
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
قیف فروش چیست
فروش محصولات و عرضه خدمات روز به روز دشوارتر می شود. این موضوع به خاطر این است تعداد رقبا نیز در حال افزایش است. در این مرحله علم بازاریابی به کمک ،ب وکارها می آید تا میزان فروش خود را با استفاده از روش های نوین و خلاقانه بالا ببرند. قیف فروش یکی از روش های موثر بازاریابی است که منجر به جذب مشتری بیشتر می شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که قیف فروش چیست؟ همچنین اگر به دنبال این هستید که چگونه قیف فروش منجر به افزایش فروش می شود، این مقاله برای شما نوشته شده است.\xa0
منظور از قیف فروش؛ مدلی برای درک بهتر فرایند فروش
قیف فروش یکی از مدل هایی است که در بازاریابی کاربرد دارد و منجر به پیدا ، مشتری های واقعی می شود. بعد از ارسال پیامک انبوه یا استفاده از سایر روش های تبلیغاتی بسیاری از افراد فقط از روی کنجکاوی یا نیاز، اقدام به مطالعه آگهی و محتوای تولید شده در سایت شما می کنند. با به کارگیری قیف فروش می تو،د این افراد را از مشتریان واقعی جدا کنید.\xa0
با قیف فروش بازاریابی موثرتری خواهید داشت
پیش بینی بازار با استفاده از قیف فروش امکان پذیر خواهد بود\xa0
اگر تصمیم به استفاده از قیف فروش برای افزایش میزان فروش ،ب وکارتان گرفته اید، انتخاب هوشمندانه ای کرده اید؛ اما توجه داشته باشید که به کارگیری این روش برای هر ،ب وکاری متفاوت است؛ بنابراین منتظر تحویل گرفتن یک طرح جامعه و از پیش تعیین شده نباشید. باتوجه به دانشی که نسب به محصولات و خدماتتان دارید و کمک گرفتن از متخصصان در حوزه بازاریابی می تو،د قیف فروش من، برای ،ب وکارتان را طراحی کنید.
دلیل انتخاب نام قیف فروش برای این مدل؛ شباهت به دهانه ورودی و ،وجی قیف
قیف فروش (Sales Funnel) مدلی برای درک بهتر فرایند فروش است. به کمک این قیف همه مراحل شناسایی تا تبدیل مخاطب به مشتری را می توان مورد بررسی قرار داد. در واقع در این مدل همه چیز از یک سرنخ شروع می شود مرحله تبدیل مخاطب به مشتری ادامه پیدا می کند. این اصطلاح در بازاریابی کاربرد دارد. یکی از راهکارهای من، برای بالا بردن تعداد مخاطبان استفاده از پنل پیامک است.\xa0
مثلا اگر حوزه فعالیتتان به گونه ای است که مشتریان بعد از پایان ساعت کاری نیز با شما تماس می گیرد، با تهیه تلفن ابری می تو،د یک دفتر مجازی برای خود بسازید و در هر منطقه ای پاسخگوی نیازهای مشتریان باشید. با پاسخگویی و پشتیب، من، تعداد مشتریان و میزان فروش نیز افزایش می یابد.\xa0
3- بهره بردن از فناوری: یکی از مواردی که در قیف فروش به بهبود ،ب وکارتان کمک می کند، استفاده از فناوری های جدید است. به ،وان مثال سیستم های مدیریت موجودی و فروشگاه الکترونیکی از ابزارهایی هستند که به کارگیری آن ها در مدل قیف فروش منجر به بهبود مدیریت مشتریان و افزایش فروش می شود.\xa0
با استفاده از مدل قیف فروش این قابلیت در اختیارتان قرار داده می شود تا بتو،د مشتری های بالقوه و مشتری های واقعی را اندازه گیری کنید. در نتیجه همیشه قادر خواهید بود تا میزان فروش را مشاهده کرده و همچنین ارزیابی و پیش بینی من،ی از میزان فروش در آینده داشته باشید. به طور کلی با قیف فروش این امکان را خواهید داشت تا هر دوره میزان فروشتان را اندازه گیری کنید.\xa0
با قیف فروش ذائقه مشتریانتان را بشناسید
مدل رفتار و تفکر افراد در دوره های مشخص تقریبا به هم نزدیک می شود. با استفاده از قیف فروش این امکان را خواهید داشت که رفتار افرادی که به ،ب وکارتان جذب شده اند را بررسی کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که افراد به کدام بخش خدمات یا محصولات شما بیشتر علاقه مند هستند. برای طراحی کمپین تبلیغاتی تان از نتایج این بررسی می تو،د استفاده کنید. در نتیجه در آینده قادر خواهید بود که آگهی های جذاب تری خلق کنید و تعداد مشتریانتان بیشتر خواهد شد.
با قیف فروش ،ب وکارتان را متحول کنید
قیف فروش یکی از مدل های موفق بازاریابی برای تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان واقعی و وفادار است. با به کارگیری این روش و مدل های موفق تبلیغات می تو،د جامعه هدف مورد نظر، محصولات و خدماتتان را به مشتریان جدید معرفی کنید. آیا شما نیز تجربه استفاده از مدل قیف فروش برای بازاریابی را داشته اید؟ آیا به کارگیری این روش منجر به افزایش میزان فروش شما شده است؟ خوشحال می شویم در صورت به کارگیری قیف فروش برای ،ب وکارتان تجربیات خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید.\xa0