6 نکتۀ اساسی برای نوشتن بهترین متن پیامک تبلیغاتی

راهنمای نوشتن بهترین متن‌ تبلیغاتی برای پیامک‌


منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/sms-text-advertising-practices-designed-to-influence/

پس برای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی حتماً یک خواسته مشخص از مخاطب داشته باشید تا بازدهی پیامک را افزایش دهید. مثلاً از مشتری بخواهید برای گرفتن تخفیف، پیامک مذکور را به فروشندگان شما نشان دهد، یا او را به بازدید از سایت یا پیج اینستاگرامتان دعوت کنید.

با مشتریان خود صمیمی باشید!

این فروشگاه فقط یک پیامک فرستاد و خیلی هوشمندانه یک ارزش ی،ی علاقۀ شهروندان به تخفیف را هدف قرار داد.

کد تخفیف، جشنواره فروش و تخفیف برای تعداد زیادی از ،یداران جذاب است. وقتی به این ارزش در پیامک بها داده شود، هیجان زیادی را در ،یدار برمی‌انگیزد. اما این تمام داستان نیست. این ،یداران، تعداد زیادی از دوستان، خانواده و اطرافیانشان را هم با خودشان همراه می‌کنند. همین باعث می‌شود که به مرور ،ب‌وکار شما توسط آدم‌های زیادی دیده شود.

با این سرعتی که جهان پیش می‌رود، فرصت شما برای نمایش برندتان کوتاه و کوتاه‌تر هم می‌شود. شاید برایتان ناراحت‌کننده باشد، اما هیچ، حاضر نیست 3 صفحه در مورد ،ب‌وکارتان بخواند. دو ساعت برای آشنایی با شما ویدیو تماشا کند.

نوشتن بهترین متن تبلیغاتی

در متن پیامک Call To Action بگذارید

بهترین متن های تبلیغاتی برای ارسال اس ام اس

جمع‌بندی

بعد از این توضیحات نسبتاً طول، می‌خواهم وارد راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی بشوم تا بد،د چه ویژگی‌هایی پیامک ساده را از اس ام اس تبلیغاتی تاثیرگذار متمایز می‌کند.

اگر جذاب شروع نکنید، بازی را باختید!

متاسفانه ،ب‌‎وکارهای زیادی هستند که به همین نکتۀ بدیهی و ساده توجهی ندارند. اگر متن پیامک شما برای مشتری مفید نباشد، نه تنها به این پیام توجه نشان نمی‌دهد بلکه نسبت به سایر پیامک‌های شما هم بدبین می‌شود. به اصطلاح برند شما از چشم مشتری می‌افتد.

صمیمیت هم برای ،ب‌وکار خودتان و هم برای مشتریان لذت‌بخش و دلپذیر است. پس حتماً حس صمیمی و دوستانه در متن پیامک ایجاد کنید. به مشتری نشان دهید که برای او اهمیّت قائل هستید. برای این منظور می‌تو،د نام مشتری را در زمان ثبت‌نام از او بپرسید و سپس از این نام در متن پیامک‌های خود استفاده کنید.

اگر علاقمند کمپین تبلیغاتی برای ارسال پیامک انبوه هستید، پیشنهاد می‌کنم از سامانه ملی پیامک استفاده کنید. برای دریافت سامانه در صفحه اصلی سایت ملی پیامک ثبت‌نام کنید تا همکارانم با شما تماس بگیرند. اگر هم نیاز به مشاوره دارید، با 02163404 تماس بگیرید و با تیم پشتیب، ملی پیامک صحبت کنید.

در ضمن بهتر است یک نمونه تست هم روی خط خودتان امتحان کنید. پیامک را برای شماره خودتان بفرستید و از جذابیت آن مطمئن شوید. بعد از چندبار چک ،، ،ت آن رسیده که پیامک انبوه را ارسال کنید.

اس ام اس باید مختصر و مفید باشید!

