
بروزرسانی: 29 خرداد 1404
6 تکنیک برای جذب مشتریان جدید با کمک باشگاه مشتریان


استفاده از تکنیک های بازاریابی دهان به دهان، برنامه بازاریابی ارجاعی، ایجاد حس تعلق به برند در دل مشتریان، استفاده از روش های ارسال پیامک انبوه، دریافت شماره مخاطبان هدف و برگزاری مسابقات و کمپین های تعاملی، تکنیک هایی برای جذب مشتریان با استفاده از باشگاه مشتریان هستند. در این مقاله می خواهیم در مورد این 6 تکنیک جذب مشتریان جدید با باشگاه مشتریان صحبت کنیم. در صورتی که شما هم مایل به یادگیری این روش ها هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.
1. استفاده از بازاریابی دهان به دهان؛ راهکاری ارزشمند برای جذب مشتریان جدید
یکی از مهم ترین تکنیک های جذب مشتریان جدید با باشگاه مشتریان، استفاده از تکنیک بازاریابی دهان به دهان است. در این تکنیک شما به ،وان مدیر ،ب و کار، خدمات ارزنده ای به مشتریان خود ارائه می دهید، طرح های تخفیفی راه اندازی می کنید و در روز تولد، هدیه های ارزنده ای برای مشتریان خود در نظر می گیرد.
همین کارهای ساده باعث می شود که مشتریان از ،ب و کار شما راضی شوند و تصمیم بگیرند که بیزینس و محصولات شما را به دوستان، آشنایان و اقوام خود معرفی کنند. بازاریابی دهان به دهان، یکی از ارزشمندترین تکنیک های مشتری یابی است و فقط بخش کوچکی از ،ب و کارهای دنیا به جایگاهی می رسند که مشتریان شان آن ها را به دیگر نزدیکان خود معرفی کنند.
2. برنامه های ارجاعی؛ راهکاری دیگر برای جذب مشتریان جدید با باشگاه مشتریان
یکی از تکنیک های کلیدی برای جذب مشتریان جدید با باشگاه مشتریان، راه اندازی برنامه های ارجاعی است. منظور از برنامه های ارجاعی این است که برای مشتری، که ،ب و کار و محصولات شما را به سایر دوستان معرفی می کنند و مشتریان جدید را جذب بیزینس شما می کنند، امتیازهایی در نظر بگیرید.
به ،وان مثال می تو،د کد معرف برای مشتریان در نظر بگیرید تا این کد را به آشنایان خود بگویند و از آن ها بخواهند که این کد را به فروشندگان شما بگویند. همچنین این معرفی می تواند به صورت اسم هم باشد. یکی از امتیازهایی که می تو،د برای معرفی مشتریان جدید در نظر بگیرید، تخفیف است. مثلاً اگر یک مشتری، شما را به مشتری دیگری معرفی کرد و آن مشتری جدید، محصولی از شما ،ید، به مشتری اصلی که این مشتری جدید را برای شما به ارمغان آورده است، 20 درصد تخفیف بدهید.
3. ایجاد حس تعلق به برند در دل مشتریان؛ راهکاری که همیشه جواب می دهد
اگر می خواهید احتمال جذب مشتریان جدید را افزایش دهید، کاری کنید که مشتریان کنونی، ،ب و کار شما را از خودشان بدانند و به آن احساس تعلق کنند. برای ایجاد چنین حسی در دل مشتریان راهکارهای مختلفی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به برقراری ارتباط مستقیم و دوستانه، رقم زدن تجربه ارزشمند برای مشتری، شناخت مشتری و ارائه خدمات مورد نیازش به او، شرکت در فعالیت اجتماعی، نظرسنجی از مشتریان، راه اندازی برنامه هایی مثل قرعه کشی و تقدیر و تشکر از مشتریان اشاره کرد.
4. استفاده از روش های ارسال پیامک انبوه در مجموعه فراز اس ام اس
با روش ارسال پیامک انبوه می تو،م یک سری مشتری جدید برای ،ب و کار خودمان دست و پا کنیم. به ،وان مثال با ارسال پیامک مکان محور، ارسال پیامک در محدوده، ارسال پیامک محله ای، ارسال پیامک به تفکیک شهر و استان، ارسال پیامک بر اساس سن و ،ت و ارسال پیامک بر اساس مشاغل و اصناف می تو،د مشتریان جدیدی را به ،ید ، از ،ب و کار خود ترغیب کنید.
خوش بختانه در حال حاضر مجموعه فراز اس ام اس، امکان دسترسی به این تکنیک های ارسال پیامک انبوه را برای مشتریان خود فراهم کرده است تا ،ب و کارها به فراخور نیاز خود بتوانند پیامک های انبوه موثر ارسال کنند و از تلاش های خود، نتیجه مثبت و دلخواه خود را بگیرند.
5. دریافت شماره مخاطبان هدف ،ب و کار
یکی دیگر از روش های جذب مشتریان جدید با استفاده از باشگاه مشتریان این است که از مخاطبان هدفی که وارد فروشگاهتان می شوند و از شما محصولی می خواهند، تقاضا کنید که شماره تماس خود را در اختیار شما قرار دهند تا هنگام موجود شدن آن محصول یا محصولات دیگر، به آن\u200eها پیامک دهید. همین کار ساده باعث می شود که مشتریان جدیدی را جذب ،ب و کار خودتان کنید.
این کار را ،ب و کارهای آنلاین هم می توانند انجام دهند. این دسته از ،ب و کارها می توانند در ازای دادن هدیه ای رایگان، از مخاطبان خود بخواهند که شماره تماس و ایمیلشان را وارد کنند. با همین کار ساده می توانند ارتباطی موثر با مشتریان خود برقرار و آن ها را برای ،ید محصولات یا خدمات خود ترغیب کنند.
6. برگزاری مسابقات و کمپین های تعاملی
برگزاری مسابقات، قرعه کشی ها و سایر کمپین های تعاملی، از دیگر روش های تشویقی برای جذب مشتریان جدید هستند و در اغلب موارد، کارایی خوبی دارند. در صورتی که شما هم خواهان جذب مشتریان جدید در فروشگاه حضوری خود هستید، این روش می تواند شما را به هدفی که مد نظر دارید، برساند.
با یک راهکار ساده می تو،د راه را برای جذب مشتریان جدید، هموار کنید
اگر با خواندن این مقاله یا با شنیدن صحبت های دوستان یا همکاران خود به این باور رسیده اید که برای ،ب و کار خود باشگاه مشتریان ایجاد کنید، پیشنهاد ما به شما این است که از ابزارهای حرفه ای و تخصصی باشگاه مشتریان استفاده کنید تا بتو،د نتایج خوبی از اقدامات خود بگیرید و مشتریان جدید قابل توجهی را به ،ب و کار خود جذب کنید.
یکی از دستگاه های حرفه ای برای راه اندازی باشگاه مشتریان ،ب و کارها، دستگاه ثبت شماره مشتری است. این دستگاه به شما کمک می کند که شماره مشتریان خود را به راحتی ثبت و نگه داری کنید. در گام بعدی می تو،د مشتریان خود را دسته بندی کنید و به فراخور دسته ای در آن قرار دارند، با آن ها ارتباط بگیرید و جذبشان کنید. این دستگاه برای جذب مشتریان جدید هم می تواند یاری رسان و ثمربخش باشد. در صورت تمایل به ،ب اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار و ثبت سفارش ،ید آن، کافی است به صفحه ،ید دستگاه ثبت شماره مشتری زرین پوز تماس بگیرید.
منبع: https://farazsms.com/attracting-new-customers-with-a-customer-club/