آشنایی با مفهوم CRM؛ مزایا و کاربردها

به‌طورکلی یک نرم‌افزار CRM خوب باید از قابلیت‌هایی همچون امکان سفارشی‌سازی، کاربری آسان، قابلیت یکپارچگی و هماهنگی با سایر نرم افزارهای سازم،، مدیریت کامل چرخه‌های کاری، سهولت دسترسی و حفظ امنیت کامل اطلاعات برخوردار باشد.

باری پاسخ دقیق‌تر به سوال CRM چیست و درک عمیق‌تر از آن، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را از لحاظ رویکردی به 4 بخش اصلی ت،یم می‌کنند. این چهار رویکرد شامل رویکرد استراتژیک، عملیاتی، تحلیلی و تعاملی می‌شود. این 4 رویکرد از طریق نرم‌افزار CRM در انواع ،ب‌وکارها و سازمان‌ها قابل اجرا هستند.

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که CRM چیست و چگونه به سازمان‌ها کمک می‌کند که ارتباط موثرتری با مشتریان برای حفظ و نگهداری و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار داشته باشند. برای رسیدن به این نقطه باید درک درستی از مخاطب و نیازهای او داشته باشید. به‌همین‌دلیل سازمان‌ها برای تحلیل رفتار مشتری به برقراری ارتباط و دریافت بازخورد نیاز دارند. با استفاده از سیستم و نرم‌افزار CRM می‌تو،د به این نیازها پاسخ من،ی بدهید.

در رویکرد تعاملی ارتباط با مشتری توسط شما برقرار می‌شود. این برقراری ارتباط ممکن است از طریق انواع فعالیت‌های تبلیغاتی همچون تماس تلفنی، ارسال ایمیل، پیامک یا اجرای کمپین بازاریابی باشد. در نتیجه هدف CRM در رویکرد تعاملی برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان ،ب‌وکار است.

ویژگی‌های یک نرم‌افزار CRM خوب؛ از کاربری آسان تا امنیت کامل اطلاعات



آشنایی با مفهوم CRM و کاربردهای آن

در CRM عملیاتی رویکرد به‌این صورت است که با استفاده از سیستم‌های نرم‌افزاری هر فرایندی که با مشتری ارتباط دارد، به ابزارهای اتوماتیک مجهز شود. فروش، خدمات مشتریان و بازاریابی از جمله فرایندهایی محسوب می‌شوند که با مشتری در ارتباط هستند. برخی از پیشنهادهایی که در رویکرد CRM عملیاتی برای ارتباط موثر با مشتریان داده می‌شود شامل موارد زیر است.

  • مدرن ، خدمات پشتیب، و در نظر گرفتن یک نرم‌افزار ویژه برای آن
  • رفع بخشی از نیازهای مشتری در خارج از ساعت کاری با استفاده از سیستم اتوماتیک پاسخگویی تلفنی به مشتریان
  • استقرار یک نرم‌افزار پشتیبان فروش برای مشاهده سوابق ،یدهای قبلی مشتریان به‌منظور ایجاد گفتگوی موثرتر
  • راه‌اندازی یک نرم‌افزار باشگاه مشتریان و بخش ویژه مشتریان و ترغیب افراد به عضویت در آن

کاربرد CRM؛ مدیریت تعاملات بین شرکت و مشتریان

آشنایی با انواع CRM؛ معرفی 4 رویکرد اصلی

تعامل بهتر با مشتریان، هدف اصلی CRM

کاربرد CRM برای سازمان‌ها و شرکت‌ها؛ کمک به فروش بیشتر

همه نرم‌افزارهای CRM با هدف مدیریت صحیح فرآیندهای کاری، ثبت ارتباطات و تراکنش‌های مشتریان، ارائه خدمات پشتیب، و پیگیری مشتریان طراحی شده‌اند؛ اما هر نرم‌افزار ویژگی‌های عملکردی خاصی دارد که باعث می‌شود نحوه‌ به‌کارگیری از CRM برای کاربران ساده‌تر و موثرتر شود.

تصمیم‌گیری بهتر با تحلیل رفتار مشتری در رویکرد CRM تحلیلی

CRM تعاملی؛ برقراری ارتباط با مشتریان

برخی از عرضه‌کنندگان CRM و سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان به این حوزه نگاه استراتژیک دارند. این افراد به CRM صرفا به‌،وان یک نرم‌افزار فروش فروشگاهی نگاه نمی‌کنند. در واقع در CRM استراتژیک هدف بر این است که ،ب‌وکار کاملا حول محور مشتری سامان‌دهی شود.

