6 مورد از رایج ترین اشتباهات باشگاه مشتریان رو بشناسید!
انتشار: آذر 29، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

6 مورد از رایج ترین اشتباهات باشگاه مشتریان رو بشناسید!


راهنمای مطالعه

نداشتن فهم درست از شخصیت و نیازهای مشتریان، ناتو، در ارتباط موثر با مشتریان و تمرکز بر فروش، کپی برداری کورکورانه از باشگاه مشتریان سایر ،ب و کارها، تلاش ن، برای افزون ، رضایت مشتریان ثابت و کم ،ید و دسته بندی ن، مشتریان و نداشتن برنامه تشویقی منسجم و ارزیابی شده، 6 مورد از مهم ترین و رایج ترین اشتباهات باشگاه مشتریان است که مانع از رشد و پیشرفت ،ب و کارها می شود.

در این مقاله می خواهیم این 6 دلیل از دلایل ش،ت باشگاه مشتریان را توضیح دهیم. در صورتی که شما هم باشگاه مشتریان دارید یا خواهان راه اندازی باشگاه مشتریان هستید، این مقاله برایتان آموزنده خواهد بود.

1. نداشتن درک درست از مشتریان؛ یکی از مهم ترین اشتباهات باشگاه مشتریان

نخستین دلیل از دلایل ش،ت باشگاه مشتریان که به حق مهم ترین دلیل هم محسوب می شود، نشناختن مشتریان، نیازها و شخصیت آن هاست. ک،ی که مشتری اش را نشناسد، بی تردید ش،ت خواهد خورد و ،ب و کارش دیر یا زود از میان خواهد رفت؛ چون شناخت مشتری، اصل بنیادین ،ب و کار است و بی توجهی به آن، خسارت های جبران ناپذیری به بار می آورد.

اگر مشتریان شما از نظر مالی، در وضعیت مطلوبی قرار دارند، نمی تو،د با وعده های ناچیز آن ها را به ،ید مجدد وادارید. همچنین اگر برای هر دسته از مشتریان، پیامی ارسال کنید که نظرشان را جلب کند، قطعاً باشگاه مشتریان، ج، نمی گیرد و تحولی که انتظارش را می کشید در ،ب و کارتان رقم نمی زند.

برقراری ارتباط غیر موثر با مشتریانبرقراری ارتباط غیر موثر با مشتریان

2. برقراری ارتباط غیر موثر با مشتریان و تمرکز مداوم بر فروش محصولات و خدمات

برخی از مدیران ،ب و کار و فروشندگان تصور می کنند که مهم ترین هدف از اه، باشگاه مشتریان، افزایش فروش و سودآوری است. این در حالی است که باشگاه مشتریان، کلی تلاش می کند تا ارتباط مثبت و مستحکمی با مشتریان برقرار کند تا درنهایت، این روابط منجر به سودآوری ،ب و کار شود.

مهم ترین هدف باشگاه مشتریان است که بین ،ب و کار و مشتریان، ارتباطی انس،، عاطفی و صمیمی برقرار شود تا در سایه سار این ارتباط، مشتریان بتوانند نیازهای خود را بیان کنند و فروشندگان هم با حالتی دوستانه، محصولات و خدمات متن، را به مشتریان معرفی کنند. در پناه چنین رابطه ای است که نیاز مشتری برآورده می شود و ،ب و کار هم به سود می رسد.

3. کپی برداری کورکورانه از باشگاه مشتریان سایر ،ب و کارها

یکی از رایج ترین اشتباهات باشگاه مشتریان که برخی از ،ب و کارها مرتکب می شوند، کپی برداری کورکورانه از باشگاه مشتریان سایر ،ب و کارهاست. واقعاً چنین کاری عجیب نیست؟ هر ،ب و کار به فراخور شخصیت و نیازهای مشتریانش با آن ها ارتباط می گیرد. دلیل نمی شود که شما هم همان رفتارها بدون دلیل و منطق تقلید کنید. چنین رویکردی باعث می شود که مشتریانتان فوراً متوجه شوند که شما اصلاً مطابق با نیازهای آن ها کاری انجام نمی دهید و طبیعتاً ترغیب نمی شوند که از شما ،ید کنند.

