راهنمای کامل آشنایی با گیمیفیکیشن در تبلیغات

گیمیفیکیشن؛ روشی برای اجرای استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

نحوه اجرای گیمیفیکیشن در تبلیغات فقط با 4 گام ساده

واژه گیمیفیکیشن به م،ای ادغام ،اصر بازی با مفاهیم دیگری مثل وب‌سایت‌ها، بازاریابی و فعالیت ،ب‌وکارها است؛ اجرای گیمیفیکیشن برای ایجاد انگیزه و افزایش وفاداری مشتریان به یک برند پیشنهاد می‌شود. این روش تبلیغات به فروش بیشتر، ایجاد یک برند قوی‌تر، وفاداری عمیق به برند، دستیابی به ROI بهتر و موارد دیگر کمک می‌کند.

طراحی بازی ساده؛ اولین مرحله برای اجرای درست گیمیفیکیشن

موفقیت اجرای گیمیفیکیشن در گرو شفاف‌سازی هدف از بازی

گیمیفیکیشن باید به گونه‌ای باشد که هدف از تبلیغات هم برای ،ب‌وکار و هم برای مخاطبان شفاف باشد. واضح بودن هدف گیمیفیکیشن منجر به بهبود نتیجه نهایی از گیمیفیکیشن می‌شود. هدف از اجرای این نوع روش تبلیغات باید کاملا مشخص باشد تا تعامل مخاطب را افزایش دهد. برای مثال اگر هدفتان جذب فالوئر است باید به‌گونه‌ای عمل کنید که مخاطبان صفحه اینستاگرام شما را فالو کنند.

قبل از اجرای گیمیفیکیشن از کیفیت آن مطلع شوید

بررسی کامل گیمیفیکیشن در بلاگ فراز اس‌ام‌اس
راهنمای مطالعه

به‌طورکلی اجرای ایده‌های نو مثل گیمیفیکیشن راهکاری ایده‌آل برای خلق ارزشی جدید برای مخاطب است؛ ازاین‌رو بیشتر شرکت‌ها برای کمک به رشد و موفقیت ،ب‌و‌کار به استفاده مزایای گسترده از این روش روی آورده‌اند.

امتیاز دادن به مخاطبان در مسیر اجرای بازی‌سازی یا همان گیمیفیکیشن برای ،ب‌وکار و حتی خود مخاطب نیز سودآور تلقی می‌شود. در نتیجه افراد به شرکت در این نوع همکاری‌ها تمایل دارند و دوستان خود را نیز برای همکاری در این بازی‌ها دعوت خواهند کرد؛ بنابراین با بازاریابی دهان به دهان در این مرحله، نام برند شما به‌،وان ،ب‌وکاری خلاق بر سر زبان‌ها می‌افتد. به‌دنبال افزایش آگاهی از برند، فروش و استفاده از خدمات ،ب‌وکار افزایش می‌یابد.

نایکی یکی از برندهای موفق جهان در اجرای روش‌های گیمیفیکیشن است. این برند با قرار دادن چالش‌هایی مثل داشتن رژیم غذایی سالم در هفت روز، دویدن مسافت مشخص‌شده و ، سیگار از گیمیفیکیشن برای افزایش تعامل و ایجاد تصویرسازی درست استفاده می‌کند. نایکی انگیزه ایجاد می‌کند تا مشتریان خود را متن، با محصولات این برند با ،ب‌وکار درگیر کند.

گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ؛ روشی برای اجرای استراتژی‌های تبلیغاتی

استفاده از پنل ارسال اس‌ام‌س؛ روشی برای اجرای بهتر گیمیفیکیشن

استفاده از پنل‌های پیامکی؛ روشی ساده برای افزایش اثربخشی و مشارکت در گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن را می‌توان در طیف وسیعی از فعالیت‌های بازاریابی از جمله آموزش، استفاده از سامانه پیامکی و تبلیغات به کار برد. گیمیفیکیشن راهی موثر برای تشویق افراد به انجام یک کار یا تکمیل یک هدف است. زیرا به تمایل طبیعی ما برای رقابت و موفقیت کمک می‌کند. در گیمیفیکیشن از روش‌های معمول بازی‌های کامپیوتری برای امتیاز دادن به مخاطبین استفاده می‌شود؛ این کار افزایش تعامل و انگیزه مخاطبان را به‌همراه خواهد داشت.

یک روش ساده برای اطلاع از درست بودن روش گیمیفیکیشن این است که خود را جای مخاطب قرار دهید. تصور کنید که شما به‌،وان مخاطب یک ،ب‌وکار، آیا به بازی ادامه می‌دهید؟ آیا این بازی را به دوستانتان پیشنهاد می‌دهید؟ اگر جواب بله است، در نتیجه احتمالا نتایج خوبی از استفاده از گیمیفیکیشن دریافت خواهید کرد. همچنین مشورت با افراد ماهر و تجربه‌دار در این زمینه را فراموش نکنید تا خطاهای شما را برطرف کنند.

استفاده از پنل پیامکی؛ راهکاری برای ساخت تبلیغ گیمیفیکیشن

شاید تصور کنید که اجرای گیمیفیکیشن نیازمند اجرای مراحل ویژه و پیچیده است؛ بااین‌حال در این بخش با معرفی ۴ گام ساده برای استفاده از این روش بازاریابی در اختیارتان قرار می‌دهیم. اجرای این روش تبلیغات با بودجه کم نیز امکان‌پذیر است. برای آشنایی با نحوه استفاده از گیمیفیکیشن در تبلیغات مطالعه این بخش را ادامه دهید.

با برداشتن گام‌های کوچک استفاده از گیمیفیکیشن را آغاز کنید

همانطور که گیمیفیکیشن یا بازی‌سازی نقش موثری بر جذب مخاطبان دارد، ارائه خدمات مفید نیز از فاکتورهای دیگری است که یک برند را موفق می‌کند. گاهی رضایت مخاطبان از یک برند در گرو پاسخ‌دهی من، ،ب‌وکار مورد نظر است.

پیامک‌ها پتانسیل بالایی برای داشتن نقش موثر در استراتژی‌های بازاریابی شما دارند؛ ارسال لینک ،ید، نظرسنجی و رویدادهای ویژه هر برند با استفاده از پنل‌های پیامکی انجام می‌شود. انتخاب متن پیامک تبلیغاتی ترغیب‌کننده از موارد مهم دیگر برای افزایش اثربخشی گیمیفیکیشن در تبلیغات به شمار می‌روند.

گیمیفیکیشن واژه‌ای جدید در دنیای تبلیغات دیجیتال است که بیش از آنچه تصور کنید برای ،ب‌‌وکار شما مفید خواهد بود. معمولا ،ب‌وکارها از طرح‌های نو در دنیای دیجیتال برای جلب توجه طیف گسترده‌ای از مخاطبان استفاده می‌کنند. در سال‌های گذشته ا،ر ،ب‌و‌کارهای آنلاین و بزرگ از رویکردهای مدرنی مانند گیمیفیکیشن برای افزایش تعامل کاربران و تقویت برند خود استفاده می‌کنند. در ادامه این متن به معرفی کاملی از گیمیفیکیشن، روش اجرا و مزایای آن می‌پردازیم؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب برای آشنایی کامل با روش بازی‌سازی یا همان گیمیفیکیشن را همراه ما باشید.

گیمیفیکیشن؛ راهکاری برای بازاریابی با بازی‌سازی

خلق تجربه‌ای خاص؛ اساس استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی

در مرحله اول از گیمیفیکیشن باید از انجام کارهای کوچک در پلتفرم‌های مختلف آغاز کنید. برای مثال اگر هدف اصلی از تبلیغات افزایش فالورهای اینستاگرام ،ب‌وکارتان است، جایزه‌های کوچک را به‌،وان پاداش برای مشارکت بیشترین مخاطبان در کامنت‌ها در نظر بگیرید.

طراحی بازی ساده؛ کلید افزایش نرخ تعامل کاربران

گیمیفیکیشن امکان خلق روشی جدید برای اجرای کارهای ساده‌ مثل نظرسنجی را به وجود می‌آورد؛ بنابراین افراد را به افزایش تعامل با ،ب‌وکار شما تشویق می‌کند. از گیمیفیکیشن می‌توان برای افزایش وفاداری مشتری و رضایت از یک محصول یا خدمات استفاده کرد.

برای بهبود پاسخ‌گویی از تلفن ابری استفاده کنید. این ابزار امکان برقراری همزمان چند تماس ورودی را ایجاد می‌کند تا مخاطبان وقت کمتری را در صف انتظار صحبت با کارشناسان یک ،ب‌وکار صرف کنند. برای ،ب اطلاعات بیشتر، مقاله «تلفن ابری چیست» را مطالعه کنید.

بازی‌سازی Unilever؛ یکی از روش‌های افزایش میلیونی بازدیدکننده‌های سایت

دنیای تبلیغات بسیار گسترده است؛ چارچوبی برای محدود ، ایده‌های بازاریابی به روش گیمیفیکیشن وجود ندارد؛ از هر روشی مثل ارسال پیامک می‌توان برای افزایش تعامل کاربران با ،ب‌وکار شما استفاده کرد. این نکته‌ای است که بسیاری از برندهای بزرگ برای حفظ تعامل با مخاطب برای اجرای ایده‌های نو و جذاب استفاده می‌کنند. در ادامه چند نمونه از روش‌های استفاده از گیمیفیکیشن را شرح خواهیم داد.

گیمیفیکیشن حس عضویت در جامعه‌ای جدید را برای مخاطبان ایجاد می‌کند تا افراد با یکدیگر تعامل اجتماعی بهتری داشته باشند؛ بنابراین حس بهتری از برند شما دریافت خواهند کرد. ازاین‌رو پیام‌های تبلیغاتی برند شما دیگر توسط مخاطبین نادیده گرفته نمی‌شود. همچنین، این امر از مسدود شدن ارسال پیامک توسط شماره مخصوص به برند شما جلوگیری می‌کند؛ چراکه مخاطب هر لحظه منتظر رویداد، بازی و فعالیت جالب از سمت بیزینس شما خواهد بود.

چند نمونه روش رایج برای اجرای گیمیفیکیشن در تبلیغات

گیمیفیکیشن برای اجرای استراتژی‌های مختلف بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طورکلی گیمیفیکیشن برای دیجیتال مارکتینگ در موارد زیر کاربرد دارد:

  • برندیفیکیشن یا تبلیغات در بازی: هدف از این نوع بازی‌سازی‌ها تبلیغات یک برند، محصول و خدمات است.
  • انتقال رسانه: تولید رسانه یا همان محتوای جدید به‌صورت فیلم و ع، و قرار دادن آن در پلتفرم‌های مختلف
  • بازی‌های تبلیغاتی: این نوع بازی در گیمیفیکیشن معمولا برای تبلیغات برند و محصول از طریق ترغیب مخاطبان به لایک ، انجام می‌شود.
  • درگیر ، کاربران با سایت: یکی از روش‌های رایج برای گیمیفیکیشن که به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود؛ برای مثال شرکت در نظرسنجی، ساخت پروفایل و گذاشتن کامنت.

