معرفی اجزای شیرهای صنعتی و ساختار انواع شیرآلات صنعتی VALVE | کسری سارانمعرفی اجزای شیرهای صنعتی و ساختار انواع شیرآلات صنعتی VALVE | کسری ساران

شیرآلات صنعتی در شیراز نشان می‌دهد. بال ولو یک مدل شیر ربع گرد است که از دیسک توپی شکل برای قطع و وصل سیال استفاده می کند. هنگامی که شیر در حالت باز است، سیال بدون هیچ مانعی از شیر عبور می کند. یكی دیگر از انواع شیردستی شیر پروانه ای است كه دارای ساختمانی ساده و بهترین نوع شیر برای جریانهای زیاد است.

  • این ویژگی کمک می‌کند که شیری که از ناحیه کنار استم دچار نشتی شده‌است را در سرویس تعمیر کرد.
  • شما می توانید برای دریافت مشاوره فنی و استعلام قیمت به روز شیرآلات با کارشناسان فنی هایپر صنعت فامکو تماس بگیرید.
  • باترفلای ولو به دلیل طراحی فشرده و وزن سبک در مقایسه با سایر ولوها به فضای کمتری نیاز دارد.
  • شیرهای توپی از نظر ساختمان آسان تر و از نظر قیمت ارزان تر از نمونه های دیگر شیرها هستند.
  • تمامی شیرهای نام برده شده در بالا، مدل های مختلفی دارند که باعث تفاوت ویژگی و کاربرد آنها می شود.

١- همواره اندازه فشار تنظیمی شیرهای ایمنی را مد نظر داشته باشید و به هیچ عنوان فشار کار کردن را به آن حد بالا نبرید. نام شیر صنعتی بستگی به تعداد موضع های سوئیچی و تعداد دهانه های آن شیر صنعتی دارد. به طور مثال شیر صنعتی راه دهنده ۲/۳  (خوانده می شود سه دو) یعنی شیری که سه دهانه و دو موضع سوئیچی دارد. البته در موقع بیان نام شیر صنعتی، حالت موضع سکون شیر صنعتی نیز بیان می شود. انواع متداول شیرهای راه دهنده به صورت  ۲/۲، ۴/۲، ۴/۳، ۵/۲، ۵/۳ تولید شده و در بازار موجود هستند.

تقسیم بندی انواع ولو بر اساس اتصالات

در شیرهای Ball Valve, Butterfly Valve, Plug Valve و برخی انواع Check Valve حرکت مکانیزم داخلی ولو، به صورت دورانی می باشد. تقسیم‌بندی ولوها از منظر مکانیزم ساخت آنها، فانکشن آنها، نوع اکچوایتور آنها، نحوه حرکت مکانیزم داخلی ولو و نهایتا نوع اتصال ولو به پایپینگ ارائه شده است. با وجود محدودیت‌های چک ولو، این نوع شیر بهترین گزینه برای جلوگیری از برگشت جریان در سیستم پایپینگ محسوب می‌شود. ساختار و طراحی بخش‌های مختلف ولو دیافراگمی با دیگر انواع ولو تفاوت‌های مشخصی دارد که در تصویر زیر می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد.

۱- شیرهای صنعتی دروازه ای Gate Valve

به دلیل یک طرف بودن جهت باز شدن المان مسدود کننده، حرکت سیال در جهت مخالف، باعث بسته شدن مسیر می‌شود. گلوب ولو یا شیر کروی یک مدل شیر صنعتی با حرکت خطی است که برای قطع و وصل و تنظیم جریان سیال در فرآیندها به کار می رود. دیسک گلوب ولو با حرکت عمودی به صورت کامل می تواند برای قطع و وصل جریان سیال به کار رود. طراحی این مدل به صورتی است که نشتی کمتری در مقایسه با شیر دروازه ای دارد.

تقسیم بندی انواع valve بر اساس عملگر

همچنین این شیر برای جلوگیری از جریان سیال در هنگام توقف خطوط لوله و نگهداری آن ها نیز کاربرد دارد. یکی دیگر از شیرآلات صنعتی، گلوب ولو برای توقف، راه اندازی و تنظیم جریان سیال استفاده می شود. گلوب ولو در سیستم هایی استفاده می شود که کنترل جریان سیال مورد نیاز است و پیشگیری از نشتی نیز ضروری است. گلوب ولو در مقایسه با گیت ولو جریان را بهتر قطع می کند و از آن گران تر است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار