نحوه دریافت کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

برای دریافت کد استعلام بیمه تامین اجتماعی از طریق اپلیکیشن تامین من و تلفن همراه ابتدا باید این برنامه را روی گوشی نصب کنید. اپلیکیشن تامین من از آدرس tamin.ir/page/app قابل دریافت است. بعد از نصب برنامه باید وارد حساب کاربریتان شوید. در این مرحله باید کد ملی و گذرواژه را وارد کنید. در‌صورت فراموشی رمز عبور، رمز جدید از طریق اس ام اس برایتان ارسال می‌شود. بعد از وارد شدن به حساب کاربری باید از بین گزینه‌های بیمه شده، مستمری بگیر و کارفرما نوع کاربریتان را مشخص کنید.

مراجعه به سایت تامین اجتماعی برای دریافت سابقه بیمه

بررسی اهمیت و کاربرد کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

بهترین، سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای دریافت کد استعلام بیمه تامین اجتماعی استفاده از موبایل است. برای انجام این کار و مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی باید از طریق موبایل کد دستوری #۱۴۲۰*۴* را شماره‌گیری کنید. این کد دستوری در همه اپراتورهای همراه اول،‌ ایرانسل و رایتل ی،ان است. بعد از وارد ، این کد دستوری و شماره‌گیری آن باید گزینه‌ ۲ (استعلام‌ها) و در مرحله بعد گزینه ۱ (آ،ین سابقه) انتخاب شود. سپس با وارد ، کد ملی می‌تو،د به‌راحتی سابقه بیمه تامین اجتماعی را مشاهده کنید. در این بخش سابقه بیمه با مح،ه میزان دستمزد به شما نمایش داده می‌شود. به وسیله کدهای USSD می‌توان انواع استعلام‌ها همچون استعلام یارانه با کد ملی و استعلام قبض آب و برق را نیز انجام داد.

یکی دیگری از ابزارهایی که سرعت ارتباط با مشتریان و پیگیری امور برای سازمان‌ها را افزایش داده تلفن اینترنتی است. با استفاده از این ابزار و قابلیت تلفن گویا، مراحل پاسخگویی به متقاضیان در سازمان تامین اجتماعی سریع‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود.

نصب اپلیکیشن تامین من راهی برای دریافت کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

مراجعه به سایت تامین اجتماعی؛ یکی از راه‌های دریافت کد استعلام بیمه تامین اجتماعی

توجه داشته باشید که با استفاده از این روش امکان مشاهده جزئیات سابقه بیمه‌تان را نخواهید داشت؛ در این موارد بهتر است از روش‌های استفاده از اپلیکیشن تامین من یا سایت تامین اجتماعی برای دسترسی به جزئیات سابقه بیمه استفاده کنید. در ادامه نحوه استعلام بیمه تامین اجتماعی از این روش‌ها را به‌طورکامل بررسی خواهیم کرد.

روزانه افراد بسیاری برای اطلاع از آ،ین وضعیت واریزی حق بیمه‌شان به سازمان تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند. پاسخگویی به همه این افراد امری زمان‌بر و پر‌هزینه است. به‌ همین دلیل این سازمان کد استعلام بیمه تامین اجتماعی برای مشاهده سوابق بیمه جایگزین کرد. با استفاده از این کد جلوی بسیاری از سفرهای غیرضروری درون شهری گرفته می‌شود. به‌این‌ترتیب به نحو قابل‌توجهی در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد. در این مقاله به معرفی روش‌های دریافت کد استعلام بیمه تامین اجتماعی می‌پردازیم. اگر می‌خواهید با استفاده از موبایل و در کمترین زمان گزارش دقیقی از وضعیت واریزی حق بیمه‌تان داشته باشید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

نحوه دریافت کد استعلام بیمه تامین اجتماعی با موبایل

با استفاده از اپلیکیشن تامین من همچون روش استعلام با موبایل می‌تو،د آ،ین سابقه بیمه‌تان را مشاهده کنید. تفاوت این روش نسبت به دریافت کد استعلام بیمه تامین اجتماعی با موبایل این است که به جزییات بیشتری دسترسی خواهید داشت. با استفاده از این برنامه می‌تو،د سایر درخواست‌ها و فرایندهای مربوط به سوابق بیمه تامین اجتماعی همچون اعتراض به سوابق ناموجود،‌ مشاهده سوابق بیمه سربازی، ثبت درخواست کمیسیون پزشکی، درخواست دفترچه بیمه و دریافت فیش حقوقی را نیز انجام دهید.


