پخش و فروش مویرگی چیست؟ کاربرد و انواع آن – پنل اس ام اس – سامانه پیامکی

همان‌طور که مایعات در مویرگ‌های خونی و باریک جریان دارند و به تمام سلول‌های بدن می‌رسند، محصولات شما نیز به طور گسترده و در مغازه‌های محلی در دسترس مشتریان قرار می‎گیرند.

پخش مویرگی؛ نوعی بازاریابی در شبکه‌های محلی

بررسی دقیق تفاوت فروش مویرگی و روش‌های سنتی توزیع 

از طرفی شما باید در ابتدا فاکتورهای متفاوتی مانند نوع محصول، میزان تقاضا، بودجه و اه، بازاریابی را بررسی و بهترین روش را انتخاب کنید. برای تصمیم‌گیری بهتر باید به‌طوردقیق فرآیند و اصطلاحات فروش مویرگی را بشناسید؛ به همین دلیل در بخش زیر قصد داریم مزایا و معایب آن را به طور کامل برای‌تان شرح دهیم.

ایجاد فرصت‌های شغلی جدید؛ یکی از مزایای پخش مویرگی

معایب فروش مویرگی چیست؟

انتخاب کانال توزیع من،؛ پیش‌نیازی برای پخش مویرگی

بررسی‌های نهایی در مورد فروش مویرگی

بنابراین در‌صورتی‌که شما خودتان را با این تغییرات همسو کنید، قطعاً فروش خوبی را رقم خواهید زد. علاوه‌بر این موارد، توصیه می‌کنیم حتماً از افراد ماهر و باتجربه نیز در این زمینه مشورت بگیرید و بهترین استراتژی‌ها را در ،ب‌وکار خود پیاده‌سازی کنید.


منبع: https://farazsms.com/capillary-sales/

پخش و فروش مویرگی انواع متفاوتی دارد که افراد با توجه به نوع ،ب‌وکار و همچنین محصولات خود، از یکی از روش‌های زیر استفاده می‌کنند.

پخش مویرگی مستقیم

به‌طور‌کلی پیاده‌سازی پلن فروش مویرگی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از منابع معتبر دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً از ابزارهای من،ی مانند کتاب‌ها، انواع نرم‌افزارهای  CRM(مانندSalesforce، Hubs، و Zo،)، سیستم‌های ردیابی و انواع ابزارهای بازاریابی استفاده کنید.

تصور کنید رگ‌های خونی که مایعات و حیات را به تمام سلول‌های بدن شما می‌رسانند، به‌طورناگه، از بین بروند! چه اتفاقی می‌افتد؟ فروش مویرگی نیز دقیق مانند همین رگ‌های خونی بسیار ضروری هستند و به ،ب و کار شما زندگی می‌بخشند. فروش مویرگی راهی است که شما بدون نیاز به واسطه‌های زیاد و به‌طور‌مستقیم، محصولات خود را به مشتریان نهایی برس،د و رابطه‌ای سودمند با آن‌ها ایجاد کنید! در این مقاله قصد داریم شما را با این روش توزیع قدرتمند و همه کاربردها و مزایای آن آشنا کنیم.

مفهوم و تعریف فروش مویرگی چیست؟

علاوه‌بر تمام موارد بالا، پلن فروش مویرگی معایب متفاوتی نیز دارد که باید از همه آن‌ها آگاهی داشته باشید:

معرفی و بررسی 4 نوع رایج پخش مویرگی

در همه این مدل‌ها، شما باید از روش‌های متفاوتی مانند انواع متن پیامک تبلیغاتی استفاده و مشتریان جذب و مشتریان قبلی خود را حفظ کنید؛ بنابراین استراتژی‌های مارکتینگ را فراموش نکنید.

چه ا،امات و پیش‌نیازهایی برای پیاده‌سازی پخش مویرگی ضروری است؟

در این روش بر خلاف پخش مویرگی مستقیم، شرکت‌های تولیدکننده از واسطه‌هایی مانند عمده‌فروش یا ،ده‌فروش‌ها کمک می‌گیرد و آن‌ها محصولات را به مشتریان نهایی تحویل می‌دهند.

پخش مویرگی گرم

برخلاف فروش مویرگی که بر توزیع در مغازه‌های کوچک و محلی تمرکز دارد، توزیع به روش سنتی و قدیمی در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای صورت می‌گیرد. هر کدام از این دو نوع توزیع مزایای خودشان را دارند و برای نمونه خاصی از ،ب‌وکارها من، هستند. در ج، زیر این دو گزینه را با هم مقایسه می‌کنیم.


