بازاریابی پیامکی به ،وان یکی از بهترین و مؤثرترین روشها شناخته میشود. اگر صاحب رستوران، غذای بیرونبر یا کترینگ هستید میتو،د از این روش برای جذب مشتریان جدید و ،ب رضایت مشتریان قدیمی خود استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای استفادۀ هر چه بهتر از این روش برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که هر گونه سؤال در این زمینه دارید با ما در ارتباط باشید.
پیامکهای تبلیغاتی هر روز به صندوق دریافت گوشیهای ما روانه میشوند. ،رت آنها به حدی است که بسیاری از ما به آنها توجه نکرده و حتی آنها را باز نمیکنیم. اما برخی پیامها هستند که به دلیل تفاوت در ماهیت خود، توجه ما را جلب کرده و ترغیب به باز ، آنها میکنند. با دیدن اولین کلمات ممکن است سریعاً جذب آنها شده و اقدامی در این خصوص انجام دهیم. مثلاً اگر در یک بعد از ظهر کاری، خسته از سر کار برمیگردید ممکن است با یک نمونه پیامک رستوران یا کترینگ روبرو شوید که خبر از آماده بودن غذا در نزدیکی محل زندگیتان میدهد. بدین ترتیب به احتمال زیاد این پیامک را باز کرده و اقدام به ،ید از آن خواهید کرد.
،بوکارها برای دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان اقدام به استفاده از روشهای مختلفی میکنند. این راهکارها برای ،ب مخاطبان راغب یا (Leads) اهمیت زیادی دارند. بدین ترتیب میتوانند اقدام به افزایش فروش با کانالهای بازاریابی کرده و به شکل همزمان از چند راهکار و استراتژی مختلف استفاده نمایند. بازاریابی پیامکی یکی از استراتژیهای مهم در بازاریابی است که میتواند به تعداد زیادی از مخاطبان در آن واحد دسترسی پیدا کند. چرا که مخاطبان برای دریافت اساماس نیازی به اتصال به اینترنت و داشتن گوشی هوشمند ندارند.
بازدهی سریع و مؤثر
دقت در کلمات و محتوای ارسالی در نمونه پیامک رستوران اهمیت زیادی دارد. هرچند ارسال پیامک سادهترین و سریعترین راه ارتباطی با مشتریان و مخاطبان است اما اگر به افراد، پیامکهای اشتباه بفرستید ممکن است باعث شوید که آنها سرویس دریافت پیامک را غیرفعال نمایند. بنابراین همواره باید در انتخاب کلمات و محتوای خود هوشمندانه عمل کرده و متن، با مخاطبان خود بنویسید. تجزیه و تحلیل آمار مشتریان قدیمی اعم از سابقه ،ید و اطلاعات مبتنی بر مکان و ،ت به راحتی میتواند شما را با مخاطبان و سلیقه آنان آشنا کند که در نتیجه میتو،د به شکلی اثربخشتر برای آنان بنویسید.
جذاب شروع کنید
همیشه در هر متنی یک سری کلمات از بقیه مهمتر هستند. ببینید در متن پیامکی که میخواهید ارسال کنید چه کلماتی را باید به مخاطب تأکید کنید و میخواهید به آن توجه ویژهای داشته باشند. آنها را با قرار دادن علامتهایی مثل * یا «» از بقیه متن متمایز کنید.
حس ضرورت را در پیام خود بگنج،د
سعی کنید با حداقل کلمات و بهصورت موجز، اصل مطلب را در پیامک ارسالی ادا کنید. شما تا ۷۰ کاراکتر (۲۰ کلمه) میتو،د برای استفاده از تمام حروف، علامتها و فضای خالی بین کلمات استفاده کنید. اینکه در عین کوتاه بودن متن پیام، هم تبلیغ کنید و هم از بهترین کلمات برای همراه ، مشتری با خود استفاده کنید، به تکنیک شما در استفاده از بهترین کلمات برمیگردد. با کمی تمرین، تکرار و خلاقیت این کار شدنی است.
استفاده از کانال بازاریابی پیامکی برای تمامی ،بوکارها میتواند مفید باشد. برندهایی که از این روش استفاده میکنند میدانند که فعالیت و کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی لازم نیست حتماً پیچیده و پرهزینه باشند. ،بوکارهای کوچک مانند رستورانهای محلی و خانوادگی نیز میتوانند از این روشها با کمترین هزینه به نفع خود استفاده کنند. بدین ترتیب میتوان مشتریان جدید یافته و رضایت مشتریان قدیمی را بیش از پیش جلب کرد.
یکی دیگر از بزرگترین و مهمترین مزایای استفاده از پیامک تبلیغاتی، منعطف بودن این کانال بازاریابی است. از بازاریابی پیامکی میتوان برای برقراری ارتباط با مخاطبان به روشها و شیوههای مختلف استفاده کرد. برای مثال میتوان از آن برای اطلاعرس، در مورد غذاهای جدید منوی رستوران، تخفیفهای محدود و مدتدار، پیشنهاد ویژه و اخبار و اطلاعات جدید استفاده کرد.
