تعریف مزیت رقابتی؛ معرفی رازهای متفاوت بودن با رقبا

پیشنهاد می‌کنیم اگر سایتی برای ،ب‌وکار خود دارید، با ارسال لینک در متن پیامک برای مخاطبان و مشتریان خود، آن‌ها را به خواندن و آشنایی با داستان برند خود در سایت دعوت کنید. هم‌چنین می‌تو،د در کمپین‌های تبلیغاتی خود نیز به روش‌های مختلف داستان برندتان را برای مخاطبان خود شرح دهید. از تعریف ، داستانتان نترسید؛ به مردم بگویید که دقیقا چه کاری انجام می‌دهید و چرا دارید این کار را می‌کنید. در مورد ماموریت‌ها، ایده‌ها و چشم‌انداز آینده خود با مخاطبان خود صحبت کنید.

تمرکز روی دانش و توانمندی‌ها؛ راه رسیدن به مسیر موفقیت در ایجاد مزیت رقابتی



تعریف مزیت رقابتی؛ معرفی رازهای متفاوت بودن با رقبا

در نهایت فراموش نکنید که برای باقی ماندن در رقابت بازار و برای اینکه شما هم سهمی از بازار را برای خود به دست آورید، نیاز به ارائه مزایای رقابتی به مشتری دارید.

اهمیت مزیت رقابتی در ،ب و کار

ایجاد مزیت رقابتی؛ ،ب موفقیتی ماندگار برای برند

ارزشی که محصول شما به مشتری می‌دهد، باید بیشتر از پولی باشد که او پرداخت می‌کند. به‌،وان مثال فرض کنید، قصد فروش یک لباس‌شویی را دارید؛ مشتری ترجیح می‌دهد بین شما و رقیب، شما را انتخاب کند. زیرا علاوه بر آن‌که کیفیت محصول شما عالی است، از ویژگی‌های دیگری مانند خدمات پس از فروش حرفه‌ای، اخلاق من،، برخورد حرفه‌ای و ارسال رایگان هم برخوردار هستید.

در دنیای ،ب و کار امروز رقابت بسیار شدید شده است؛ اما به هر حال هم‌چنان روش‌هایی وجود دارد که به کمک آن‌ها بتوان از رقبا متفاوت بود. به‌،وان مثال انتخاب یک لحن خاص و منحصربه‌‎فرد در متن تبلیغاتی برای جذب مشتری، یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود که امروزه بسیاری از ،ب‌وکارها سعی در اجرای آن دارند. اما ،ب‌وکاری موفق است که خلاقیت را در این کار سرلوحه ایده‌های خود قرار دهد. در ادامه راه‌ و روش‌هایی را برای تمایز از رقبا به شما معرفی خواهیم کرد.

جذب مشتری با داست، از برند و ،ب‌وکار؛ شاه‌کلید موفقیت در ایجاد مزیت رقابتی

تمرکز روی دانش و توانمندی‌ها؛ برای ایجاد مزیت رقابتی

با توجه و اهمیت به مشتریان، در مسیر ایجاد مزیت رقابتی کامروا شوید

توجه و اهمیت به مشتریان برای متفاوت بودن از رقبا

اهمیت مزیت رقابتی در ،ب و کار

مزیت رقابتی به پیشرفت ،ب‌وکار شما کمک بزرگی می‌کند. در ادامه مواردی را که مزیت رقابتی برای شما به وجود می‌آورد شرح می‌دهیم تا تاثیر آن بر پیشرفت ،ب‌وکار خود را به‌طورکامل درک کنید:

  • کمک به ،ب سود بیشتر
  • کمک به جذب مشتریان بیشتر
  • تبدیل مشتریان معمولی به مشتریان وفادار

مایکل پورتر (استاد تمام دانشگاه هاروارد) می‌گوید: مزیت رقابتی به م،ای ویژگی یا ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود یک ،ب و کار بتواند بهتر از رقیبانش عمل کند. تصور کنید که یک ،ب‌وکاری دارید که از رقبایی قدرتمند برخوردار است؛ اما هیچ‌کدام محصولات خود را به شکل رایگان به مردم نمی‌رسانند. در اینجا حمل‌ونقل رایگان، مخاطبان را به ،ید از شما ترغیب می‌کند. برای اینکه به‌طوردقیق‌تر با مفهوم مزیت رقابتی آشنا شوید، ما این مقاله از فراز اس ام اس را به همین مبحث اختصاص داده‌ایم. به شما قول می‌دهیم که با مطالعه این مطلب رازهای ایجاد مزیت رقابتی را شناخته و به نحو احسن می‌تو،د آن‌ها را در ،ب‌وکارتان به کار گیرید.