4. تلاش ن، برای افزون ، رضایت مشتریان ثابت و کم ،ید

برخی از مدیران ،ب و کار در پاسخ به پیشنهاد ایجاد باشگاه مشتریان پاسخ می دهند: «ما مشتریان ثابت خودمان را داریم و نیاز به ترغیبشان نداریم.» برخی از مدیران ،ب و کار دچار یک اشتباه بزرگ دیگر می شوند. آن ها می گویند: «برخی از مشتریان از ما کم ،ید می کنند. چه دلیلی دارد که مدام در پی ارتباط با آن ها باشیم؟»

مطالعات نشان می دهد که با اقدامات هوشمندانه در باشگاه مشتریان می تو،م مشتریان ثابت را ترغیب کنیم که از ما بیشتر ،ید کنند. همچنین می تو،م با پیشنهادهای ارزیابی شده، مشتریان کم ،ید را به ،ید بیشتر تشویق کنیم.

دسته بندی ن، مشتریاندسته بندی ن، مشتریان

5. دسته بندی ن، مشتریان؛ یکی دیگر از دلایل ش،ت باشگاه مشتریان

یکی از اشتباهات باشگاه مشتریان ،ب و کارها این است که مشتریان خود را دسته بندی نمی کنند و یک پیام تشویقی را برای کلیه افراد ارسال می کنند. برای اینکه پیام ها و تماس هایتان کارسازتر و موثرتر باشد، باید آن تماس یا پیامک را فقط برای ،، در نظر بگیرید که واقعاً به آن ارتباط، نیاز دارند و آن محصول یا خدمت، به دردشان می خورد.

6. نداشتن برنامه تشویقی منسجم و دقیق؛ از رایج ترین اشتباهات باشگاه مشتریان

برخی از ،ب و کارها هیچ برنامه تشویقی منسجم و دقیقی ندارند و اصلاً نمی دانند که چگونه و در چه زم،، مشتریان خود را ترغیب به ،ید کنند. از سویی نمی دانند چگونه به مشتریان خود امتیاز بدهند، برای آن ها هدیه یا تخفیف در نظر بگیرند و آن ها را به مغازه یا فروشگاه آنلاین خود فراخوانند.

قبل از اینکه باشگاه مشتریان خود را راه اندازی کنید، خوب بیندیشید و ببینید که مشتریان شما از چه راه هایی متقاعد می شوند که از شما ،ید کنند. اگر طرح های تشویقی خوبی طراحی نکنید، هیچ تغییر خاصی در وضعیت درآمد و سود ،ب و کارتان رقم نخواهد خورد.

آموزش مستمر و مداوم و استفاده از ال،ای خوب؛ راز تقویت باشگاه مشتریان

در این مقاله 6 مورد از مهم ترین و رایج ترین اشتباهات باشگاه مشتریان را در کنار هم مرور کردیم و آموختیم که چگونه مدیران و فروشندگان ،ب و کارها با این اشتباهات به برند خود آسیب می زنند.

در صورتی که می خواهید جلوی این اشتباهات را بگیرید، پیشنهاد ما به شما این است که همواره در زمینه استفاده هوشمندانه از پلتفرم ها و ابزارهای دستگاه مشتریان، آموزش ببینید و تا حد امکان برای پیامک و تماس از ال،ای خوب و کارآمد استفاده کنید. به ،وان مثال در صورتی که دستگاه ذخیره شماره مشتری زرین پوز را ،یداری کنید، کارشناسان مجموعه فراز اس ام اس، چندین الگوی پیامکی خوب در اختیار شما قرار می دهد تا به کمک این ال،ا بتو،د ارتباط خوب و هوشمندانه ای با مشتریان خود قرار کنید.

علاوه بر این می تو،د یک جلسه رایگان با کارشناسان فراز اس ام اس، گفت وگو کنید و دغدغه های خود در مورد راه های تعامل موثر با مشتریان از طریق این دستگاه را با آن ها حل و فصل کنید. در صورت تمایل به ،ب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات پس از فروش این دستگاه یا ثبت سفارش ،ید، کافی است به صفحه ،ید دستگاه ذخیره مشتری زرین پوز مراجعه کنید.



منبع: https://farazsms.com/most-important-mistakes-of-customer-clubs/