صمیمیت با مشتری برای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی لازم است و تاثیر خوبی در برندینگ دارد.

در این شرایط همین محدودیت 70 کاراکتر پیامک، یک فرصت طلایی برای شماست. باید آنقدر خلاصه و مفید بنویسید که تمام مشتریان پیامک شما را بخوانند.

بازاریابی پیامکی، برندینگ و نوشتن بهترین متن تبلیغاتی اصلاً پیچیده نیست. باید کمی خلاق باشید، با شفافیت صحبت کنید. برای تبلیغات پیامکی برنامه‌ریزی کنید، وقت بگذارید و سپس پیامک‌های متفاوت را برای مشتریانتان ارسال کنید. به مرور به پیشرفت ،ب‌وکارتان پی خواهید برد!

به این محدودیت به چشم یک فرصت من، نگاه کنید و پیشنهادات ویژۀ خود را به کوتاه‌ترین شکل ممکن بنویسید. به قول رهبر جنبش مینیمالیست “کمتر، بیشتر است

حس ضرورت و مهلت زم، به مشتریان بدهید

تمام لباس‌های ،نه فروشگاه ما با 20% تخفیف به من،ت روز زن

نوشتن بهترین متن تبلیغاتی

پیامک بی‌فایده‌ ارسال نکنید!

 

برای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی حتماً قبل از ارسال پیامک خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید اگر به‌جای آنها بودید، این پیامک برایتان مفید بود؟ آیا به آن اهمیت می‌دادید؟

یک قانون در سینمای ک،یک است. اگر فیلمی در 10 دقیقه اول نتواند توجه شما را جلب کند، ش،ت خورده است.

می‌د،د که برای هر پیامک تبلیغاتی 70 کاراکتر ،ی فضا دارید. شاید تصور کنید که اگر بیشتر فضا داشتید، می‌توانستید اطلاعات بیشتری در مورد برند و ،ب‌وکارتان، خدمات، سرویس‌های پشتیب، و چیزهای دیگر به مشتریان ارائه می‌دادید. اگر چنین تصوری دارید باید بگویم کاملاً در اشتباه هستید.

نوشتن بهترین متن تبلیغاتیاما چگونه می‌خواهید ارزش‌های مشتریان را شناسایی کنید؟ قطعاً این سوال یک جواب ندارد. مشتریان در زمان‌های مختلف چیزهایی متفاوتی برایشان ارزش است. شما نمی‌تو،د با یک ارزش همه را به فروشگاه خودتان بکش،د، اما می‌تو،د در زمان‌های مختلف ارزش‌های متفاوتی را هدف قرار دهید و پیامک تاثیرگذاری را بر اساس آن برای مشتریانتان ارسال کنید. حالا محال است ،ی متن پیامک تبلیغاتی شما را بی‌جواب بگذارد!

در متن پیامک حتماً از مشتری درخواست داشته باشید. تحقیقات نشان داده که مطرح ، یک درخواست مشخص از مخاطب (یا همان call to action که در ،ی فراخوان عمل می‌گویند)، می‌تواند تاثیر باورن،ی در اثربخشی پیام داشته باشد.

همان‌طور که می‌بینید این پیامک در همان ابتدا با یک پیشنهاد هیجان انگیز شروع می‌کند، سپس با کلمه خوش‌تیپ‌ترین دامادهای دنیا علاوه‌بر اینکه ارزش و احساسِ صمیمیت را القا می‌کند، دستۀ خاصی را هم خطاب قرار می‌دهد که قطعاً نسبت به سایر مشتریان بیشتر به آن پیامک اهمیت می‌دهند. در پایان هم یک ضرورت و مهلت زم، برای آن پیامک قرار داده است. فراخوان عمل آن هم که مشخص است.