آشنایی با انواع رویکردهای CRM

CRM استراتژیک؛ سامان‌دهی ،ب‌وکار حول محور مشتری

از ،ب‌وکارهای کوچک گرفته تا هلدینگ‌ها، شرکت‌های بیمه و هتل‌ها به CRM نیاز خواهند داشت. سازمان‌ها با کمک CRM می‌توانند مسیرهای ارتباطی من، برای پیدا ، سرنخ‌های جدید ایجاد کنند. همچنین با تسهیل فرایندهایی همچون دسترسی به اطلاعات کامل مخاطب و سابقه ،ید و فروش‌های او، صدور فاکتور به‌صورت خودکار و مدیریت روندهای پیگیری فروش به صورت خودکار، فروش سازم، افزایش خواهد یافت. اگر سابقه استفاده از CRM را داشته‌اید خوشحال می‌شویم که تجربه خود را با ما در میان بگذارید.


منبع: https://farazsms.com/what-is-crm/

قبل از هر چیز در پاسخ به سوال CRM چیست باید با مفهوم این عبارت آشنا شویم. کلمه CRM مخفف عبارت Customer Relation،p Management به م،ای مدیریت ارتباط با مشتری است. وقتی از سی آر ام صحبت می‌کنیم برخی از عرضه‌کنندگان و مشتریان نگاه سیستمی به آن دارند و برخی دیگر آن را به‌،وان یک نرم‌افزار می‌شناسند.

براساس گزارش مجله فوربز از کمپ، Gartner تا سال 2021، CRM به ،وان اولین نرم افزاری شناخته ‌می‌شود که ،ب‌وکارها بیشترین سرمایه‌گذاری سازم، را برای استفاده از آن انجام داده‌اند. عملیاتی شدن تفکرات استراتژیک ،ب‌وکارها از طریق تحلیل و درک نیاز مشتریان محقق می‌شود. یک راهکار سیستمی من، برای تحلیل رفتار و ارتباط موثر با مشتریان CRM است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که CRM چیست؟ همچنین اگر می‌خواهید با کاربردهای CRM برای سازمان‌ها و ،ب‌وکارها آشنا شوید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

آشنایی با مفهوم CRM؛ راهی برای ایجاد تعامل بین شرکت و مشتریان‌‌

باتوجه‌به این موارد رویکرد CRM عملیاتی سعی دارد در مسیر مشتری مداری گام بردارد. برای رد شدن از محدودیت‌ها بهتر است که نگاه عملیاتی به CRM با نگاه استراتژیک همراه شود. برای دریافت نتیجه موثر در این رویکرد سازمان‌ها باید به سمت مشتری محوری حرکت کنند. در کنار سی ار ام ،ب‌وکارها برای خدمت‌رس، بهتر به مشتریان برای ثبت‌نام در سایت می‌توانند از افزونه دیجیتس بهره ببرند.

CRM تحلیلی؛ تصمیم‌گیری بهتر با تحلیل رفتار مشتریان

آشنایی با ویژگی‌های یک نرم‌افزار CRM خوب

ایجاد تجربه خوب در مشتری و افزایش فروش با CRM

سازمان‌ها با استفاده از پنل پیامک در کنار CRM و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یا اطلاع‌رس، ارتباط موثرتری با مشتریان خواهند داشت. این موضوع همچنین در افزایش میزان فروش نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نگاه تحلیلی CRM به‌،وان ابزاری برای تحلیل هوشمندانه داده‌ها و اطلاعات مربوط به مشتری با هدف‌های استراتژیک یا عملیاتی در نظر گرفته می‌شود. در این رویکرد گردآوری اطلاعات مشتریان به شکل اتوماتیک و نرم‌افزاری اهمیت ویژه‌ای دارد. جمع‌آوری اطلاعات من، از مشتریان و تحلیل رفتار آن‌ها به تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند. در واقع در این رویکرد سی آر ام یک سیستم پشتیبان برای تصمیم‌گیری است.

استراتژی طراحی CRM این است که در راستای بهبود ارتباطات، کمک به فروش بیشتر و کاهش هزینه‌های تبلیغات، تعاملات بین شرکت و مشتریان را مدیریت کند. به‌طور‌کلی هدف سی آر ام این است که با تحول ارتباطات و تعاملات شما با مشتریان و جلب رضایت آن‌ها باعث افزایش سودآوری شود. دستیابی به این هدف از طریق برقراری ارتباط موثر با مشتریان محقق می‌شود. همچنین از اطلاعات موجود در CRM در مورد رفتار و شرایط مشتریان، می‌توان برای ارسال پیامک تبلیغاتی نیز استفاده کرد.

در نتیجه اگر بخشی در سازمان برای واحد CRM تشکیل شود، تمرکز نیروها در این بخش روی جذب، حفظ و نگهداری مشتری از طریق افزایش رضایت او و به‌کارگیری از انواع ابزارهای موجود همچون پنل اس ام اس رایگان برای افزایش وفاداری مشتریان از طریق پیشنهادهای جذاب و خدمات است.

CRM عملیاتی؛ حرکت به سوی نگاه مشتری محور

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با