اغلب مشتریان زم، که تصویری انس، از برندها در ذهن داشته باشند، راحتتر به آنها اعتماد میکنند. ،بوکارها از طریق شخصیت برند، خود را مانند یک انسان به مشتریان معرفی میکنند. انس، که قصد دارد تا مسیر هموارتری پیشروی آنها برای دستیابی به اه، موردنظرشان قرار دهد. البته هر ،بوکار باید متن، با نوع فعالیت و اه،ی که دنبال میکند، تصویر انس، برند خود را در ذهن مشتریان بسازد.
دیگر بازار مربوط به صنایع مختلف از حالت اختصاصی بودن خارج شده و نسبت به گذشته، تعداد شرکتهای مشابه و فعال در بازار صنایع مختلف افزایش چشمگیری داشته است؛ ،بوکارهایی که هر کدام به نحوی برای رونق و توسعه فعالیت خود، از روشهای مختلفی استفاده میکنند. ایجاد شخصیت برند یکی از این روشها است و با تمرکز روی ایجاد وجه تمایز، مسیر هموارتری پیشروی ،بوکارها برای فعالیت در حوزهای خاص قرار میدهد. در این مقاله، ضمن پاسخ به سوال «شخصیت برند چیست»، از جنبههای مختلفی اهمیت ایجاد هویت برند را موردبررسی قرار میدهیم تا بعد از مطالعه این مقاله، در مسیر رونق ،بوکار خود با استراتژی من،ی حرکت کنید.
شخصیت برند از کجا شکل گرفته است و تعریف آن چیست؟
علاوهبر نقش مهم شخصیت برند در یادآوری آسان برندها برای مشتریان، تاثیر آن روی موفقیت ،بوکارها را نیز نباید نادیده گرفت. هویت برند این حس را به مشتریان منتقل میکند تا خود را جزئی از یک برند بدانند. ایجاد این حس در مشتریان، تاثیر چشمگیری روی طرز فکر آنها در مورد برندهای مختلف میگذارد که این موضوع زمینهساز موفقیت ،بوکارها خواهد بود. برای درک بهتر، فرض کنید به،وان مشتری یک ،بوکار، پیامکی با لحنی صمیمانه از آنها دریافت میکنید که با اسم کوچک شما را خطاب کردهاند.
ضمنا ازآنجاییکه دسترسی به جامعه بزرگی از مخاطبان و ارسال پیام به همه آن از طریق برخی روشها با محدودیتهایی همراه است، روش ارسال پیامک از طریق اینترنت گزینهای من، برای ،بوکارها محسوب میشود. ،بوکارها با استفاده از این روش، امکان ارسال پیام انبوه به مخاطبان هدف از طریق یک نرمافزار تحت وب را دارند و با این کار هویت برند خود را در ذهن مشتریان ماندگارتر میکنند.
نقش مهم هویت برند در تبدیل مخاطب صرف به مشتری وفادار
با شناسایی بازار و مخاطبان هویت برند قدرتمندی ایجاد کنید
شناسایی دقیق مخاطبان هدف این امکان را برای ،بوکارها فراهم میکند تا پیام خود را متن، با نیاز و خواسته آنها طراحی کنند. همچنین شناسایی مخاطبان هدف، اطلاعات مفیدی در مورد ویژگیهای شخصیتی مخاطبان در اختیار ،بوکارها قرار میدهد که برای ایجاد هویت برند خود به آنها نیاز دارند. ،بوکارها با استفاده از این اطلاعات میتوانند شخصیتی برای برند خود انتخاب کنند که ویژگیهای آن، بسیار با الگوی رفتاری مخاطبان مطابقت دارد. این فرآیند که بیشتر با ،وان برندینگ شناخته میشود، نقش مهمی در ماندگاری ،بوکارها دارد و نام آنها را به چیزی بیش از یک اسم تبدیل میکند. برای آشنایی بیشتر با این فرآیند، میتو،د مقاله با ،وان «برندینگ چیست» را مطالعه کنید.
داشتن هویت برند قدرتمند برای ایجاد وجه تمایز نسبت به رقبا
شخصیت برند به مجموعهای از ویژگیهای انس، گفته میشود که روی نحوه درک مشتریان از محصولات و خدمات ،بوکاری خاص تاثیر میگذارند. همچنین این ویژگیهای انس،، تصویری از برندها در ذهن مشتریان ایجاد میکنند که هنگام فکر ، به محصولی خاص، آنها را به یاد آورند. بهعلاوه، ازآنجاییکه این ویژگیهای انس، بسیار شبیه به تیپهای شخصیتی هستند، ،بوکارها با هویت برند من، خود، شانس بیشتری برای برانگیختن احساسات و تشویق مشتریان برای اقدام به ،ید خواهند داشت.
موضوع برند و برندسازی فقط محدود به ،بوکارها نیست. افراد در هر حوزهای که فعالیت میکنند، برای اینکه شانس بیشتری برای جذب و ترغیب مخاطبان به دنبال ، آنها داشته باشند، باید روی شخصیت برند خود نیز کار کنند. برای تبدیل مخاطب به مشتری وفادار نیز میتو،د از شعارهای تبلیغاتی استفاده کنید که بیشتر در ذهن مخاطب باقی میمانند. ترفند استفاده از شعارهای تبلیغاتی بهیادماندنی در برخی از نمونههای موثرترین شعار انتخاباتی نیز به چشم میخورد؛ با این ترفند نامزدهای انتخابات میتوانند با نفوذ شعار انتخاباتی در ذهن مخاطبان، در ،ب رای بیشتر موفق عمل کنند.
