نظرسنجی پیامکی چیست؟ مزایای آن + 10 نمونه متن پیامک نظرسنجی
انتشار: دی 29، 1403
بروزرسانی: 25 خرداد 1404

نظرسنجی پیامکی چیست؟ مزایای آن + 10 نمونه متن پیامک نظرسنجی


برگزاری نظرسنجی از بهترین روش های تعامل با مشتری و تأکید بر اهمیت نظرات و خواسته های آن هاست. استفاده از پیامک و نظرسنجی پیامکی، این تعامل را آسان تر و سریع تر برقرار می کند و بازدهی بالاتری را به همراه دارد. در این مقاله، به مزایای نظرسنجی اس ام اسی و جمع آوری بازخوردهای مشتریان به این روش، تفاوت آن با سایر انواع روش های نظرسنجی و نمونه پیامک های آن می پردازیم.

نظرسنجی پیامکی چیست؟

نظرسنجی پیامکی یکی از روش های مؤثر و سریع برای جمع آوری نظرات و بازخورد مخاطبان است. در این روش، سوالات نظرسنجی از طریق پیامک (SMS) به افراد ارسال می شود و آن ها می توانند با ارسال پاسخ های خود از طریق پیامک، در نظرسنجی شرکت کنند. در نظرسنجی از طریق پیامک، موضوع نظرسنجی را مطرح می کنید و از مخاطب می خواهید که یکی از گزینه های مطرح شده توسط خودتان را انتخاب کند، یا بر اساس یک معیار مشخص به موضوع مطرح شده امتیاز بدهد.

برای مثال اگر صاحب رستور، هستید که خدمات بیرون بر ارائه می دهد و می خواهید کیفیت غذا و بسته بندی را از مشتریان جویا شوید، می تو،د با ارسال یک پیامک، از مشتریان خود نظرسنجی کنید.

ویدئوی آموزشی کار با سیستم نظرسنجی پیامکی

با تماشای این ویدیو، با مراحل ارسال نظرسنجی پیامکی در سامانۀ ملی پیامک آشنا شوید و برای دریافت اطلاعات بیشتر ادامۀ مقاله را بخو،د.

برای نظرسنجی با استفاده از پنل های پایه یا اقتصادی می تو،د از ارسال لینک در پیامک استفاده کنید و لینک پرسشنامۀ نظرسنجی را برای مخاطبان ارسال کنید. استفاده از ابزار لینک ،ر نیز می تواند در تحلیل این پیامک ها کاربردی باشد.

روش ارسال پیامک نظرسنجی در پنل اس ام اس

برای ارسال پیامک نظرسنجی از پنل اس ام اس، به یک پنل پیامکی شرکتی یا تجاری نیاز دارید. پس از بررسی قیمت پنل پیامکی و ،ید آن، با انجام چهار مرحلۀ زیر، پیامک نظرسنجی خود را ارسال کنید و نظرات کاربران را بررسی کنید.

مرحلۀ اول: تنظیمات اولیۀ ایجاد سامانه نظرسنجی پیامکی

برای ارسال پیامک نظرسنجی از پنل اس ام اس، ابتدا وارد پنل پیامکی خود در سایت ملی پیامک شوید و سپس از منوی «امکانات»، گزینۀ «نظرسنجی» را انتخاب کنید. در ادامه، روی دکمۀ «درج نظرسنجی جدید» کلیک کنید.

ارسال نظرسنجی پیامکی در پنل اس ام اسارسال نظرسنجی پیامکی در پنل اس ام اس

تصویر 1: روش درج سامانه نظرسنجی پیامکی در سایت ملی پیامک

سپس، فرمی به شما نمایش داده می شود که باید در این فرم:

  • ،و، را برای نظرسنجی پیامکی انتخاب کنید. این ،وان برای گیرندگان پیام قابل مشاهده نیست.
  • در بخش شمارۀ گیرنده، شماره ای که مخاطبان نظرسنجی، پاسخ ها را به آن ارسال می کنند را انتخاب کنید.
  • لوگوی ،ب وکار خود را در بخش «لوگوی نمودار» بارگذاری کنید تا روی نمودار پاسخ های نظرسنجی درج شود.
  • اگر مایلید که هر مخاطب بتواند چند بار در نظرسنجی شرکت کند، گزینۀ «شمارۀ تکراری مجاز» را علامت بزنید. در غیر این صورت و برای ،ب نتایج دقیق تر از نظرسنجی، این گزینه را بدون علامت رها کنید.
  • برای این که بتو،د تمام پاسخ های دریافتی را در پنل ذخیره کنید، گزینۀ «ذخیرۀ آمار دریافت» را علامت بزنید.
تنظیمات درج رکورد جدید نظرسنجی پیامکی در پنل اس ام استنظیمات درج رکورد جدید نظرسنجی پیامکی در پنل اس ام اس

تصویر 2: تنظیمات درج رکورد جدید نظرسنجی پیامکی در پنل ملی پیامک

می تو،د در بخش «اعمال بازۀ زم،»، مدت زمان فعال بودن نظرسنجی پیامکی خود را تعیین کنید. در این صورت خارج از بازۀ زم، تعیین شده، امکان شرکت در نظرسنجی وجود ندارد.