برای اجرای گیمیفیکیشن می‌تو،د با ارسال پیامک اطلاع‌رس، کنید. همچنین ارسال لینک مستقیم شرکت در بازی آنلاین و تماشای فیلم کوتاه از کاربردهای دیگر گیمیفیکیشن محسوب می‌شوند. باتوجه‌به کاربرد گسترده بازی‌سازی در بازاریابی، استفاده از این روش برای رشد و ،ب جایگاه را فراموش نکنید. اگر تجربه‌ای در استفاده از گیمیفیکیشن دارید، با ما و سایر کاربران در ،مت کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.


منبع: https://farazsms.com/what-is-gamification/

اگر قرار بر افزایش تعامل مخاطبان با ،ب‌وکار باشد، بازی‌های پیچیده طراحی نکنید. در گیمیفیکیشن بازی‌سازی باید به‌قدری ساده باشد که مخاطب در یک نگاه متوجه جریان بازی بشود. اگر بازی طول، است، از ت،یم ، آن به مراحل کوچک‌تر کمک بگیرید تا برای همه قابل درک باشد.

از‌آنجایی که استفاده از گیمیفیکیشن م،م به استفاده از فناوری‌های مختلف است، ،ب‌وکارها نیاز بیشتری به جذب متخصصان برنامه‌نویسی برای بازی‌سازی دارند. به‌این‌ترتیب اجرای گیمیفیکیشن فقط محدود به تیم بازاریابی و تبلیغات نمی‌شود و باید از نیروهای متخصص دیگری نیز استفاده کنید.

در این مقاله به توضیح صفر تا صد گیمیفیکیشن پرداختیم. گیمیفیکیشن یا همان بازی‌سازی یکی از روش‌های تبلیغاتی است که در دنیای دیجیتال جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. گیمیفیکیشن به م،ی ایجاد یک نوع سرگرمی ساده و کوتاه برای مخاطبان است که باعث بهبود تصویر جایگاه برند در ذهن عموم افراد می‌شود.

گیمیفیکیشن فقط با توسعه بازی و فعالیت‌های جذاب آفلاین و آنلاین شکل نمی‌گیرد؛ بلکه باید تمهیداتی برای اجرای آن نیز در نظر بگیرید. مهم‌ترین اقدام قبل از راه‌اندازی کمپین گیمیفیکیشن اطلاع‌رس، است که از بسترهای متفاوتی انجام می‌شود. در بین کلیه روش‌های موجود، ارسال پیامک یک روش آفلاین، در دسترس و ارزان برای اطلاع‌رس،‌ها و حفظ تعامل با مخاطبین است. اگر نگران محدودیت ارسال پیام کوتاه هستید، از خدمات رفع محدودیت ارسال پیامک همراه اول برای فرستادن پیامک تبلیغاتی انبوه استفاده کنید.

گیمیفیکیشن؛ روشی برای تبلیغات با بازی‌سازی ساده

با استفاده از گیمیفیکیشن؛ روشی خلاقانه برای اجرای تبلیغات

استفاده از ترفند‌های گیمیفیکیشن؛ راهکاری خلاقانه برای تبلیغات

برندسازی و افزایش تعامل با مخاطب؛ دو مزیت مهم گیمیفیکیشن

یکی از نمونه‌‌های گیمیفیکیشن موفق، استفاده برند Unilever از بازی‌سازی ساده در سایت است. با قرار دادن این بازی کوتاه و ساده در مدت‌زمان مشخص بیش از ۷ میلیون نفر از سایت بازدید ،د. همچنین مدت ماندگاری مخاطبان در این سایت به میانگین ۵ دقیقه افزایش یافت.

اگر روش اطلاع‌رس، ،ب‌وکار شما شامل پیامک نیز می‌شود؛ ممکن است به دلیل لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل، همراه اول و اپراتورهای دیگر توسط کاربران، این روش تبلیغات بازدیدی نداشته باشد. برای رفع این مشکل می‌تو،د از روش‌های رفع محدودیت ارسال پیامک انبوه استفاده کنید.

چالش‌های انگیزشی نایکی؛ روشی ساده، اما کاربردی برای اجرای گیمیفیکیشن

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با