استفاده از کانال بازاریابی پیامکی برای تمامی ،بوکارها میتواند مفید باشد. برندهایی که از این روش استفاده میکنند میدانند که فعالیت و کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی لازم نیست حتماً پیچیده و پرهزینه باشند. ،بوکارهای کوچک مانند رستورانهای محلی و خانوادگی نیز میتوانند از این روشها با کمترین هزینه به نفع خود استفاده کنند. بدین ترتیب میتوان مشتریان جدید یافته و رضایت مشتریان قدیمی را بیش از پیش جلب کرد.
مید،م که دغدغه ا،ر ما به ،وان صاحبان ،بوکارها این است که چگونه بتو،م یک بازاریابی پیامکی مؤثر و مفید داشته باشیم. چگونه میتوان در این بازار رقابتی به حد مشخصی از اثربخشی در بین ،بوکارهای دیگر رسید؟ متن پیامک تبلیغاتی باید چه ویژگیهایی داشته باشد که بتواند به ،وان یک متن جذاب و تأثیرگذار شناخته شود؟ واقعیت این است که نکات متعددی در این خصوص وجود دارند که باید به آنها توجه کنیم. بدین ترتیب لازم است این نکات را در متن پیامک رعایت کرده و تبلیغات من،ی برای آن بنویسیم. در این مقاله به بررسی اهمیت بازاریابی پیامکی و نمونه پیامک رستوران و کترینگ پرداختهایم. اما پیش از هر چیز ببینیم بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی چیست؟
متمایز و متفاوت بنویسید
پیامکهای تبلیغاتی هر روز به صندوق دریافت گوشیهای ما روانه میشوند. ،رت آنها به حدی است که بسیاری از ما به آنها توجه نکرده و حتی آنها را باز نمیکنیم. اما برخی پیامها هستند که به دلیل تفاوت در ماهیت خود، توجه ما را جلب کرده و ترغیب به باز ، آنها میکنند. با دیدن اولین کلمات ممکن است سریعاً جذب آنها شده و اقدامی در این خصوص انجام دهیم. مثلاً اگر در یک بعد از ظهر کاری، خسته از سر کار برمیگردید ممکن است با یک نمونه پیامک رستوران یا کترینگ روبرو شوید که خبر از آماده بودن غذا در نزدیکی محل زندگیتان میدهد. بدین ترتیب به احتمال زیاد این پیامک را باز کرده و اقدام به ،ید از آن خواهید کرد.
چند نکته در مورد بازاریابی پیامکی رستوران
همیشه در هر متنی یک سری کلمات از بقیه مهمتر هستند. ببینید در متن پیامکی که میخواهید ارسال کنید چه کلماتی را باید به مخاطب تأکید کنید و میخواهید به آن توجه ویژهای داشته باشند. آنها را با قرار دادن علامتهایی مثل * یا «» از بقیه متن متمایز کنید.
حس ضرورت را در پیام خود بگنج،د
بازاریابی پیامکی برای رستورانها و ،بوکارهای مشابه مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. با وجود ظهور روشهای مدرنتر و جدیدتر در این حوزه، تبلیغات پیامکی همچنان توانستهاند بازدهی و اثربخشی خود را حفظ کنند. بدین ترتیب هنوز هم ،بوکارهای رستوران و غذاپزی از اساماس مارکتینگ به ،وان راهی برای یافتن مشتریان جدید استفاده میکنند. این روش مزایای زیادی به همراه دارد. مقرونبهصرفه و کمهزینه بودن، امکان دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان، بازدهی سریع، احتمال یافتن مشتریان وفادار به شکل گسترده و منعطف بودن این روش از مزایای آن به حساب میآیند.
دقت در کلمات و محتوای ارسالی در نمونه پیامک رستوران اهمیت زیادی دارد. هرچند ارسال پیامک سادهترین و سریعترین راه ارتباطی با مشتریان و مخاطبان است اما اگر به افراد، پیامکهای اشتباه بفرستید ممکن است باعث شوید که آنها سرویس دریافت پیامک را غیرفعال نمایند. بنابراین همواره باید در انتخاب کلمات و محتوای خود هوشمندانه عمل کرده و متن، با مخاطبان خود بنویسید. تجزیه و تحلیل آمار مشتریان قدیمی اعم از سابقه ،ید و اطلاعات مبتنی بر مکان و ،ت به راحتی میتواند شما را با مخاطبان و سلیقه آنان آشنا کند که در نتیجه میتو،د به شکلی اثربخشتر برای آنان بنویسید.
جذاب شروع کنید
برای ایجاد شروعی صمیمانه که از همان ابتدا در مخاطب ایجاد اعتماد کند و حس همراهی را برانگیزد، خطاب قرار دادن او با اسم کوچک در ابتدای متن میتواند شروع جذابی باشد مثلاً دوست عزیز، مشتری همیشه همراه، محمد عزیز و غیره. مخصوصاً برای تبریکهای من،تی این روش بسیار من، است. کلمات دیگری که من، هستند در ابتدای متن بیاورید کلمات کلیدی و مهمی است که میخواهید مخاطب به آن توجه ویژهای داشته باشد. همینطور شعار تبلیغاتی برند خود نیز میتواند شروع خوبی باشد.
مختصر و مفید بنویسید
اگر قصد استفاده از بازاریابی پیامکی دارید، شاید بد نباشد که قبل از استفاده از این روش نکات زیر را بررسی کنید.
متن، با مخاطبان خود بنویسید
خلاقیت همان ،صری است که شما را از بقیه متمایز میکند. بر اساس این ،صر بیشتر جلوی چشم مخاطب پررنگ میشوید. پس از کلماتی استفاده کنید که تأثیر چشمگیری بر مخاطب شما بگذارند. سعی کنید پیامکهای ارسالیتان جهت ایجاد اعتماد مشتریان، متن، با الگوی رفتاری آنها شخصیسازی شود. گاهی حتی میتو،د موارد سرگرمی مثل بازی، متنهای تعاملی، نظرسنجی یا مسابقه را نیز به متنهای خود اضافه کنید.
مشخصات خود را در متن پیامک قرار دهید
تصور بعضی از افراد این است که با وجود پیشرفت مداوم تکنولوژی و ظهور روشهای جدید و مؤثر بازاریابی دیجیتال، دیگر نمیتوان به بازاریابی پیامکی به ،وان یک روش مؤثر نگاه کرد. بدین منظور تصور میشود که اثربخشی این روش کاهش یافته باشد. اما در واقعیت اینطور نیست. چرا که اساماسهای تبلیغاتی همچنان به ،وان یکی از روشهای مؤثر و باکیفیت در این زمینه شناخته میشوند. از طرفی این روش مست،م صرف هزینه زیاد نبوده و از طرف دیگر نیاز به دسترسی به اینترنت یا نصب اپلیکیشن خاص برای آن وجود ندارد. بدین ترتیب میتوان به سریعترین شکل ممکن اقدام به برقراری ارتباط با مشتریان قدیمی و جدید کرد.
مزایای بازاریابی پیامکی برای رستوران و کترینگ چیست؟
سعی کنید با حداقل کلمات و بهصورت موجز، اصل مطلب را در پیامک ارسالی ادا کنید. شما تا ۷۰ کاراکتر (۲۰ کلمه) میتو،د برای استفاده از تمام حروف، علامتها و فضای خالی بین کلمات استفاده کنید. اینکه در عین کوتاه بودن متن پیام، هم تبلیغ کنید و هم از بهترین کلمات برای همراه ، مشتری با خود استفاده کنید، به تکنیک شما در استفاده از بهترین کلمات برمیگردد. با کمی تمرین، تکرار و خلاقیت این کار شدنی است.
