معرفی 5 تکنیک استراتژی بازاریابی برای همه کسب‌و‌کار‌ها

در‌واقع می‌توان گفت که استراتژی بازاریابی دیجیتال پروسه‌ای از تعیین اه، بازاریابی مشخص و دست‌یافتنی برای کانال‌های سنتی مانند رادیو یا تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی نوین است. برای این‌کار استراتژیست‌ها تکنیک‌های متعددی را به‌کار می‌گیرند. برای مثال، برای یک کافه تازه‌تاسیس، متن افتتاحیه در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار اهمیت دارد.

بازایابی مارکتینگ فقط درباره تبلیغات و ایجاد کمپین‌های ایمیلی و اینترنتی نیست؛ بلکه استراتژی‌های بازارایابی، ابرازی برای ،ب‌و‌کار‌های مختلف است تا با کمک این ابزار، قدرت و ظرفیت سودآوری ،ب‌و‌کارشان را اندازه‌گیری کنند. هدف از انتخاب مدل‌های مختلف از استراتژی بازاریابی، کمک به استراتژیست‌ها برای شناسایی بخش‌های مهم از گروه هدف، تاثیر هر کمپین بر نوع رفتار مخاطبان و بهینه‌سازی کانال‌های درآمدی است. قبل از اینکه بهترین مدل استراتژی بازاریابی را انتخاب کنید باید با انواع روش‌های آن آشنا شوید. در این مقاله پر‌استفاده‌ترین استراتژی‌های بازاریابی را معرفی کرده و ویژگی هر یک را بررسی کردیم. با مطالعه این مقاله می‌تو،د آشنایی حدودی با انواع مدل‌های آن به‌دست آورید.

1- استراتژی بازاریابی متمرکز؛ بازاریابی برای پوشش بازار

به‌همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا از چند مدل بازاریابی استراتژی استفاده شود. برای مثال، از همان ابتدا به‌دنبال راهی برای ارتباط دائم و موثر با مخاطبان و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار باشید. برای این‌کار، ارسال پیامک انبوه من،تی یا اطلاع‌رس، از تخفیف‌ها از طریق پنل اس ام اس کارآمد خواهد بود.

استراتژی بازاریابی محتوایی یکی از قوی‌ترین استراتژی‌ها برای جذب مخاظب است. در این استراتژی، مخاطب به‌کمک محتوای تولید‌شده با ،ب‌و‌کار آشنا شده و برای استفاده از خدمات آن یا ،ید محصولاتش ترغیب می‌شود. در‌واقع در بازاریابی محتوایی، به‌جای تمرکز بر افزایش فروش، به فکر رفع دغدغه مخاطب خواهید بود. این کار نیز از طریق تولید محتوا انجام می‌شود. در‌واقع مخاطب مطالعه محتوای تولید‌شده، سوال یا مشکلی که دارد رفع می‌شود و به‌طور همزمان با برند سازمان یا شرکت شما نیز آشنا خواهد شد. این آشنایی در ضمیر ناخودآگاه او نقش می‌بندد و باعث ایجاد حس اعتماد نسبت به برند شما خواهد شد.

به‌کار‌گیری استراتژی بازاریابی متمرکز؛ صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغات

B2B -2؛ استراتژی بازاریابی صنعتی

استراتژی بازاریابی متمرکز مزایای متعدد دیگری نیز دارد. برای مثال، در بخش توزیع و تبلیغات صرفه‌جویی شده و نرخ بازده سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد. با‌این‌حال معایبی نیز به‌همراه استراتژی بازاریابی متمرکز خواهد بود. برای مثال، شرکت بابی بروک پس از آن‌که با کاهش نیاز بازار برای ،ید لوازم ورزشی روبه‌رو شد، تقریبا به ورش،تگی رسید. علاوه‌بر این، ممکن است شرکت‌های بزرگ درصدد پوشش بازار‌های فرعی و کوچک نیز باشند. در‌نتیجه موقعیت شرکت‌های کوچک به خطر می‌افتد.

ضرورت اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال در دنیای آنلاین

4- استراتژی بازاریابی ایمیلی؛ بهترین استراتژی بازاریابی

بهترین استراتژی بازاریابی با هزینه کم برای ،ب‌و‌کارها

5- استراتژی بازاریابی محتوا؛ جذب مخاطب و اعتماد‌سازی به‌طور همزمان

طبق آمار به‌دست آمده ایمیل مارکتینگ در صدر بهترین استراتژی بازاریابی قرار دارد. بسیاری از ،ب‌و‌کار‌ها از ایمیل مارکتینگ برای تبلیغات و برندینگ خود استفاده می‌کنند. در واقع این روش،‌ بهینه‌ترین راه برای تبلیغ محصول خود و ارتباط با مشتری برای رسیدن به اه، ،ب‌و‌کارتان است. یک سازمان تبلیغات به آمار جالبی برای ایمیل مارکتینگ دست یافته است: «به ازاء هر یک دلاری که برای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ ،ج می‌شود، انتظار بازگشت سرمایه تا 42 دلار را می‌توان داشت.»