معیار فروش مویرگی روش‌های سنتی توزیع
دسترسی به مشتریان بالا متوسط
ایجاد وفاداری به برند بالا متوسط
هزینه‌ها متوسط پایین
انعطاف‌پذیری بالا پایین
کنترل متوسط بالا
من، برای محصولات با حاشیه سود بالا، محصولات جدید و بازارهای محلی محصولات با حاشیه سود پایین، کالاهای شناخته شده و بازارهای انبوه

فروش مویرگی نوعی از بازاریابی است که به جای فروشگاه‌های بزرگ، بر توزیع محصولات در شبکه‌های محلی کوچک و ،ده‌فروشی تمرکز دارد. در واقع در این روش تولیدکننده‌ها سعی دارند که محصولات خود را بدون واسطه و هزینه‌های گزاف به طیف گسترده‌ای از مشتریان برسانند. 

فروش و پخش مویرگی نکات مثبت و منفی متفاوتی دارد؛ به همین دلیل باید قبل از استفاده، با همه مزایا و معایب آن آشنا شوید.

بررسی مزایای بی‌نظیر فروش مویرگی

علاوه بر این موارد، شما در روش‌ نوین بازاریابی می‌تو،د از ابزارهای پیشرفته‌ای مانند تلفن ابری استفاده کنید؛ قیمت تلفن ابری در مقایسه با تلفن‌های سنتی ارزان‌تر است و باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شود.

میزان دسترسی به مشتریان؛ یکی از تفاوت‌های پخش مویرگی و توزیع سنتی

مزایا و معایب فروش مویرگی؛ آیا این استراتژی برای ،ب‌وکار شما من، است؟

در این روش بازاریاب یا ویزیتور محصولات موردنظر را به مشتریان معرفی و سفارش‌های آن‌ها را ثبت می‌کند و محصولات نیز در زمان دیگری به دست مشتریان می‌رسند. این نوع بازاریابی برای کالاهای با حاشیه سود کم، آن‌هایی که تقاضای فوری و همچنین نیاز به ارائه اطلاعات زیادی ندارند من، است.

در پخش مویرگی مستقیم، شرکت تولیدکننده از روش‌های مختلفی مانند بازاریابی تلفنی، آنلاین و حضوری یا وب سرویس پیامک محصولات را به‌طور‌مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای به مشتریان نهایی معرفی می‌کند و کالاها را به آن‌ها تحویل می‌دهد.

توزیع مویرگی غیرمستقیم

فرآیند فروش مویرگی فواید متعددی برای ،ب و کار شما دارد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

در این روش محصولات به‌طور‌مستقیم به ،ده‌فروشی‌ها یا مصرف‌کنندگان نهایی توزیع می‌شود. ویزیتور کالای موردنظر را با وسیله نقلیه به محل مشتری یا فروشگاه نهایی حمل می‌کند و پس از معرفی و فروش محصول، خیلی فوری آن را به مشتری تحویل می‌دهد. برای معرفی محصولات در این روش از کانال‌های ارتباطی مثل پنل پیام کوتاه استفاده کنید. 

پخش مویرگی سرد

اگر قصد دارید به شکلی کاملا حرفه‌ای، روش پخش مویرگی را در ،ب‌ وکار خود پیاده‌سازی کنید، باید تمام پیش نیازها و نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • انتخاب کانال من، توزیع: انتخاب یکی از گزینه‌های ویزیتوری، بازاریابی تلفنی و فروشگاه‌های آنلاین
  • برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی: تعیین اه،، برآورد هزینه‌ها و همچنین تعیین منابع موردنیاز
  • آموزش و نظارت: آموزش ویزیتورها در مورد محصولات، نحوه فروش و مذاکره، نحوه برخورد با مشتری و همچنین نظارت بر عملکرد آن‌ها
  • ارزیابی و بهبود: جمع‌آوری تمام داده‌ها، شناسایی نقاط قوت و ضعف و انجام اقدامات لازم برای بهبود آن‌ها
  • انتخاب افراد من،: استخدام ویزیتورهای با مهارت ارتباطی بالا، آموزش‌پذیر و همچنین آشنا با برند شما
  • ارائه خدمات و پشتیب، من،: ارائه خدمات پس از فروش، پاسخگویی به سوالات مشتریان و همچنین ارائه ضمانت و گارانتی محصولات
  • استفاده از ابزارهای من،: بهره‌گیری از ابزارها و نرم‌افزارهای مختلف برای مدیریت اطلاعات مشتریان و همچنین عملکرد ویزیتورها
  • ایجاد انگیزه در ویزیتورها: ارائه پاداش به ویزیتورها بر اساس عملکرد آن‌ها، ایجاد فضای کاری مثبت و همچنین تشکر از آن‌ها

در این مقاله به‌طورکامل با استراتژی فروش مویرگی و همه نکات مربوط به آن آشنا شدید. آینده این روش توزیع با تغییرات مختلفی همراه است و عواملی مانند هوش مصنوعی و ربات‌ها و همچنین تجارت الکترونیک بر آن تاثیر دارند.


بررسی پخش مویرگی در بلاگ فراز اس ام اس
راهنمای مطالعه
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با