
بروزرسانی: 29 خرداد 1404
پخش و فروش مویرگی چیست؟ کاربرد و انواع آن - پنل اس ام اس - سامانه پیامکی
معایب فروش مویرگی چیست؟
همان طور که مایعات در مویرگ های خونی و باریک جریان دارند و به تمام سلول های بدن می رسند، محصولات شما نیز به طور گسترده و در مغازه های محلی در دسترس مشتریان قرار می\u200eگیرند.

بررسی دقیق تفاوت فروش مویرگی و روش های سنتی توزیع\xa0
فروش مویرگی نوعی از بازاریابی است که به جای فروشگاه های بزرگ، بر توزیع محصولات در شبکه های محلی کوچک و ،ده فروشی تمرکز دارد. در واقع در این روش تولیدکننده ها سعی دارند که محصولات خود را بدون واسطه و هزینه های گزاف به طیف گسترده ای از مشتریان برسانند.\xa0
علاوه بر این موارد، شما در روش نوین بازاریابی می تو،د از ابزارهای پیشرفته ای مانند تلفن ابری استفاده کنید؛ قیمت تلفن ابری در مقایسه با تلفن های سنتی ارزان تر است و باعث کاهش هزینه های شما می شود.
فرآیند فروش مویرگی فواید متعددی برای ،ب و کار شما دارد که در ادامه مهم ترین آن ها را بررسی می کنیم:
- با استفاده از این روش بازاریابی به تعداد بسیار زیادی از مشتریان دسترسی خواهید داشت.
- وجود محصولات یا خدمات شما در مناطق مختلف، آگاهی از برند و جذب مشتریانتان را افزایش می دهد.
- ارتباط مستقیم با مشتریان باعث درک بیشتر خواسته ها و نیازهای مشتریان و در نتیجه افزایش وفاداری آن ها می شود.
- حذف واسطه ها و فروش مستقیم، هزینه ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.
- این روش توزیع به شما انعطاف پذیری لازم برای تغییر استراتژی برای رفع نیازهای مشتریان را می دهد.
- به تقویت اقتصاد و همچنین ایجاد فرصت های شغلی در مناطق محلی کمک می کند.
- به دلیل پخش سریع، ضایعات محصولات تا حد زیادی کاهش می یابد.
برخلاف فروش مویرگی که بر توزیع در مغازه های کوچک و محلی تمرکز دارد، توزیع به روش سنتی و قدیمی در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای صورت می گیرد. هر کدام از این دو نوع توزیع مزایای خودشان را دارند و برای نمونه خاصی از ،ب وکارها من، هستند. در ج، زیر این دو گزینه را با هم مقایسه می کنیم.
معیار | فروش مویرگی | روش های سنتی توزیع |
دسترسی به مشتریان | بالا | متوسط |
ایجاد وفاداری به برند | بالا | متوسط |
هزینه ها | متوسط | پایین |
انعطاف پذیری | بالا | پایین |
کنترل | متوسط | بالا |
من، برای | محصولات با حاشیه سود بالا، محصولات جدید و بازارهای محلی | محصولات با حاشیه سود پایین، کالاهای شناخته شده و بازارهای انبوه |
بنابراین در صورتی که شما خودتان را با این تغییرات همسو کنید، قطعاً فروش خوبی را رقم خواهید زد. علاوه بر این موارد، توصیه می کنیم حتماً از افراد ماهر و باتجربه نیز در این زمینه مشورت بگیرید و بهترین استراتژی ها را در ،ب وکار خود پیاده سازی کنید.