در ادامه به بررسی فضاهای داخلی تشکیل دهنده ساختمان اداری می پردازیم. ممکن است چیدمانی مرتبط با خدماتی که انجام می دهید داشته باشید و یا چیدمانی را انتخاب کنید که بیشتر نشان دهنده نوع فعالیت ، نظم و … متناسب با سلیقه و کاری که می خواهید انجام دهید، سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید و عناصر مرتبط با هر طراحی داخلی اداری و دفتر کار یک را برگزینید. در داخل اتاق یک میز کنفرانس متناسب و با نفرات ترجیحاً کم (درصورت وجود اتاق کنفرانس مجزا) و یک فضای پذیرایی دوستانه تر مانند یک نیم ست مبلمان متناسب با ابعاد و مساحت پلان اتاق در نظر گرفته شود.
طراحی نمای داخلی ساختمان اداری
و زیبایی محیطی -با توجه به اقتضای فضای کار- به خوبی در نظر گرفته شوند. طراحان داخلی اولین نکته ای را که مد نظر قرار می دهند زیبایی فضا است و پس از آن مطمئن خواهند شد که دفتر کار و یا شرکت مورد نظر می تواند به خوبی نیازات مراجعه کنندگان و کارمندان پاسخ داده به همراه اینکه تمام اصول را رعایت کرده باشند. اندازه و مقیاس، معماری فضا تا چه اندازه زیربنای قابل استفاده و متناسب با ابعاد انسانی فراهم می کند.
در این مرحله که مرحله نهایی بازسازی یک واحد اداری است تمامی عملیاتی که نیاز به ظرافت در اجرا دارند انجام میشود. پارتیشن اداری ام دی اف معمولا در دو ارتفاع 210 سانتیمتری و تا سقف تولید و اجرا میشوند. پرده های کریستال توپی و دو لامپ به سبک روستایی که از بالا آویزان هستند، الگوهای تصادفی که روی پارتیشن های چوبی اجرا می شوند، تعریف می شوند. شامل سطح زیر دیوارهای هر طبقه، راهروهای بین فضاهای اصلی، ورودی هر طبقه، رایزرهای تاسیساتی و سایر موارد مشابه می باشد و در هر یک از گروه های 4 گانه فضاهای اصلی ساختمان اداری، دارای مقادیر متفاوت خواهد بود. همانگونه که عنوان کردیم برای زیباسازی فضاهای داخلی در اداره ها و محیط های کاری امروز به جای روش های سنتی و اجرای دیوار، می توان از پارتیشن اداری بهره برد. یکی از مهمترین مشکلات فراروی طراحان مراکز اداری، تغییرات مداوم در ساختار اداری و پیشرفت تکنولوژی می باشد که نیاز به فضاهای جدید و یا حذف فضاهای قبلی دارد.
همچنین متراژ فضای ادارات هم جهت پارتیشن بندی بر قیمت پارتیشن اداری تاثیر مستقیم دارد. فضاهای اداری نیز مانند تمامی فضاهای دیگر، دارای ریز فضاهایی است که با در کنار هم قرار دادن و مرتبط نمودن آنها، یک فضای اداری جهت انجام فعالیت های روزانه، شکل می گیرد. اگر می خواهید یک محیط اداری شاد، شیک و پویا برای خود درست کنید حتما از رنگ های شاد استفاده کنید، رنگ هایی مانند زرد و سفید هم ساده و مناسب محیط اداری است و هم باعث افزایش روحیه و شادی شما می شود،همچنین امروزه در طراحی دکوراسیون اداری روز دنیا استفاده از رنگ های خنثی بسیار رایج می باشد و به کارگیری فضای سبز، فلاور باکس، گرین وال های طبیعی که به تهویه و بهبود حال و هوای محیط اداری کمک می کند بسیار رایج شده است.
شکی نیست که پارتیشنهای اداری بسیار مقرونبهصرفهتر از تلاش برای تقسیم یک دفتر با استفاده از دیوارهای محکم و دائمی هستند. از آنجا که از طراحان انتظار می رود نتایج کار آنها با دوام باشد لذا نحوه طراحی آنها باید از انعطاف پذیری لازم برخوردار بوده و آنچه در این زمینه اهمیت دارد این است که عناصر ثابت فضا با دوراندیشی لازم طراحی گردند ولی در خصوص فضای داخلی و چیدمان مبلمان با توجه به تغییرات مداوم نیاز به دوراندیشی زیادی نیست. دیگر مانند گذشته نیاز نیست که ساختمانی با اتاق های بسیار که فضای ادغام شده داشتند برای فعالیت خود و کارمندان خود در نظر بگیرید. این ایدههای طراحی دفتر را مرور کنید تا از این دفاتر تجاری، استودیوها، اتاقهای کنفرانس و موارد دیگر الهام بگیرید تا بتوانید بهترین و ارزان ترین دکوراسیون داخلی را طراحی کنید. دسترسی پیدا کنید. معمولا در شرکتها، کارکنان زمان زیادی را در اداره سپری می کنند که اگر شما بتوانید فضایی دلنشین با ساختار استاندارد برای کارکنان شرکت خود ایجاد کنید، می توانید چندین برابرهزینه ای که صرف این ساختار کرده اید بازخورد مثبت از کارکنان بگیرید و بهره وری را افزایش دهید.
