راه اندازی باشگاه مشتریان؛ راز افزایش فروش و سودآوری کسب و کار
انتشار: آذر 25، 1403
بروزرسانی: 24 خرداد 1404

راه اندازی باشگاه مشتریان؛ راز افزایش فروش و سودآوری کسب و کار


راهنمای مطالعه

این روزها برخی از صاحبان ،ب و کار در پی یافتن راهی برای افزایش سودآوری بیزینس خود هستند و در این مسیر، معمولاً تکنیک های مختلفی را می آزمایند. یکی از تکنیک های ساده و هوشمندانه برای افزایش سودآوری ،ب و کار، راه اندازی باشگاه مشتریان است. پژوهش های متخصصان فروش نشان می دهد که با راه اندازی این باشگاه و ارتباط مستمر و موثر با مشتریان، می توان فروش را به طور میانگین 10 تا 25 درصد افزایش داد. البته برخی بیزینس ها با فعالیت هوشمندانه در باشگاه مشتریان خود، فروششان را تا 50 درصد و حتا بیشتر هم افزایش می دهند.

در این مقاله تصمیم داریم توضیح دهیم که چگونه راه اندازی باشگاه مشتریان به افزایش سودآوری ،ب و کار منتهی می شود. در صورتی که شما هم ،ب و کاری دارید و می خواهید فروش آن را افزایش دهید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

راه اندازی باشگاه مشتریان؛ نخستین گام برای ایجاد یک رابطه انس، با مشتریان

مشتریان شما انسان هستند و از شما انتظار دارند که با آن ها رابطه ای انس، و دوستانه داشته باشید. وقتی شما باشگاه مشتریان خود را راه اندازی می کنید، می تو،د با پیامک هایی که برای مشتریان خود می فرستید، حس خوبی به آن ها بدهید و حال آن ها را بهتر کنید. به ،وان مثال می تو،د به مشتریان خود در روز تولدشان، تخفیف بدهید یا به آن ها اعلام کنید که در صورت ،ید از شما در روز تولدشان، هدیه ای هم از شما دریافت می کنند. همین کار ساده باعث می شود که احساس صمیمیت مشتریان نسبت به شما افزایش یابد.

تشویق مشتریان به ،ید بیشتر از ماتشویق مشتریان به ،ید بیشتر از ما

تشویق مشتریان به ،ید بیشتر از شما؛ راز سودآوری ،ب و کار با باشگاه مشتریان

با راه اندازی باشگاه مشتریان می توان به شکل های مختلفی مشتریان را به ،ید دوباره ترغیب کرد. می تواند تخفیف هایی در روزهای مشخصی از سال در نظر گرفت و از طریق پیامک به افراد ارسال کرد. می توان در روزهای خاصی مثل روز تولد افراد به آن ها تخفیف داد. همچنین می توان به افراد اعلام کرد که محصولات جدیدی در فروشگاه عرضه شده است که می توانند به فروشگاه مراجعه کنند و این محصولات را ب،ند.

در صورتی که یک مشتری، چند بار از شما ،ید کند، می تو،د محصولی را در ،ید بعدی به او هدیه دهید. البته بهتر است از طریق پیامک، این موضوع را با او در میان بگذارید تا تشویق شود که زودتر به فروشگاه شما بیاید و ،یدهایش از شما را بیشتر کند.

افزایش سودآوری ،ب و کار با کاهش هزینه های بازاریابی و مشتری یابی

بر اساس مطالعات و پژوهش هایی که در عرصه فروش انجام شده، می توان به روشنی مشاهده که هزینه جذب مشتریان جدید، 5 تا 7 برابر بیشتر از حفظ مشتریان کنونی است. ی،ی اگر لازم باشد برای ترغیب مشتریان کنونی به ،ید، یک میلیون تومان هزینه کنید، برای جذب مشتریان جدید باید 5 تا 7 میلیون تومان هزینه کنید و این عدد برای ،ب و کارها سرسام آور است.

