20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و جذب مشتری


افزایش فروش و جذب مشتری یکی از مهم‌ترین اه، هنگام تعیین استراتژی‌های بازاریابی برند است. روش‌های متفاوتی برای قدم برداشتن در راه دستیابی به این هدف وجود دارند.

20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

طبق نظر کارشناسان Harvard Business Review، استراتژی مارکتینگ هر ،ب‌وکار و روش‌های جذب مشتری برای افزایش فروش آن، بر اساس باورها، انتخاب‌ها، محدودیت‌ها و نگاه کلی شرکت و صاحبان آن نسبت به آیندۀ برند، شکل گرفته و منحصربه‌فرد هستند.

با این حال، در این مقاله قصد داریم به 20 تکنیک جذب مشتری برای افزایش فروش اشاره کنیم که پس از آمیخته‌شدن به خلاقیت کارشناسان ،ب‌وکارتان، موفقیت برند شما را در حفظ مشتری و رشد میزان فروش، تضمین خواهند کرد.

تکنیک 1: ارتقای رسیدگی به نیازهای مشتری

هر مشتری، فردی با ویژگی‌ها و خصلت‌های مخصوص به خود است. همان‌طور که هر فرد در زندگی شخصی خود نیازهایی دارد، مشتریان برند شما نیز هرمی از نیازهای یک مصرف‌کننده را دارند که از شما انتظار می‌رود آن‌ها را برطرف کنید:

20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

ارائۀ محصولات کاربردی

اولین و ساده‌ترین نیاز مشتری، توانایی تهیۀ محصولات کاربردی است. یکی از روش‌های افزایش فروش و جذب مشتری که گاهی نادیده گرفته می‌شود، همین نکته است. در صورتی که بتو،د کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده را حفظ کنید و در گذر زمان، مطابق با رشد نیازهای مشتری، ارتقا دهید، می‌تو،د مشتریان وفادار را در ،ب‌وکارتان نگه دارید.

هماهنگی با شعارها

هر برند، یک یا چند شعار تبلیغاتی دارد.

شعار تبلیغاتی کلمه یا عبارتی است که تجارت یا سازمان شما را به مخاطبان می شناساند.

برای مشتریان شما، اهمیت هم‌خو، و هم‌راستا بودن شعار تبلیغاتی با محصولاتی که ارائه می‌دهید، بسیار با،ت.

برای مثال، ملی پیامک در انتهای برخی از محتوای مارکتینگ خود، از شعار “پلی به یک دوستی پایدار” استفاده می‌کند. در صورتی که موقع تهیۀ  پنل پیامکی یا استفاده از خدمات این سامانه، مغایرتی با این عبارت مشاهده کنید، آیا هم‌چنان به همراهی با این برند ادامه خواهید داد؟ واضح است که جواب شما در این شرایط فرضی، “خیر” خواهد بود.

20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

خوشبختانه، مشتریان وفادار ملی پیامک، با استفاده از خدمات پنل اس ام اس و دیگر ابزارهای سامانۀ بازاریابی پیامکی، هر روز بیشتر از پیش متوجه اهمیت دادن این برند به برقراری ارتباط سازنده بین ،ب‌وکارها و مشتریان‌شان می‌شوند. هماهنگی با شعار تبلیغاتی، یک تکنیک افزایش فروش و حفظ مشتری بسیار قدرتمند است.

قدرد، از مشتری

استراتژی جذب مشتری هر برند با دیگری متفاوت است. با این حال، مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به افزایش فروش برندی یاری برسانند که از مشتریان وفادار خود قدرد، لازم را به عمل می‌آورد. برای انجام این کار، نیازی به بودجۀ ،یر یا کارشناسان فوق‌حرفه‌ای ندارید؛ تنها کافی است از تکنیک‌های جذب مشتری این مطلب استفاده کنید و کمی برای مشتریان وفادار در مقایسه با مخاطبان عادی، تفاوت قائل شوید.

رضایت مشتریان؛ گامی به سوی فروش روزافزون

تمام نیازهای مشتری که تا این‌جا در موردشان صحبت کردیم، در نهایت منجر به رضایت مشتری از برند شما خواهند شد. یک مخاطب که به آگاهی از برند شما رسیده باشد، با برطرف شدن نیازهایش توسط ،ب‌وکار شما، اقدام به ،ید از شما می‌کند. در صورتی که رضایت وی را جلب نمایید، می‌تو،د افزایش فروش و جذب مشتری وفادار را به‌طور هم‌زمان، شاهد باشید.

در مدل قیف بازاریابی، جذب مشتری وفادار با استفاده از کمپین آگاهی از برند آغاز شده و در ادامه، با به‌کارگیری استراتژی‌های بازاریابی متنوع، پیش می‌رود.

تکنیک 2: تحلیل بازخورد مشتریان

بررسی نظرات، فیدبک‌ها و انتقادات و پیشنهادات مشتری، اطلاعات زیادی دربارۀ محصولات و خدمات برندتان به شما ارائه می‌کند. برای دستیابی به فروش بیشتر از این طریق، می‌تو،د برای تمام مشتری، که کالایی را از شما می‌،ند یا خدمتی به آن‌ها ارائه کرده‌اید، نظرسنجی یا پرسشنامه بفرستید. لازمۀ انجام دادن چنین کاری، استفاده از کمپین‌های نظرسنجی پیامکی یا ایمیلی است.

اگر به دنبال یک راه سریع، موثر و راحت برای نظرسنجی هستید، نظرسنجی اس ام اسی درست‌ترین انتخاب برای شماست.

در ادامۀ دریافت پاسخ نظرسنجی یا پرسشنامه‌های مشتریان خود، می‌تو،د تکنیک‌های جذب مشتری دیگر را با این روش ادغام کنید.

تکنیک 3: ایجاد برنامه‌های وفاداری مشتری

برنامه‌های وفاداری مشتری، دسته‌ای از فعالیت‌ها هستند که می‌تو،د با استفاده از آن‌ها، مخاطب، که یک بار یا بیشتر از شما ،ید کرده‌اند را به تهیۀ محصولات و خدمات بیشتر ترغیب کرده و آن‌ها را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.

هر چقدر مشتری خود را بیشتر بشناسید، دست شما برای ایجاد پیشنهادهای مختص به او نیز بازتر خواهد بود. به این ترتیب شما از تمام رقبای خود متمایز خواهید شد و این ی،ی بیشترین وفاداری مشتری!

نمونه استراتژی‌های افزایش وفاداری مشتری

در این‌جا، به برخی برنامه‌‎های افزایش وفاداری مشتری اشاره می‌کنیم که می‌توانند روش‌های افزایش فروش نیز محسوب شوند:

می‌تو،د با استفاده از تکنیک‌های جذب مشتری جایزه‌دار، اقدام به برگزاری قرعه‌کشی و جایزه دادن به برندگان تصادفی از میان ،یداران برند خود کنید. قرعه‌کشی با ترغیب مخاطب به ،ید محصول برای دریافت شانس برنده شدن بیشتر، به افزایش فروش برند کمک خواهد کرد.

  • ارائۀ کد تخفیف اختصاصی

به مخاطبینی که شماره تلفن‌شان را از بانک‌های شماره تلفن به‌دست آورده‌اید و یا مشتری، که در خبرنامۀ پیامکی‌تان عضو هستند، کدهای تخفیف اختصاصی ارسال کنید. افراد با مشاهدۀ یک کد که می‌تواند قیمت‌ها را برای‌شان کاهش دهد، به ،ید بیشتر ترغیب خواهند شد. همچنین، در صورتی که بتو،د کدهای تخفیف گوناگون را در موقعیت‌های متفاوت به مخاطبان برس،د، می‌تو،د از این تکنیک افزایش فروش، به ،وان یک روش جذب مشتری وفادار نیز استفاده نمایید.

20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

  • اعتبار همراهی (شارژ کیف پول مخاطب)

تکنیک جذب مشتری و افزایش فروش ارائۀ اعتبار همراهی، افراد را نسبت به ،ید از برند شما مطمئن‌تر می‌کند؛ چرا که به مخاطبان شما این حس را القا می‌کند که با هر بار تهیۀ محصولی از شما، جایزه‌ای برای ،ید بعدی دریافت خواهند کرد .

20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

به مثال زیر توجه کنید:

12 سایت برتر کوتاه کننده لینک برای پیامک در ایران و جهان: راهنمای کامل سال 140312 سایت برتر کوتاه کننده لینک برای پیامک در ایران و جهان: راهنمای کامل سال 1403حتما بخو،د: 12 سایت برتر کوتاه کننده لینک برای پیامک در ایران و جهان: راهنمای کامل سال 1403

فردی که این اس ام اس تبلیغاتی را دریافت کند، به احتمال زیاد باز هم به این ،ب‌وکار مراجعه خواهد کرد تا از اعتبار کیف پول خود استفاده کند. به این صورت، تکنیک افزایش فروش برند، بازدهی مثبتی خواهد داشت و جذب مشتری وفادار در کوتاه‌مدت را نیز ممکن خواهد کرد.

