مزایا و معایب باشگاه مشتریان چیست؟

مهم‌ترین هدف باشگاه مشتریان، بازگشت ،یدار است. معمولاً برندها با انواع آفرها و کدهای تخفیف، ارسال پیام تشکر بعد از ،ید، تبریک تولد یا سالگرد ازدواج و هر من،ت دیگری با مخاطب در تعامل هستند.

مثلاً به برند محبوب جین‌وست دقت کنید! بعد از ،ید از شما تشکر می‌کند و اگر عضو باشگاه باشید برایتان کدهای تخفیف، بن ،ید کالا و جشنوراه‌های فروش ویژه ارسال می‌شود! هر کدام از این آفرها چقدر شما را برای ،ید بیشتر وسوسه می‌کند؟

کاهش مشتری‌های کم سود

باشگاه مشتریان اگر بر اساس اصول بازاریابی و تبلیغات باشد، می‌تواند سکوی پرتاب خوبی برای برندتان باشد و به نتایج خوبی در بازار منجر شود. برای همین ما کتاب بازاریابی پیامکی را تهیه کردیم تا صاحبان ،ب‌وکار بیشتر با این روش نوین مشتری‌مداری آشنا شوند.

در حقیقت وفاداری زم، شکل می‌گیرد که ،یدار حامی ،ب‌وکاری باشد، به آنجا اعتماد کند و برای ،ید مجدد دوباره برگردد. اما علاوه‌بر این هدف و ترغیب به ،ید بیشتر و بیشتر، این باشگاه‌ها چه مزایای دیگری دارند؟

ذخیره بانک اطلاعاتی و ،ید بیشتر

با جدا ، این دو دسته از ،یداران، می‌تو،د وقت و انرژی بیشتری را صرف ،، کنند که سود بالاتری را با ،یدهایشان برایتان به همراه می‌آورند.

در ذهن مشتری می‌م،د

 

مزایای باشگاه مشتریانمزایای باشگاه مشتریان

نگهداری مشتری یکی از اصول تجارت است. در م،فست تجارت حفظ مشتریان قبلی و تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار، علاوه‌بر سود همراه با نوعی بازاریابی و معرفی به دیگران هم هست. کاری که خیلی از ما هم انجام می‌دهیم و اگر از برند یا فروشگاهی راضی باشیم، آن را به دوستان و خانواده هم معرفی می‌کنیم.

برای دریافت فوری پنل هم می‌تو،د در صفحه اصلی سایت ملی پیامک ثبت‌نام کنید یا با شماره 02163404 تماس بگیرید تا همکاران تیم پشتیب، برای راه‌اندازی پنل شما را راهنمایی کنند.




با ثبت نام فرد در باشگاه مشتریان، اطلاعات شخصی او ی،ی نام و نام‌خانوادگی همراه با ایمیل یا تلفن در پایگاه داده‌ها ثبت می‌شود.

نرم‌افزار باشگاه مشتریان این قابلیت را دارد تا شما بتو،د مخاطبان را دسته‌بندی کند. از این طریق، ،، که از شما کمتر ،ید می‌کنند، از مشتری، که همیشه در حال ،ید از برندتان هستند، جدا می‌شوند.

برای همین کم‌کم برای مشتری مداری در دنیای ،ب‌وکار حضوری و آنلاین، مفهومی به نام باشگاه مشتریان شکل گرفت و ما به همین بهانه می‌خواهیم درباره مزایا و معایب این روش مشتری‌مداری صحبت کنیم!

 باشگاه مشتریان چیست؟

یادتان باشد کیفیتی که با محصولات و خدمات به بازار عرضه می‌کند، بخشی از اعتبار شماست! مهم‌ترین چیزی که سود بازار را به طرفتان بر می‌گرداند و باعت می‌شود تا همیشه انتخاب ،یداران باشید، توجهی است که به آن‌ها نشان می‌دهید.

در ذهن مشتری می‌م،دمعایب باشگاه مشتریان چیست؟

با گسترش ،ب و کارهای اینترنتی و رشد سریعی که این بازار دارد، همواره با عبارات جدیدی روبه‌رو می‌شویم و باید دایره لغات خود را همگام با آن افزایش دهیم. در همین حوزه ،ب‌وکارهای اینترنتی حتماً برای شما هم این سوال پیش آمده که باشگاه مشتریان چیست؟ چه مزایایی دارد و به زبان ساده چگونه به رشد کارمان کمک می‌کند!

حالا که این مزایا را گفتیم، شاید بپرسید که این روش مگر ایرادی هم دارد؟ باید بگویم متاسفانه بله، بسیاری از ،یداران از خدمات باشگاه مشتریان اصلاً راضی نیستند و از طرف دیگر صاحبان ،ب‌وکار هم هنوز به خوبی با سازوکار این سرویس آشنایی ندارند.

پس برای جلوگیری از زیان باید راهکار خود را با هوشمندی دنبال کنید و استراتژی دقیقی داشته باشید.

