با دیدن این پیامک با اینکه برنامۀ ،ید نداشتیم، مسیرمان را به سمت فروشگاه تغییر دادیم تا از فروشگاه و اجناس تخفیفخورده دیدن کنیم. حالا شاید بپرسید که چرا این تجربۀ شخصی را تعریف کردم! چه چیزی در آن اس ام اس تبلیغاتی بود، که برنامه و مسیرمان را عوض کرد؟ چه چیزی باعث میشود، پیامک تبلیغاتی اینقدر سریع در چند نفر انگیزۀ حرکت به سمت فروشگاهی را ایجاد کند؟
در ضمن بهتر است یک نمونه تست هم روی خط خودتان امتحان کنید. پیامک را برای شماره خودتان بفرستید و از جذابیت آن مطمئن شوید. بعد از چندبار چک ،، ،ت آن رسیده که پیامک انبوه را ارسال کنید.
اس ام اس باید مختصر و مفید باشید!
این روزها یکی از دلایل محبوبیت توئیتر همین محدودیت کاراکتر است. در چنین فضایی باید از خلاقیتتان استفاده کنید تا با کلمات تاثیرگذار و جذاب تمام حرف خود را در 280 کاراکتر خلاصه کنید و روی مخاطب تاثیر خوبی بگذارید.
در متن پیامک Call To Action بگذارید
اما چگونه میخواهید ارزشهای مشتریان را شناسایی کنید؟ قطعاً این سوال یک جواب ندارد. مشتریان در زمانهای مختلف چیزهایی متفاوتی برایشان ارزش است. شما نمیتو،د با یک ارزش همه را به فروشگاه خودتان بکش،د، اما میتو،د در زمانهای مختلف ارزشهای متفاوتی را هدف قرار دهید و پیامک تاثیرگذاری را بر اساس آن برای مشتریانتان ارسال کنید. حالا محال است ،ی متن پیامک تبلیغاتی شما را بیجواب بگذارد!
در متن پیامک حتماً از مشتری درخواست داشته باشید. تحقیقات نشان داده که مطرح ، یک درخواست مشخص از مخاطب (یا همان call to action که در ،ی فراخوان عمل میگویند)، میتواند تاثیر باورن،ی در اثربخشی پیام داشته باشد.
کد تخفیف، جشنواره فروش و تخفیف برای تعداد زیادی از ،یداران جذاب است. وقتی به این ارزش در پیامک بها داده شود، هیجان زیادی را در ،یدار برمیانگیزد. اما این تمام داستان نیست. این ،یداران، تعداد زیادی از دوستان، خانواده و اطرافیانشان را هم با خودشان همراه میکنند. همین باعث میشود که به مرور ،بوکار شما توسط آدمهای زیادی دیده شود.
به این محدودیت به چشم یک فرصت من، نگاه کنید و پیشنهادات ویژۀ خود را به کوتاهترین شکل ممکن بنویسید. به قول رهبر جنبش مینیمالیست “کمتر، بیشتر است“
حس ضرورت و مهلت زم، به مشتریان بدهید
صمیمیت هم برای ،بوکار خودتان و هم برای مشتریان لذتبخش و دلپذیر است. پس حتماً حس صمیمی و دوستانه در متن پیامک ایجاد کنید. به مشتری نشان دهید که برای او اهمیّت قائل هستید. برای این منظور میتو،د نام مشتری را در زمان ثبتنام از او بپرسید و سپس از این نام در متن پیامکهای خود استفاده کنید.
پژوهشهای بازاریابی در نوشتن بهترین متن تبلیغاتی نشان داده وقتی مخاطب احساس ضرورت و نیاز کند، تاثیرگذاری پیامک چند برابر میشود. پس برای ایجاد حس فوریت در مشتری از یک تاریخ اتمام برای پیشنهادتان استفاده کنید و از مشتری بخواهید هرچه زودتر برای ،ید دست به کار شود. مثلاً اگر فروشگاه دارید، هر چقدر بیشتر روی تاریخ پایان فروش تاکید کنید، تاثیر پیامکتان بیشتر خواهد بود.
بعد از این توضیحات نسبتاً طول، میخواهم وارد راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی بشوم تا بد،د چه ویژگیهایی پیامک ساده را از اس ام اس تبلیغاتی تاثیرگذار متمایز میکند.
اگر جذاب شروع نکنید، بازی را باختید!
متاسفانه ،بوکارهای زیادی هستند که به همین نکتۀ بدیهی و ساده توجهی ندارند. اگر متن پیامک شما برای مشتری مفید نباشد، نه تنها به این پیام توجه نشان نمیدهد بلکه نسبت به سایر پیامکهای شما هم بدبین میشود. به اصطلاح برند شما از چشم مشتری میافتد.
بازاریابی پیامکی، برندینگ و نوشتن بهترین متن تبلیغاتی اصلاً پیچیده نیست. باید کمی خلاق باشید، با شفافیت صحبت کنید. برای تبلیغات پیامکی برنامهریزی کنید، وقت بگذارید و سپس پیامکهای متفاوت را برای مشتریانتان ارسال کنید. به مرور به پیشرفت ،بوکارتان پی خواهید برد!
این فروشگاه فقط یک پیامک فرستاد و خیلی هوشمندانه یک ارزش ی،ی علاقۀ شهروندان به تخفیف را هدف قرار داد.
در این شرایط همین محدودیت 70 کاراکتر پیامک، یک فرصت طلایی برای شماست. باید آنقدر خلاصه و مفید بنویسید که تمام مشتریان پیامک شما را بخوانند.
راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی برای پیامک