قیف فروش چیست
انتشار: فروردین 22، 1402
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

قیف فروش چیست

فروش محصولات و عرضه خدمات روز به روز دشوارتر می شود. این موضوع به خاطر این است تعداد رقبا نیز در حال افزایش است. در این مرحله علم بازاریابی به کمک ،ب وکارها می آید تا میزان فروش خود را با استفاده از روش های نوین و خلاقانه بالا ببرند. قیف فروش یکی از روش های موثر بازاریابی است که منجر به جذب مشتری بیشتر می شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت که قیف فروش چیست؟ همچنین اگر به دنبال این هستید که چگونه قیف فروش منجر به افزایش فروش می شود، این مقاله برای شما نوشته شده است.\xa0

منظور از قیف فروش؛ مدلی برای درک بهتر فرایند فروش

قیف فروش یکی از مدل هایی است که در بازاریابی کاربرد دارد و منجر به پیدا ، مشتری های واقعی می شود. بعد از ارسال پیامک انبوه یا استفاده از سایر روش های تبلیغاتی بسیاری از افراد فقط از روی کنجکاوی یا نیاز، اقدام به مطالعه آگهی و محتوای تولید شده در سایت شما می کنند. با به کارگیری قیف فروش می تو،د این افراد را از مشتریان واقعی جدا کنید.\xa0

پیدا ، مشتری واقعی به کمک قیف فروش

با قیف فروش بازاریابی موثرتری خواهید داشت

رد ، موانع به کمک قیف فروش

پیش بینی بازار با استفاده از قیف فروش امکان پذیر خواهد بود\xa0

اگر تصمیم به استفاده از قیف فروش برای افزایش میزان فروش ،ب وکارتان گرفته اید، انتخاب هوشمندانه ای کرده اید؛ اما توجه داشته باشید که به کارگیری این روش برای هر ،ب وکاری متفاوت است؛ بنابراین منتظر تحویل گرفتن یک طرح جامعه و از پیش تعیین شده نباشید. باتوجه به دانشی که نسب به محصولات و خدماتتان دارید و کمک گرفتن از متخصصان در حوزه بازاریابی می تو،د قیف فروش من، برای ،ب وکارتان را طراحی کنید.

استفاده از قیف فروش برای درک بهتر فرایند فروش

دلیل انتخاب نام قیف فروش برای این مدل؛ شباهت به دهانه ورودی و ،وجی قیف

قیف فروش (Sales Funnel) مدلی برای درک بهتر فرایند فروش است. به کمک این قیف همه مراحل شناسایی تا تبدیل مخاطب به مشتری را می توان مورد بررسی قرار داد. در واقع در این مدل همه چیز از یک سرنخ شروع می شود مرحله تبدیل مخاطب به مشتری ادامه پیدا می کند. این اصطلاح در بازاریابی کاربرد دارد. یکی از راهکارهای من، برای بالا بردن تعداد مخاطبان استفاده از پنل پیامک است.\xa0

مثلا اگر حوزه فعالیتتان به گونه ای است که مشتریان بعد از پایان ساعت کاری نیز با شما تماس می گیرد، با تهیه تلفن ابری می تو،د یک دفتر مجازی برای خود بسازید و در هر منطقه ای پاسخگوی نیازهای مشتریان باشید. با پاسخگویی و پشتیب، من، تعداد مشتریان و میزان فروش نیز افزایش می یابد.\xa0

3- بهره بردن از فناوری: یکی از مواردی که در قیف فروش به بهبود ،ب وکارتان کمک می کند، استفاده از فناوری های جدید است. به ،وان مثال سیستم های مدیریت موجودی و فروشگاه الکترونیکی از ابزارهایی هستند که به کارگیری آن ها در مدل قیف فروش منجر به بهبود مدیریت مشتریان و افزایش فروش می شود.\xa0

با استفاده از مدل قیف فروش این قابلیت در اختیارتان قرار داده می شود تا بتو،د مشتری های بالقوه و مشتری های واقعی را اندازه گیری کنید. در نتیجه همیشه قادر خواهید بود تا میزان فروش را مشاهده کرده و همچنین ارزیابی و پیش بینی من،ی از میزان فروش در آینده داشته باشید. به طور کلی با قیف فروش این امکان را خواهید داشت تا هر دوره میزان فروشتان را اندازه گیری کنید.\xa0

با قیف فروش ذائقه مشتریانتان را بشناسید

مدل رفتار و تفکر افراد در دوره های مشخص تقریبا به هم نزدیک می شود. با استفاده از قیف فروش این امکان را خواهید داشت که رفتار افرادی که به ،ب وکارتان جذب شده اند را بررسی کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که افراد به کدام بخش خدمات یا محصولات شما بیشتر علاقه مند هستند. برای طراحی کمپین تبلیغاتی تان از نتایج این بررسی می تو،د استفاده کنید. در نتیجه در آینده قادر خواهید بود که آگهی های جذاب تری خلق کنید و تعداد مشتریانتان بیشتر خواهد شد.

