
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
راهنمای جامع ارسال لینک در پیامک و لینکدهی با اس ام اس


ارسال لینک در پیامک می تواند روی افزایش نرخ کلیک و تعامل کاربران نقش پر رنگی داشته باشد؛ به ویژه زم، که از CTR من، استفاده کنید که کاربر را کنجکاو کرده و مجاب به کلیک روی لینک کند. استفاده از لینک صفحات سایت یا درج لینک صفحات اجتماعی در متن پیامک برای اینکه کاربران را به آنها ارجاع دهید، می تواند روی بهبود تجربه کاربری موثر باشد. خصوصا اینکه شما به نوعی غیر مستقیم در حال هدایت کاربر و تعیین مسیر سفر مشتری هستید تا دقیقا وی را به آنجایی هدایت کنید که می خواهید.
در این مقاله به بررسی روش های کاربردی برای استفاده از لینک در اس ام اس پرداخته و با بررسی چرایی اهمیت استفاده از لینک در متن پیامک، مزایایی که برای برند و همچنین کاربر دارد پرداخته و سپس یا بررسی نکات کاربردی و اشتباهات رایجی که باید از آنها دوری کنید، یک راهنمای کامل در این خصوص برایتان تهیه کرده ایم.
چرا ارسال لینک در پیامک مهم است؟
فرض کنید امروز مصادف با اول شهریور، روز پزشک و روز همدان است. شما نیز یک فروشگاه اینترنتی در زمینه محصولات پزشکی و دارویی دارید. مطمئنا با وجود چنین رویدادی سعی می کنید که به کاربران استان همدان پیامکی را ارسال کرده و ضمن تبریک این روز خاص، به معرفی چند محصول کاربردی بپردازید. خصوصا که فصل پاییز نیز نزدیک است و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی در این فصل می تواند بهانه خوبی باشد.
حالا چه می شود اگر شما لینک محصولات من، را درج نکنید و صرفا به نام برند بسنده کرده یا اینکه صفحه اصلی سایت خود را در متن پیامک قرار دهید؟ کاربر مجبور است خود شروع به جستجو کرده و با صرف زمان زیاد در سایت به دنبال محصولات من، باشد. اگر هم شانس بیاورد بنری در صفحه اصلی برای این کمپین قرار داده باشید که با کلیک به روی آن مستقیما به این محصولات دسترسی پیدا کند.
در حالی که یک مدیر دیجیتال مارکتر حرفه ای، ابتدا لینک صفحه ای که این محصولات را قرار است پیشنهاد دهد به کمک فیلترهای مختلف دسته بندی، برند، نوع محصول و… تعیین می کند تا دقیقا محصولات من، فیلتر شده و به کاربر نمایش داده شود. سپس این لینک بلند را به کمک ابزار کوتاه کننده لینک کوتاه کرده و در نهایت با انتخاب یک متن من، این لینک کوتاه را در انتهای متن قرار می دهد. حالا چه اتفاقی رخ می دهد؟
بله؛ شما مسیر را برای مشتری هموار کردید و دقیقا وی را به مسیری که باید وارد شود هل می دهید. مشتری تجربه کاربری بهتری خواهد داشت و عینا محصولات من، خود را با کلیک روی این لینک خواهد دید. نرخ تبدیل راضی، مشتری راضی، فروش راضی و کلا همه راضی!
مزایای ارسال لینک با اس ام اس
مهم ترین مزیتی که استفاده از لینک در پیامک دارد بهبود تجربه کاربری و افزایش برندینگ است. در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین مزایای دیگر می پردازم و همراه با مثال آنها را شرح خواهم داد.


۱. تعیین مسیر سفر مشتری
هدف شما از ارسال پیامک انبوه می تواند صدها دلیل مختلف داشته باشد. زم، که شما لینکی را در متن پیامک درج می کنید هدفتان این است که مشتری را به صفحه ای خاص هدایت کنید. در واقع به نوعی مانند مغازه داری است که وقتی مشتری وارد محل ،ب و کار می شود وی را به بخش های مختلف قفسه و ویترین مغازه راهنمایی می کند تا ضمن ارائه راهنمایی محصول من، را به مشتری بفروشد.
