فروش محصولات و عرضه خدمات روزبهروز دشوارتر میشود. این موضوع بهخاطر این است تعداد رقبا نیز در حال افزایش است. در این مرحله علم بازاریابی به کمک ،بوکارها میآید تا میزان فروش خود را با استفاده از روشهای نوین و خلاقانه بالا ببرند. قیف فروش یکی از روشهای موثر بازاریابی است که منجربه جذب مشتری بیشتر میشود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که قیف فروش چیست؟ همچنین اگر بهدنبال این هستید که چگونه قیف فروش منجربه افزایش فروش میشود، این مقاله برای شما نوشته شده است.
منظور از قیف فروش؛ مدلی برای درک بهتر فرایند فروش
قیف فروش یکی از مدلهایی است که در بازاریابی کاربرد دارد و منجربه پیدا ، مشتریهای واقعی میشود. بعد از ارسال پیامک انبوه یا استفاده از سایر روشهای تبلیغاتی بسیاری از افراد فقط از روی کنجکاوی یا نیاز، اقدام به مطالعه آگهی و محتوای تولیدشده در سایت شما میکنند. با بهکارگیری قیف فروش میتو،د این افراد را از مشتریان واقعی جدا کنید.
با قیف فروش بازاریابی موثرتری خواهید داشت
پیشبینی بازار با استفاده از قیف فروش امکانپذیر خواهد بود
اگر تصمیم به استفاده از قیف فروش برای افزایش میزان فروش ،بوکارتان گرفتهاید، انتخاب هوشمندانهای کردهاید؛ اما توجه داشته باشید که بهکارگیری این روش برای هر ،بوکاری متفاوت است؛ بنابراین منتظر تحویل گرفتن یک طرح جامعه و از پیش تعیینشده نباشید. باتوجهبه دانشی که نسب به محصولات و خدماتتان دارید و کمک گرفتن از متخصصان در حوزه بازاریابی میتو،د قیف فروش من، برای ،بوکارتان را طراحی کنید.
دلیل انتخاب نام قیف فروش برای این مدل؛ شباهت به دهانه ورودی و ،وجی قیف
قیف فروش (Sales Funnel) مدلی برای درک بهتر فرایند فروش است. به کمک این قیف همه مراحل شناسایی تا تبدیل مخاطب به مشتری را میتوان مورد بررسی قرار داد. درواقع در این مدل همه چیز از یک سرنخ شروع میشود مرحله تبدیل مخاطب به مشتری ادامه پیدا میکند. این اصطلاح در بازاریابی کاربرد دارد. یکی از راهکارهای من، برای بالا بردن تعداد مخاطبان استفاده از پنل پیامک است.
مثلا اگر حوزه فعالیتتان بهگونهای است که مشتریان بعد از پایان ساعت کاری نیز با شما تماس میگیرد، با تهیه تلفن ابری میتو،د یک دفتر مجازی برای خود بسازید و در هر منطقهای پاسخگوی نیازهای مشتریان باشید. با پاسخگویی و پشتیب، من، تعداد مشتریان و میزان فروش نیز افزایش مییابد.
3- بهرهبردن از فناوری: یکی از مواردی که در قیف فروش به بهبود ،بوکارتان کمک میکند، استفاده از فناوریهای جدید است. به،وان مثال سیستمهای مدیریت موجودی و فروشگاه الکترونیکی از ابزارهایی هستند که بهکارگیری آنها در مدل قیف فروش منجربه بهبود مدیریت مشتریان و افزایش فروش میشود.
با استفاده از مدل قیف فروش این قابلیت در اختیارتان قرار داده میشود تا بتو،د مشتریهای بالقوه و مشتریهای واقعی را اندازهگیری کنید. در نتیجه همیشه قادر خواهید بود تا میزان فروش را مشاهده کرده و همچنین ارزیابی و پیشبینی من،ی از میزان فروش در آینده داشته باشید. بهطورکلی با قیف فروش این امکان را خواهید داشت تا هر دوره میزان فروشتان را اندازهگیری کنید.
با قیف فروش ذائقه مشتریانتان را بشناسید
مدل رفتار و تفکر افراد در دورههای مشخص تقریبا به هم نزدیک میشود. با استفاده از قیف فروش این امکان را خواهید داشت که رفتار افرادی که به ،بوکارتان جذب شدهاند را بررسی کنید. بهاینترتیب متوجه خواهید شد که افراد به کدام بخش خدمات یا محصولات شما بیشتر علاقهمند هستند. برای طراحی کمپین تبلیغاتیتان از نتایج این بررسی میتو،د استفاده کنید. در نتیجه در آینده قادر خواهید بود که آگهیهای جذابتری خلق کنید و تعداد مشتریانتان بیشتر خواهد شد.
با قیف فروش ،بوکارتان را متحول کنید
قیف فروش یکی از مدلهای موفق بازاریابی برای تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان واقعی و وفادار است. با بهکارگیری این روش و مدلهای موفق تبلیغات میتو،د جامعه هدف موردنظر، محصولات و خدماتتان را به مشتریان جدید معرفی کنید. آیا شما نیز تجربه استفاده از مدل قیف فروش برای بازاریابی را داشتهاید؟ آیا بهکارگیری این روش منجربه افزایش میزان فروش شما شده است؟ خوشحال میشویم درصورت بهکارگیری قیف فروش برای ،بوکارتان تجربیات خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید.