چرا اس ام اس نمیاد؟ حل مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد

بر اساس صحبت‌هایی که معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی داشته است، در حدود ۴۵ درصد افراد پس از ترابرد با مشکلاتی مواجه می‌شوند و می‌توان گفت که تعداد زیادی ترابرد موفق را تجربه نمی‌کنند. از مهم‌ترین مشکلاتی که افراد پس از ترابرد با آن مواجه می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد

چهار راه برای این که مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد را حل کنید، وجود دارد. بررسی تنظیمات پیامک، تماس با پشتیب،، شکایت از اپراتور با استفاده از سامانه ۱۹۵ و لغو ترابرد راه‌حل‌های برطرف ، این مشکل هستند.

اپراتور پایه در حقیقت همان اپراتوری است که مش، اولین بار سیم کارت خود را از آن اپراتور دریافت کرده است. او با ثبت نام و تحویل مدارک به آن اپراتور، توانسته سیم کارت دریافت کند.

۲-اپراتور پذیرا

به تغییر اپراتوری که از آن سرویس دریافت می‌کردید بدون تغییر شماره ترابرد می‌گویند. افراد به دلایل بسیاری مانند آنتن‌دهی بهتر، خدمات باکیفیت‌تر و بسته‌های جذاب‌تر اقدام به انجام این کار می‌کنند.

۲- مهم‌ترین مشکلاتی که پس از ترابرد برای افراد به وجود می‌آید چیست؟

حل مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد

اپراتور فرستنده آن اپراتوری است که فرد در هنگام درخواست ترابرد شماره از خدمات آن استفاده می‌کند. باید بد،د که برای انجام شدن ترابرد به شناسه آن نیاز داریم. شناسه ترابرد یک شماره اختصاص داده شده به هر مش، در هنگام ترابرد است که بتوان در آینده فرایندهای شناسایی و پیگیری را با دقت بالاتری انجام داد.

مشکلات رایج ترابرد ، شماره تلفن همراه

انواع اپراتورها در هنگام ترابرد

در هنگام ترابرد به طور کلی سه نوع اپراتور وجود دارند که آن‌ها را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

۱- اپراتور پایه

این روزها بسیاری از افراد اپراتور سیم کارت تلفن همراه خود را با استفاده از ترابرد تغییر می‌دهند. افراد این کار را به دلایل متفاوت مانند آنتن دهی بهتر در محل زندگی و بسیاری موارد دیگر انجام می‌دهند اما باید بد،د که این کار بدون دردسر نیست و ممکن است پس از ترابرد با برخی مشکلات مواجه شوید. یکی از این مشکلات، عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد است. در این مطلب از ایده پردازان قصد داریم تا در خصوص مشکلات ایجاد شده پس از ترابرد نکاتی را بیان کنیم و به چند راهکار در خصوص دریافت پیامک بعد از ترابرد اشاره کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

ترابرد چیست؟

امتیاز به این مطلب

در صورتی که با استفاده از هیچ کدام از راه‌های گفته شده نتوانستید مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد را حل کنید، تنها راه کار باقی مانده لغو ترابرد و بازگشت به اپراتور قبلی است.

جمع‌بندی

  • ترابرد یکی از خدماتی است که در ایران به تازگی راه افتاده و قدمت آن تنها چند سال است.
  • ترابرد به م،ی استفاده از خدمات یک اپراتور دیگر بدون تغییر شماره تلفن همراه است.
  • این روزها افراد به دلایل متفاوتی مانند آنتن‌دهی بهتر، سرعت بیشتر اینترنت، بسته‌های جذاب‌تر و بسیاری موارد دیگر اقدام به ترابرد شماره تلفن همراه خود می‌کنند.
  • اما باید بد،د که ترابرد بدون مشکل نیست و برخی افراد پس از ترابرد با مشکلات متفاوتی مواجه می‌شوند.
  • از مهم‌ترین مشکلاتی که افراد پس از ترابرد شماره تلفن خود با آن مواجه می‌شوند، می‌توان به مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد، عدم کارکرد صحیح کد‌های (USSD) و از دست رفتن امتیازات و بسته‌های افراد اشاره کرد.
  • چهار راه برای حل مشکل عدم دریافت پیامک پس از ترابرد وجود دارد. این راه‌ها شامل بررسی تنظیمات پیامک، تماس با پشتیب،، شکایت از اپراتور با استفاده از سامانه ۱۹۵ و لغو ترابرد می‌شود.

پرسش‌های پرتکرار

۱- ترابرد چیست؟

برای اینکه مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد را حل کنید، چندین راهکار وجود دارد که شما باید به ترتیب آن‌ها را انجام دهید. این راه‌حل‌ها به شرح زیر هستند.

۱- بررسی تنظیمات پیامک

در اولین گام باید تنظیمات پیامک خود را بررسی کنید که درست باشند. شما می‌تو،د برای این کار از خدمات پشتیب، اپراتور جدیدی که انتخاب کرده‌اید کمک بگیرید.