ارسال لینک در پیامک نیز می تواند همین گونه باشد. زم، که شما لینک یک صفحه خاص مانند صفحه دسته بندی، صفحات فرود، کمپین ها و حتی صفحات ثبت نام در یک رویداد خاص یا ثبت نام در سایت را برای مشتری ارسال می کنید، به نوعی می خواهید سفر مشتری را در سایت خود تعیین کنید. انجام این کار می تواند به مشتری در انتخاب مسیر و فرآیند ،ید کمک کرده و کار را ساده تر کند.
۲. افزایش نرخ کلیک و بهبود CTR
لینک ها به خودی خود در متن پیامک می توانند به افزایش نرخ کلیک کمک کنند. به ویژه زم، که از یک CTA من، برای دعوت به اقدام مشتری استفاده کرده باشید. برای مثال ارائه پیشنهادات ،ید یا تخفیفات روزانه می تواند مشتری را بیشتر برای کلیک ، روی لینک ها مجاب کند. چرا که چنین پیشنهاداتی تکرار شدنی نیستند و شاید همین امروز شما محصولی را جزو پیشنهادات تخفیف قرار داده باشید که مشتری واقعا به آن نیاز دارد.
از سوی دیگر پیامک ها نرخ باز شدن بالای ۹۵ درصد را دارند. بنابراین اینکه مشتری پیامک را باز کند و با دیدن چنین پیشنهاداتی نخواهد روی لینک کلیک کرده یا واکنشی نسبت به پیامک ندهد پایین خواهد بود. این ویژگی پیامک دقیقا چیزی است که آن را از سایر روش های بازاریابی همچون ایمیل و شبکه های اجتماعی مجزا می کند.
۳. امکان رهگیری کاربران با ارسال لینک در پیامک
لینک هایی که در متن پیامک ارسال می کنید، به شما کمک می کنند تا مشتریان را رهگیری کرده و رفتار آنها را مورد سنجش قرار دهید. قابلیت رصد کاربران از طریق لینک یک ابزار مکمل برای بازاریابی پیامکی است که حتما باید از آن در کمپین های پیامکی خود استفاده کنید. یکی از دلایل اینکه توصیه می شود به جای ارسال لینک مستقیم صفحات، از کوتاه کننده لینک استفاده کنید نیز همین مسئله است که در ادامه دلایل بیشتری برای آن بازگو خواهم کرد.
با استفاده از رهگیری لینک می تو،د بد،د که چند درصد از مخاطبان روی لینک کلیک کرده اند و همین یک کلیک کافی است که اطلاعات دیگری همچون موقعیت جغرافیایی، دستگاه مورد استفاده، سیستم عامل و اطلاعات دیگری را نیز است،اج کنید که به شما کمک می کند در کمپین های بازاریابی پیامکی بعدی با ارسال لینک در پیامک موفق تر عمل کنید.


۴. تعامل مستقیم با کاربر و افزایش وفاداری مشتری
همانطور که در مورد اول اشاره شد، پیامک حاوی لینک به مشتری کمک می کند تا مسیری که باید طی کند ساده تر باشد. در واقع شما با قرار دادن لینک در متن پیامک به بهبود تجربه کاربری مشتری در ،ب وکار خود کمک می کنید. همین عامل ساده باعث می شود مشتریان تعامل مستقیم با برند و سایت شما داشته باشند. از آنجا که این تعامل و تجربه کاربری کار مشتری را ساده تر می کند، در نتیجه آنها به برند شما وفاداتر خواهند شد.
مشتریان همیشه در انتخاب سایتی برای ،ید، گزینه ای را انتخاب می کنند که ضمن داشتن رابط کاربری ساده و قابل فهم، مسیر ،ید مشخص و کوتاهی را ارائه می کند. سایتی که فرم های پیچیده و اطلاعات غیر ضروری را در هنگام ،ید از مشتری طلب کند، در مقایسه با سایتی که فرم های کمتری دارد شانس ناچیزی برای ،ید خواهد داشت.