20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

تکنیک 4: ارائۀ انواع خدمات پس از فروش

تصور می‌کنید رابطۀ فروشنده و مشتری پس از ،ید به اتمام می‌رسد؟ باید بگوییم که سخت در اشتباهید! یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فروش و جذب مشتری، رها ن، مشتری پس از اتمام فرآیند سفارش محصولات یا خدمات برندتان است. این تکنیک جذب مشتری وفادار را می‌‎تو،د با بهره‌گیری از ابزارهای متفاوتی، به اجرا بگذارید. در ج، زیر، به تعدادی از این ابزارها و کاربرد آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

(شامل گارانتی، خدمات پس از فروش، راهنماها و…)


ابزار کاربرد
گارانتی افراد دوست دارند که با دیدن گارانتی مخصوص محصولات شما، به این نتیجه برسند که کاملاً از کیفیت کالا یا خدمات خود اطمینان حاصل کرده‌اید. ممکن است که مخاطبان شما نیازی به گارانتی پیدا نکنند؛ اما ارائۀ گارانتی و ضمانت تعویض کالا، احساس امنیتی در آن‌ها ایجاد خواهد کرد که باعث ،ید مجدد از شما می‌شود.
ارسال، نصب و راه‌اندازی فرقی نمی‌کند که چه نوع محصول یا خدمتی به مشتریان خود ارائه کرده باشید؛ تنها کافی است که نصب، راه‌اندازی و ارسال آن را تا جای ممکن برای ایشان تسهیل کنید. این تکنیک می‌تواند باعث افزایش فروش شما در درازمدت شود.
راهنمایی و آموزش مشتری به اطلاعاتی دربارۀ نحوۀ استفاده از محصول شما احتیاج دارد تا بتواند به تهیۀ خدمات شما ادامه دهد. با ارائۀ راهنمایی و آموزش‌های کاربردی، مخاطبان را به سوی ،ید بیشتر و درگیری عمیق‌تر با ،ب‌وکارتان سوق خواهید داد.
پشتیب، آنلاین در دسترس مشتری بودن، به او این احساس را می‌دهد که تنها نیست و پس از ،یدهای بعدی نیز می‌تواند روی کمک سریع کارشناسان شما، حساب کند.

تکنیک 5: پیشنهادات ویژه و تخفیفات دوره‌ای20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

از تیم بازاریابی خود بخواهید که توجه به من،ت‌ها، آفرهای فصلی مانند بلک فرایدی (Black Friday) را در اولویت راه‌اندازی کمپین افزایش فروش و جذب مشتری قرار دهند. با بهره‌گیری هوشمندانه از این من،ت‌های مربوط به ،ید و فروش کالا و ارائۀ پیشنهادات ویژه و تخفیفات دوره‌ای، می‌تو،د در زمان درست، به قلب مخاطبان نفوذ کنید.

البته، برای هر چالشی یک راه‌حل در دنیای بیزینس پیدا می‌شود. اگر به بلک فرایدی نرسیدید، سایبرماندی را که از شما نگرفته‌اند.

20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

شناخت زمان درست برای ارائۀ پیشنهادات مربوط به افزایش فروش و جذب مشتری، به‌سرعت نتایج مثبت و بازدهی بالای خود را در ارقام و تحلیل‌های فروشی که انجام می‌دهید، نشان خواهد داد.

تکنیک 6: شخصی‌سازی ارتباطات با مشتری

هر مشتری وفادار یا عادی، دوست دارد که برند مورد علاقه‌اش او را ببیند، احساسات و علایقش را به رسمیت بشناسد

مشتریان می خواهند بدانند که بخش مهمی از تجارت شما محسوب می شوند و وجودشان برای شما اهمیت دارد. برای افزایش درگیری مخاطبان با ،ب و کارتان، بهتر است برای هر یک از مشتریانتان تبلیغات شخصی سازی شده ارسال نمایید.

شخصی‌سازی تبلیغات به م،ی ارسال محتوای مارکتینگ مخصوص هر فرد، برای وی است.