برای اینکه بتو،د پیامکهای تبلیغاتی خوبی را برای مخاطبین خود ارسال کنید، در ادامه به معرفی چند نمونه پیامک رستوران میپردازیم.
ارسال کد تخفیف
- [نام برند]: [نام کاربر] عزیز، فقط امروز فرصت دارید که محصول [نام محصول] را با [X] درصد تخفیف از رستوران ما تهیه کنید.
- [نام برند]: [نام کاربر] عزیز، امروز روزی ویژه است! با ثبت سفارش از طریق لینک زیر میتو،د در تمام سفارشهای خود [X] درصد تخفیف بگیرید. فقط برای سفارشهای آنلاین. [لینک تخفیف اختصاصی]
- [نام برند]: رایگان شد! با ،ید [محصول الف]، [محصول ب] را به رایگان هدیه بگیرید. این پیشنهاد تا [تاریخ] معتبر است.
تخفیفهای من،تی
- سال نو: هنوز دنبال هدیهای من، برای خانواده میگردید؟ از [نام رستوران] اعتبار هدیه ب،ید و یکی از دوستان خود را خوشحال کنید.
- سال نو: چرا در سال نو آشپزی کنید؟ با سفارش آنلاین از [نام رستوران]، [X] درصد تخفیف بگیرید و غذاهای مورد علاقه خود را در خانه دریافت کنید. [لینک تخفیف]
- بلک فرایدی: [نام کاربر] عزیز، از ،ید زیاد خسته شدهاید؟ یک خوراکی سریع و خوشمزه را با [X] درصد تخفیف از [نام رستوران] سفارش دهید.
- تعطیلات: [نام کاربر] عزیز، تعطیلات خوش بگذره! تا [تاریخ] محصولات منتخب ما رو با تخفیف تهیه کنید. [لینک محصولات تخفیفدار]
چند نکته در مورد بازاریابی پیامکی رستوران
امتیاز به این مطلب
منبع: https://sms.ir/restaurant-sms-marketing-samples/
این خصلت همه ماست که وقتی حالا حالاها فرصت انجام کاری را داشته باشیم، آن را مدام به تأخیر میاندازیم. پس باید در متن پیامک تبلیغاتی سعی کنید آفرها، تخفیفها و هر ارزشافزودهای را که برای افراد در نظر میگیرید، در بازه زم، محدودی باشد تا واکنش بیشتری نسبت به پیام دریافت شده داشته باشند.
متن خود را شفاف و واضح بنویسید
بازاریابی پیامکی برای رستورانها و ،بوکارهای مشابه مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. با وجود ظهور روشهای مدرنتر و جدیدتر در این حوزه، تبلیغات پیامکی همچنان توانستهاند بازدهی و اثربخشی خود را حفظ کنند. بدین ترتیب هنوز هم ،بوکارهای رستوران و غذاپزی از اساماس مارکتینگ به ،وان راهی برای یافتن مشتریان جدید استفاده میکنند. این روش مزایای زیادی به همراه دارد. مقرونبهصرفه و کمهزینه بودن، امکان دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان، بازدهی سریع، احتمال یافتن مشتریان وفادار به شکل گسترده و منعطف بودن این روش از مزایای آن به حساب میآیند.
تصور بعضی از افراد این است که با وجود پیشرفت مداوم تکنولوژی و ظهور روشهای جدید و مؤثر بازاریابی دیجیتال، دیگر نمیتوان به بازاریابی پیامکی به ،وان یک روش مؤثر نگاه کرد. بدین منظور تصور میشود که اثربخشی این روش کاهش یافته باشد. اما در واقعیت اینطور نیست. چرا که اساماسهای تبلیغاتی همچنان به ،وان یکی از روشهای مؤثر و باکیفیت در این زمینه شناخته میشوند. از طرفی این روش مست،م صرف هزینه زیاد نبوده و از طرف دیگر نیاز به دسترسی به اینترنت یا نصب اپلیکیشن خاص برای آن وجود ندارد. بدین ترتیب میتوان به سریعترین شکل ممکن اقدام به برقراری ارتباط با مشتریان قدیمی و جدید کرد.
مزایای بازاریابی پیامکی برای رستوران و کترینگ چیست؟
بازاریابی پیامکی یا (SMS Marketing) به شکلی از بازاریابی گفته میشود که در آن، ،بوکارها با اجرای کمپینهای تبلیغاتی اساماسی اقدام به جذب مشتریان جدید یا راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی میکنند. بدین ترتیب ،بوکارها میتوانند مشتریان قدیمی خود را تبدیل به مشتریان وفاداری کنند که به برند آنها اعتماد دارند. پیامکهای تبلیغاتی از نوشتههای کوتاهی تشکیل میشوند که از آنها برای ارسال پیشنهادهای ویژه با مدت محدود، اخبار و اطلاعات جدید و هشدارها استفاده میشود.