۵. امکان مانور روی کمپین های چند کاناله
ارسال لینک در متن پیامک صرفا قرار نیست برای سایت مورد استفاده قرار گیرد. شما می تو،د از پیامک به ،وان ابزاری واسطه برای توزیع کاربران خود در چندین کانل مختلف استفاده کنید. برای مثال می تو،د در کمپین های محبوبی همچون جمعه سیاه و شب یلدا، به جای اینکه یک روند تکراری برای هدایت مشتری به صفحات خاص سایت داشته باشید خلاقیت به ،ج دهید.
مثلا با ارسال لینک اینستاگرام با پیامک به مشتری، یک رویداد را به آنها اطلاع رس، کنید و بخواهید که با دنبال ، صفحه اجتماعی شما و ارسال یک کامنت زیر آ،ین پست شما شانس این را دارند که در قرعه کشی شرکت کنند. همچنین تاریخ قرعه کشی را نیز در همان متن پیامک مشخص کنید که به صورت زنده از طریق صفحه اجتماعی شما پخش خواهد شد.
۶. ارسال پیامک شخصی سازی شده و هدفمند
ارسال لینک نیز مشابه با سایر راهکارهای بازاریابی پیامکی نباید همینطور بی هدف انجام گیرد. بلکه باید هدفی پشت آن نهفته باشد. برای ارسال لینک با پیامک حتما سعی کنید که پیام ها را شخصی سازی کرده و لینک های درون پیامک نیز متن، با هدف کمپین باشد.
برای مثال از سن یا ،ت مشتری استفاده کنید تا لینکی که برای صفحه دسته بندی محصولات ارسال خواهید کرد، دقیقا برای این گروه خاص کاربرد داشته باشد. مثلا شما نمی تو،د برای ارسال پیامکی که حاوی لینک مشاهده عطرهای جدید ،نه است، مخاطبینی با ،ت آقا را انتخاب کنید. ارسال چنین پیامکی نه تنها نرخ تبدیل نخواهد داشت، بلکه موجب تاثیر منفی روی برند می شود.
نکات مهم ارسال لینک در پیامک
برای اینکه استفاد بهینه تری برای ارسال پیامک حاوی لینک داشته باشید، ضروری است که ۶ نکته را در نظر بگیرید. این نکات عبارتند از:
الف) مسیر لینک را برای کاربر مشخص کنید
با توجه به فیشینگ گسترده ای که این روزها در فضای ناامن دیجیتال رخ می دهد، اینکه پیامک شما مشخص نکند لینک ارسالی قرار است کاربر را به چه صفحه ای هدایت کند برای بسیاری از مشتریان حس ناامنی ایجاد می کند. بنابراین مشخص کنید که با کلیک روی لینک کاربر چه چیزی دریافت خواهد کرد یا قرار است چه چیزی را مشاهده کند. تا هم نرخ کلیک را افزایش دهید و هم حس ناامنی که روی کلیک روی لینک ها وجود دارد را از بین ببرید.


ب) به منظور امنیت حتما از پروتکل امن HTTPS استفاده کنید
نکته بعدی باز هم در خصوص امنیت فعالیت کاربران در سطح اینترنت است. لینک هایی که ارسال می کنید را اگر حاوی پروتکل هستند بررسی کنید که حتما از نوع HTTPS باشند. این نوع لینک ها مورد اعتماد هستند و از آنجا که داده های تبادیل شده بین سایت و کاربران توسط SSL رمزنگاری می شود، شانس بیشتری برای کلیک دارند.
البته خوشبختانه این روزها به لطف همکاری شرکت های بزرگی نظیر گوگل، کلودف، و فایرفا، ،وما نیاز نیست که پروتکل را تعیین کنید. مرورگرهای اینترنتی امروزه به قابلیتی مجهز شده اند که به صورت خودکار کاربر را به صفحه ای با آدرس HTTPS هدایت می کنند.