ریزش مشتری

یکی از معایب باشگاه مشتریان این است که نمی‌تواند رفتار وفادار ،یدار را به درستی تشخیص دهد. ساده‌تر بخواهم بگویم اینکه نرخ ،ید مشتری نمی‌تواند نشان دهد که آیا او دائماً ،ید می‌کند، به این محصولات نیاز دارد یا به بخاطر مزایای باشگاه مشتریان سراغ برند شما آمده است! اما علاوه‌بر این نقطه ضعف خاص، معایب دیگری هم در این روش به چشم می‌خورد که با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

تخفیف همیشه هم نتیجه‌بخش نیست!

قانون باشگاه این است که مشتری وفاداری که از کالاها و خدمات یک سازمان یا فروشگاه بیشتر استفاده می‌کند، باید سهم بیشتری هم از امتیازات اقتصادی آنجا داشته باشید. این امیتیازدهی هم باید به نحوی صورت گیرد که دیگر برندهای مشابه، نتوانند به سادگی مشتری وفادار را به سمت کالاهای خودشان جذب کنند.

از طرف دیگر، باشگاه مشتریان ارتباط با مخاطب را برای ،ب‌وکارها آسان‌تر می‌کند و این ارتباط احساس قابل اعتماد بودن برند را شکل می‌دهد.

با این روش هم پیام‌های ارسالی پشت سرهم آزاردهنده نیست و هم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و کدهای تخفیف از روی برنامه انجام می‌شود و دیگر معایبی مثل ریزش مشتری و غیر اصولی بودن تبلیغات ،ب‌وکارتان را تهدید نمی‌کند.

دریافت پنل ملی پیامک

کدهای تخفیف و بن ،ید اگر اصولی و استاندارد نباشد، ،ب‌وکار را دچار آسیب جدی می‌کند. بنابراین اگرچه این روش‌ها باعث جذب مشتری می‌شود اما اگر بی‌رویه و بدون برنامه باشد قطعاً به نتیجه خوبی نمی‌رسد.

حالا که همۀ ،ب‌کارهای حضوری و آنلاین باشگاه مشتری دارند، باید مراقب ریزش مخاطبانتان باشید. بسیاری از ،ب‌وکارها با کپی‌برداری از شیوه‌های تبلیغاتی و جذب مشتری سعی دارند از دیگری جلو بزنند، ولی یادتان باشد این رفتار آزاردهنده همراه با ارائه محصولات بدون کیفیت و نداشتن ایده برای تولیدات جدید قطعاً به رکود و ریزش مشتری در بازار منجر خواهد شد.

حفظ باشگاه مشتریان با بازاریابی پیامکی

همه موارد بالا به شما به ،وان صاحب ،ب‌وکار کمک می‌کند تا در ذهن مخاطب بم،د، ،یدار به شما اعتماد داشته باشد و با بازاریابی دهان به دهان برندتان را به دیگران معرفی کند.

نرم‌افزارهای مخصوص این روش هم از زم، شکل گرفت که صاحبان ،ب‌وکارها پی بردند که رقابت برای جذب مشتری به متفاوت بودن محصول و نحوه ارائه خدمات وابسته است. به زبان ساده داشتن مخاطب وفادار موقعیتی نادر و کمیاب است که به راحتی برای هر برندی حاصل نمی‌شود.

شماره مشتریان را هم می‌تو،د در ،مت دفترچه‌تلفن پنل ثبت کنید، آن‌ها را دسته‌بندی کنید و هر زمان که لازم بود برایشان پیام بفرستید. از طرف دیگر یادتان باشد که حتماً راه ،وج از خبرنامه را هم در اختیار مشتریان قرار دهید تا مثلا با فرستادن عدد 1 یا کلمه OFF از لیست خارج شوند.حفظ باشگاه مشتریان با بازاریابی پیامکی

حالا که مزایا و معایب باشگاه مشتریان را می‌د،د، بد نیست این بار از بازاریابی پیامکی کمک بگیرید، از خبرنامه پیامکی استفاده کنید، از مشتری بخواهید در صورت تمایل با شما در تعامل باشد و در خبرنامه عضو شود تا پیام‌هایتان را بگیرد و با این ترفند تازه از رقبای بازار جلو بزنید.

این اطلاعات هم می‌تواند امکان ارتباط با مخاطب برای بازاریابی را آسان کند، هم زاویۀ دید دقیقی از رفتار، نیازها و ،یدهای اعضا را در اختیار ،ب‌وکارها قرار دهد تا آن‌ها بتوانند مدیریت بهتری بر محصولات و عرضۀ آن داشته باشند.

مزایا و معایب باشگاه مشتریان چیست؟


منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/what-is-customer-club/

باشگاه مشتریان جایی برای مشتری‌های وفادار، دادن پاداش و امتیاز ،ید به آنهاست تا برای ،ید بیشتر تشویق شوند و امتیاز بگیرند. هدف اصلی باشگاه تبدیل مخاطب فعلی به مشتری‌های وفادار و همیشگی است، برای همین به بهانه‌های مختلف کد تخفیف، بن ،ید، تبریک من،ت‌های تقویم و تبریک تولد برای اعضا ارسال می‌شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار برچسب خورده با