اگر بتو،د یک باشگاه مشتریان خوب و حرفه ای راه اندازی کنید و با مشتریان خود رابطه ای هوشمندانه و احساسی داشته باشید، قطعاً می تو،د همین مشتریان فعلی خود را ترغیب به ،ید دوباره کنید و هزینه بازاریابی و جذب مشتریان جدید را به میزان چشمگیری کاهش دهید. در حال حاضر، مشتری یابی واقعاً کار آس، نیست و هزینه بالایی می طلبد؛ از این رو لازم است با همین مشتریان فعلی خود، بهترین برخورد را داشته باشید و حضور آن ها را مغتنم بشمارید.

بیشتر شدن سود ،ب و کارها با تحلیل رفتار مشتریان

با ایجاد باشگاه مشتریان می توان مشتریان را بر اساس ،ت، سن، سلیقه، توان مالی، محصولات مورد علاقه و غیره دسته بندی کرد و به آن ها پیشنهادهایی متن، با علاقه و ،یدهای قبلی شان ارائه کرد. در واقع باشگاه مشتریان به شما کمک می کند که بازاریابی ،ب و کار خود را هوشمندانه تر و با هزینه کمتر جلو ببرید و نتایج بهتری بگیرید.

وقتی پیشنهادهایی که به مشتریان خود می دهید، هوشمندانه و بر اساس شخصیت و علاقه افراد باشد، قاعدتاً ،ید از شما بیشتر می شود و سودآوری ،ب و کارتان افزایش می یابد. از طرفی با این کار می تو،د جلوی انبار ، اجناسی که کمتر فروش می رود را در انبار و فروشگاه خود بگیرید و انبار و فروشگاه را با اجناسی که مورد علاقه مشتریان است، پر کنید.

نخستین گام برای اره اندازی باشگاه مشتریان نصب دستگاه باشگاه مشتریان استنخستین گام برای اره اندازی باشگاه مشتریان نصب دستگاه باشگاه مشتریان است

نصب دستگاه ثبت شماره مشتری؛ نخستین گام برای راه اندازی باشگاه مشتریان

در این مقاله در مورد شیوه افزایش سودآوری ،ب و کار با راه اندازی باشگاه مشتریان صحبت کردیم و شیوه اثرگذاری این تکنیک بر سود بیزینس ها را توضیح دادیم.

در صورتی که شما هم می خواهید برای ،ب و کارتان باشگاه مشتریان راه اندازی کنید، لازم است ابتدا شماره مشتری، که از شما ،ید می کنند را دریافت کنید تا بتو،د از طریق پیامک با آن ها ارتباط برقرار کنید. یکی از بهترین تکنیک ها برای دریافت شماره مشتریان، استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری زرین پوز است.

با این دستگاه می تو،د شماره مشتریان خود را ثبت کنید، برای آن ها پیام خوش آمدگویی بفرستید، از تخفیف محصولات خود به آن ها خبر دهید و آن ها را از موجود شدن محصولات جدید یا جابجایی مکان فروشگاه خود آگاه کنید. حتا می تو،د مشتریان خود را دسته بندی کنید و پیام مورد نظرتان را فقط برای دسته خاصی از مشتریان که کالای خاصی نیاز دارند، ارسال کنید. پیامک تبریک تولد هم جزو پیام هایی است که می تو،د پس از ثبت تاریخ تولد افراد برایشان بفرستید. در صورت تمایل به ،ب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و سفارش آن، کافی است به صفحه ،ید دستگاه ثبت شماره مشتری زرین پوز مراجعه کنید.

با سفارش دادن این محصول، کارشناسان شرکت فراز اس ام اس، به صورت کاملاً رایگان شیوه نصب و استفاده از این محصول را به شما توضیح می دهند تا بتو،د با این دستگاه، باشگاه مشتریان خود را راه بیندازید و سودآوری ،ب و کار خود را افزایش دهید. با ،ید این دستگاه، یک پنل پیامکی تجاری با امکانات کامل به ارزش ۶۴۹ هزار تومان و شارژ هدیه ارسال پیامک 50 هزار توم، هم به صورت هدیه دریافت می کنید.



منبع: https://farazsms.com/profitability-with-the-launch-of-a-customer-club/