پ) لینک هدفمند و شخصی سازی شده بفرستید
همانطور که در بالا نیز اشاره شد، یک پیامک را برای همه مخاطبین خود نفرستید. سعی کنید برای ارسال لینک در پیامک هم حتما بر اساس ویژگی هایی که مخطبان شما دارند ارسال را انجام دهید. به ،وان مثال اگر مشتری، دارید که با شروع فصل سرما محصولاتی همچون کاپشن و ژاکت از شما ،یداری کرده اند، حالا وقت آن است تا یک سری محصول مکمل را به آنها معرفی کنید.
مثلا می تو،د کپینی برای این گروه از مشتریان پیاده سازی کرده و انوع مختلفی از کفش های زمست، و جوراب های با کیفیت من، فصل سرما را به آنها معرفی کنید. این کار به مشتری نیز این حس را القا می کند که واقعا به وی فکر می کنید و مطابق با نیازش پیامک ارسال می کنید. همچنین در کاهش هزینه های پیامک، کاهش نرخ اسپم و از همه مهم تر افزایش نرخ تبدیل موثرتر است.
ت) فقط یک لینک در بخش انتهایی پیامک بفرستید
در متن پیامک خود حتما یک لینک ارسال کنید. ارسال لینک های چندتایی می تواند باعث سردرگمی مشتری شود. اگر به هر دلیلی مجبور هستید دو لینک ارسال کنید، بهتر است به جای آن یک صفحه فرود من، طراحی کنید که حاوی هر دو نوع لینک باشد و تصمیم برای کلیک را در این صفحه در اختیار مشتری بگذارید.
همچنین برای اینکه ظاهر بصری پیامک را حفظ کرده و از سوی دیگر نگاه کاربر در متن پیامک دچار چندگانگی نشود، متن لینک را دقیقا در بخش انتهایی قرار دهید. با انجام این کار ابتدا فرصت این را دارید که به مشتری بگویید چه پیشنهادی برای وی دارید، سپس CTA من، را برای مجاب ، وی برای کلیک تعیین می کنید و در نهایت پس از اینکه احساس امنی به مشتری انتقال می دهید که با کلیک روی لینک قرار است کجا هدایت شود، نرخ تبدیل را برای کلیک در بخش انتهایی متن به حد اعلا خواهید رساند.


ث) از کوتاه کننده لینک استفاده کنید
برای کاهش هزینه های پیامک، رفع محدودیت تعداد کاراکتر، خواناتر ، متن لینک و از همه مهم تر امکان رهگیری لینک توصیه می شود که از یک سرویس کوتاه کننده لینک استفاده کنید. ابزارهای کوتاه کننده لینک با توجه به قابلیت های متنوعی که دارند، جدای از اینکه آمار کلیک روی هر لینک کمپین پیامکی را به شما خواهند داد، اطلاعات مختلفی از کاربران را به شما نشان خواهند داد.
از اطلاعاتی همچون موقعیت جغرافیایی و نوع مرورگر گرفته تا اطلاعات دیگری نظیر سیستم عامل، دستگاه مورد استفاده، زبان کاربر و… که هر یک از این اطلاعات می تواند به شما در تبیین کمپین های بعدی کمک کند.از جمله بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک که می تو،د از آنها استفاده کنید، عبارتند از:
همچنین برخی سرویس های فوق که امکاناتی حرفه ای ارائه می دهند، امکان استفاده از دامنه دلخواه را به شما خواهند داد. در نتیجه می تو،د متن، با نام دامنه ،ب و کار خود، از یک دامنه کوتاه شده برای این منظور استفاده کنید. مثلا برندی همچون farazsms.com می تواند از دامنه ای مثل frz.ir برای دامنه لینک کوتاه شده خود استفاده کند.