یکپارچهسازی فعالیتها و استراتژی ،ب و کارها از طریق شخصیت برند
البته در مواردی ممکن است زمان کافی برای پاسخگویی به پیامکهای ارسال شده و برقراری ارتباط با تکتک مخاطبان را نداشته باشید؛ بنابراین باید از خدمات دیگری بهمنظور رسیدگی به درخواستهای آنها کمک بگیرید. منشی پیامکی از جمله خدمات یک سامانه پیامکی پیشرفته است که امکان پاسخگویی خودکار به مخاطبان را فراهم میکند. استفاده از این سرویس، نشان از میزان اهمیت شنیدن خواسته و درخواست مخاطبان برای شما است که تاثیر چشمگیری روی انتقال حس مثبت به آنها میگذارد.
چه راهکارهایی برای تقویت و ایجاد شخصیت برند قدرتمند وجود دارد؟
پیامکها از جمله رسانههایی هستند که ،بوکارهای مختلف برای ارائه هویت برند خود به مشتریان در اختیار دارند. در این رسانه، متن پیامی که مشتریان دریافت میکنند، بیانگر ویژگیهای رفتاری ،بوکارها در تعامل با آنها است. همچنین از طریق سامانه ارسال پیامک، این امکان برای ،بوکارها وجود دارد تا پیامی متن، با لحن دلخواه برای مشتریان ارسال کنند و با این کار تصویر درستی از برند خود در ذهن مشتریان ایجاد کنند.
چرا شخصیت برند برای موفقیت ،ب و کارها مهم است؟
به،وان مثال زب، که برای متن تبلیغات صنایع چوبی استفاده میشود، با زبان برند فعال در زمینه مد و پوشاک کاملا متفاوت است؛ بههمین دلیل باید این نکته را برای ایجاد شخصیت برند من، درنظر بگیرید.
در این مقاله به معرفی مفهوم شخصیت و هویت برند پرداختیم و برای درک بهتر اهمیت ایجاد هویت برند، جنبههای مختلفی از آن را بررسی کردیم. همچنین به نکاتی مانند ایجاد تصویر من، از برند، تبدیل مخاطب به مشتری وفادار و جلب اعتماد مشتری به،وان تاثیر هویت برند در موفقیت ،بوکارها نیز اشاره کردیم. بهعلاوه، ،بوکارها با انجام چنین کاری قادر خواهند بود تا در راستای رسیدن به اه، موردنظر، فعالیتهای روزانه و استراتژیهای بلندمدت خود را یکپارچهسازی کنند. ارسال پیامکهای تبلیغاتی یکی از روشهای کمککننده به ،بوکارها برای دستیابی به اه، موردنظرشان از طریق شخصیت برند محسوب میشود. راهکار من، موجود برای ارسال چنین پیامهایی نیز استفاده از سامانههای پیامکی است. بهعلاوه، از طریق چنین سامانههایی امکان یکپارچهسازی فعالیتها و استراتژیها وجود دارد تا با این کار، مسیر هموارتری برای ایجاد هویت برند قدرتمند در پیش بگیرند.
منبع: https://farazsms.com/،nd-personality/
در متن پیام نیز پیشنهاد ،ید محصول یا دریافت خدمتی با شرایطی ویژه ارائه شده است. حسی که با دیدن این پیام در شما ایجاد میشود، دقیقا همان عاملی است که حس جزئی از یک برند بودن را به مشتریان منتقل میکند. البته اگر برای نوشتن متن پیام تبلیغاتی ایده خاصی ندارید، پیشنهاد ما دیدن نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار است تا با الگو گرفتن آنها شانس بیشتری برای برانگیختن احساسات مشتریان داشته باشید.
جلب اعتماد مشتری؛ یک جنبه مهم از هویت برند
باتوجهبه اهمیت ایجاد یک هویت برند من، برای افراد و ،بوکارهای مختلف، حال ،ت به بررسی راهکارهایی میرسد که بهمنظور ایجاد انواع شخصیت برند قدرتمند بسیار موثر خواهند بود. در ادامه به برخی از مراحل مهم این فرآیند اشاره میکنیم.
یکی از جنبههای مهم شخصیت برند، شکلگیری ارتباطی موثر میان ،بوکارها با مشتریان است. برقراری ارتباط موثر با مشتریان حس ارزشمند بودن را به آنها منتقل میکند؛ اما برای دستیابی به چنین هدفی ابتدا باید تصویر من،ی از برند خود در ذهن مشتریان ایجاد کنید و پس از ایجاد این تصویر من،، از طریق روشهای متعدد موجود، برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان استفاده کنید که ارسال پیامک یکی از آنها است.
یکی دیگر از مراحل مهم در ایجاد هویت برند، شناسایی دقیق رقبا است. این مرحله به ،بوکارها کمک میکند تا با نگاهی به فعالیتهای رقبای خود، فرصتهای بکرتری را شناسایی کنند. همچنین با انجام این بررسیها، ،بوکارها متوجه خلاء نبود هویت برند خاصی میشوند و با علم به این موضوع، هویت برند خود را متن، با نیاز بازار و مخاطبان ایجاد میکنند. بهعلاوه تحلیل دقیق رقبای فعال در حوزهای که فعالیت میکنید، در یافتن یک زبان ارتباطی مش، میان شما و مشتریان بسیار کمککننده خواهد بود.