چگونه یک اپلیکیشن را تبلیغ کنیم؟ (معرفی بهترین روش ها)
انتشار: آذر 06، 1401
بروزرسانی:
25 خرداد 1404
چگونه یک اپلیکیشن را تبلیغ کنیم؟ (معرفی بهترین روش ها)
یکی از روش های تأثیرگذار تبلیغ، بعد از ساخت اپلیکیشن، قرار دادن آن در مارکت های بزرگ است. به ،وان مثال جهت قرارگیری آن در دو مارکت بزرگ گوگل پلی و اپ استور، استفاده از گوگل ادز است.
در صورتی که بتو،د در طراحی بدون عیب و نقص اپلیکیشن، تولید محتوای باکیفیت و لودینگ سریع برنامه موفق عمل کنید، توجه سایت های نقد و بررسی جلب می شود. در نتیجه تعداد نصب بیشتری برای اپلیکیشن فراهم می شود. سایت های زیادی مانند (appreview) می توانند در این زمینه به شما کمک کنند .
ارسال پیامک تبلیغاتی
بعد از معرفی بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن، ،ت به استفاده از شبکه هایی است که با کمک آن ها بتوان کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن را راه اندازی کرد. کافه بازار و سیبچه دو مورد از بهترین شبکه های تبلیغات خارجی هستند که می توان از آن ها استفاده کرد. از معروف ترین شبکه های تبلیغاتی خارجی هم می توان به گوگل ادز اشاره کرد.
تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل (UAC)
همان طور که می د،د گوگل صاحب پلتفرم گوگل پلی است که به ،وان فروشگاه رسمی اپلیکیشن های مربوط به سیستم عامل های اندروید شناخته شده است. بنابراین از طریق تبلیغ اپلیکیشن در گوگل ادز با موج وسیعی از مخاطبان روبرو خواهید شد که هیچ پلتفرم دیگری توان رقابت با آن را نخواهد داشت.
این نوع پرداخت جزء روش های متداول برای تبلیغات اپلیکیشن است، زیرا بیشتر تولیدکنندگان و ناشران اپلیکیشن به دنبال افزایش تعداد نصب هستند. نحوه پرداخت به این صورت است که به ازای هر نصب، مقدار هزینه ای از شارژ شما کم می شود. بنابراین می توان گفت هزینه مصرفی متن، با تعداد نصب تعیین خواهد شد.
روش های پرداخت هزینه تبلیغات اپلیکیشن به سه روش مختلف قابل انجام است. در هرکدام از این روش ها میزان مصرف شارژ با توجه به متفاوت بودن استراتژی نمایش متفاوت است.
پرداخت به ازای اقدام کاربر (CPA)
به ،وان مثال اگر اپلیکیشن شما، خدمات مربوط به گوشی را ارائه می دهد، در صورتی که کاربر، کلمه موبایل را جستجو کند، اپلیکیشن شما در بالای اپلیکیشن موبایل نمایش داده می شود. در این تبلیغ اپلیکیشن موبایل اگر مخاطب نسبت به اپلیکیشن شما کنجکاو شود، نه تنها توانسته اید اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید بلکه مخاطب اپلیکیشن رقیب را هم جذب کرده اید.
تبلیغ اپلیکیشن در سایت های نقد و بررسی
این روزها بلاگرها و اینفلوئنسرها نقش مؤثری در رونق بازاریابی داشته اند. بر این اساس در زمینه تبلیغ اپلیکیشن نیز می توان از بلاگرها استفاده کرد. به این صورت که بلاگر مربوط به حوزه اپلیکیشن خود را پیدا کنید و از او بخواهید در جهت معرفی و نقد اپلیکیشن شما اقدام کند.
شبکه های مربوط به تبلیغات نصب اپلیکیشن
از قابلیت های جذاب این روش، تنوع نوع تبلیغات است. به ،وان مثال تبلیغات ویدئویی، پاپ آپ و بنری انواع مختلفی از این تبلیغات هستند. در تبلیغات ویدئویی، هرچه ویدئو جذاب تر باشد، امکان جذب مخاطب بیشتر است. در واقع ویدئو شما باید آن قدر جذاب و گیرا باشد که در همان چند ث،ه اول تأثیر خود را بگذارد و مخاطب را تحریک به نصب اپلیکیشن کند.
برای تأثیرگذاری بیشتر بهتر است در صفحه خود مسابقه یا نظرسنجی بگذارید و برای آن جایزه هم در نظر بگیرید. نمایش ویدئو های معرفی و آپدیت در مورد اپلیکیشن، داخل سایت و شبکه اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.
تبلیغ در نتایج جستجوی اپلیکیشن ها
برای معرفی یک اپلیکیشن روش های تبلیغ متنوعی وجود دارد که بر اساس نوع اپلیکیشن و نوع مخاطبان می توان بهترین روش را انتخاب کرد. در واقع شما باید بتو،د از نظر میزان تأثیرگذاری و به صرفه بودن، بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن را انتخاب کنید.
تبلیغات در گوگل پلی و اپ استور از طریق (Google ads)
تبلیغات در این دو اپ نسبت به همه پلتفرم های موجود دیگر، از کیفیت نصب بالایی برخوردار است. چرا که همه افرادی که از این دو پلتفرم استفاده می کنند به دنبال اپلیکیشن های دیگر هستند.