صرف قرارگیری سایت یا محصول در شبکههای اجتماعی افزایش فروش اتفاق نمیافتد. شما باید بد،د که کدام استراتژی و رسانه برای شما من،تر است. با مطالعه مقاله «تعریف بازاریابی به زبان ساده» میتو،د به نحو بهتری برای ،بوکارتان استراتژی فروش انتخاب کنید. در ادامه شما را با چند استراتژی مفید فشن مارکتینگ با استفاده از شبکههای اجتماعی برای افزایش فروش آشنا خواهیم کرد.
استفاده از استوریهای اینستاگرام برای افزایش فروش با فشن مارکتینگ
بسیاری از ،بوکارها در حوزه مد و فشن معتقدند که مشتریان خود را بهخوبی میشناسند؛ اما در واقعیت فقط تصورات ذهنی از علایق و رفتار آنها دارند. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از برندهای معروف نیز مجبور به تغییر در کارشان بعد از چند سال فعالیت شوند؛ بنابراین برای ایجاد ثبات و موفقیت در ،بوکارتان، شناخت دقیق از مخاطبان، نیازها، سلایق و واکنشهای آنها اهمیت بسیار بالایی در اجرای استراتژی فشن مارکتینگ دارد.
در این سایت میتو،د در خصوص محصولاتتان و دنیای مد و فشن اطلاعات تخصصی و جذابی در اختیار مخاطبان قرار دهید. همچنین میتو،د یک بخش فروشگاهی برای فروش محصولاتتان داشته باشید. با استفاده از پنل اس ام اس رایگان نیز میتو،د مشتریان را از جشنوارهها و فروشهای فوقالعادهتان آگاه کنید. بهاینترتیب ترافیک سایت و میزان فروش افزایش خواهد یافت.
نقش شبکههای اجتماعی برای پیادهسازی فشن مارکتینگ
با شناخت دقیق از مخاطب هدف بهطور عمیقتری با مشتریان ارتباط برقرار میکنید. قادر به درک نیازها و ترجیحات آنها خواهید بود و بهصورت دقیق و موثرتری میتو،د به آنها پاسخ دهید. این موضوع منجربه ایجاد ارتباط اثربخشتر با مشتریان، افزایش رضایت، افزایش وفاداری و توصیه برند به دیگران میشود.
استفاده از ویدیوهای فیسبوک در فشن مارکتینگ تاثیر قابلتوجهی در جلب نظر مشتریان دارد. ویدیوها ابزاری قدرتمند هستند؛ آنها به شما این امکان را میدهند که داستان برند را تعریف کنید. همچنین با استفاده از ویدیو میتو،د طرحهای مد را بهطور جذاب و کارآمد به نمایش بگذارید. بهطورکلی مهمترین امتیازهای استفاده از ویدیوهای فیسبوک در فشن مارکتینگ ایجاد جذابیت بصری، نمایش بهتر محصولات، اشتراکپذیری بالا و امکان برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبان است.
درصورتیکه از فشن مارکتینگ بهدرستی استفاده شود، پیام طراح، مفهوم و ارزشهای شرکت بهخوبی درک میشوند. این موضوع نقش موثری در ایجاد تصویر و ترند برای طراحان دارد. همچنین استفاده از این تکنیک بازاریابی موجب بهبود تصویر شرکت و تبدیل افراد به مشتریان وفادار میشود. در کنار گسترش سایت و تمرکز روی شبکههای اجتماعی فراموش نکنید که با استفاده از پیامکهای تبلیغاتی میتو،د در ذهن مشتریان ماندگار شوید. همچنین پیامکها نقش مهمی در اطلاعرس، و ورود مشتریان به سایت یا مراجعه حضوری به فروشگاهتان خواهند داشت. با تهیه پنل اس ام اس فراز میتو،د براساس ،ت، منطقه جغرافیایی و شغل برای مخاطبان پیام دلخواهتان را بهصورت انبوه یا هدفمند ارسال کنید.
همچنین توانایی طراحی کمپینهای هدفمند، تاثیر بسزایی در افزایش فروش و افزایش درآمد دارد. علاوهبر مهارتهای کلیدی، برخورداری از برخی مهارتهای کیفیتی مانند علاقه به مد، ذهن خلاق، برخورداری از هوش هیج، و توانایی درک و تمیز بین انواع پارچه و سبکها در فشن مارکتینگ منجربه برقراری ارتباط بهتر با مشتری و موفقیت کمپین تبلیغاتی شما میشود. در ادامه به چند استراتژی برتر بازاریابی مد برای افزایش نرخ تبدیل اشاره خواهیم کرد.
شخصیسازی تجربه مشتریان؛ استراتژی کاربردی در فشن مارکتینگ
یک موضوع مهم در فشن مارکتینگ آمادهسازی بستری من، برای نمایش محصولات به مشتریان است. شاید این آمار برایتان جالب باشد؛ حدود 85 درصد مشتریان قبل از ،ید جستجو میکنند. در این بین 60 درصد از افراد جستجوی خود را در سایتهایی که متعلق به برندها هستند ادامه میدهند؛ بنابراین اگر میخواهید مشتریان بیشتری را به سمت محصولاتتان جذب کنید، طراحی و ساخت یک وبلاگ تخصصی میزان موفقیت شما را به نحو چشمگیری افزایش میدهد.
برندها با کمک از شبکههای اجتماعی امکان این را خواهند داشت تا جایگاه خود را در حوزه پوشاک ارتقا دهند. با بهکار گرفتن قابلیتهای این پلتفرمها میتوان خدمات بهتری به مشتریان عرضه کرد. همچنین ترافیک وبسایت و در نهایت میزان فروش افزایش مییابد. اینستاگرام در شاخه فشن مارکتینگ و تبلیغات لباس و پوشاک، در صدر شبکههای اجتماعی قرار دارد. لینکدین، پینترست، فیسبوک و توییتر در ردههای بعدی به ،وان بهترین شبکههای اجتماعی برای اجرای فشن مارکتینگ معرفی میشوند.
در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که فشن مارکتینگ چیست و با چه استراتژیهایی میتوان میزان فروش ،بوکارها در حوزه مد و فشن را افزایش داد. استفاده از فشن مارکتینگ در صنعت مد باعث میشود تا ایدهها و دیدگاههای طراحان به واقعیت بپیوندد. محصولاتی که توسط طراحان در سراسر دنیا بهوجود آمدهاند، از طریق بازاریابی مد جمعآوری و به ،یداران عمده و مصرفکنندگان معرفی میشوند؛ بنابراین فشن مارکتینگ منجربه برقراری ارتباط موثر و کارآمد میان طراحان و ،یداران خواهد شد.
ویدیوها قابلیت بالایی برای وایرال شدن و بهاشتراک گذاشتن از طریق کاربران دارند. در اینجا بازاریابی ویروسی با فشن مارکتینگ ادغام میشود. اگر علاقه دارید برای افزایش فروش از این ،یب این دو تکنیک بازاریابی استفاده کنید، مطالعه مقاله «بازاریابی ویروسی چیست؟» مفید خواهد بود.
مهارتهای موردنیاز برای اجرای فشن مارکتینگ
برای پیاده ، استراتژی شخصیسازی تجربه مشتریان میتو،د از دو فاکتور تجربه ،ید و تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید. به،وان مثال سایت آمازون از اطلاعات ،یدهای قبلی شما برای پیشنهاد ،یدهای بعدی استفاده میکند. همچنین هنگامیکه برای مشاهده یک محصول وارد سایت میشوید، لیستی از ،یدهای مشتریان دیگر نیز به نمایش میگذارد. در تکنیک تبلیغات ریتارگتینگ نیز محصولاتی که قبلا مشتری مشاهده کرده و به آنها علاقه نشان داده مجددا برای وی نمایش داده میشوند.
اهمیت شناخت دقیق از مخاطب هدف در فشن مارکتینگ
فشن مارکتینگ؛ راهی موثر برای تحقق ایدهها و دیدگاههای طراحان
فشن مارکتینگ یا بازاریابی مد، یک شاخه از بازاریابی است که در آن تبلیغات لباس و ا،سوریها با هدف موفقیت و تسلط بر یک بازار خاص صورت میگیرد. فشن مارکتینگ شامل تبلیغات در رو،مهها، مجلات، شبکههای اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و همچنین استفاده از پیامکهای تبلیغاتی میشود. هدف از فشن مارکتینگ تبلیغ و معرفی برندها و محصولات صنعت مد به مصرفکنندگان است. یکی از بهترین روشهایی که ،بوکارها برای پیادهسازی فشن مارکتینگ از آن استفاده کنند، تهیه سامانه ارسال پیامک است. ارسال پیامک تبلیغاتی هزینه کمتری نسبتبه سایر روشهای تبلیغاتی دارد. همچنین در زمان کمی میتو،د ذهن مخاطبان بسیاری را درگیر نام برند و محصولاتتان کنید.
برخی از مهارتهای کلیدی برای ورود به حوزه فشن مارکتینگ و اجرای آن شامل افزایش آگاهی از محصولات، تبلیغ محصولات و جذب مشتریان است. مهارتهای دیگری که باید در اختیار داشته باشید، توانایی تحقیق درباره رفتار مصرفی مشتریان است. بهاینترتیب میتو،د محصولاتی تولید کنید که بیشترین میزان تطابق را با سلیقه و نیازهای مشتریان داشته باشد.
راهنمای مطالعه
علاقه شدید افراد جامعه، از مردم عادی تا سلبریتیها به تهیه لباس، کیف و کفش و ا،سوریها باعث شکلگیری شاخهای جدیدی از بازاریابی بهنام فشن مارکتینگ شده است. این شاخه از مارکتینگ با هدف جذب و جلب مشتریان علاقهمند به ،ید و استفاده از محصولات مد شکل گرفت. طراحان و کمپ،ها با نمایش طرح و قرار دادن آن در معرض دید مشتریان توانستند میزان فروش خود را افزایش دهند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که فشن مارکتینگ چیست و چگونه این بازاریابی بر طرح اثر میگذارد. اگر بهدنبال استراتژیهای موثر و کارآمد برای افزایش فروشتان با استفاده از فشن مارکتینگ هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
تعریف مفهوم فشن مارکتینگ؛ تبلیغات صنعت مد به مصرفکنندگان
تاثیر استفاده از ویدیوهای فیسبوک در فشن مارکتینگ برای جلب توجه مشتریان
یک استراتژی تبلیغات در فشن مارکتینگ که بسیار مورد توجه قرار میگیرد و نتیجه مطلوبی دارد، استفاده از استوریهای اینستاگرام است. با استفاده از این قابلیت اینستاگرام امکان برقراری ارتباط سریع بصری با کاربران را خواهید داشت. همچنین در استوری میتو،د با قرار دادن لینک، مشتریان را به سمت سایت و بازدید محصولاتتان هدایت کنید.