بررسی رفتار مشتریان با استفاده از قیف فروش

با قیف فروش ،ب وکارتان را متحول کنید

قیف فروش یکی از مدل های موفق بازاریابی برای تبدیل مشتریان احتمالی به مشتریان واقعی و وفادار است. با به کارگیری این روش و مدل های موفق تبلیغات می تو،د جامعه هدف مورد نظر، محصولات و خدماتتان را به مشتریان جدید معرفی کنید. آیا شما نیز تجربه استفاده از مدل قیف فروش برای بازاریابی را داشته اید؟ آیا به کارگیری این روش منجر به افزایش میزان فروش شما شده است؟ خوشحال می شویم در صورت به کارگیری قیف فروش برای ،ب وکارتان تجربیات خود را با ما و خوانندگان در میان بگذارید.\xa0



منبع: https://farazsms.com/what-is-sales-funnel/با استفاده از مدل قیف فروش می توان رفتار مشتریان، میزان سرنخ ها، میزان مشتری های بالقوه و مشتریان واقعی را بررسی کرد. در نتیجه از نیازها و خواسته های مشتریان مطلع خواهید شد. به این ترتیب می تو،د موانع و مشکلاتی که وجود دارد را به خوبی شناسایی کرده و برای رفع آن ها قدم های موثر بردارید. با برطرف ، موانع میزان فروشتان نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد.

برای درک بهتر قیف فروش علت نام گذاری آن را بررسی خواهیم کرد. در این مدل فروش، رفتار مخاطب از لحظه برقراری ارتباط تا تبدیل شدن به مشتری بررسی خواهد شد. در ابتدای مسیر تعداد مخاطبان بالا است و دهانه ورودی گنجایش بسیار دارد؛ اما تعداد ،، که به مشتری تبدیل می شوند اندک است و در نتیجه دهانه ،وجی تنگ می شود. این مدل کاملا به دهانه ورودی و ،وجی یک قیف شباهت دارد. به همین دلیل برای این مدل بازاریابی نام قیف فروش انتخاب شده است.\xa0یکی از راه هایی که ممکن است موجب جذب مخاطبان جدید و معرفی ،ب وکارتان به آن ها شود استفاده از کارت ویزیت الکترونیکی است.\xa0

شناسایی مشتری واقعی به کمک قیف فروش\xa0\xa0

6- پیشنهادهای ویژه: با پیشنهادهای ویژه، برگزاری جشنواره ها و تخفیف ها در زمان های خاص یا مشتریان قدیمی قادر به جذب مخاطبان جدید و حفظ مشتریان قدیمی خواهید بود.\xa0

4- تبلیغات و بازاریابی: تبلیغات و بازاریابی من، و هدفمند باعث می شود تا بهتر از گذشته محصولاتتان را به دیگران معرفی کرده و مشتریان جدید پیدا کنید.\xa0

قیف فروش مدلی کارآمد برای تحول ،ب وکار\xa0

یکی از مهم ترین مزایایی که قیف فروش دارد، بالا بردن میزان فروش است. برای رسیدن به این هدف می تو،د از راهکارهای زیر استفاده کنید.\xa0

1- برنامه ریزی و بررسی بازار: برای اینکه استراتژی بهتری برای فروش و بازاریابی داشته باشید، ابتدا باید بازار هدف را به خوبی بشناسید. با این کار قادر خواهید بود تا نقاط ضعف و قوت ،ب وکارتان را شناسایی کنید. در نتیجه برنامه ریزی من،ی برای ایجاد تغییرات و دستیابی به فروش بیشتر خواهید داشت.\xa0

2- به روزرس، محصولات و خدمات: برای اینکه مشتریان جذب خدمات یا محصولاتتان شوند باید به حفظ و ارتقای کیفیت توجه ویژه ای داشته باشید. عرضه محصولات و خدمات باکیفیت باعث می شود تا سطح رضایت مشتریان بیشتر شود و میان رقیبانتان جایگاه بهتری داشته باشید.\xa0

به کمک مدل قیف فروش می تو،د از این موضوع مطلع شوید که مشتری ها بیشتر از کدام کانال و کدام منطقه شما را دنبال می کنند. در این مدل امکان شناسایی این موضوع وجود دارد که مشتریان از کدام محله، شهر یا استان با شما در ارتباط هستند. به این ترتیب برای تبلیغات استراتژی بهتری خواهید داشت. مثلا می تو،د به کمک دایورت پیامک، پیامک های دریافت شده در یک خط خاص را به خط دیگری منتقل کرده و ارتباط موثرتری با مشتریان برقرار کنید. در نتیجه از روش های کارآمدتری برای معرفی محصولات و خدماتتان به مشتریان به کار خواهید بود و تعداد مشتریان واقعی نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد.\xa0

موانع را با قیف فروش شناسایی کنید و پشت سر بگذارید\xa0

آشنایی با مفهوم قیف فروش\xa0
5- مشتری مداری: به کمک قیف فروش و زیر نظر گرفتن مشتریان می تو،د ارتباط مستقیم و موثر با آن ها برقرار کنید. درک نیاز مشتریان و مشتری مداری به شما در راستای افزایش میزان فروش کمک خواهد کرد.\xa0