نمونه تبلیغات شخصی‌سازی شده برای جذب مشتری

تکنیک افزایش فروش ارسال تبلیغات شخصی‌سازی شده، می‌تواند با القای حس دیده‌شدن به مخاطبان شما، باعث جذب مشتری شود. برای راه‌اندازی تبلیغات شخصی‌سازی شده، به ابزار ارسال هوشمندی احتیاج دارید؛ چرا که نمی‌توان به آس، تمام اطلاعات هر مشتری را ثبت و برای کمپین افزایش فروش و جذب مشتری، استفاده کرد.

20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

همان‌طور که در مثال بالا می‌بینید، این ،ب‌وکار برای ایجاد حس صمیمیت بین برند خود و مشتری، از نامی که او در وب‌سایت برند ثبت کرده است، استفاده نموده تا پیامک تبلیغاتی تأثیرگذاری برای وی ارسال کند.

تکنیک 7: استفاده از بازاریابی محتوایی

نیل پاتل (Neil Patel)، کارشناس دیجیتال مارکتینگ (Di،al Marketing) محبوب، بازاریابی محتوایی را این‌گونه توصیف کرده است:

مارکتینگ محتوا محور، یک استراتژی بلندمدت برای ایجاد ارتباطات محکم بین شما و مخاطب هدف‌تان از طریق تولید محتوای با کیفیت، آموزنده و به‌روز است که جنبه‌های مختلف محصولات و خدمات شما را شامل می‌شود و در نهایت، یک تکنیک افزایش فروش به‌شمار می‌رود.

در ملی پیامک، بازاریابی محتوایی را به‌،وان یکی از مهم‌ترین روش‌های مارکتینگ معرفی می‌کنیم.

تولید محتوا برای جذب مشتری و افزایش فروش

با استفاده از بازاریابی محتوایی، می‌تو،د علاوه‌بر آموزش موارد گوناگون به مخاطبان خود، احساس نیاز به محصولات و خدمات خود را در ایشان ایجاد کنید. زم، که مشتری شما با خواندن مطالب تبلیغاتی آموزنده یا تماشای ویدیویی که آماده کرده‌اید تا او را در انجام فعالیتی یاری کنید، به مزایای استفاده از خدمات شما پی ببرد، اقدام به تهیۀ محصولات‌تان خواهد کرد.

راهنمای ارسال پیامک تبلیغاتی در بوکانراهنمای ارسال پیامک تبلیغاتی در بوکانحتما بخو،د: راهنمای ارسال پیامک تبلیغاتی در بوکان

بنابراین، با داشتن یک تیم تولید محتوای قدرتمند، می‌تو،د به‌راحتی مشتریان را قانع کنید که ،ب‌وکاری آموزنده، با کیفیت و از هر لحاظ، تکمیل دارید.

تکنیک 8: شناخت رفتار و ال،ای ،ید مشتری

به نقل از نیل پاتل:

“درست است که در هنگام بازاریابی، هدف شما افزایش میزان ترافیک، لیدها و ،ید و فروش است؛ اما دانستن این‌که روش‌های جذب مشتری و افزایش فروش شما تا چه میزان موفق بوده‌اند، از همۀ این‌ها مهم‌تر محسوب می‌شود.”

کمپ، گوگل، ابزاری حرفه‌ای برای تحلیل رفتار و ال،ای ،ید مشتری ایجاد کرده است: Google Analytics

با استفاده از Google Analytics می‌تو،د داده‌های مربوط به مشتریان را بررسی و تحلیل کنید تا بهترین تکنیک‌های جذب مشتری و افزایش فروش را شناسایی نمایید و در کمپین‌های بعدی، بیشتر به سراغ‌شان بروید. این ابزار قدرتمند، داده‌‌های زیر را در کنار امکانات بسیار دیگر، با شما به اشتراک می‌گذارد:

20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

الگویابی در مخاطب: راهی برای جذب مشتری

شناخت ال،ای رفتاری مشتریان باعث می‌شود محصولات مورد علاقۀ مخاطبان هدف‌تان را پررنگ‌تر از بقیه ببینید. همچنین، این استراتژی در تکنیک‌های افزایش فروش و جذب مشتری، از طریق ایجاد امک، برای الگویابی و طراحی برنامه‌های بازاریابی براساس ال،ای نهان مخاطبان‌‎تان نقش مهمی را ایفا می‌کند.

تکنیک 9: بهبود پشتیب، پس از فروش

خدمات پشتیب، پس از فروش، از مهم‌ترین عوامل در حفظ رضایت مشتریان محسوب می‌شوند. ارائۀ پشتیب، خوب می‌تواند به افزایش اعتماد مشتریان و بهبود هویت برند شما از دید ایشان کمک کند. با بهره‌گیری از راه‌های زیر، در کنار روش‌هایی که تا این‌جا مطرح کردیم، می‌تو،د خدمات پشتیب، پس از فروش خود را رفته‌رفته ارتقا دهید تا استراتژی جذب مشتری و افزایش فروش مفیدی داشته باشید:

پاسخگویی سریع و مؤثر

صبر و تحمل مشتریان باوجود ،ب‌وکارهای بی‌شمار و تبلیغات روزبه‌روز کوتاه‌شونده در فضای مجازی، به حداقل رسیده است. پاسخگویی سریع و مؤثر به سؤالات و مشکلات مشتریان، اولین و مهم‌ترین گام برای جلب رضایت آن‌هاست. تصور کنید یکی از مشتریان شما با مشکلی روبه‌رو شده و منتظر پاسخی از سمت‌تان است. هر دقیقه‌ای که مخاطب را بدون جواب رها بگذارید، به نارضایتی او می‌افزاید. بنابراین، داشتن یک سیستم پاسخگویی سریع و کارآمد، نه تنها به حفظ مشتریان وفادار فعلی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش نیز بشود.

20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

ایجاد تنوع در کانال‌های ارتباط با مشتریان

امروزه مشتریان از طریق کانال‌های مختلفی با ،ب‌وکارها ارتباط برقرار می‌کنند. تلفن، ایمیل، چت آنلاین و شبکه‌های اجتماعی تنها برخی از این کانال‌ها هستند. برای این‌که بتو،د به تمام نیازهای مشتریان پاسخ دهید، بهتر است در همۀ این فضاها حضوری فعال داشته باشید. یک سیستم پشتیب، چند کاناله، به مشتریان این امکان را می‌دهد که در هر زمان و مک، که بخواهند و با ابزاری که به آن‌ها احساس راحتی بیشتری می‌دهد، با شما تماس بگیرند و سؤالات خود را مطرح کنند.

تکنیک 10: ایجاد شفافیت در ارائۀ خدمات

شفافیت، کلید طلایی ایجاد اعتماد در روابط میان برند شما و مخاطبان هدف‌تان است. هنگامی که اطلاعاتی همچون قیمت‌ محصولات و خدمات، جزئیات فرآیند ،ید، روش‌های بازگرداندن کالا و پاسخ به سؤالات مشتریان به طور واضح و صادقانه ارائه شود، مشتریان احساس اطمینان کرده و تمایل بیشتری به ایجاد ارتباط طول،‌مدت با ،ب‌وکار شما نشان می‌دهند. استفاده از راه‌های متفاوت برای دستیابی به مخاطب، که به برند شما اعتماد دارند، افزایش فروش و جذب مشتری وفادار را تضمین خواهد کرد.

تکنیک 11: مدیریت شبکه‌های اجتماعی

سوشال مدیا (Social Media) یا شبکه‌های اجتماعی همان کانال اصلی است که با توجه به رفتار مشتری هنگام ،ید، بهترین فضا برای جمع‌آوری اطلاعات دربارۀ مخاطبان محسوب می‌شود. همچنین، مدیریت شبکه‌های اجتماعی مختلف، بر اساس علایق مشتریان و مخاطب، که دنبال جلب رضایت‌شان هستید، می‌تواند نویددهندۀ افزایش تعامل اشخاص با برند شما باشد. فراموش نکنید افزایش فروش و جذب مشتری این روزها وابستگی زیادی به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوای جذاب دارد.

اگر ،ب‌و‌کاری دارید که می‌خواهید آن را به مخاطبان پرشمار اینستاگرام ارائه دهید و یک راه جدید برای افزایش درآمد برای خودتان ایجاد کنید پیشنهاد ما این است که یک بیزینس اکانت اینستاگرام بسازید و از تمام امکانات مفید آن استفاده کنید.

تکنیک 12: تبلیغات هدفمند و پیامکی

تبلیغات پیامکی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارتباط مستقیم با مشتریان است. با استفاده از پنل‌های پیامکی، می‌توان پیام‌های تبلیغاتی را به صورت هدفمند برای گروه‌های منتخب از میان مشتریان و یا مخاطبان هدفی که هنوز به ،ب‌وکارتان نپیوسته‌اند، ارسال کرد.