در قدم بعدی باید در نظر بگیرید که قرار است میز را کجای اداره قرار دهید. در این مرحله ، پس از بررسی نیاز ها و اولیت ها، بر اساس خروجی جلساتی که با تیم مشاوره هگزا دکور و کارفرما تهیه شده است طراحی سه بعدی و با جزئیات پروژه به صورت کامل انجام میشود. در ادامه به بررسی جوانب مختلف طراحی داخلی اداری می پردازیم. شاید دلیل این نوع اختلاف را باید در نوع نصب و جنس آن بررسی کنیم. این انتخاب باید براساس اصول روانشناسی و نوع کار انتخاب شود. موضوع فعالیت شما می تواند در انتخاب طرح و دکوراسیون، به طراح و دکوراتور ها کمک کند.
برای ایجاد یک فضای کلاسیک باید از رنگ های قهوه ای، سفید، خاکستری، بژ و رنگ هایی از خانواده آن ها استفاده کنید. پس قدم اول پیش از انتخاب یک تیم طراح و تولیدکننده شناخت نیاز خودتان است. اگر قصد خرید اینترنتی میز کارمندی را دارید، بهتر است مدرن ترین و استانداردترین آن را انتخاب کنید. برای بازسازی اداری و بازسازی دفتر کار اصولی بهتر است مراحل کار را بدانید و طبق آن پیش بروید چرا که این مراحل جلوی دوباره کاری ها را میگیرد و در نتیجه هزینه های پروژه را به طور چشمگیری کاهش میدهد.
چیدمان وسایل و رنگ آن ها در زمینه شغلی، متناسب با روانشناسی مخاطبین آن شغل انجام می گردد. به همین خاطر علاوه بر بحث زیبایی باید به عظمت شرکت ها و دفاتر اداری توجه ویژهای شود. در بدو ورود به هر ساختمان اداری فضای به عنوان لابی در نظر گرفته می شود که این فضای عمومی مورد استفاده افراد مختلفی قرار می گیرد بنابراین باید به گونه ای طراحی شود که نیاز افراد تامین شود. در صورتی که زیبایی و نظم برای شما اهمیت دارد و می خواهید محیط گرمی بسازید، طراحی اداری کلاسیک را در نظر بگیرید. یکی از مهم ترین عنصرهایی که در زیبایی دکوراسیون اداری تاثیر بسیار زیادی دارد رنگ محیط است و این عنصر در قسمت هایی نظیر سقف، کف، دیوارها، مبلمان و لوازم کاربردی و تزیینی نمایان می باشد.
از جمله اصلیترین اتاق هایی که باید حتما در معماری ساختمان اداری به آن اهمیت ویژه تعداد اتاق مدیر عامل می باشد. استفاده از یک میز کوچک براق و شیک، ظاهری حرفهای به اتاق شما میبخشد. یکی از این ورودی ها پس از گذشتن از یک باغچه کوچک که در کنار ورودی تعبیه شده است برای کارمندان فراهم شده است تا پس از وارد شدن به آن و قبل از رسیدن به پله هایی که به طبقه اول میرسد ، فضای نشیمن و استراحت مخصوص کارمندان را ایجاد نموده است . اگر بخواهیم متریال این طراحی دکوراسیون اداری را آنالیز کنیم خواهیم دید معمار از استفاده از متریال های زیاد و گوناگون پرهیز نموده است تا از شلوغی متریال ها در این فضای کوچک جلوگیری کند . در کنار این نورگیر استفاده از چراغ سقفی نور این محیط را تامین نموده است .
دکوراسیون داخلی سالن اداری
برای همین وقت گیر نیست و خود به خود در فضاهای اداری که زمان بسیار اهمیت دارد، جای خود را باز کرده است. با توجه به اینکه شما و کارکنانتان زمان نسبتا زیادی را پشت میز سپری می کنید، به یک میز اداری مدرن و استاندارد نیاز دارید تا سلامتی شما را تضمین کند. به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر زیادی میگذارد. به طور مثال یک میز تحریر برای نوشتن مناسب است و اندازه کوچکی هم دارد. در طراحی کلاسیک به روکش چرمی طبیعی و مصنوعی هم توجه کنید.
