
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
روند خدماتی سازی خط پیامکی SMS.ir
روند خدماتی سازی خط پیامکی پرسش بسیاری از کاربران پنل های پیامکی می باشد. با توجه به اینکه طبق قو،ن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارسال پیامک برای شماره های لیست سیاه انجام نمی شود و روز به روز تعداد شماره هایی که وارد لیست سیاه می شوند در حال افزایش است، خدماتی ، خط برای ارسال به این افراد، دغدغه بسیاری از سازمان ها است.
در ادامه روند خدماتی سازی خط پیامکی مرحله به مرحله شرح داده خواهد شد.
نکته : در حال حاضر فقط کاربران حقوقی امکان دریافت خط خدماتی دارند.
راهنمای خدماتی ساز خط پیامکی
مرحله اول : ،یداری خط پیامکی
بسیاری از افراد بدون اینکه خط ارسال کننده ای داشته باشند، مدارک خدماتی سازی ارسال می کنند! در صورتی که شما ابتدا باید یک خط پیامکی داشته باشید و بعد بابت آن خط مدارک خدماتی خود را ارائه نمایید.
در پنل sms.ir شما می تو،د خطوط 1000، 3000 و 021 را خدماتی نمایید.
نحوه ،یداری هرکدام از این خطوط در ادامه برای شما شرح داده می شود.
،یداری خط 1000
برای ،یداری خط\xa0۱۰۰۰ می تو،د مطابق با تصاویر زیر عمل کنید. به منوی امکانات اولیه مورد نیاز رفته، فعالسازی شماره پیامکی را کلیک نمایید. روی استعلام شماره بزنید.
خطوط ۱۰۰۰ به صورت سفارشی یا غیرسفارشی قابل ،یداری هستند.
- شماره 1000 را انتخاب کنید.
- تعداد ارقام خود را انتخاب نمایید.
- اگر می خواهید شماره سفارشی باشد، پیش شماره ۱۰۰۰ را انتخاب نمایید، شماره دلخواه خود را وارد نمایید و دکمه افزودن به سبد را بزنید، اگر آن شماره آزاد باشد به صفحه ،ید منتقل می شوید، اگرنه باید یک شماره دیگر را وارد کنید.
- اگر می خواهید شماره غیر سفارشی باشد(به صورت رندم از سمت اپراتور خط پیامکی انتخاب شود )، پیش شماره ۱۰۰۰ را انتخاب نمایید و افزودن به سبد را بزنید. بعد از پرداخت مبلغ، اپراتور یک خط تصادفی به شما می دهد.
،یداری خط 3000
در همان منوی فعالسازی شماره پیامکی، برای ،یداری خط ۳۰۰۰ می تو،د مطابق با تصاویر زیر عمل کنید. بعد از انتخاب ۳۰۰۰ و انتخاب تعداد ارقام، می تو،د یکی از پیش شماره های ما را انتخاب نموده و شماره دلخواه خود را نیز وارد کنید و افزودن به سبد را بزنید اگر خط آزاد باشد به صفحه پرداخت منتقل می شوید.
بعد از استعلام خط و آزاد بودن آن به صفحه زیر منتقل می شوید:
- اگر می خواهید به صورت آنلاین هزینه خط را پرداخت کنید گزینه “،ید” را انتخاب کنید.
- اگر می خواهید هزینه شماره پیامکی از اعتبار پنل شما ،ر گردد گزینه “ثبت درخواست ،ر از شارژ” را انتخاب کنید.
۱ ساعت پس از ،یداری (در ساعات اداری) خطوط به پنل شما اضافه می گردند.
،یداری خط 021
برای ،یداری خط 021 می بایست *همه* مدارک حقوقی زیر ارسال شود :
- تصویر رو،مه رسمی آگهی تاسیس شركت
- تصویر رو،مه رسمی آ،ین تغییرات
- تصویر معرفی نامه نماینده در سربرگ شركت
- تصویر كارت ملی جدید نماینده
- تصویر قبض تلفن (در صورت امكان)
- فرم تکمیل شده ،ید خط 021
مدارک را به آدرس ایمیل [email protected] ارسال نمایید. هزینه خطوط 021 ، 5500 تومان می باشد که باید این مبلغ را در پنل کاربری خود شارژ نمایید. خط درخواست داده شده، در صورت کامل بودن مدارک، در عرض یک هفته به پنل شما اضافه خواهد شد.
مرحله دوم : ارسال مدارک خدماتی
حال می بایست ع، مدارکی که برای خدماتی سازی نیاز است را ارسال نمایید .