شما می‌تو،د به کمک بازاریابی پیامکی به راحتی پیامک انبوه منطقه ای و تکی برای مشتری‌های خود در مناطق مورد نظر خود ارسال کنید. این ارسال هدفمند به اه، بازاریابی شما رنگی تازه می‌بخشد و مشتری‌های هدف خود را به راحتی پیدا می‌کنید.

20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی

مارکتینگ با استفاده از اس ام اس، از استراتژی‌های ثابت‌شده برای افزایش فروش و جذب مشتری است. استفاده از این تکنیک مزایای بسیاری دارد که در این‌جا، به صورت خلاصه به هر یک اشاره می‌کنیم:

  • ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

با ارسال اس ام اس انبوه، مانند مثال زیر، برای تعداد زیادی از افراد، آن‌ها را از برند خود آگاه کنید و به جذب مشتری بیشتر بپردازید:

شما به همراه یک مهمان به جشن افتتاحیه خانه مد لیلیان دعوت هستید. پنجشنبه 10 آبان ساعت 17 نش،:…
  • نظرسنجی، قرعه‌کشی و مسابقه

با ارسال نظرسنجی‌های پس از ،ید دربارۀ محصولات گوناگون، به افراد نشان دهید که نظرات‌شان برای برند شما اهمیت دارد. در هنگام نیاز نیز با بهره‌گیری از امکانات برگزاری قرعه‌کشی و مسابقۀ پیامکی، تکنیک‌های افزایش فروش و جذب مشتری با اس ام اس مارکتینگ را به‌کار ببندید.

  • ارسال اس ام اس شخصی‌سازی شده

با استفاده از این قابلیت، کمپین جذب مشتری وفادار همراه با ایجاد اعتماد و حس نزدیکی به مخاطبان انجام می‌شود.

  • ارسال زماندار

پیامک‌های تبلیغاتی را در هر زم، که مخاطبان‌تان راحت‌تر اند، بدون نیاز به آنلاین بودن خودتان ارسال کنید تا به آن‌ها نشان دهید که برندتان به وقت‌شناسی احترام می‌گذارد.

  • ارسال پیامک خودکار برای مخاطبان

برای پیامک‌های دریافتی از مخاطبان، پاسخ اتوماتیک ارسال کنید و یا پس از ثبت سفارش، از آن‌ها تشکر نمایید. با استفاده از پنل پیامکی، می‌تو،د به‌راحتی اس ام اس تشکر از ،ید مشتری را به صورت خودکار ارسال نمایید تا با ایجاد حس خشنودی در مخاطبان خود، به افزایش فروش ،ب‌وکارتان کمک کرده باشید.

از اینکه انتخاب شما بوده ایم به خود می بالیم .

پوشاک ایران کالا

عرضه کننده بهترین پوشاک مردانه

  • وب‌سرویس پیامکی

مارکتینگ خود را با استفاده ازوب‌سرویس پیامکی به مرحلۀ بالاتری از اعتبار ببرید. کد فعالسازی یکبار مصرف، ثبت نام و ورود آسان به سایت و… را برای مخاطبان‌تان فراهم کنید. راحتی مشتری و فرآیند ،ید آسان، به افزایش درآمد برند شما کمک شایسته‌ای خواهد کرد.

کد ورود به سایت شما: 1234

melipayamak.com

  • کمک به جمع‌آوری داده‌ها

اطلاعات پاسخ‌ها، پیام‌های کوتاه ارسالی، کاربران مختلف و میزان تعامل افراد با برندتان را ثبت کنید تا با تحلیلی دقیق، اه، کمپین اس ام اس مؤثرتان را بررسی کنید. هرچه اطلاعات بیشتری را از مشتریان خود ثبت و تحلیل کنید، ال،ای ،ید مهم‌تری را کشف خواهید  کرد. با استفاده از این داده‌ها، کمپین‌های افزایش فروش و جذب مشتری را مؤثرتر برگزار خواهید کرد.