مرحلۀ دوم: درج گزینه های نظرسنجی پیامکی

بعد از ثبت شدن رکورد جدید برای نظرسنجی از طریق پیامک، ،ت به تنظیم جزئیات خود پیامک می رسد. ابتدا آیکن «گزینه ها» را انتخاب کنید تا گزینه های نظرسنجی خود را تعریف کنید.

تنظیمات نظرسنجی پیامکیتنظیمات نظرسنجی پیامکی

تصویر 3: تنظیمات پنل نظرسنجی پیامکی

بلک فرایدی چیست؟ نکاتی برای بازاریابی پیامکی در بلک فرایدیبلک فرایدی چیست؟ نکاتی برای بازاریابی پیامکی در بلک فرایدیحتما بخو،د: بلک فرایدی چیست؟ نکاتی برای بازاریابی پیامکی در بلک فرایدی

در فرم پیش رو، ،وان گزینه و شماره یا کلیدواژۀ هر گزینه را تعیین کنید.

درج گزینه های نظرسنجی پیامکیدرج گزینه های نظرسنجی پیامکی

تصویر 4: درج گزینه های نظرسنجی پیامکی

  • زم، که مخاطب شما گزینۀ مورد نظر خود برای شرکت در نظرسنجی را ارسال می کند، می تو،د پیامی را در پاسخ به او ارسال کنید. با گزینۀ «ارسال کننده»، سرشمارۀ ارسال پاسخ به مخاطب را انتخاب کنید.
  • در بخش «رنگ»، می تو،د رنگ مربوط به نمایش گزینۀ مورد نظر در نمودار نتیجۀ نظرسنجی را مشخص کنید.
  • ،مت «متن پیامک»، مربوط به متن اس ام اس پاسخ شما به مخاطبان است.
  • در صورتی که نظرسنجی شما پاسخ صحیح دارد، گزینۀ صحیح را با علامت زدن بخش «این گزینه پاسخ صحیح است» انتخاب کنید. در غیر این صورت، این بخش را بدون علامت رها کنید.
  • با کلیک روی «افزودن»، گزینۀ طراحی شده به نظرسنجی اضافه می شود و با کلیک روی «درج گزینۀ جدید» می تو،د گزینه های دیگری را به نظرسنجی خود اضافه کنید.
مشاهدۀ گزینه های نظرسنجی، درج گزینۀ جدید و ویرایش و حذف گزینه هامشاهدۀ گزینه های نظرسنجی، درج گزینۀ جدید و ویرایش و حذف گزینه ها

تصویر 5: مشاهدۀ گزینه های نظرسنجی، درج گزینۀ جدید و ویرایش و حذف گزینه ها

زم، که دوباره به بخش «گزینه ها» بروید، می تو،د گزینه های درج شده را مشاهده کنید و آن ها را «ویرایش» یا «حذف» کنید.

بخش پاسخ ها

بعد از برگزاری نظرسنجی می تو،د در بخش «پاسخ ها»، پاسخ های ارسالی مخاطبان را به تفکیک شماره و گزینۀ انتخابی ببینید.

مشاهدۀ پاسخ های دریافتی نظرسنجی پیامکیمشاهدۀ پاسخ های دریافتی نظرسنجی پیامکی

تصویر 6: مشاهدۀ پاسخ های دریافتی نظرسنجی پیامکی

قرعه کشی، حذف و ویرایش

با استفاده از این گزینه می تو،د میان افرادی که در نظرسنجی پیامکی شرکت کرده اند، یک قرعه کشی برگزار کنید و پنل اس ام اس یک یا چند شماره را به صورت تصادفی از بین همۀ پاسخ ها انتخاب می کند.

برای حذف گزینه ها یا ویرایش آن ها می تو،د با انتخاب آیکن ویرایش یا حذف، عملیات مورد نظر خود را انجام دهید.

مرحلۀ سوم: ارسال اس ام اس نظرسنجی

بعد از درج نظرسنجی و گزینه های مربوطه در بخش نظرسنجی در پنل اس ام اس، ،ت به ارسال پیامک نظرسنجی برای مخاطبان مورد نظر می رسد. برای این کار، پیامکی را مطابق گزینه های تعریف شده بنویسید و سؤال نظرسنجی و گزینه ها را در پیام خود مطرح کنید.

نکتۀ مهم: بهتر است ارسال این پیامک را از طریق شماره ای انجام دهید که هنگام تعریف نظرسنجی، به ،وان دریافت کننده پاسخ های مخاطبان مشخص کرده اید. مثلاً اگر هنگام درج نظرسنجی، شمارۀ 2000345 را برای دریافت پاسخ ها تعیین کرده اید، پیامک نظرسنجی خود را نیز از شمارۀ 2000345 ارسال کنید تا مخاطبان بتوانند در پاسخ به همان پیام، گزینۀ مدنظرشان را ارسال کنند.

می تو،د نظرسنجی را از طریق برنامه های تلویزیونی، تراکت، منوی ثبت سفارش و سایر روش های تبلیغاتی نیز اطلاع رس، کنید. در این شرایط بعد از مطرح ، سوال نظرسنجی و گزینه های آن، شماره ای را اعلام کنید تا مخاطبان گزینۀ مورد نظر خود را به این سرشماره ارسال کنند. دقت کنید این شماره باید دقیقاً مطابق شماره ای باشد که هنگام درج نظرسنجی به ،وان «گیرنده» تعیین کرده اید.

مرحلۀ چهارم: بررسی و دریافت گزارش نتایج با نمودار نظرسنجی پیامکی

برای دریافت گزارش نتایج نظرسنجی با اس ام اس، سه راه پیش رو دارید:

  1. مشاهدۀ پیامک های دریافتی بر اساس تعداد گزینه در بخش «پاسخ ها»؛ مثلاً چند نفر گزینۀ 1 را انتخاب کرده اند.
  2. بررسی نتایج بر اساس پیش شمارۀ موبایل مخاطبینی که در نظرسنجی اس ام اسی شما شرکت کرده اند، در بخش «پیش شماره».
  3. دریافت نمودار نتایج به دست آمده به تفکیک تعداد کل پاسخ ها، پاسخ های متفرقه، پاسخ های دریافتی از شمارۀ تکراری و پاسخ های قابل قبول، در بخش «دریافتی».
نمودار پاسخ های دریافتی در نظرسنجینمودار پاسخ های دریافتی در نظرسنجی

تصویر 7: نمودار پاسخ های دریافتی نظرسنجی در پنل ملی پیامک

چگونه وفاداری مشتری را با پیامک افزایش دهید؟چگونه وفاداری مشتری را با پیامک افزایش دهید؟حتما بخو،د: چگونه وفاداری مشتری را با پیامک افزایش دهید؟

در صورتی که مایل به قرار دادن نمودار نتایج نظرسنجی پیامکی در وب سایت خود هستید، می تو،د با کلیک روی گزینۀ «تولید فرم نمودار نظرسنجی»، کد مربوط به نمودار برای قرار دادن در سایت را دریافت کنید. بعد از درج این کد در وب سایت، نمودار نتایج نظرسنجی با دریافت پاسخ های جدید به صورت خودکار آپدیت خواهد شد.

نمونه متن پیامک نظرسنجی

دوست عزیز، با سلام؛
ممنونیم که رستوران آموره را انتخاب کردید و از میزب، شما خوشحالیم.
کیفیت غذایی که به دست شما رسید، از لحاظ طعم، تازگی مواد اولیه و بسته بندی چگونه بود؟ از 1 تا 5 چه امتیازی به غذای ارسالی می دهید؟ (1 کمترین و 5 بیشترین امتیاز)
شرکت شما در این نظرسنجی در بهبود کیفیت خدمات رستوران بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
می تو،د امتیاز مورد نظر خود را در پاسخ همین پیام ارسال کنید.
رستوران آموره
لغو11

زهرا محمدی جان، سلام!
رضایت شما نسبت به محصولات بارجیل مهم است.
خوشحال می شویم کمی از وقت تان را صرف ثبت نظر خود درباره محصولات بارجیل بکنید.
برای ثبت نظر می تو،د:
از 1 (خیلی بد) تا 10 (خیلی خوب) عدد موردنظرتان را ارسال کنید.
بارجیل
لغو11

💜پیتزا سیب ۳۶۰💚
برای ما بسیار مهم است که غذا با چه کیفیتی به دست شما رسیده.
لطفا با ثبت نظرات خود ما را در بهبود ارائۀ خدمات همراهی نمایید. کیفیت غذا را چگونه ارزیابی می کنید؟
1. عالی
2. متوسط
3. ضعیف
لغو11

مشتری گرامی
از این که شرکت ملی پست را جهت ارائۀ خدمات انتخاب نمودید متشکریم.
لطفاً با توجه به تجربۀ استفاده از خدمات پستی از 0 تا 10 چه قدر احتمال دارد استفاده از خدمات پستی را به دوستان خود پیشناد نمائید؟
لغو11

کارجوی عزیز!
از این که در نمایشگاه کار شریف شرکت کردید از شما سپاسگزاریم.
دسترسی به محل برگزاری نمایشگاه را چگونه ارزیابی می کنید؟
لطفاً از 1 (ضعیف) تا 5 (عالی) به این سوال امتیاز دهید.
لغو11

سلام. از این که کلینیک آوان را برای دریافت خدمات انتخاب کرده اید سپاسگزاریم.
چه میزان احتمال دارد مراجعه به این متخصص را به اطرافیان پیشنهاد کنید؟ لطفاً عدد گزینۀ مورد نظر خود را انتخاب کنید:
1. پیشنهاد نمی کنم.
2. 10 تا 30 درصد
3. 30 تا 50 درصد
4. بیش از 50 درصد
5. حتماً پیشنهاد می کنم.
لغو11

نمونه متن نظرسنجی با پرسش های بله و خیر

دانشجوی عزیز، سحر رفیعی، با سلام. آیا از کیفیت دورۀ آموزشی آکادمی ملینا راضی هستید؟
1. بله
2. خیر
لغو11

مشتری عزیز و گرامی،
آیا محصول ،یداری شده با توضیحات سایت زاراگلد مطابقت داشت؟
1. بله
2. خیر
لغو11

علی عزیز
آیا ،ید مجدد از سایت ما را به دیگران توصیه می کنید؟
1. بله
2. خیر
ملی پیامک
لغو11

سارا جان، آیا راننده برخورد محترمانه ای با شما داشت؟
1. بله
2. خیر
تا،ی ر، سعید
لغو11

سلام آیا از نظافت و بهداشت باشگاه بدنسازی انقلاب رضایت دارید؟
1. بله
2. خیر
از ثبت نظر خود در بهبود خدمات رس، به شما ورزشکار عزیز سپاسگزاریم.
لغو11

نمونه متن نظرسنجی پیامکی با سؤالات آزاد

علی اسماعیلی عزیز، با سلام
از مشکلی که در روال ثبت سفارش پیش آمده متأسفیم.
عملکرد تیم پشتیب، در حل چالش به وجود آمده را چگونه ارزیابی می کنید؟ (نظرات شما در بهبود عملکرد تیم پشتیب، بسیار مؤثر خواهد بود)
لغو11

با سلام؛
از این که گا،ی مروا را برای ،ید انتخاب کرده اید متشکریم. میزان رضایت شما از محصول ،یداری شده چه قدر است؟ (با شرکت در این نظرسنجی یک کد تخفیف 10درصدی برای سفارش بعد دریافت خواهید کرد.)
لغو11

علی عزیز،
سلام.
چه پیشنهادی برای بهبود کیفیت غذای فست فود فلورانس دارید؟
لغو11

با بازاریابی پیامکی دقیقاً به قلب هدف بزنید!با بازاریابی پیامکی دقیقاً به قلب هدف بزنید!حتما بخو،د: با بازاریابی پیامکی دقیقاً به قلب هدف بزنید!

مشتری عزیز رستوران سنتی امیر
اگر بخواهید یک تغییر در منوی ما اعمال کنید، چه خواهد بود؟
لغو11

نظرسنجی فروشگاه اینترنتی مدیسه
به نظر شما جای کدام محصول در سایت ما خالی است؟ اگر پیشنهادی برای اضافه ، محصول دارید، لطفاً نام آن را بگویید.
{لینک سایت}
لغو11

\xa0

نمونه پیامک نظرسنجی چند گزینه ای

فرزانۀ عزیز، با سلام. ممنونیم که از جشنوارۀ فروش ویژۀ هیبا استقبال کرده اید. از چه طریق از این جشنواره باخبر شدید؟
1. تبلیغات پیامکی
2. اینستاگرام
3. کانال تلگرام
4. مراجعه به سایت
5. توسط دوستان
عدد گزینۀ مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید. با شرکت در این نظرسنجی، یک کد تخفیف اختصاصی برای ،ید بعدی دریافت می کنید.
لغو11

امیرحسین عزیز، با سلام.
کدام بخش از تجربه حضور شما در رستوران جوجه چینی نیاز به بهبود دارد؟
1. کیفیت غذا
2. زمان تحویل
3. رفتار پرسنل
4. فضای رستوران
با ثبت نظر، نوشیدنی سفارش بعدی را مهمان ما باشید.
لغو11

باربری رضا
اگر دوباره نیاز به خدمات حمل ونقل داشته باشید، آیا ما را انتخاب می کنید؟
1. بله، قطعاً
2. شاید
3. احتمالاً نه
4. خیر
باتشکر از شما
لغو11

نگین عزیز،
کدام یک از جنبه های خدمات ما را بیشتر دوست داشتید؟ (فقط عدد گزینۀ موردنظرتان را ارسال کنید.)
1. رفتار پرسنل
2. کیفیت درمان
3. قیمت من،
4. محیط کلینیک
کلینیک دندانپزشکی تاج همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را برای شما به ارمغان آورد.
لغو11

نمونه متن پیام نظرسنجی با لینک پرسشنامه

جلاتوهاوس
https://crm.gelato،use.ir/l/8893/FA584C5
اگه دوست داشتی، لطفا برای بهتر شدن عملکرد مجموعه جلاتوهاوس با استفاده از لینک بالا تو نظرسنجی شرکت کن. راستی این لینک فقط تا 48 ساعت آینده معتبره.
لغو11

درسال 1403 چقدر باید حقوق بگیرید؟
با شرکت در نظرسنجی میزان افزایش حقوق، اوایل سال جدید گزارش آن را، رایگان دریافت کنید.
لینک:
http://ylad.ir/KbPcfTJ
لغو11

همراه همیشگی شیلا
با سلام خواهشمند است با شرکت در نظرسنجی ذیل، ما را در ارائه بهبود خدمات یاری نمایید.
لینک شرکت در نظرسنجی: https://،lafood.porsline.ir/s/VdBSbAhk
لغو=۱۱

نیلوفر عزیز
این که مدتی است شما را در اسنپ مارکت ندیده ایم، شاید به خاطر این است که بخشی از خدمات ما نتوانسته رضایت شما را جلب کند.
نظرات شما میتواند به ما در ارائه ی خدمات مورد نظرتان کمک بسیاری کند. پیشاپیش از شما متشکریم.
برای شرکت در نظرسنجی کلیک کنید
https://survey.porsline.ir/s/cBjqEp5/?SM=8155160
لغو11

کافه و رستوران بین المللی مگریز
https://survey.smartx.ir/l/5443/E0CCA74
با لمس لینک بالا در نظرسنجی ما شرکت کنید و از 5 هزار تومان اعتبار هدیه برخوردار شوید.
لغو11


پرسشنامه نظرسنجیپرسشنامه نظرسنجی

مزایای نظرسنجی پیامکی برای ،ب وکارها

نظرسنجی با پیامک از مشتریان، یک ،صر کلیدی در رشد و توسعۀ ،ب وکار به شمار می رود و می تواند مسیر برند را در راستای رضایت مشتری دچار تغییرات قابل توجهی کند. بنابراین یافتن یک روش برای برگزاری نظرسنجی که بازدهی بالاتری داشته باشد و مؤثرتر واقع شود، برای هر ،ب وکاری از اهمیت بالایی برخوردار است. آیا نظرسنجی پیامکی می تواند بازده مورد نظر ،ب وکارها را به دنبال داشته باشد؟

1. نرخ پاسخ دهی بالا

طبق تحقیقات انجام شده، بیش از 90% افراد دریافت پیامک را به سایر روش های ارتباطی از سمت ،ب وکارها ترجیح می دهند و 98% پیامک های ارسالی نیز خوانده می شوند. این آمارها برای اطمینان از این موضوع که پیامک می تواند بهترین راه ارتباطی با مخاطبان باشد کافی ست! از طرفی، 44.1% افراد در نظرسنجی های آنلاین مشارکت می کنند. بنابراین، زم، که نظرسنجی را به صورت پیامکی برگزار کنید، هم نرخ خوانده شدن 98 درصدی را دارید و هم نرخ مشارکت 44 درصدی. این موضوع که مخاطب می داند زمان زیادی را درگیر نظرسنجی نخواهد بود و همچنین با وجود عدم نیاز به اینترنت می تواند در هر زمان دلخواهی در این نظرسنجی مشارکت کند، نرخ پاسخ دهی او را افزایش خواهد داد.