۲- تماس با پشتیب، اپراتور

در گذشته این کار نیاز به تغییر شماره داشت و نیاز بود که سیم کارت جدید دریافت کنید. به همین دلیل بسیاری افراد اقدام به انجام این کار نمی‌،د. اما اکنون شما می‌تو،د همان شماره قبلی خود را داشته باشید و تنها اپراتور سرویس‌دهنده را تغییر دهید. یکی از مهم‌ترین مزایای ارائه این سرویس، ایجاد رقابت بیشتر میان اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه سرویس‌های بهتر و بهبود کیفیت خدمات است. اما ترابرد ، هنوز در ابتدای راه است و بسیاری افراد پس از ترابرد شماره تلفن همراه خود با مشکلات متفاوتی مواجه می‌شوند.

انواع اپراتورها در هنگام ترابرد

انواع اپراتورها در هنگام ترابرد

اپراتوری را که مش، قصد دارد از خدمات آن بدون تغییر شماره تلفن همراه استفاده کند، اپراتور پذیرا می‌گویند. اگر بخواهیم همان مثالی را دوباره ذکر کنیم که در پاراگراف قبلی به آن اشاره کردیم، باید بگوییم که اپراتور ایرانسل اپراتور پایه و همراه اول اپراتور پذیرا خواهد بود.

۳- اپراتور فرستنده

افراد پس از ترابرد از سه مشکل اصلی و رایج شکایت می‌کنند. مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد، اصلی‌ترین مشکلی است که افراد با آن مواجه می‌شوند. عدم کارکرد صحیح کد‌های (USSD) و از دست رفتن امتیازات تشویقی و بسته‌ها از دیگر مواردی هستند که باعث بروز برخی مشکلات برای افراد می‌شوند.

۳- چگونه مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد را می‌توان حل کرد؟ [کل: ۰ میانگین: ۰]


منبع: https://sms.ir/not-receiving-sms-transfer/

اگر پس از بررسی تنظیمات و اطمینان از درستی آن‌ها باز هم مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد حل نشد، باید با پشتیب، اپراتور خود تماس بگیرید و این مشکل را به آن‌ها اطلاع دهید. در این مرحله معمولاً از طرف پشتیب، راه‌کارهایی به شما داده می‌شود اما اگر باز هم مشکل حل نشد باید به سراغ مرحله سوم بروید.

۳- تماس با سامانه ۱۹۵

ترابرد یا انتقال شماره تلفن همراه یک قابلیت است که در چند سال اخیر در دسترس کاربران تلفن همراه قرار گرفته است. با استفاده از این قابلیت می‌توان اپراتور سرویس‌دهنده به یک شماره تلفن را عوض کرد. به ،وان مثال فرض کنید شما یک شماره ایرانسل دارید، اما به دلایل متفاوت دوست دارید که از خدمات اپراتور همراه اول استفاده کنید.

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که افراد پس از ترابرد با آن مواجه می‌شوند، مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد است. این افراد پس از ترابرد سیم کارت خود دیگر نمی‌توانند پیامک‌های متفاوتی مانند پیامک بانک‌ها، صورت‌حساب‌ها، قبوض و بسیاری موارد دیگر را دریافت کنند. اما این تنها بخش پیامک‌ها نیست که افراد نمی‌توانند آن را دریافت کنند. بخش دیگری از عدم رسیدن پیامک‌هایی که برای عضویت یا ورود به سرویس‌های آنلاین متفاوت باید برای آن‌ها ارسال شود، شکایت می‌کنند. همین امر باعث شده که عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد برای بسیاری افراد تبدیل به یک مشکل جدی شود.

۲- اختلال در سرویس‌های (USSD)

در این مرحله باید با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرید و از اپراتور جدید شکایت کنید تا آن‌ها مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

۴- لغو ترابرد

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد پس از ترابرد ، سیم کارت دائمی یا اعتباری خود با آن مواجه می‌شوند، اختلال در سرویس‌های (USSD) است. بسیاری افراد از سرویس‌های (USSD) برای کارهایی نظیر شرکت در مسابقات، ،ید بسته‌های اینترنتی، پرداخت قبوض و برخی موارد دیگر استفاده می‌کنند. البته میزان بروز این مشکل در مقایسه با مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد بسیار کمتر است اما باز هم برخی افراد با آن مواجه می‌شوند.

۳- از دست رفتن امتیازات تشویقی و بسته‌ها

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد پس از ترابرد شماره تلفن همراه خود با آن مواجه می‌شوند، از دست رفتن امتیازات تشویقی و بسته‌های متفاوتی است که قبلاً ،یداری کرده‌اند. البته باید بد،د که این مشکل، یک ایراد فنی نیست و در هنگام ترابرد این اتفاق برای همه افراد می‌افتد. به همین دلیل بهتر است زم، ترابرد را انجام دهید که بسته‌های فعال شما رو به پایان هستند و یا به پایان رسیده‌اند. این مشکل بیشتر به دلیل عدم اطلاع‌رس، کامل به افراد که قصد ترابرد شماره تلفن همراه خود را دارند پیش آمده است.

حل مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد

حل مشکل عدم دریافت پیامک بعد از ترابرد

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با