یکی از روشهای تأثیرگذار تبلیغ، بعد از ساخت اپلیکیشن، قرار دادن آن در مارکتهای بزرگ است. به ،وان مثال جهت قرارگیری آن در دو مارکت بزرگ گوگل پلی و اپ استور، استفاده از گوگل ادز است.
برای تأثیرگذاری بیشتر بهتر است در صفحه خود مسابقه یا نظرسنجی بگذارید و برای آن جایزه هم در نظر بگیرید. نمایش ویدئوهای معرفی و آپدیت در مورد اپلیکیشن، داخل سایت و شبکه اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.
تبلیغ در نتایج جستجوی اپلیکیشنها
در روش پرداخت به ازای اقدام کاربر که به اختصار (CPA) گفته میشود، در ازای انجام هر عمل توسط کاربر، میزان هزینه از قبل تعیین شده، از حساب شما ،ر میشود.
پرداخت به ازای هر نصب (CPI)
از قابلیتهای جذاب این روش، تنوع نوع تبلیغات است. به ،وان مثال تبلیغات ویدئویی، پاپ آپ و بنری انواع مختلفی از این تبلیغات هستند. در تبلیغات ویدئویی، هرچه ویدئو جذابتر باشد، امکان جذب مخاطب بیشتر است. در واقع ویدئو شما باید آنقدر جذاب و گیرا باشد که در همان چند ث،ه اول تأثیر خود را بگذارد و مخاطب را تحریک به نصب اپلیکیشن کند.
احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام استفاده از یک اپلیکیشن با نمایش تبلیغات اپلیکیشن دیگر مواجه شده باشید. حتی ممکن است مشاهده بعضی از آنها برای شما خوشایند نباشد. با این حال خوب است بد،د، این روش، جزء کارآمدترین و بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن است که بازدهی بالایی در افزایش تعداد نصب دارد.
تبلیغات ویدئویی در جایگاه خود به ،وان یکی از بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن در نظر گرفته میشود. در تبلیغات ویدئویی شما میتو،د یک ویدئو جذاب و کوتاه در رابطه با اپلیکیشن خود بسازید. به طوری که نحوه کار و اه، اپلیکیشن به طور مختصر بیان شده باشد. با نمایش این ویدئو در آپارات، یوتیوب و اپلیکیشنهای دیگر امکان تبلیغ برای شما فراهم میشود. این نوع تبلیغات به سه دسته تبلیغات ویدئویی همسان، تبلیغات ویدئویی به همراه پاداش و ویدئویی ساده ت،یمبندی میشوند.
تبلیغ در سایت و شبکه های اجتماعی
گوگل ادز این امکان را فراهم میآورد تا تبلیغات مربوط به اپلیکیشن شما برای افرادی که اپ مشابه نصب کردهاند یا به دنبال نصب اپلیکیشن مشابه هستند، نمایش داده شود. گوگل پلی و اپ استور بالاترین طیف وسیع مخاطبان را به خود اختصاص دادهاند. جهت تبلیغ به کمک این دو، ابتدا لازم است اپلیکیشن را در آنها ثبت کرد سپس در قدم بعدی برای تبلیغ اپلیکیشن اقدام کرد.
روشهای پرداخت هزینه تبلیغات اپلیکیشن به سه روش مختلف قابل انجام است. در هرکدام از این روشها میزان مصرف شارژ با توجه به متفاوت بودن استراتژی نمایش متفاوت است.
پرداخت به ازای اقدام کاربر (CPA)
تبلیغ در نتایج جستجوی اپلیکیشن، جزء مؤثرترین و بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن است. با استفاده از این روش به راحتی، بدون صرف هزینه اضافی و در کوتاهترین زمان، میتوان میزان نصب باکیفیت اپلیکیشن را افزایش داد.
برای معرفی یک اپلیکیشن روش های تبلیغ متنوعی وجود دارد که بر اساس نوع اپلیکیشن و نوع مخاطبان میتوان بهترین روش را انتخاب کرد. در واقع شما باید بتو،د از نظر میزان تأثیرگذاری و به صرفه بودن، بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن را انتخاب کنید.
تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور از طریق (Google ads)
از قابلیتهای تبلیغات اپلیکیشن گوگل میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
- تنظیم هزینه کمپین و بهینه سازی آن از نظر هزینه
- ایجاد کمپین مطابق با هدف اپلیکیشن و نصب با کیفیت
- جلوگیری از هدر رفتن هزینه جهت نصبهای هرز
- نمایش هوشمند تبلیغات اپلیکیشن در بهترین و من،ترین جایگاهها
هزینه تبلیغات اپلیکیشن
همانطور که مید،د نرخ باز شدن پیامکهای تبلیغاتی بسیار با،ت. بر این اساس تبلیغ اپلیکیشن از طریق سامانه پیامکی یک روش مؤثر و کارآمد است. چرا که به راحتی میتوان از طریق ارسال لینک اپلیکیشن برای افراد مختلف تبلیغات گستردهای را برای اپلیکیشن انجام داد. ارسال لینک اپلیکیشن از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی جزء روشهای مقرون به صرفه است.