2. هزینۀ کم و مقرون به صرفه بودن

به جای پرداخت هزینۀ چاپ فرم های نظرسنجی یا هزینۀ تماس های تلفنی، می تو،د با هزینۀ کمتری ،ید پنل اس ام اس ،ب وکارتان را انجام دهید و پیامک نظرسنجی را به صورت انبوه و برای تمام مشتریان ،ب وکار خود ارسال کنید.

متن و پیامک تبریک سال نو 1404: ایده های جدید و زیبا برای تبریک عید نوروزمتن و پیامک تبریک سال نو 1404: ایده های جدید و زیبا برای تبریک عید نوروزحتما بخو،د: متن و پیامک تبریک سال نو 1404: ایده های جدید و زیبا برای تبریک عید نوروز

3. سرعت و سهولت در اجرا

با ارسال پیامک برای جمع آوری بازخوردهای مشتریان، می تو،د به سرعت و به صورت همزمان نظرسنجی را برگزار کنید و با توجه به سرعت بالا در ارسال اس ام اس انبوه و همچنین کوتاه بودن فرایند نظرسنجی پیامکی، بازخوردها را با سرعت بیشتری دریافت کنید.

4. تحلیل آسان نتایج

به طور کلی، بررسی بازخوردها در نظرسنجی آنلاین، با توجه به ابزارهای تحلیل نتایجی که در اختیار شما قرار می گیرند، بسیار آسان تر از روش های سنتی ست. پنل اس ام اس هم تحلیلی از بازخوردهای نظرسنجی پیامکی را به شما ارائه کرده و فرایندها را آسان تر می کند.

5. هدف گذاری دقیق مخاطبان

با استفاده از دفترچه تلفن پنل پیامکی و گروه بندی مخاطبین، یا سایر ابزارهایی که امکان ارسال پیامک هدفمند را برای شما فراهم می کنند، می تو،د نظرسنجی های خود را فقط برای گروه های خاصی از مشتریان ارسال کنید.

6. مشارکت آسان

پاسخ دادن به یک اس ام اس نظرسنجی، آن هم فقط با یک عدد یا یک کلمه، بسیار آسان است!

7. دسترسی به تمام مشتریان

نظرسنجی پیامکی، راه جمع آوری بازخورد از همۀ مخاطبان، از هر قشر و سنی است. چرا که مخاطب فقط به یک تلفن همراه و یک سیم کارت برای مشارکت در نظرسنجی احتیاج دارد.

جمع آوری بازخورد مشتریان با نظرسنجی پیامکیجمع آوری بازخورد مشتریان با نظرسنجی پیامکی

موقعیت های نظرسنجی پیامکی در ،ب وکارهای مختلف

در چه مواقعی می تو،م از نظرسنجی پیامکی استفاده کنیم و چگونه بازخوردهای مشتریان را جمع آوری کنیم؟ نظرسنجی در چه موقعیت های من، تر است و در چه زمان هایی احتمال مشارکت مخاطبان افزایش پیدا می کند؟ برخی از بهترین موقعیت ها برای ارسال پیامک نظرسنجی از مشتریان عبارت اند از:

سنجش رضایت پس از ،ید

بعد از این که مشتری محصول یا خدماتی را از ،ب وکار شما دریافت می کند، بهترین و رایج ترین موقعیت برای نظرسنجی است. این که پیامک نظرسنجی را چه مدت بعد از ،ید ارسال کنید، به خودتان بستگی دارد. اما بهتر است با توجه به سوالی که قصد مطرح ، آن را دارید، زمان نظرسنجی را انتخاب کنید.

برای مثال، اگر به دنبال سنجش کیفیت محصول، یا زمان رسیدن آن به دست مشتری و… هستید، بهتر است یک الی دو روز بعد از این که محصول به دست مشتری می رسد، پیامک را ارسال کنید.

یا اگر می خواهید نظر مشتری در رابطه با روند سفارش را بد،د، می تو،د نظرسنجی پیامکی را دقیقاً بعد از ثبت سفارش ارسال کنید.

رویدادها، نمایشگاه ها و همایش های مختلف

نظرسنجی بعد از برگزاری نمایشگاه ها و رویدادها بسیار رایج است و در برگزاری رویدادهای بعدی، راهنمای شما خواهد بود. از سهولت دسترسی به محل برگزاری، تا کیفیت رویداد و نحوۀ اطلاع افراد از برگزاری این رویداد، می توانند به شما کمک کنند تا در دفعات بعدی، تصمیمات بهتری بگیرید.