مزیت رقابتی چیست؟ برگ برنده‌ای برای تمایز از رقبا در ،ب‌وکار

برای ایجاد مزیت رقابتی می‌تو،د از پنل‌های تبلیغاتی فراز اس ام اس نیز بهره بگیرید. هر کدام از این پنل‌های تبلیغاتی و پیامکی، ویژگی‌ها و مزایای بسیاری دارند که با استفاده از آن‌ها برندتان در نگاه مشتری، خاص و منحصربه‌فرد خواهد شد. چنانچه در مورد استفاده از این پنل‌ها نیاز به مشاوره و ،ب اطلاعات بیشتر دارید، با شماره 02171333036 تماس بگیرید.


منبع: https://farazsms.com/what-is-compe،ive-advantage/

در بیشتر مواقع ایجاد یک مزیت رقابتی و متفاوت بودن از رقبا، نیاز به استفاده از دانش و توانمندی‌های تیم دارد. این نیاز در مواردی که می‌خواهید یک کار خارق‌العاده و منحصربه‌فرد انجام دهید، بیشتر احساس می‌شود. دانش و نقاط قوت تیم، مشخص می‌کند که در چه بخشی از ،ب‌کارتان تمرکز کرده و مزیت رقابتی ایجاد کنید؛ بنابراین وقتی به فکر اجرای یک تبلیغات دیجیتال با روش‌های گوناگون هستید، در قدم اول روی نقطه قوت ،ب‌وکارتان خوب فکر کنید.

در نهایت مشتریان هستند که باید محصول یا خدمات شما را بپسندند؛ بنابراین بهتر است که درصد بیشتری از تمرکز و توجه خود را به مشتریان اختصاص دهید. اگر مشتری وجود نداشته باشد، ،ب ‌وکاری هم وجود نخواهد داشت. در نتیجه شناسایی نقاط ضعف رقیب به‌تنهایی سازمان شما را از شرایط بحر، نجات نمی‌دهد. این مورد به CRM شرکت و ،ب‌وکارتان مرتبط است. اگر نمی‌د،د crm چیست و چه کاربردی برای ،ب‌وکار دارد، پیشنهاد می‌کنیم، مقاله فراز اس ام اس را مطالعه کنید تا با این حوزه کاملا آشنا شوید.

این روزها مردم علاوه‌بر توجه به نام و لوگو برند، به داستان برند نیز اهمیت بسیاری می‌دهند. در واقع افراد به دنبال داستان و قصه‌ای هستند که پشت این طراحی‌ها و لوگو برند نهفته است. افراد در تبلیغات شرکت‌ها به دنبال داست، هستند که ارزش‌های خودشان را ببینند، بشنوند و تحت تاثیر قرار بگیرند.

در تعریف ساده، مزیت رقابتی (Compe،ive Advantage) همان ویژگی مثبت و مزیتی است که شرکت رقیب ندارد! مزیت رقابتی شامل مواردی مثل قیمت محصول، کیفیت، برندسازی و تبلیغات خواهد شد. به‌،وان مثال وقتی در یک حوزه ،ب‌وکار، شما به‌،وان یک برند از پنل پیامکی برای تبلیغات استفاده می‌کنید؛ در‌صورتی‌که رقبای شما از این نوع تبلیغ استفاده نکرده باشند، نوعی مزیت رقابتی محسوب می‌شود. مزیت رقابتی مجموعه‌ای از عوامل یا توانایی‌ها است که به ،ب‌وکارها اجازه می‌دهد پیوسته، عملکردی بهتر از رقبا داشته باشند. برای دستیابی به مزیت رقابتی، یک سازمان هم باید به موقعیت خارجی خود توجه کند و هم توانمندی‌های داخلی را مورد‌توجه قرار دهد.

آشنایی با مفهوم مزیت رقابتی

راه‌های ایجاد مزیت رقابتی در ،ب و کار و متفاوت بودن با رقبا

رسیدن به اه، برند، جلب مشتری وفادار و پیشی گرفتن از رقبا، آرزوی هر ،ب‌کاری است. شما با ایجاد یک مزیت رقابتی اصولی و درست، می‌تو،د به همه این آرزوها در یک ،ب‌وکار برسید. ایجاد مزیت رقابتی به شما کمک می‌کند که ،ب‌وکار خود را به نامی معتبر و آشنا میان مشتریان و مخاطبان هدفتان تبدیل کنید. ما در این مقاله رازهایی برای ایجاد یک مزیت رقابتی و متفاوت بودن از رقبا را به شما معرفی کردیم. با شناسایی و بررسی این راه و روش‌ها، قطعا ،ب‌وکاری موفق خواهید داشت.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با