دقت کنید با توجه به پیش شماره خطی که قصد خدماتی سازی آن را دارید، مدارکی که باید آماده کنید، متفاوت است. پس از آماده سازی مدارک باید آنها را به ایمیل [email protected] ارسال نمایید. کارشناس مربوطه در کمتر از 48 ساعت پاسخ ایمیل شما را خواهد داد. اگر پاسخی دریافت نکردید حتما با شماره 0212853 تماس گرفته و با کارشناس مربوطه صحبت کنید.
اگر خط پیامکی شما 3000 است باید مدارک زیر را ارسال نمایید:
کاربران حقوقی دارای شناسه ملی، کد اقتصادی و شماره ثبت (درخواست کاربران حقیقی از سوی همراه اول پذیرفته نمی شود) که تمایل دارند به تمامی شماره های همراه اول پیامک ارسال نمایند می بایست تعهد دهند که هیچگونه پیامک تبلیغاتی از طریق خطوط خدماتی ارسال نکنند بدین منظور بایستی فرم “تعهدنامه تعریف شماره خدماتی” که در پیوست موجود می باشد را در\xa0سربرگ شرکت\xa0خود تکمیل نموده،\xa0با امضا و مهر شرکت، اصل فرم را ارسال نمایند.\xa0 به همراه تعهدنامه می بایست\xa0لیست شماره مشتریان\xa0در فایل\xa0ا،ل\xa0نیز ارسال گردد(چند نمونه). هم چنین علاوه بر تعهدنامه و لیست فایل ا،ل شماره مشتریان\xa0ارائه سفته به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال ا،امی می باشد. در تکمیل تعهدنامه لطفا موارد زیر رعایت گردد:
- تعهدنامه باید در سربرگ شرکت با امضا و مهر شرکت باشد.
- تمامی اطلاعات به صورت کامل نوشته شود.
- آدرس سایت باید معتبر بوده و نام کامل شرکت مذبور و زمینه فعالیت مرتبط، در سایت معرفی شده، به راحتی قابل رویت باشد.
- آدرس ایمیل حتما باید سازم، باشد.
- تلفن همراه نماینده، باید همراه اول و به نام ایشان باشد.
- جامعه هدف، به صورت کامل ذکر شود. در ،مت موضوع محتوای پیامک خدماتی، توضیحات در مورد کاربرد شماره به صورت شفاف و واضح با جزئیات اعلام گردد.
لطفاً پیش از تکمیل فرم خدمات سازی قو،ن را از پایین صفحه مطالعه نمایید.
تعهدنامه ۳۰۰۰
تصویر نمونه سفته تضمین
اگر خط پیامکی شما 1000 است باید مدارک زیر را ارسال نمایید:
کاربران حقوقی دارای شناسه ملی ، کد اقتصادی و شماره ثبت\xa0(درخواست کاربران حقیقی از سوی همراه اول پذیرفته نمی شود ) که تمایل دارند به تمامی شماره های همراه اول پیامک ارسال نمایند می بایست تعهد دهند که هیچگونه پیامک تبلیغاتی از طریق خطوط خدماتی ارسال\xa0\xa0نکنند بدین منظور\xa0\xa0بایستی\xa0فرم “تعهدنامه تعریف شماره خدماتی”\xa0که در پیوست موجود می باشد را در\xa0سربرگ شرکت\xa0خود تکمیل نموده،\xa0با امضا و مهر شرکت،\xa0اصل فرم را ارسال نمایند. به همراه تعهدنامه می بایست\xa0لیست شماره مشتریان\xa0در فایل\xa0ا،ل\xa0نیز ارسال گردد(چند نمونه).\xa0علاوه بر تعهدنامه و لیست فایل ا،ل شماره مشتریان\xa0ارائه سفته به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال\xa0ا،امی می باشد ( مطابق با نمونه سفته \xa0فقط ،مت های زرد رنگ مشخص شده در کادر پایین سفته پر گردد + مهر شرکت و امضا صاحبان امضا)\xa0برای تعهد عدم ارسال پیامک تبلیغاتی ارسال نمایند.\xa0در تکمیل تعهدنامه لطفا موارد زیر رعایت گردد :
- تعهدنامه باید در سربرگ شرکت با امضا و مهر شرکت باشد.
- در صفحه اول بند سوم تعهدنامه، نام شرکت شما حتما باید ذکر شود.
- تمامی اطلاعات به صورت کامل نوشته شود.
- آدرس سایت باید معتبر بوده و نام کامل شرکت مذبور و زمینه فعالیت مرتبط، در سایت معرفی شده، به راحتی قابل رویت باشد.
- آدرس ایمیل حتما باید سازم، باشد.
- تلفن همراه نماینده، باید همراه اول و به نام ایشان باشد.
- بخش امضا و مهر نماینده خالی بماند.
- جامعه هدف، به صورت کامل ذکر شود و در ،مت موضوع محتوای پیامک خدماتی، توضیحات در مورد کاربرد شماره به صورت شفاف و واضح با جزئیات اعلام گردد.
لطفاً پیش از تکمیل فرم خدمات سازی قو،ن را از پایین صفحه مطالعه نمایید.
تعهدنامه ۱۰۰۰
تصویر نمونه سفته تضمین
اگر خط پیامکی شما 021 است باید مدارک زیر را ارسال نمایید:
در خدماتی سازی خط پیامکی کاربران حقوقی دارای شناسه ملی، کد اقتصادی و شماره ثبت (درخواست کاربران حقیقی از سوی همراه اول پذیرفته نمی شود) که تمایل دارند به تمامی شماره های همراه اول پیامک ارسال نمایند می بایست تعهد دهند که هیچگونه پیامک تبلیغاتی از طریق خطوط خدماتی ارسال نکنند. بدین منظور بایستی فرم “تعهدنامه تعریف شماره خدماتی” که در پیوست موجود می باشد را در\xa0سربرگ شرکت\xa0خود تکمیل نموده،\xa0با امضا و مهر شرکت،\xa0اصل فرم را به\xa0همراه با\xa0سفته به مبلغ ۵۰ میلیون ریال در وجه شرکت پیام افزار پیک آسا (مطابق با نمونه سفته تکمیل شده) برای تعهد عدم ارسال پیامک تبلیغاتی ارسال نمایند. به همراه تعهدنامه می بایست\xa0لیست شماره مشتریان در فایل ا،ل\xa0نیز ارسال گردد.در تکمیل تعهدنامه لطفا موارد زیر رعایت گردد :
- تعهدنامه باید در سربرگ شرکت با امضا و مهر شرکت باشد.
- در\xa0 بند سوم تعهدنامه، نام شرکت شما حتما باید ذکر شود.
- مشخصات و هویت مدیرعامل و نماینده به صورت کامل پر شوند (حتی اگر هر دو مورد یکی هستند).
- آدرس سایت باید معتبر بوده و نام کامل شرکت مذبور و زمینه فعالیت مرتبط، در سایت معرفی شده، به راحتی قابل رویت باشد.
- آدرس ایمیل حتما باید سازم، باشد.
- جامعه هدف، به صورت کامل ذکر شود و در ،مت موضوع محتوای پیامک خدماتی، توضیحات در مورد کاربرد شماره به صورت شفاف و واضح با جزئیات اعلام گردد.
ارسال هر پیامک تبلیغاتی از خطوط خدماتی به گیرندگ، که مشتریان شما نیستند، جریمه نقدی۱۰ ریالی به ازای هر پیامک و مبلغ ۵۰\xa0\xa0میلیون ریال به ،وان جریمه اخذ خواهد شد و شماره متخلف از حالت خدماتی برای همیشه خارج می گردد.
لطفاً پیش از تکمیل فرم خدمات سازی قو،ن را از پایین صفحه مطالعه نمایید.
تعهدنامه ۰۲۱
تصویر نمونه سفته تضمین\xa0
بعد از بررسی مدارک شما ، اگر همه موارد صحیح باشد ، مدارکتان برای اپراتور مربوطه ارسال می شود. روند بررسی آن از طرف اپراتور ممکن است 1 تا 6 ماه زمانبر باشد. حتی گاهی ممکن است بعد از گذشت این زمان به هر دلیلی مدارک شما عدم تایید شود.
مرحله سوم : ارائه اصل مدارک
پس از اینکه خط شما خدماتی شد، با شما تماس گرفته خواهد شد و می بایست اصل مدارکی که برایمان ایمیل کردید را به آدرس شرکت:\xa0 ” تهران، شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان بهارستان، نبش گلبرگ چهارم، پلاک ۱۶، طبقه ۵، کدپستی : ۱۴۶۸۸۳۳۷۴۷ ”\xa0 ارسال نمایید.
اگر در هر یک از مدارک دچار ابهام شدید و یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید با شماره 0212853 تماس حاصل نمایید.
منبع: https://sms.ir/blog/guides/sms-marketing/%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AE%D8%B7-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%DA%A9%DB%8C/