پایان دوره های آموزشی

بعد از پایان دورۀ آموزشی، با یک نظرسنجی از دانشجویان دوره جویا شوید که کیفیت دوره، پشتیب، و روش تدریس را چگونه ارزیابی می کنند. با بررسی نتایج به دست آمده از نظرسنجی، ممکن است به این تصمیم برسید که استراتژی آموزشی را تغییر دهید، دوره را با ظرفیت کمتری برگزار کنید، مدرس دیگری را برای این دوره در نظر بگیرید، نوع پشتیب، را تغییر دهید یا همین روال فعلی را ادامه دهید!

بعد از تعامل با مراجعه کننده

ممکن است صاحب یک کلینیک پزشکی، روانشناسی یا دامپزشکی و… باشید. می تو،د بعد از حضور مراجعه کنندگان در کلینیک، با ارسال یک پیامک نظرسنجی، کیفیت جلسات ویزیت، مدت زمان انتظار در کلینیک و رفتار کارکنان کلینیک را بررسی کنید.

بعد از ارائۀ خدمات پشتیب،

عملکرد تیم پشتیب، ،ب وکار شما چگونه است؟ آیا مشکلات کاربران بعد از ارتباط با این تیم برطرف می شوند؟ آیا چالش ها به سرعت و با دقت پاسخ گویی می شوند یا خیر؟ بعد از استفادۀ کاربران از خدمات پشتیب،، با ارسال نظرسنجی پیامکی، کیفیت خدمات را جویا شوید.

جمع آوری بازخورد در مورد محصولات یا خدمات جدید

آیا محصولی که به تازگی تولید و عرضه کرده اید، واقعاً با نیازهای کاربران سازگار است؟ کیفیت خدمات و محصولات جدید چگونه هستند؟ چه تغییراتی باید اعمال شوند؟ نظرسنجی پیامکی بعد از رونمایی محصولات و خدمات جدید، پاسخگوی تمام این سوالات خواهد بود.

پیام کوتاه چیست و چگونه کار می کند؟ همه چیز درباره SMS و MMSپیام کوتاه چیست و چگونه کار می کند؟ همه چیز درباره SMS و MMSحتما بخو،د: پیام کوتاه چیست و چگونه کار می کند؟ همه چیز درباره SMS و MMS

ارزیابی کمپین های بازاریابی

جمع آوری بازخورد پس از برگزاری کمپین های بازاریابی، به شما کمک می کند تا بد،د کدام کانال های بازاریابی موثرتر عمل کرده اند، چه میزان از کاربران از کمپین برگزار شده اطلاع پیدا کرده اند و چند درصد از آن ها با این کمپین متقاعد به استفاده از محصولات و خدمات شما شده اند. نظرسنجی در این موقعیت، روند برگزاری کمپین های تبلیغاتی بعدی شما را مشخص می کند.

تحقیقات بازار

نظرسنجی پیامکی در تحقیقات بازار و سنجش نیازهای مشتریان نیز بسیار کاربردی و مفید خواهد بود و باعث بررسی دقیق علایق، ویژگی ها و خواسته های کاربران می شود.

نکات کلیدی در برگزاری نظرسنجی پیامکی مؤثر

برای ،ب بهترین نتیجه از نظرسنجی پیامکی ،ب وکار خود، بهتر است چند نکتۀ کلیدی را رعایت کنید:

1. طراحی سوالات کوتاه و مشخص

اولین و مهم ترین نکته به متن پیام شما بازمی گردد. برای افزایش احتمال مشارکت افراد در جمع آوری بازخورد از طریق پیامک، بهتر است:

  • سوالات را با بی، ساده مطرح کنید.
  • کوتاه نویسی را فراموش نکنید و از توضیحات اضافی بپر،ید.
  • سوالات را طوری طرح کنید که به آس، قابل فهم باشند.
  • در متن پیام خود، قید کنید که این پیامک از سمت کدام ،ب وکار و به چه منظور ارسال شده است.

2. طراحی گزینه های شفاف و جامع

بهتر است گزینه هایی برای پاسخ به سوالات در نظر بگیرید و هر گزینه را به صورت شفاف انتخاب کنید. استفاده از گزینه های کمّی، می تواند نتایج دقیق تری را در اختیار شما قرار دهد. اگر هم استفاده از گزینه های کیفی (مانند عالی، خوب، متوسط و…) را ترجیح می دهید، برای ،ب نتایج بهتر، گزینه های بیشتری را در متن پیام بگنج،د.

3. زمان بندی من، برای ارسال پیام ها

در نظرسنجی پیامکی، علاوه بر رعایت قو،ن کلی زمان فرستادن پیامک ها، مانند عدم ارسال پیام در روزها و ساعات غیرکاری، باید توجه کنید که پیامک نظرسنجی درست را در زمان درستی ارسال کنید.