تکنیک 13: آموزش و آگاهی‌بخشی به مشتریان

آموزش مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما، باعث ایجاد اعتماد و وفاداری بیشتر می‌شود. شما می‌تو،د با استفاده از روش‌های جذب مشتری و افزایش فروشی که در ادامه آمده است، به مشتریان اطلاعات لازم را آموزش دهید:


روش نحوۀ کارکرد
تولید محتوای آموزشی تولید مقالات، ویدیوها و پاد،ت‌هایی که به مشتریان کمک می‌کنند از محصولات شما بهتر استفاده کنند.
برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برگزاری کارگاه‌های آموزشی حضوری یا آنلاین برای آموزش مشتریان، تعامل شما و ایشان را تا حد من،ی بالا می‌برد.

تکنیک 14: تشویق به توصیۀ محصول توسط مشتریان

یکی از مهم‌ترین کانال‌های افزایش فروش برای ،ب‌وکارها، خود مشتریان هستند. بارها پیش آمده که از طریق دوست یا آشنایی که به تازگی محصولی را تهیه کرده است، با کالایی آشنا شوید که ویژگی‌های مد نظرتان را دارد. به این نوع از مارکتینگ، بازاریابی دهان به دهان می‌گویند.

در بازاریابی دهان به دهان، یک مصرف کننده (Consumer) از محصول یک ،ب و کار، ،ید و استفاده می‌کند. در صورتی که احساس رضایت کند، آن را به یکی دیگر از دوستان یا آشنایان خود معرفی می‌کند. در این صورت، آن ،ب و کار، یک مشتری جدید ،ب کرده است.

نحوۀ به‌کارگیری تکنیک بازاریابی دهان به دهان برای افزایش فروش

برای استفاده از این تکنیک برای افزایش فروش و جذب مشتری، کافی است مشتریان خود را به توصیۀ محصول به دوستان و آشنایان‌شان تشویق کنید؛ همچنین، می‌تو،د در انتهای محتوای مارکتینگی که تولید کرده‌اید، به ،وان “اقدام به عمل” یا CTA، مخاطب را به ارسال مطالب برای دیگران دعوت کنید.

تکنیک 15: برگزاری وبینارها و رویدادهای تخصصی

در رویدادهای تخصصی مربوط به ،ب‌وکارتان، علاقمندان حقیقی برندتان را خواهید یافت. با ارائۀ محتوای من، برای این افراد، آن‌ها را به پیوستن به خانوادۀ برند خود دعوت کنید. این محتوا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • موضوعات مرتبط با صنایع فعالیت شما: انتخاب موضوعاتی که برای مخاطبان جذاب و مرتبط باشد.
  • سخنرانان جذاب: دعوت از سخنرانان متخصص و جذاب برای ارائۀ مطالب.
  • تبلیغات رویداد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و سایر کانال‌ها برای اطلاع‌رس، رویداد فعلی و ایونت‌های بعدی.
  • تعامل با مخاطبان: پاسخگویی به سوالات مخاطبان و ایجاد فرصت برای بحث و گفتگو.
  • ارائۀ اطلاعات تماس: ارسال کارت ویزیت پیامکی در انتهای رویداد برای حضار جهت برقراری تماس در آینده.

همچنین، می‌تو،د تکنیک‌های افزایش فروشی که در این مقاله آموزش دادیم را در این وبینارها و رویدادهای کاربردی، به بهترین نحو پیاده کنید.

تکنیک 16: تحلیل داده‌های فروش

تحلیل داده‌های فروش به شما کمک می‌کند تا رفتار مشتریان را بهتر درک کنید و تصمیمات تجاری هوشمندانه‌تری بگیرید.

پیامک، ابزاری برای بالا بردن سطح آگاهی عمومیپیامک، ابزاری برای بالا بردن سطح آگاهی عمومیحتما بخو،د: پیامک، ابزاری برای بالا بردن سطح آگاهی عمومی

20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!20 تکنیک جذاب برای افزایش فروش و حفظ مشتری | راهکارهای موثر که شما را از رقبا جلو می‌اندازد!

نحوۀ تحلیل داده‌های تجاری برای افزایش فروش و جذب مشتری

استفاده از ابزارهای تحلیل داده برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های فروش، یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای کشف ال،ای رفتاری مشتریان است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، یکی از این ابزارها، Google Analytics می‌باشد. با شناسایی ال،ای ،ید مشتریان می‌تو،د رفتارهای آینده‌شان را پیش‌بینی کنید. در نهایت، می‌تو،د با استفاده از این داده‌ها، برای بهبود استراتژی‌های افزایش فروش و جذب مشتری در آینده، تصمیم بگیرید.