  • الینای عزیز بالای 50 هزار تومان از ما ،ید کنید و 5 هزار تومان از ما تخفیف بگیرید.
  • از خانه‌تک، بیزارید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید تا بهترین متخصص‌های خود را برای شما بفرستیم.
  • کیک‌های شکلاتی ما خود را برای حضور شما آماده کرده‌اند و قول دادند 20% برای مشتری‌های نازنین ما ارزانتر باشند. البته فقط امروز!
  • تا 3 نشه بازی نشه! دو پیتزا از ما بگیرید و پیتزای سوم را مهمان ما باشید. قبل از آن این پیامک را به ما نشان دهید.

چهارشنبۀ آ، اسفندماه بود. من و دوستانم حوالی غروب در خیابان ولی‌عصر قدم می‌زدیم. همان موقع پیام زیر از طرف فروشگاهی که یکی از دوستانم همیشه از آنجا ،ید می‌کرد، ارسال شد:

حالا که با معیارهای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی آشنا شدید، بد نیست که چند نمونه پیامک هم در ادامه ببینید. همه چیزهایی که تا اینجا گفتیم، در این پیامک‌ها به وضوح دیده می‌شود:

  • تخفیف 20% کت و شلوار آلما برای خوش‌تیپ ترین دامادهای دنیا! البته فقط تا پایان فردا. همین الان با ما تماس بگیرید.

با من همراه باشید تا با جواب دادن به این سوال‌های مهم، کمی در زمینۀ راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی صحبت کنم.

راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی

این روزها یکی از دلایل محبوبیت توئیتر همین محدودیت کاراکتر است. در چنین فضایی باید از خلاقیتتان استفاده کنید تا با کلمات تاثیرگذار و جذاب تمام حرف خود را در 280 کاراکتر خلاصه کنید و روی مخاطب تاثیر خوبی بگذارید.

با دیدن این پیامک با اینکه برنامۀ ،ید نداشتیم، مسیرمان را به سمت فروشگاه تغییر دادیم تا از فروشگاه و اجناس تخفیف‌خورده دیدن کنیم. حالا شاید بپرسید که چرا این تجربۀ شخصی را تعریف کردم! چه چیزی در آن اس ام اس تبلیغاتی بود، که برنامه و مسیرمان را عوض کرد؟ چه چیزی باعث می‌شود، پیامک تبلیغاتی اینقدر سریع در چند نفر انگیزۀ حرکت به سمت فروشگاهی را ایجاد کند؟

نوشتن بهترین متن تبلیغاتی

مشابه این قانون در بازاریابی پیامکی هم دیده می‌شود. در جه، که ما هر دقیقه با حجم زیادی از نوتیفیکیشن‌های مختلف در شبکه‌های رنگارنگ مواجهیم، دیگر ،ی مشتاق خوانده همه پیام‌های دریافتی‌اش نیست.

پژوهش‌های بازاریابی در نوشتن بهترین متن تبلیغاتی نشان داده وقتی مخاطب احساس ضرورت و نیاز کند، تاثیرگذاری پیامک چند برابر می‌شود. پس برای ایجاد حس فوریت در مشتری از یک تاریخ اتمام برای پیشنهادتان استفاده کنید و از مشتری بخواهید هرچه زودتر برای ،ید دست به کار شود. مثلاً اگر فروشگاه دارید، هر چقدر بیشتر روی تاریخ پایان فروش تاکید کنید، تاثیر پیامکتان بیشتر خواهد بود.

وقتی شما پیامک تبلیغاتی ارسال ‌کنید، نرخ دیده شدن پیامتان 93% است ولی نهایتاً 20 ث،ه فرصت دارید که مشتری را به ،ید ترغیب کنید. پس باید شروع جذابی داشته باشید و در ادامه از کلمات تاثیرگذار استفاده کنید. در غیر این صورت متاسفانه مشتری را از دست دادید، چون پیامک نخوانده رها می‌کند. پس شروع متن پیامک اهمیت ویژه‌ای دارد.

نوشتن بهترین متن تبلیغاتی

چند نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی برای ،ب‌وکارهای مختلف

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با