مثلاً اگر به دنبال جمع آوری بازخورد دربارۀ کیفیت محصولات هستید، نظرسنجی را چند روز بعد از ،ید ارسال کنید. یا اگر می خواهید کیفیت خدمات پشتیب، یا رضایت مشتری از روند ثبت سفارش را جویا شوید، پیامک نظرسنجی را بلافاصله بعد از استفاده از خدمات پشتیب، یا ثبت سفارش ارسال کنید تا نتایج دقیق تری به دست آورید.

4. افزایش انگیزۀ مشتریان برای پاسخگویی

با ارائۀ ارزش افزوده در متن پیام می تو،د انگیزۀ مشتریان برای مشارکت در نظرسنجی پیام کوتاه را بالاتر ببرید. مثلاً در پیام خود قید کنید که مشتری، که در نظرسنجی شرکت کنند، در قرعه کشی شرکت داده می شوند یا کد تخفیف هدیه دریافت می کنند. همچنین، شخصی سازی پیامک ها و اشاره به این موضوع که نظرات مخاطب برای شما مهم است و در بهبود خدمات شما موثر خواهد بود، در افزایش انگیزۀ مشارکت تأثیرگذار است.

5. رعایت حریم خصوصی مخاطبان

فراموش نکنید که در هر حالت باید به حریم خصوصی مخاطبان احترام گذاشت و اگر مخاطبی علاقه ای به دریافت پیامک ندارد، نباید پیامک نظرسنجی را هم برای او ارسال کرد. به علاوه، رعایت قانون «لغو 11» در نظرسنجی های پیامکی نیز ضرورت دارد و مخاطب باید راهی برای لغو دریافت پیامک های ،ب وکار داشته باشد.

6. تحلیل دقیق نتایج

پس از جمع آوری پاسخ های مخاطبان، ،ت به تحلیل دقیق آن ها می رسد. با استفاده از ابزارهای تحلیل و گزارش دهی در پنل اس ام اس می تو،د به به درک عمیقی از خواسته های مشتریان خود دست پیدا کنید و با استفاده از این اطلاعات می تو،د روند بهتری برای بهبود محصولات و خدمات خود در پیش بگیرید.

تحلیل نتایج نظرسنجی پیامکیتحلیل نتایج نظرسنجی پیامکی

نظرسنجی پیامکی چه تفاوتی با سایر روش های نظرسنجی دارد؟

در نظرسنجی پیامکی، عموماً یک یا دو سوال کلی با چند گزینه در قالب یک پیامک برای مخاطب ارسال می شود و مخاطب می توند به آس، و به سرعت، در این نظرسنجی مشارکت کند. در واقع محدودیت تعداد کاراکتر پیامک باعث می شود نتو،د نظرسنجی را طول، کنید و فقط به موارد مهم تر بپردازید. به طور کلی، مهم ترین تفاوت های نظرسنجی پیامکی با سایر روش ها عبارت اند از:

  • دسترسی گسترده به مخاطبان
  • افزایش احتمال شرکت در نظرسنجی، با توجه به این که مخاطب از همان ابتدا می داند با چند سوال روبه روست!
  • عدم نیاز مخاطب به اینترنت برای شرکت در نظرسنجی و افزایش سرعت پاسخگویی
  • عدم مواجهۀ مستقیم کاربر با صاحبان ،ب وکار (بر خلاف روش های حضوری و تلفنی) و دریافت بازخوردهای دقیق تر و صادقانه تر

نتیجه گیری

نظرسنجی پیامکی، ابزاری قدرتمند برای ،ب وکارهاست تا به صورت مستقیم و موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و از نظرات و پیشنهادات آن ها برای بهبود محصولات و خدمات خود بهره مند شوند. با توجه به مزایای فراوان نظرسنجی پیامکی از جمله سرعت بالا، هزینۀ پایین، دسترسی گسترده به مخاطبان و سهولت در تحلیل نتایج، می توان این روش را یکی از موثرترین راهکارها برای سنجش رضایت مشتری و بهبود تجربۀ مشتری دانست.

شما هم می تو،د با ،ید پنل پیامکی، از مزایای این روش جمع آوری بازخوردهای مشتریان بهره مند شوید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره، با شمارۀ 02163404 داخلی 1 با کارشناسان ملی پیامک ارتباط بگیرید. همچنین می تو،د نظرات و سوالات خود دربارۀ این مقاله را با ما به اشتراک بگذارید.



منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/sms-survey/