آشنایی با نحوه دریافت کد استعلام بیمه تامین اجتماعی
راهنمای مطالعه
سپس از صفحه خدمات اپلیکیشن تامین من روی گزینه «کلیه سوابق» بزنید. با انتخاب این گزینه می‌تو،د سابقه بیمه خود را به تفکیک روز یا سال و به‌صورت عددی یا نموداری مشاهده کنید. از دیگر امکانات این اپلیکیشن می‌توان جست‌و‌جوی مراکز ارائه دهنده خدمات،‌ نمایش نزدیک‌ترین مرکز به کاربر، نمایش میزان بدهی کارفرماها به‌صورت برآوردی و قطعی، استعلام مستمری با امکان نمایش آ،ین فیش حقوقی و اعتراض به سوابق ناموجود اشاره کرد.

در این روش می‌تو،د با استفاده از موبایل یا کامپیوتر به سایت سازمان تامین اجتماعی به آدرس account.tamin.ir/auth/login وارد شوید. بعد از ورود به سایت از شما خواسته می‌شود که نام کاربری (کدملی) و گذر واژه‌تان را وارد کنید. اگر تابه‌حال در سایت تامین اجتماعی ثبت‌نام نکرده‌اید باید ابتدا مراحل ثبت‌نام در سایت از طریق کلیک روی عبارت «ثبت‌نام» انجام دهید.

در‌صورتی‌که به اینترنت دسترسی ندارید، استفاده از کد دستوری و استعلام بیمه تامین اجتماعی با موبایل بهترین و راحت‌ترین روش است. البته توجه داشته باشید که برای استعلام از این روش باید حتما در سامانه تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده باشید. اگر همچنان سوالی درباره نحوه مشاهده سابقه بیمه تامین اجتماعی با کد ملی و استفاده از موبایل دارید، سوال یا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.


منبع: https://farazsms.com/checking-social-insurance-contribution-records/

بعد از وارد شدن به صفحه اصلی سایت، روی ،مت منو کلیک کرده و از بخش بیمه‌شدگان، ،مت خدمات سابقه و سپس گزینه سوابق تلفیقی را انتخاب کنید. بعد از انجام این مراحل قادر به مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی خواهید بود. همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد که از طریق دکمه دانلود فایل، لیست سوابق بیمه خود را به‌صورت فایل دریافت کنند.

به‌منظور صرفه‌جویی در زمان و هزینه علاوه‌بر استعلام سوابق بیمه اجتماعی،‌ سازمان‌های مختلف همچون شرکت برق شرایطی برای دریافت قبض برق از طریق پیامک برای شهروندان ایجاد کرده‌اند.

بدون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی سوابق بیمه‌تان را مشاهده و دریافت کنید

هر نیروی متخصصی که در یک سازمان، ارگان یا کارگاه مشغول به کار است، برای اطمینان از پرداخت منظم حق بیمه از سوی کارفرما نیاز به استعلام بیمه تامین اجتماعی دارد. با دریافت استعلام می‌توان متوجه نظم پرداخت یا تخلف کارفرما نسبت به پرداخت حق بیمه شد. به‌این‌ترتیب در‌صورت تخلف می‌توان در اولین فرصت نسبت به پیگیری موضوع اقدام کرد. زیرا که استفاده از بسیاری از خدمات تامین اجتماعی همچون بازنشستگی، دریافت مستمری، از کارافتادگی و خدمات درم، ارتباط مستقیمی با پرداخت حق بیمه دارد.

در این مقاله با انواع راه‌های دریافت کد استعلام بیمه تامین اجتماعی با موبایل همچون ورود کد دستوری USSD، اپلیکیشن تامین من و سایت سازمان تامین اجتماعی آشنا شویم. این روش‌ها برای مشاهده سابقه بیمه سریع، آسان و در دسترس هستند. با استفاده از این روش‌ها دیگر زمان و هزینه‌ چند، صرف نخواهید کرد. در‌واقع استفاده از این روش‌ها شما را از مراجعه به شعب تامین اجتماعی بی‌نیاز می‌کند.

ورود کد دستوری روشی سریع برای دریافت سابقه بیمه با موبایل

استفاده از اپلیکیشن تامین من برای استعلام بیمه تامین اجتماعی؛ دسترسی به جزییات بیشتر

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با