همچنین برخی از ،ب‌و‌کار‌ها سودآوری تا 760٪ از طریق ایمیل مارکتینگ و ساخت لیست ایمیل را تجربه کرده‌اند. فرقی ندارد ،ب‌و‌کار شما چی باشد. با هر زمینه فعالیتی می‌توان از این روش استفاده کرد. با‌این‌حال، در ایران برخی از روش‌ها مانند ارسال پیامک انبوه برای بعضی از ،ب‌و‌کار‌ها تاثیر بیشتری دارد. برای مثال، بهترین تبلیغات برای لباس فروشی ارسال ایمیل برای مشتریان است. برای این کار باید شماره موبایل مشتری خود را در لیست شماره موبایل مغازه ذخیره کرده یا او را عضو باشگاه مشتریان خود کنید.

استراتژی بازاریابی متمرکز برای شرکت‌هایی کاربرد دارد که با محدودیت منابع مواجه هستند. در این صورت شرکت به‌جای پوشش سهم کوچکی از یک بازار بزرگ تلاش می‌کنم تا سهم بزرگی از چندین بازار فرعی را پوشش دهد. با کمک این استراتژی بازارایابی، شرکت در بازارهای انتخابی خود، موقعیت مستحکم و ثابتی به‌دست می‌آورد.



بررسی انواع تکنیک‌های استراتژی بازاریابی در فراز اس ام اس

در این مقاله به بررسی و معرفی روش‌های مختلف استراتژی بازاریابی پرداختیم. بسیاری از شرکت‌ها برای حفظ موقعیت خود در بازار و تضمین موفقیتشان به استفاده از روش‌های متداول بازاریابی می‌پردازند. با‌این‌وجود برای ادامه‌دار شدن مسیر موفقیت باید حتما از دانش نیروی متخصص مارکتینگ بهره‌مند شوید. یک نیرو متخصص وظیفه دارد تا به کمک اطلاعات به‌دست آمده از روش‌های استفاده شده قبلی، کمپین‌ها و استراتژی‌های جدید و موثر‌تری را ایجاد کند. بررسی داده‌ها و نحوه انجام هر یک از کمپین‌ها نیز باید به‌صورت مستمر انجام شود. در‌غیر‌این‌صورت با انجام یک کمپین تکراری و بدون بررسی اطلاعات آن، هیچگاه به درآمد و سود بالا نخواهید رسید.


منبع: https://farazsms.com/marketing-strategy/یک استراتژی بازاریابی دیجیتال در دنیای امروزه، نقش مهم و حیاتی برای سازمان‌ها دارد. احتمالا شما نیز شرکت‌هایی را می‌شناسید که در دنیای دیجیتال توانسته‌اند به محبوبیت بالایی برسند. این محبوبیت به‌دلیل اطلاق سرمایه زیاد در بخش استراتژی دیجیتال بوده است. در این فرایند سازمان‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی متعدد برند خود را به گروه مخاطبشان معرفی می‌کنند؛ از این طریق نرخ تبدیل و ارتباط با مشتریان را نیز افزایش می‌دهند.

استراتژی بازاریابی b2b برای فروش محصول یا خدمات به سایر شرکت‌ها می‌شود. به‌،وان مثال، یک تولیدی جوراب، برای رسیدن به فروش بیشتر محصولات خود را به فروشگاهی بزرگ می‌فروشد. استراتژی بازایابی b2b برای ایجاد رابطه قوی با مشتریان و به‌وجود آوردن حس اعتماد کاربرد دارد. برای این‌کار روش‌های مختلفی وجود دارد که باید با آن آشنا باشید. برای مثال، سئو سایت، ایمیل مارکتینگ از طریق سامانه‌های ارسال پیامک انبوه، تبلیغات PPC و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای استراتژی b2b استفاده می‌شود.

ایمیل مارکتینگ؛ یکی از روش‌های اجرای استراتژی بازاریابی b2b

3- استراتژی بازاریابی دیجیتال یکی از معروف ترین استراتژی های بازاریابی

از بازاریابی محتوایی حتی در انواع کمپین تبلیغاتی نیز استفاده می‌شود. با‌این‌حال، لحن و نوع محتوا در آن متفاوت خواهد بود. به‌همین‌دلیل بیشتر افراد برای کمپین‌های تبلیغاتی از کپی رایتینگ استفاده می‌کنند. در کپی رایتینگ، هدف ترغیب مخاطب به ،ید، از طریق جملاتی منحصربه‌فرد و خاص است. با‌این‌حال هر یک از این تکنیک‌ها باید در موقعیت من، خود استفاده شود تا تاثیر بیشتری بگذارد.

تضمین موفقیت در بازار‌های پررقابت با بهره‌گیری از تکنیک‌های بازاریابی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با