فارکس چیست؟ مفهوم فارکس به زبان کاملا ساده ایران بروکر-بروکر آمارکتس

همین باعث شده که عده ای از تمام این موارد به عنوان فارکس یاد کنند. پس تا این جا یاد گرفتید که دارایی های زیادی را می توان در بروکرهای فارکس معامله کرد اما همه آن ها فارکس نیستند. این افراد برای بدست آوردن سود و معامله وارد بازار می شوند. میلیون ها انسان در سرتاسر دنیا، به این شکل وارد بازار فارکس شده و نقش زیادی بر این بازار دارند.

نحوه معامله در فارکس: معاملات فوروارد فارکس

راجع به آینده خودشان و قیمت ها مطمئن نیستند و اگر کم باشد نشان دهنده رکود است. هنگامی که در کشوری تورم بیش از حد زیاد می‌شود، ارز آن کشور ضعیف می‌شود. این بدان معناست که افراد برای اینکه بتوانند خرید کنند باید پول بیشتری بپردازند، پس ارز ضعیف‌تری دارند.

بلکه به این معناست که هنگام سرمایه‌گذاری باید مراقب دارایی‌هایتان باشید؛ این حقیقت بر هیچ کس پوشیده نیست. قسمت بالایی یک شمع برای قیمت افتتاحیه و بالاترین نقطه قیمت مورد استفاده توسط یک ارز استفاده می‌شود، و قسمت پایین یک شمع برای نشان‌دادن قیمت بسته‌شدن و پایین‌ترین نقطه قیمت استفاده می‌شود. یک خط تیره در سمت چپ قیمت افتتاحیه روز است و یک خط تیره در سمت راست نشان‌دهنده‌ی قیمت پایانی است. رنگ‌ها گاهی اوقات برای نشان‌دادن حرکت قیمت استفاده می‌شوند. برای مثال، رنگ سبز یا سفید برای دوره‌های افزایش قیمت و قرمز یا سیاه برای دوره‌ای که قیمت‌ها کاهش یافته است استفاده می‌شود. در چند دهه گذشته، دولت چین به‌ویژه توسط دونالد ترامپ متهم به کاهش مداوم ارزش پول چین، به‌منظور پیشبرد اقتصاد خود شده است.

  • به همین سبب اغلب کشورها تلاش می کنند تا اطلاعات مثبتی از وضعیت اقتصادی منطقه خود منتشر کنند.
  • با داشتن پورتفولیوی متنوع در بازار فارکس چیست، بعید است که دارایی‌های شما به‌طور همزمان کاهش پیدا کند، که مدیریت آن را آسان‌تر می‌کند.
  • از همین رو یک استراتژی خوب از فردی تا فرد دیگر می تواند متفاوت باشد اما بهتر است استراتژی ای را انتخاب کنید که درک و اجرای آن برای شما مراحل ورود به فارکس مناسب تر باشد.
  • با مفهوم پیپ متوجه می شویم چند پیپ سود کرده و چه میزان از بازار نوسان دریافت کردیم.
  • اگرچه در حال حاضر صرافی‌های بیشتر و بیشتری امکان استفاده از اهرم و معاملات مارجین را فراهم کرده‌اند.
فارکس چیست؟ مفهوم فارکس به زبان کاملا ساده ایران بروکر-بروکر آمارکتس

جو بازار که اغلب در واکنش به اخبار است نیز می‌تواند نقش مهمی در افزایش قیمت ارز در بازار فارکس چیست داشته باشد. اگر معامله‌گران بر این باورند که یک ارز در جهت خاصی حرکت می‌کند، بر این اساس معامله می‌کنند و ممکن است دیگران را متقاعد کنند که از این روند پیروی کنند و تقاضا را افزایش یا کاهش دهند. بانک‌های تجاری و سایر سرمایه‌گذاران تمایل دارند سرمایه خود را در اقتصادهایی که چشم‌انداز قوی دارند، سرمایه‌گذاری کنند. بنابراین، اگر یک خبر مثبت در مورد یک منطقه خاص به بازارها، از جمله بازار فارکس چیست برسد، باعث تشویق سرمایه‌گذاری و افزایش تقاضا برای ارز آن منطقه می‌شود. در صورت عدم افزایش موازی عرضه برای ارز، اختلاف عرضه و تقاضا باعث افزایش قیمت آن می‌شود. عرضه ارز در بازار فارکس چیست توسط بانک‌های مرکزی کنترل می‌شود که می‌توانند اقداماتی را اعلام کنند که تأثیر قابل توجهی بر قیمت ارز آن‌ها خواهد داشت.

معاملات CFD در فارکس

مقررات تجارت در بازار فارکس چیست به حوزه قضایی بستگی دارد. کشورهایی مانند ایالات متحده زیرساخت‌ها و بازارهای پیچیده‌ای برای انجام معاملات فارکس دارند. از این رو، معاملات بازار فارکس چیست در آنجا به‌شدت توسط انجمن ملی آتی و کمیسیون معاملات آتی کالا تنظیم می‌شود. با این حال، به دلیل استفاده زیاد از اهرم در معاملات فارکس، کشورهای در حال توسعه مانند هند و چین محدودیت‌هایی برای شرکت‌ها و سرمایه مورد استفاده در معاملات فارکس دارند. اداره رفتار مالی مسئول نظارت و تنظیم معاملات فارکس در بریتانیا است.

قراردادهای ETF مربوط به ارزها (Currency ETFs)

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار