
بروزرسانی: 03 خرداد 1404
راه اندازی باشگاه مشتران در ۷ گام ساده


برای ایجاد باشگاه مشتریان، ابتدا باید ببینید که اصلاً چرا در پی ایجاد باشگاه مشتریان هستید. سپس مشتریان هدف خود را تعیین و آنان را دسته بندی کنید. مرحله بعد، تدوین ساختار امتیازدهی به مشتریان است. سپس باید با توجه به مشتریان، پاداش های برانگیزاننده تعیین نمایید و پلتفرم خود را برای ایجاد باشگاه مشتریان انتخاب کنید. ثبت شماره مشتریان، اجرای استراتژی ها و بهینه سازی مستمر فرایند، آ،ین گام های ایجاد باشگاه مشتریان است.
در ادامه این مقاله می خواهیم مراحل ایجاد باشگاه مشتریان را به صورت مختصر و مفید توضیح دهیم. در صورتی که شما هم خواهان راه اندازی باشگاه مشتریان ،ب و کار خود هستید، مطالعه این مقاله برایتان مفید و سودبخش خواهد بود.
گام 1: تعیین دلیل و فلسفه ایجاد باشگاه مشتریان
نخستین گام برای ایجاد باشگاه مشتریان برای ،ب و کارتان این است که از خودتان بپرسید چرا می خواهید باشگاه مشتریان راه اندازی کنید؟ چه هدف و رسالتی برای کار خود در نظر گرفته اید؟ آیا در پی افزایش فروش ،ب و کارتان هستید؟ آیا می خواهید تعداد مشتریان وفادار ،ب و کارتان را افزایش دهید یا در پی رقم زدن تجربه ای بهتر و ارزنده تر برای مشتریان و مخاطبان هدف خود هستید؟ اگر بتو،د فلسفه و چرایی خود را از ایجاد باشگاه مشتریان مشخص کنید، قطعاً با آگاهی و روشن بینی بیشتری وارد مسیر می شوید و مشکلات و سردرگمی های کمتری را تجربه می کنید.
گام 2: تعیین مشتریان و مخاطبان هدف و دسته بندی آن ها
اکنون که دلیل و چرایی خود را از ایجاد باشگاه مشتریان مشخص کردید، زمان آن است که سراغ تعیین مشتریان و مخاطبان هدف خود بروید. قطعاً همه مشتریان شما به یک میزان به ،ب و کار و محصولات شما علاقه ندارند و شما هم نباید در پی راضی ، همه افراد باشید. یک مدیر یا کارآفرین هوشمند در پی آن است که مخاطبان هدف ،ب و کار خود را مشخص کند و تمرکز خود را روی آن ها بگذارد.
بعد از مشخص ، مخاطبان هدف، باید دسته بندی آن ها را آغاز کنید. دسته بندی ، مشتریان باعث می شود که بفهمید هر دسته از مشتریان، دقیقاً چه می خواهند و برای متقاعد ، آن ها برای ،ید و مدیریت تجربه مشتری، باید چه اقداماتی انجام دهید.
گام 3: تدوین ساختار و مدلی برای امتیازدهی به مشتریان
اکنون زمان آن است که یک سیستم امتیازدهی ساده و شفاف طراحی کنید تا مشتریانتان بتوانند خیلی راحت بفهمند که چگونه می توانند در فروشگاه شما امتیاز بالاتری بگیرند و از مزایای بیشتری بهره مند شوند. به ،وان مثال می تو،د برای هر یک میلیون تومان ،ید، امتیاز مشخصی به مشتریان بدهید یا برای معرفی دوستان و آشنایان، امتیاز خوبی در نظر بگیرید تا افراد ترغیب شوند دوستان، نزدیکان و همکاران خودشان را هم معرفی کنند.
گام 4: در نظر گرفتن طرح های تشویقی برای ترغیب مشتریان به ،ید
طرح های تشویقی، یکی از مهم ترین بخش های ایجاد باشگاه مشتریان هستند و نقش مهمی در افزایش فروش، سودآوری و محبوبیت ،ب و کار شما دارند. در این مرحله از مراحل ایجاد باشگاه مشتریان باید طرح های تشویقی و برانگیزاننده ،ب و کار خود را مشخص کنید. ارائه کد تخفیف، هدیه ویژه، خدمات رایگان، قرعه کشی، برگزاری مسابقه و ارائه پیشنهاد با محدودیت زم،، چند مورد از طرح های تشویقی موفق هستند. توجه داشته باشید که پاداش ها باید متن، با ارزش مشتری باشند. بهتر است برای مشتریان با ارزش بالا، جوایز ویژه ای در نظر بگیرید.
گام 5: انتخاب پلتفرم و ابزارهای من، برای ثبت شماره و مشخصات مشتریان
اکنون که استراتژی های خود را مشخص کنید و دقیقاً می د،د که پس از راه اندازی باشگاه مشتریان باید چه کاری انجام دهید، زمان آن است که پلتفرم ها و ابزارهای من، برای ایجاد باشگاه مشتریان و گرفتن اطلاعات و مشخصات مشتریان را مشخص کنید. به ،وان مثال اگر سایت فروشگاهی دارید، می تو،د از افزونه باشگاه مشتریان وردپرس استفاده کنید یا اگر فروشگاه دارید می تو،د از کارتخوان لمسی سیار با قابلیت ذخیره شماره مشتریان استفاده کنید.


گام 6: گرفتن داده های مشتریان و اجرای استراتژی ها
بعد از مستقر ، و پیاده سازی پلتفرم باشگاه مشتریان زمان آن است که اطلاعات و مشخصات مشتریان را به هر شکلی که می تو،د بگیرید تا بتو،د با آن ها ارتباط برقرار کنید. می تو،د یک اپلیکیشن موبایل یا کارت ویزیت هوشمند برای مشتریان در نظر بگیرید تا بتوانند راحت تر اطلاعات خودشان را در اختیار شما بگذارند. پس از گرفتن مشخصات باید استراتژی های خود را پیاده کنید و به فلسفه ای که از ایجاد باشگاه مشتریان در ذهن داشتید، جامه عمل بپوش،د.
گام 7: بهینه سازی مستمر فرایندهای مربوط به باشگاه مشتریان
بعد از راه اندازی باشگاه، باید عملکرد آن را به طور مداوم بررسی کنید و بهبود ببخشید. باشگاه مشتریان شما باید با شخصیت مشتریان و نیازهای بازار، سازگار شود تا بتواند نرخ بازگشت مشتریان را افزایش دهد و میزان فروش شما را بالا ببرد.
راه اندازی سریع و آسان باشگاه مشتریان حرفه ای با دستگاه ثبت شماره مشتری
در این مقاله شیوه ایجاد باشگاه مشتریان را به صورت کامل و گام به گام توضیح دادیم. در صورتی که شما هم دنبال راه اندازی باشگاه مشتریان برای ،ب و کار خود هستید، با اجرای همین هفت گام ساده می تو،د به هدفتان برسید.
یکی از راهکارهای هوشمندانه که در مسیر ایجاد باشگاه مشتریان به شما کمک می کند، استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری است. این دستگاه به شما کمک می کند که شماره تماس مشتریان و مشخصاتشان را ذخیره کنید و سپس برای آن ها پیامک ارسال کنید. حتا با این دستگاه می تو،د کارت ویزیت الکترونیکی خود را برای مشتریان ارسال کنید.
یکی از دستگاه های حرفه ای موجود در بازار که به شما کمک می کند خیلی راحت و سریع باشگاه مشتریان خود را ایجاد کنید، دستگاه ذخیره شماره موبایل زرین پوز است. با ،ید این دستگاه، کارشناسان مجموعه فراز اس ام اس، کلیه آموزش های لازم برای نصب و استفاده از این دستگاه ها را به شما می دهند و یک پنل پیامکی تجاری با امکانات کامل به قیمت 649 هزار تومان و شارژ هدیه ارسال پیامک به قیمت 50 هزار تومان به شما هدیه می دهند. در صورت تمایل به ،ب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و ثبت سفارش، کافی است به صفحه ،ید دستگاه ذخیره شماره موبایل زرین پوز مراجعه کنید.
منبع: https://farazsms.com/7-steps-to-create-a-customer-club/