اول از همه، یکی از بزرگترین مزیتهای بازاریابی پیامکی احتمال بالای بازگشت سرمایه و هزینه کم آن است. شما میتو،د کمپینهای اس ام اس مارکتینگ انبوهی را با هدف قرار دادن 1000 نفر با مبلغ ناچیزی شروع کنید. بنابراین برخلاف تبلیغات پولی، لازم نیست مبلغ هنگفتی را صرفا برای اطلاع رس، درباره محصولات خود بپردازید.
نرخ بالای باز ، پیامک در اس ام اس مارکتینگ
یکی دیگر از روشهای تولید لید، تبلیغات در کانالهای مختلف مانند موتورهای جستجو، وبسایتها، شبکههای اجتماعی و روشهای قدیمیتری از جمله نصب بیلبوردهاست. در واقع هدف از تبلیغات این است که افراد را وادار به انجام کاری کند؛ بنابراین اگر میخواهید افراد موردهدف در تبلیغات، به مشتریان بالقوه یا لید تبدیل شوند، مطمئن شوید که صفحات فرود یا پیشنهاد شما دقیقا با آنچه در آگهی وعده داده شده است، مطابقت دارد و عملی که میخواهید کاربران انجام دهند، کاملا واضح است.
جذب لید با استفاده از شبکههای اجتماعی؛ جلب اعتماد عاملی موثر
بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ (SMS) ابزار بسیار کاربردی و البته اثربخشی برای جذب لید و افزایش تعداد مشتریان شماست. اس ام اس مقرونبهصرفهترین شکل ارتباطی است؛ زیرا پیام متنی یا پیام صوتی سریعا به مشتری میرسد و مانند ایمیلها وارد اسپم نمیشود. مطالعات نشان میدهد که کاربران تلفن همراه حداقل 63 بار در روز گوشی خود را چک میکنند. بنابراین احتمال اینکه فرد پیامک را نبیند یا در انبوه پیامها آن را گم کند، نسبت به ایمیل مارکتینگ کمتر است. همچنین پژوهش دیگری نشان داده است که 75٪ از مشتریان ترجیح میدهند پیشنهادات برند موردعلاقهشان را از طریق اس ام اس دریافت کنند.
مزایای جذب لید با استفاده از متن پیامک تبلیغاتی یا اس ام اس مارکتینگ
محتوا یک راه عالی برای هدایت کاربران به صفحات ،ید کالا یا محصول است. شما میتو،د در هر پلتفرمی اعم از وبسایت یا شبکههای اجتماعی تولید محتوا کنید و از این طریق، اطلاعات مفید و رایگ، را در اختیار کاربران قرار دهید. یک ترفند جذب لید این است که CTAها (کال تو اکشن یا دعوت به اقدام) را در محتوای متنیتان جای دهید یا لینک صفحات هدف را در کپشن پستها یا حتی زیرنویس ویدیوها بگذارید. هر چه بازدیدکنندگان بیشتر جذب محتوای شما شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که روی CTAها کلیک کرده، با شما ارتباط برقرار کنند و در نهایت به لید تبدیل شوند.
جذب لید با سرویسهای ایمیل مارکتینگ؛ از طریق مشتریهای قدیمی
البته برای این روش بازاریابی و جذب لید، نیازی نیست که حتما خودتان ایمیلها را از مشتریان گردآوری کرده باشید. مانند بانک اطلاعاتی شماره موبایل چنین اطلاعات جامعی درباره ایمیلها نیز وجود دارد که با کمی جستجو در فضای وب میتو،د به آنها دسترسی داشته باشید.
جذب لید با تبلیغات پولی؛ اجبار کاربران به انجام کار موردنظر
نرخ باز ، پیامکهای تبلیغاتی توسط گیرندگان 85 درصد و نرخ پاسخگویی 45 درصد است. معمولا 90 ث،ه طول میکشد تا گیرندگان به پیامک پاسخ دهند. در مقایسه، ایمیلها نرخ باز شدنی برابر با 24 درصد دارند. پیامک این پتانسیل را دارد که به سرعت توجه مشتریان شما را جلب کرده و آنها را وادار به اقدام کند.
افزایش تعامل با مشتری با استفاده از نمونه متن پیامک تبلیغاتی
به زبان ساده، لید در بازاریابی به هر شخصی میگویند که به نوعی، به محصول یا خدمات یک شرکت علاقه نشان میدهد و ممکن است در آینده از آن ،ید کند. به عبارت دیگر، لید در بازاریابی به افرادی اطلاق میشود که با برند شما تعامل داشته و پتانسیل تبدیل شدن به مشتری را در آینده دارند. لید میتواند فردی باشد که محتوای شما را در وبسایتتان میبیند یا دانلود میکند، در یک نظرسنجی که با سامانه پیام کوتاه از طرف شما دریافت کرده، شرکت میکند یا حضورا سری به فروشگاهتان میزند. در هر صورت، احتمال اینکه چنین فردی به مشتری تبدیل شود و ،یدی از شما انجام دهد، وجود دارد. به همین دلیل، برای اینکه فروش بیشتری داشته باشید، مهم است که ترفندهای جذب لید را بشناسید.
بهترین روشهای جذب لید در بازاریابی چیست؟
اگر چند سالی در فضای ،ب و کار و مارکتینگ تجربه داشته باشید، حتما در این مدت، اصطلاحات و واژگان فراو، به گوشتان خورده است که شاید م،ی آنها را ند،د. یکی از این مفاهیم مهم در دنیای بازاریابی، لید است که اگر درک درستی از آن داشته و روشهای جذب آن را بلد باشید، در کوتاهترین زمان ممکن وضع ،ب و کارتان از این رو به آن رو میشود و طولی نمیکشد که مشتریان برای ،ید کالا یا خدمات شما صف میکشند! در این مقاله توضیح میدهیم که لید چیست و همچنین 5 روش کاربردی برای جذب لید را معرفی میکنیم. اگر میخواهید سود دهی بیزینستان را چند برابر کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
لید چیست؟ م،ی lead در بازاریابی
روشهای مختلفی از جمله ارسال پیامک تبلیغاتی یا کمپینهای بازاریابی محتوایی وجود دارد که هر کدام بسته به ،ب و کار شما میتوانند در جذب لید موثر باشند. اما فارغ از نوع بیزینسی که دارید، بهترین روشها برای تبدیل افراد به مشتریان بالقوه عبارتند از:
جذب لید با تولید محتوا؛ هدایت کاربران به صفحات ،ید
در این مقاله توضیح دادیم که لید چیست و چه روشهای مختلفی برای جذب لید وجود دارد. همچنین در پایان مزایای بازاریابی با استفاده از پیامکهای تبلیغاتی را بررسی کردیم. شما میتو،د با ،ید پنل اس ام اس از ما پیامکهای تبلیغاتی انبوه و هدفمندی را ارسال کنید و به این طریق، تعداد مشتریان بالقوه ،ب و کارتان را افزایش دهید. در پایان اگر سوالی درباره مفهوم لید یا روشهای جذب آن دارید، خوشحال میشویم در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی فراز اس ام اس باشیم.