تبلیغات و اطلاعرس، گسترده پیشنهاد و تخفیفها شرط لازم برای موفق اجرا شدن یک نمونه کمپین فروش است، اما شرط کافی نیست! اگر مشتری بعد از دریافت تبلیغات و پیشنهادهای هیجانانگیز خدمات بیکیفیت را تجربه کند، ضربه سنگینی به برندینگ شما وارد خواهد شد؛ زیرا علاوهبر اینکه دیگر از محصول و خدمات ،بوکار شما استفاده نمیکند، نارضایتی خود را به دیگران نیز اطلاع میدهد. پس این نکته را به خاطر بسپارید که تبلیغات شما شگفتانگیزتر از خدماتتان نباشد!
برگزاری کمپین فروش از طریق کانالهای متنوع ارتباطی نظیر اس ام اس، ایمیل، رسانههای اجتماعی، وبسایتها و تبلیغات در صداوسیما صورت میگیرد. کمپینهای فروش معمولا در یک بازه زم، کوتاه مثل شروع هر فصل، برگزاری یک رویداد مهم و من،تهای خاص مانند روز مادر یا ولنتاین و با هدف افزایش فروش برند یا شرکت در همان بازه زم،، طراحی و برگزار میشوند.
یکی از کلیدیترین مراحل طراحی کمپین فروش، در نظر گرفتن کانالهای تبلیغاتی من، با استراتژی انتخابی شما است. با استفاده از اطلاعاتی که در مرحله شناخت مشتریان و هدفگذاری به دست آوردید، تراکم حضور مشتری در کانالهای مختلف را شناسایی میکنید. اگر تبلیغات و آگهیهای کمپین فروش شما از طریق کانالهای موثری به مخاطب اطلاعرس، نشود، همه تلاشهای تیم فروش و مارکتینگ برای افزایش فروش و درآمد بیثمر خواهد ماند.
۶. ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا؛ کیفیت محصول باید از تبلیغات شما شگفتانگیزتر باشد!
کار اصلی تیم بازاریابی تازه بعد از برگزاری کمپین فروش شروع میشود. تیم مارکتینگ باید به شکل مداوم استراتژی کمپین فروش را ارزیابی کند. با زیر نظر گرفتن چرخه عمر محصول، همه مراحل عرضه، ،ید و پشتیب، محصول نقاط ضعف و قوت استراتژی بررسی میشود. هرجا که نش، از پیشرفت را مشاهده کردید باید فعالیتتان را در آن نقطه متمرکزتر و اصولیتر و هر نقطهای که باعث اختلال یا آسیب رساندن به فرایند برگزاری کمپین فروش میشود، هرچه سریعتر بهینهسازی کنید.
تابهحال برایتان اتفاق افتاده است که حین انجام کارهای روزمره، پیامک تخفیف ویژه برای ،ید لباس فصل دریافت کنید؟ این دقیقا یکی از راههای اطلاعرس، و برگزاری کمپین فروش است. ،بوکارها با استفاده از کمپین فروش، پیشنهاد و تخفیفهای ویژه خود را به مشتریان ارائه میکنند تا کاربران را برای ،ید یا دریافت خدمات از محصولشان ترغیب کنند. ما در این مقاله به بررسی مفهوم کمپین فروش و ۷ روش برای بالا بردن اثربخشی اجرای آن پرداختیم. اگر شما نیز قصد طراحی کمپین فروش برای بیزینس خود را دارید یا میخواهید بد،د «کمپین فروش ی،ی چی» خواندن این مطلب را از دست ندهید.
مفهوم کمپین فروش؛ افزایش قابلتوجه درآمد برند در یک بازه زم، کوتاه
۴. ایجاد محتوای جذاب و پیشنهادهای ویژه به مشتری برای موفقیت کمپینها
برگزاری کمپین فروش بدون هیچ فکر و برنامهریزی پشت آن، نهتنها هیچ افزایش فروشی برای شما ایجاد نمیکند، بلکه باعث ضرر و از بین رفتن سرمایه ،بوکار نیز میشود. کارشناسان فروش و مارکتینگ میتوانند با ایجاد یک استراتژی مطمئن که همه ابعاد طراحی و اجرای نمونه کمپین فروش را در نظر گرفته است، اثربخشی کمپینهای فروش را بالاتر ببرند. چند نکته و روش برای اجرای موفق یک نمونه کمپین فروش وجود دارد. ما در ادامه به ۷ روش و تکنیک اصلی برای بالا بردن کارایی کمپینهای فروش اشاره خواهیم کرد. اگر میپرسید که «چگونه کمپین فروش بسازیم» نکات ارائهشده به شما جواب جامعی میدهد.
۱. بررسی و تحلیل رفتار مشتریان؛ اولین قدم برای اجرای موفق کمپینهای فروش
بعد از شناخت مشتریان و تعیین هدف کمپین فروش، باید برنامهریزی زمان اجرای کمپین فروش را بر اساس دو فاکتور ذکرشده انجام دهید. به،وان مثال اگر دارنده فروشگاه لوازمالتحریر هستید، بهترین زمان برای برگزاری کمپین فروش شما در بازه زم، شهریور تا اوایل مهر ماه است؛ زیرا اوج ،ید لوازمالتحریر با شروع مدارس، آغاز میشود. درنتیجه در نظر گرفتن زمان طلایی برای اجرای موفق کمپینهای فروش اهمیت بسیاری دارد. اگر همین فروشگاه لوازمالتحریر کمپین خود را اول تابستان برگزار کند، به احتمال بسیار قوی با ش،ت و ضرر بسیاری روبهرو خواهد شد.
یکی از راههایی که فروشگاه حضوری میتوانند برای دریافت و ذخیره اطلاعات مشتری از آن کمک بگیرند، قرار دادن یک دستگاه پیامک زن و ثبت شماره موبایل مشتری روی باجه فروش فروشگاه است. این دستگاه بلافاصله بعد از اینکه مشتری شماره خود را وارد کند به او پیامک میدهد و شماره موبایلش را ذخیره میکند. همچنین این دستگاه ثبت شماره موبایل، امکانات جذابی برای شخصیسازی دستهبندی متنوع مشتریان ارائه میدهد که به شما در فرایند شناخت مشتری کمک خواهد کرد.
روشهای اصولی برای بالا بردن اثربخشی برگزاری کمپین فروش
در این مقاله به بررسی مفهوم کمپین فروش و راهحلهایی برای بالا بردن اثربخشی آن پرداختیم. نکات مهم هنگام تدوین استراتژی کمپین فروش در نظر گرفتن رفتار مشتری، هدف ،بوکار از برگزاری کمپین و اجرای موثر آن با طراحی روش تبلیغاتی من،، ارائه خدمات باکیفیت و ارزیابی روند کار است. برای برگزاری یک نمونه کمپین فروش موفق، تاثیر کانالهای تبلیغاتی را دستکم نگیرید. با استفاده از یک پنل پیامکی بهراحتی و بهشکل مقرونبهصرفه میتو،د همه فرایند تبلیغات و خدمات پس از فروش خدمات خود را انجام دهید.