کپی رایتینگ چیست؟ با کلمات قلب مشتری را هدف بگیرید

برای نوشتن یک کپی رایتینگ حرفه‌ای باید متن تبلیغاتی شما ساده، شفاف، عاری از ابهام و در عین حال جذاب باشد. کپی رایتینگ باید به‌گونه‌ای باشد که کنجکاوی مخاطب را برانگیزد. یکی از راهکارها برای اینکه شعار تبلیغاتی خود را به دست مخاطب هدف برس،د استفاده از پروموشن است. پروموشن به مجموعه فعایت‌هایی می‌گویند که هر ،ب‌وکار برای اعلام حضور خود به مشتریان انجام می‌دهد. یکی از این راه‌ها ایجاد صفحات وب‌سایت یا درست ، کاتالوگ است.

چهارمین قدم شعارنویسی تبلیغاتی؛ عدم استفاده از عبارات تخصصی

کپی‌رایتینگ حرفه‌ای؛ چینش اصولی کلمات متن، با هویت برند

استفاده از پنل پیامکی؛ یکی از موثرترین روش‌ها برای افزایش اثرگذاری کپی رایتینگ

قدم اول کپی‌رایتینگ؛ شناخت پرسونا مشتری

انواع کپی رایتینگ کدام است؟

کپی‌ رایتینگ (Copywriting) یا تبلیغ‌نویسی، نوعی نوشتن تجاری است که با کمک گرفتن از قدرت کلمات و چینش شگفت‌انگیز عبارات، مخاطبان شما را ترغیب به اقدام مورد نظرتان می‌کند. کپی‌ رایتینگ درواقع متن یا شعاری تبلیغاتی است که با کمک جادوی کلمات برای اه، تجاری استفاده می‌شود. در فرآیند تبلیغ نویسی، باید با ،یب علم و هنر خود در چیدمان درست کلمات، کپی‌رایتینگ را به اه، ،ب‌وکارتان نزدیک کنید. ما به شما اطمینان می‌دهیم با مطالعه‌ی این مقاله به چیستی و اهمیت کپی رایتینگ پی ببرید.

کپی رایتینگ؛ نویسندگی تجاری با هدف جذب مشتری و ارتقا فروش

قبل از اینکه متن تبلیغاتی خود را برای کارفرما ارسال کنید باید آن را مجدد ویرایش و بررسی کنید. آیا کپی رایتینگ شما متن، با اه، تجاری شما است؟ آیا متن تبلیغاتی خود را متن، با پرسونا مخاطب هدف خود نوشته‌اید؟ با رعایت ، اصول کپی رایتینگ به‌راحتی می‌تو،د متن تبلیغاتی برای جذب مشتری بنویسید.

یک کپی رایتر حرفه‌ای از کلمات و عبارات پیچیده و تخصصی در متن تبلیغاتی خود استفاده نمی‌کند. بهترین روش در کپی‌ رایتینگ استفاده از کلمات ساده است تا منظور را به‌درستی به مخاطب برساند. متن تبلیغاتی شما باید ساده و روان نوشته شود تا عامه‌ مردم بتوانند آن را درک کنند.

قدم پنجم کپی‌رایتینگ؛ بازبینی و ویراش متن

یکی از راه‌ها برای رساندن شعار تبلیغاتی خود به دست مخاطب بازاریابی پیامکی است. شما می‌تو،د با ،ید پنل اس ام اس، متن‌های تبلیغاتی خود را از طریق اس ام اس مارکتینگ، به‌صورت انبوه به دست مخاطبان خود برس،د.

کپی رایتینگ جزو مشاغل حساس است؛ چرا که به کار بردن یک جمله یا حتی یک کلمه‌ نامن، در متن تبلیغاتی پیامک، بقای یک ،ب‌وکار را به خطر می‌اندازد. در نقطه مقابل، استفاده به‌جا از عبارات و چیدمان من، کلمات می‌تواند فروش یک ،ب و کار را چندین برابر کند. در ادامه نمونه‌هایی از کپی رایتینگ‌های موفق را برای شما آورده‌ایم:

  • هیچ‌، تنها نیست (همراه اول)
  • آینده روشن است (بانک آینده)
  • آرمان ما، آرامش شما (بیمه آرمان)
  • به ما دل‌گرم باشید (ایران رادیاتور)

برای نوشتن یک کپی رایتینگ خوب باید نیازهای مخاطب را در اولویت قرار دهیم. یک متن تبلیغاتی خوب متنی است که به نیازهای مخاطب خود پاسخ دهد. در ادامه انواع مختلف کپی رایتینگ را با هم بررسی می‌کنیم:

  1. کپی رایتینگ شبکه‌های اجتماعی: در این روش متن‌های تبلیغاتی را در شبکه‌‌های اجتماعی مانند: اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و… در قالب پست یا استوری به اشتراک می‌گذاریم.
  2. کپی رایتینگ سئو: به کپی رایتینگی می‌گویند که بر اساس کلمات کلیدی و با هدف بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو و ،ب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل انجام می‌شود.
  3. کپی رایتینگ محصول: هدف از کپی رایتینگ محصول نمایش ویژگی‌های منحصر به فرد محصول شما به مشتریان است تا در نهایت به فروش بیشتر محصول منجر شود.
  4. کپی رایتینگ پاسخ مستقیم: در این شیوه از کپی رایتینگ تمرکز بر «لحظه» و «فوریت» است. در کپی رایتینگ پاسخ مستقیم با لحنی ترغیب‌کننده و ایجاد حس اضطرار، مخاطب را دعوت به اقدام سریع می‌کنند.
  5. کپی رایتینگ ،ب‌وکار به مصرف‌کننده (B2C): به تبلیغ نویسی حرفه‌ای می‌گویند که یک ،ب‌وکار (مانند: فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و شرکت‌ها) برای مخاطب هدف خود (افرادی از جامعه) می‌نویسد.
  6. کپی رایتینگ ،ب‌وکار به ،ب‌وکار (B2B): به تبلیغ نویسی حرفه‌ای می‌گویند که یک ،ب‌وکار برای ارائه‌ی خدمات یا محصولات خود به ،ب‌وکاری دیگر می‌نویسد.