تکنیک 17: بهبود فرآیند ،ید و فروش

بهبود فرآیند ،ید و فروش می‌تواند به  جذب مشتری و افزایش فروش کمک کند. برخی تکنیک‌هایی که می‌تو،د در بهبود فرآیند فروش از آن‌ها بیشترین سود را ببرید، در ادامه آمده‌اند:

  • ساده‌سازی فرآیند ،ید: کاهش مراحل ،ید و استفاده از فرم‌های ساده.
  • بهبود تجربۀ کاربری: طراحی سایت و اپلیکیشن با رابط کاربری من، و سریع.
  • پرداخت آسان: ارائۀ روش‌های پرداخت متنوع و امن.
  • پیگیری سفارشات و ارسال سریع: اطلاع‌رس، به موقع به مشتریان در مورد وضعیت سفارشات از طریق افزونۀ پیامک ووکامرس و…

تکنیک 18: پیگیری و ارتباط منظم با مشتری

نکنیک‌های افزایش فروشی همچون ارسال انواع پیامک من،تی مانند اس ام اس تبریک تولد، سالگرد ازدواج، عید و… در کنار برگزاری نظرسنجی‌ها و مسابقه‌های سرگرم‌کننده، تعامل برند با مشتری را افزایش داده و به‌راحتی، باعث جذب مشتری خواهد شد.

جهت ترغیب مشتریان به ،ید بیشتر از ،ب‌وکارتان، سراغ روش‌های افزایش فروشی بروید که مربوط به پیگیری وضعیت سفارش، بررسی رضایت مشتری و جایزه و هدیه دادن به مشتری‌هایی می‌شوند که بیش از یک بار از شما ،ید کرده‌اند و اصطلاحاً “مشتری وفادار” برندتان به حساب می‌آیند. به هیچ ،وان با مشتریان خود قطع ارتباط نکنید و اجازه ندهید شما و محصولات و خدمات‌تان را به فراموشی بسپارند.

تکنیک 19: ارائۀ پیشنهادات ویژه در ایام خاص

ایام خاص شامل رویدادهای خوشحال‌کننده و غم‌انگیزی هستند که انسان‌ها در کنار یکدیگر جمع می‌کنند. این زمان‌ها، جزو بهترین دوره‌ها برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی جهت افزایش فروش به‌شمار می‌روند؛ چرا که افراد وقت خالی بیشتری برای توجه به تبلیغات شما دارند. از اهمیت راه‌اندازی کمپین جذب مشتری در هنگام من،ت‌های مختلفی همچون اعیاد، میلاد امامان و پیامبر گرامی (ص)، جشنواره‌های تخفیفی مانند جمعۀ سیاه و.. غافل نشوید.

سلام

بیا یلدا رو با تخفیف کنار هم جشن بگیریم🎉🍉

%10 تخفیف روی کل آیتم ها با ع، رایگان📷

فقط کافیه فرزندانتان با تم یلدا حضور داشته باشند🍉

در ضمن پست آ، پیجمون هم مسابقه دارد:

“لینک اینستاگرام”

تکنیک 20: تضمین کیفیت و ضمانت بازگشت

تضمین کیفیت محصولات و خدمات می‌تواند به افزایش اعتماد مشتریان و کاهش نرخ بازگشت کمک کند. مشتری، که از کیفیت محصولات و خدمات شما راضی هستند، برند شما را به دیگران معرفی خواهند کرد. چنین تکنیکی به شما در جذب مشتری و افزایش فروش، با بودجه‌ای کم‌تر یاری خواهد کرد.

نتیجه‌گیری: گام‌های کلیدی برای افزایش فروش و وفاداری مشتریان

با استفاده از 20 تکنیک افزایش فروش و جذب مشتری که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم، می‌تو،د درآمد برند خود را افزایش داده و وفاداری مشتریان را بهبود بخشید. مهم‌ترین نکته در این زمینه، درک نیازها و خواسته‌های مشتریان و ارائۀ خدمات با کیفیت است. همچنین، استفاده از ابزارهای دیجیتال و تکنولوژی‌های نوین می‌تواند به شما کمک کند که به موفقیت بیشتری دست یابید.

در صورتی که سؤالی در زمینۀ جذب مشتری دارید، از طریق بخش نظرات این مطلب با ما در ارتباط باشید.


منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/20-techniques-to-increase-sales-and-customer-retention/

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با