چرا که وی با در نظر گرفتن عملکرد مدیریت یک اداره و همچنین پرستیز کار مدیریت، اتاق مدیر را به نحوی سازماندهی می کند که منجر به افزایش عملکرد آن شود. همچنین از نظر کاربرد و چیدمانی که درون فضا قرار خواهند گرفت. یکی دیگر از محدودیت های این ساختمان نبود پنجره های کافی برای وارد کردن نور طبیعی به فضای داخلی این دفتر است و معمار با ایجاد یک نورگیر سقفی توانسته است نور طبیعی را تا حدی وارد این فضا کند . در صورتی که مایل به به کسب اطلاعات بیشتری پیرامون تفاوت دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی و معماری داخلی هستید از مقاله دیگر ما با همین عنوان دیدن کنید. این تفکیک کننده ها معمولا بین دو فضای پذیرایی و نشیمن ساخته می شدند لیکن امروزه تفکیک فضاها به گونه ای صورت میگیرد که جریان سیال انرژی و سبک معماری و طراحی داخلی درتمام مجموعه ، قابل حرکت و دیدن میباشد و وحدت طراحی فضا از طریق دیوارهای بلند تفکیک کننده، از بین نرفته باشد.
میز یکی از مهم ترین اجزای یک ساختمان اداری برای کارکنان و گاهی مهمانان است. در طبقه اول سه اتاق کاری و یک فضای کاری جمعی ، سرویس و یک آشپزخانه کوچک و جمع و جور و یک آتریوم با یک نورگیر سقفی که بر بالای باغچه کوچک طبقه همکف واقع شده است. بدون شک برگزاری یک جلسه جهت قراردادهای میلیاردی در اتاق هایی که کاملاً ساده و معمولی هستند، می تواند تاثیرات بد و منفی را بر ذهن طرف قرارداد داشته باشد.
یکی از مهم ترین عنصر هایی که در زیبایی دکوراسیون اداری تاثیر بسیار زیادی دارد رنگ محیط است. به همین دلیل است که در کنار بحث زیبایی، باید به وجود عظمت در دفاتر اداری اهمیت داده شود و این موضوع را میتوانید به خوبی در نمونه کارهای طراحی داخلی اداری مجموعه گروه معماری سفید مشاهده کنید. به همین دلیل است که پیشنهاد ما و خیلی از متخصصی این است که قبل از اقدام به خرید پارتیشن اداری حتما با یک طراح با تجربه مشورت کنید تا با توجه به چیدمان و طراحی مجموعه شما یک پارتیشن منحصر به فرد و خاص دفتر کار خودتان در نظر بگیرد.
طراحی دکوراسیون داخلی فضای اداری
فضاهایی هستند که برای تامین آسایش کارکنان اداری پیش بینی شده اند و در کنار گروه یک و دو شکل می گیرند، مانند: نمازخانه، غذا خوری، آبدارخانه، فروشگاه تعاونی، مرکز کمک های اولیه، سرویس های بهداشتی و موارد خاص دیگر. این نوع پارتیشن های اداری ضخامتی 8 میلی متری دارند که به راحتی می توان روی آنها لوگو، شعار شرکت و … حداقل ضخامت این نوع پارتیشن اداری باید 10 سانتیمتر باشد و ارتفاع آن هم نباید از 2 متر بیشتر شود. برای داشتن دکوراسیون و چیدمانی خوب و منحصربه فرد برای محیط اداری خود باید شرایط مختلف از جمله هزینه ای که برای آن در نظر گرفته اید را مشخص کنید. با تهیه طرح های سه بعدی مطمئنا هزینه های دوباره کاری پروژه از بین خواهد رفت و دکوراسیون نهایی پروژه کاملا مطابق با نظر کارفرما اجرا خواهد شد.
در این مرحله که بعد از اجرای زیر ساخت های مورد نیاز در واحد اداری صورت میگیرد، بنایی ، کاشی کاری ، گچ کاری و دیگر اقدامات مورد نیاز پروژه قبل از انجام نارک کاری صورت میگیرد. در مرحله اول دکوراسیون اداری کلاسیک، ساختمان سازی و آماده کردن ساختمان، باید آن را با استفاده از وسایل و عناصر مختلف پر کنید. این آتریوم باعث میشود گیاهان موجود در طبقه همکف ضمن بهره مندی از نور طبیعی که از سقف وارد میشود ، امکان رشد تا طبقه اول را بدون ایجاد مزاحمت را داشته باشند . در همین مرحله در بازدید تیم فنی هگزا دکور، نیاز های زیر ساختی به منظور بازسازی اداری بررسی میشود و تخمین هزینه و زمان مورد نیاز به کارفرما اعلام میشود.