بررسی ابعاد و تاثیرات کپی رایتینگ در تبلیغات ،ب‌و‌کارها در سایت فراز اس ام اس
راهنمای مطالعه

یک کپی رایتر برای نوشتن شعار تبلیغاتی اصولی و خلاقانه باید اشراف کاملی به ویژگی‌ها و کارایی محصول داشته باشد. یک کپی رایتر کاربلد باید قبل از تبلیغ نویسی محصول یا خدمت را از زوایای مختلف بررسی کند تا آشنایی کاملی با محصولی که آن را تبلیغ می‌کند داشته باشد. همچنین دانستن ویژگی‌های کامل یک محصول به شکوفایی خلاقیت در کپی‌رایتینگ کمک می‌کند.

دومین قدم کپی‌رایتینگ؛ شناخت پرسونا مخاطب

قدم دوم شناختن علاقه‌ها، ویژگی‌ها و رفتار مخاطب هدف ما است که در دنیای بازاریابی آن را به‌،وان پرسونای مخاطب می‌شناسیم. متن تبلیغاتی شما برای مخاطب هدف و مشتریان آینده‌ نوشته می‌شود. پس برای تاثیرگذاری متن تبلیغاتی باید مخاطب خود را به‌درستی بشناسیم تا دید واضحی از واکنش رفتاری او داشته باشیم.

قدم سوم تبلیغ‌نویسی؛ نوشتن متنی ساده، شفاف، عاری از ابهام

کپی‌رایتینگ شبکه‌های اجتماعی؛ نتیجه پیشرفت تکنولوژی

بررسی نمونه‌های کپی رایتینگ موفق

تبلیغ‌نویسی؛ نوشتن تجاری با هدف جذب مخاطب و ارتقا فروش

اصول نوشتن کپی رایتینگ حرفه‌ای چیست؟

هنر یک کپی رایتر در چینش اصولی کلمات و عبارات است؛ به‌گونه‌ای که دیگران را مجاب به استفاده از خدمات یا محصولات کند. یکی از راهکارهای مطلع ، مخاطبان از شعار تبلیغاتی شما این است که متن کپی‌رایتینگ موردنظرتان را به‌صورت ضبط شده روی تلفن مجازی ثبت کنید. تلفن مجازی نوعی خط تلفن ثابت دایورتی است؛ شما با ،ید تلفن مجازی، هر کجای کشور که باشید به‌راحتی امکان انتقال پیام تبلیغاتی از طریق تماس تلفنی به مشتریانتان را خواهید داشت. در ادامه اصول مهمی که یک کپی رایتر حرفه‌ای باید در هنگام  تبلیغ نویسی رعایت کند را برای شما آورده‌ایم:

قدم اول تبلیغ‌نویسی تاثیرگذار؛ شناخت کافی محصول یا خدمات

به چینش کلمات نمونه‌های بالا و ارتباط کپی رایتینگ‌شان با شخصیت برند دقت کنید. متن تبلیغاتی شما باید منجر به فروش بیشتر شود. لازمه‌ی فروش بیشتر، متقاعد ، مخاطب با ارائه‌ی ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصول است.

کپی‌رایتینگ نوعی نوشتن تجاری است که با چینش جذاب و اصولی کلمات و عبارات کنار هم، مخاطبان را تشویق و ترغیب به ،ید محصول یا خدمات شما می‌کند. در واقع در کپی‌رایتینگ هدف شما تاثیرگذاری بر تفکر، رفتار و احساسات افراد برای ،ید محصول یا خدمت است؛ این تاثیرگذاری از طریق قدرت کلمات صورت می‌گیرد. در نهایت هدف اصلی ما از تبلیغ‌نویسی جذب مخاطبان و مشتری ها به ،ب‌وکار خود و فروش بیشتر محصول است. یکی از روش‌ها برای جذب مخاطب، ارسال متن تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود از طریق پنل‌های پیامکی به دست افراد است.

نوشتن کپی رایتینگ حرفه‌ای، کار حساسی است که اصول خاص خود را دارد. کپی‌رایتینگ همان‌طورکه می‌تواند باعث رشد ،ب‌وکار شما شود؛ قابلیت ضرر رساندن به ،ب‌وکار شما را هم دارد. فقط با رعایت صحیح اصول تبلیغ‌نویسی است که به هدف نهایی کپی رایتینگ (جذب مشتری و فروش محصول) می‌رسیم. یکی از موثرترین روش‌ها برای اثربخشی بالای کپی رایتینگ در ذهن مخاطب، استفاده از اس ام اس مارکتینگ به همراه پنل‌های حرفه‌ای است. درصورتی‌که سوالی درباره‌ی فروش پنل اس ام اس و بازاریابی پیامکی دارید، در ،مت نظرات پاسخگوی سوالات شما هستیم.


منبع: https://farazsms.com/copywriting/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با