دانلود کتاب جنگ علوم غریبه مجموعه دوم ، کتابخانه علوم غریبه | maktabdata

نکته مهم این است که در گذشته، اساتید و صاحبان فن، برای انتقال سینه به سینه علوم از خود به شاگردشان، ابتدا او را می‌آزمودند تا ببینند ظرفیت و گنجایش پذیرش علم مورد نظر را دارد یا خیر. نمونه بارزش آزمون‌های کلامی و ترش‌رویی‌هایی است که میرداماد پیش از به شاگردی پذیرفتن ملاصدرا از خود بروز و نشان داد تا ببیند ملاصدرا واقعا کشش و علاقه‌ پذیرش فلسفه را دارد یا خیر. درباره علوم غریبه نیز این اتفاق بارها رخ داده و می‌توان گفت علوم غریبه هم از جمله علومی است که هرکسی توانایی پذیرش مبانی‌اش را نداشته و یا تقوای داشتن آن را ندارد چون ممکن است دست به تصرفات غیرمجاز بزند. این علوم، دینی نیستند؛ زیرا در این علوم از استخدام اجنه و طلسم و تسخیر موجودات و دخالت در عالم بحث می شود که مورد تأیید دین نیست.یا به بیان دیگر به علت این که در مواردی، باعث تسخیر اجنه یا کشف اسرار اشخاص دیگر و… می شود، مورد قبول دین نیست. البته اشتراك در آثار در رياضت‌هاي باطل و علوم غريبه با راه سلوك الي الله تا مراحلي است و پس از آن دست غير سالكان كوتاه است، ولي اين به معناي جواز ارادت به انسان ناكامل نيست.

دانلود کتاب جنگ علوم غریبه (مجموعه دوم)

دانلود کتاب جنگ علوم غریبه مجموعه دوم ، کتابخانه علوم غریبه | maktabdata

به آن توجه کنید، اگر کتاب علوم غریبهیی را ورق بزنید، تقریباً همیشه کلمه “علوم غریبهگر” را در بین صفحات پیدا خواهید کرد، به سختی اصطلاح “علوم غریبهگر” را پیدا خواهید کرد. برعکس، با خواندن یک کتاب علوم غریبهگری معمولاً از “علوم غریبهگر” صحبت می شود و تقریباً هرگز از “علوم غریبهگر”. این بدان معنا نیست که “قوانین” حاکم بر علوم غریبه و علوم غریبه تقریباً یکسان است.

شاخه های علوم غریبه

در روش انس با قرآن‌کریم توصیه می‌شود قرآن‌کریم را به صورت بسته در مقابل خود بگذارید و در حضور آن با طهارت و رو به قبله بنشینید تا قرآن‌کریم، فهم آیات خود را به کتاب علوم غريبه شما القا کند. راه وصول به معارف قرآنی قرب به این کتاب آسمانی است، نه حفظ آیات آن….. نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

  • و با این حال، به عنوان یک آموزه مبتنی بر غریزه، چیزی برای اهداف اعمال خود معنای مناسبی پیدا نمی کند.
  • به هر حال برخی از عالمان را دیده‌ام که بعد از پنجاه سال درس‌خواندن، هنوز معطل کتاب و نسخه‌نویسی هستند و چیزی در بساط ندارد و نفسی علاف، الکی و سرگردان می‌باشند.
  • این با وجود مناقشه ضد علوم غریبهیی که بسیاری از نویسندگان مسیحی در طول قرن ها انجام داده اند.
  • اسفند | علی بلوکباشی اِسْفَنْد، یا اسپند، سِپَنْد، گیاهی خودرو، پایدار و همیشه سبز که در کوه و بیابان و زمینهای کویری می‌روید.
  • كارهاي خارق عادتي كه صاحبانش بر اثر تمرين و عادت بر آنها قدرت يافته‌اند، مانند خوردن زهر، حمل اجسام سنگين و راه رفتن بر روي طناب در هوا.

یک مثال می تواند این باشد که با استفاده از یک معجون یا طلسم، کسی را مجبور کنید که شخص دیگری را که واقعاً هیچ احساسی نسبت به او ندارید، دوست داشته باشد. علوم غریبهی سفید همچنین شامل تمام علوم غریبههای طبیعی است که هدف آنها مداخله در پدیده های طبیعی با مطالعه شکل و قوانین آنهاست . طلسم ها، آیین ها و مراسمی با هدف فراخوانی موجودات خوش خیم مانند فرشتگان، ارواح عنصری و الوهیت در علوم غریبهی سفید گنجانده شده است. بعد از علوم غریبهی سیاه ، نوبت به علوم غریبهی سفید می رسد. مهمترین اثر رنسانس در حوزه علوم غریبهیی و غیبی De occulta Philosophia است.

به تعبیر این پژوهشگر این دو، همواره به جای هم به کار برده می‌شوند اما متفاوت از یکدیگرند و هریک ریشه‌ای جداگانه دارند. به بیان ساده و مختصر، طلسم و طلسم‌نویسی یا تجویز آن، از دوران باستان یک علم و در واقع یکی از علوم ماوراءالطبیعه بوده اما جادوگری از همان دوران، به عنوان یک رفتار و سیره مذموم و ناپسند در نظر گرفته می‌شده است. طلسم مبتنی بر علوم ماوراءالطبیعه است و فهم و درک و خواندن آن برای همه یکسان نیست.

حکم ارتباط انسان با جن

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار