها نیازهای مخاطب را بهتر بشناسید. انواع و  قیمت پنل پیامک‌ها متفاوت است که می‌تو،د براساس نیاز خود آن‌ها را انتخاب کنید.

ششمین مرحله تهیه استراتژی محتوایی؛ مشخص ، نقشه سفر مشتری

به‌کارگیری استراتژی محتوا؛ کمک به رشد و توسعه ،ب‌وکار

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با