نرم افزار باشگاه مشتریان این قابلیت را دارد تا شما بتو،د مخاطبان را دسته بندی کند. از این طریق، ،، که از شما کمتر ،ید می کنند، از مشتری، که همیشه در حال ،ید از برندتان هستند، جدا می شوند.
برای همین کم کم برای مشتری مداری در دنیای ،ب وکار حضوری و آنلاین، مفهومی به نام باشگاه مشتریان شکل گرفت و ما به همین بهانه می خواهیم درباره مزایا و معایب این روش مشتری مداری صحبت کنیم!
\xa0باشگاه مشتریان چیست؟
با گسترش ،ب و کارهای اینترنتی و رشد سریعی که این بازار دارد، همواره با عبارات جدیدی روبه رو می شویم و باید دایره لغات خود را همگام با آن افزایش دهیم. در همین حوزه ،ب وکارهای اینترنتی حتماً برای شما هم این سوال پیش آمده که باشگاه مشتریان چیست؟ چه مزایایی دارد و به زبان ساده چگونه به رشد کارمان کمک می کند!
حالا که این مزایا را گفتیم، شاید بپرسید که این روش مگر ایرادی هم دارد؟ باید بگویم متاسفانه بله، بسیاری از ،یداران از خدمات باشگاه مشتریان اصلاً راضی نیستند و از طرف دیگر صاحبان ،ب وکار هم هنوز به خوبی با سازوکار این سرویس آشنایی ندارند.
حالا که همۀ ،ب کارهای حضوری و آنلاین باشگاه مشتری دارند، باید مراقب ریزش مخاطبانتان باشید. بسیاری از ،ب وکارها با کپی برداری از شیوه های تبلیغاتی و جذب مشتری سعی دارند از دیگری جلو بزنند، ولی یادتان باشد این رفتار آزاردهنده همراه با ارائه محصولات بدون کیفیت و نداشتن ایده برای تولیدات جدید قطعاً به رکود و ریزش مشتری در بازار منجر خواهد شد.
حفظ باشگاه مشتریان با بازاریابی پیامکی
حالا که مزایا و معایب باشگاه مشتریان را می د،د، بد نیست این بار از بازاریابی پیامکی کمک بگیرید، از خبرنامه پیامکی استفاده کنید، از مشتری بخواهید در صورت تمایل با شما در تعامل باشد و در خبرنامه عضو شود تا پیام هایتان را بگیرد و با این ترفند تازه از رقبای بازار جلو بزنید.
\xa0
مزایای باشگاه مشتریان
این اطلاعات هم می تواند امکان ارتباط با مخاطب برای بازاریابی را آسان کند، هم زاویۀ دید دقیقی از رفتار، نیازها و ،یدهای اعضا را در اختیار ،ب وکارها قرار دهد تا آن ها بتوانند مدیریت بهتری بر محصولات و عرضۀ آن داشته باشند.
پس برای جلوگیری از زیان باید راهکار خود را با هوشمندی دنبال کنید و استراتژی دقیقی داشته باشید.
ریزش مشتری
همه موارد بالا به شما به ،وان صاحب ،ب وکار کمک می کند تا در ذهن مخاطب بم،د، ،یدار به شما اعتماد داشته باشد و با بازاریابی دهان به دهان برندتان را به دیگران معرفی کند.
با این روش هم پیام های ارسالی پشت سرهم آزاردهنده نیست و هم ارسال پیامک های تبلیغاتی و کدهای تخفیف از روی برنامه انجام می شود و دیگر معایبی مثل ریزش مشتری و غیر اصولی بودن تبلیغات ،ب وکارتان را تهدید نمی کند.
دریافت پنل ملی پیامک
قانون باشگاه این است که مشتری وفاداری که از کالاها و خدمات یک سازمان یا فروشگاه بیشتر استفاده می کند، باید سهم بیشتری هم از امتیازات اقتصادی آنجا داشته باشید. این امیتیازدهی هم باید به نحوی صورت گیرد که دیگر برندهای مشابه، نتوانند به سادگی مشتری وفادار را به سمت کالاهای خودشان جذب کنند.
مزایا و معایب باشگاه مشتریان چیست؟