ج) قبل از ارسال پیامک صحت لینک را بررسی کنید
حالا که متن خود را همراه با لینک مشخص و نهایی کرده اید، پیش از اینکه روی دکمه ارسال کلیک کنید یک بار لینک را باز کرده و مطمئن شوید که همه چیز درست است. حتی برای اینکه مطمئن تر شوید، پیش از ارسال متن به مخاطبان آن را به شماره شخصی خود ارسال کرده و درست به ،وان یک کاربر متن را مطالعه کنید و روی لینک کلیک کنید تا از کارکرد آن مطمئن شوید. بررسی املا و نگارش متن را نیز فراموش نکنید.
اشتباهات رایج ارسال لینک با اس ام اس
در زیر برخی از رایج ترین اشتباهاتی که کاربران هنگام قرار دادن لینک در متن پیامک مرتکب شده اند را ذکر می کنم که با کمی دقت می تو،د از برو آنها جلوگیری کنید.
- توجه به تعداد کاراکتر متن پیامک: توجه کنید که متن پیامک محدود است و توصیه می شود که بیشتر از دو صفحه تجاوز نکند. از همین رو استفاده از کوتاه کننده لینک برای کاهش تعداد کاراکتر امری ضروری است.
- ارسال لینک طول، و نامرتب: اگر در سایت شما آدرس صفحات مختلف همراه با کاراکترهای ،ی باشد، در صورت کپی ، و درج در متن پیامک، آنها به کاراکترهایی ناخوانا و طول، تبدیل خواهند شد. به همین دلیل باز هم توصیه می شود از لینک کوتاه استفاده کنید. یا اگر سایت شما وردپرسی است، به جای ارسال لینک مستقیم می تو،د از شناسه لینک مانند site.com/?p=123 استفاده کنید. در اینجا به جای ۱۲۳ باید شناسه صفحه خود را قرار دهید.
- ارسال پیامک حاوی لینک به مخاطبان غیرهدفمند: ارسال بی هدف پیامک به تمامی مخاطبان امری کاملا اشتباه است و همانطور که در بالا بررسی کردیم پیامک های خود را باید بر اساس رفتار و ویژگی های مخاطبان خود گروه بندی و از متن و لینک من، برای هر گروه ارسال کنید.
- استفاده از فاصله (Space) در آدرس لینک: بسیاری مواقع پیش می آید که اشتباها یک کاراکتر فاصله یا اسپیس در متن لینک وارد می کنید و بدون تست پیامک آن را به مخاطبان ارسال می کنید. همین کار باعث می شود متن پیامک از حالت لینک دار شدن خارج شده و امکان کلیک ، از دست برود. برای همین همیشه پیش از ارسال یک بار پیامک را روی شماره شخصی خود تست کنید.
- استفاده ن، از کاراکترهای فیلتر شده در آدرس لینک: با توجه به قو،ن سفت و سختی که اپراتورها تعیین کرده اند، برخی کاراکترهای ،یبی جزو کلمات فیلتر شده هستند که اگر اتفاقا درون متن پیامک یا حتی لینک شما وجود داشته باشند باعث می شود پیامک ارسال نگردد.
- استفاده از اعداد ،ی در آدرس لینک: دقت کنید که کاراکترهای ،ی و لاتین از یکدیگر کاملا مجزا هستند. آدرس لینک را حتما در شرایطی که صفحه مقصد را باز کردید یا اینکه با کوتاه کننده لینک تبدیل کردید، روی آی، کپی کلیک کنید و سپس در متن پیامک پیست کنید. تایپ دستی لینک می تواند احتمال بروز خطا را به ویژه وقتی حاوی اعداد باشد با خطا مواجه کند که باعث شود کاربر را به صفحه اشتباهی هدایت کنید.
کاربردهای ارسال لینک در متن پیامک
همانطور که در ابتدا اشاره شد، ارسال لینک در متن پیامک می تواند با اه، مختلفی صورت گیرد. از ت،یم کاربران بین کانال های مختلف گرفته تا جمع آوری اطلاعات و مطالعه روی رفتاری که کاربران با برند و هویت شما دارند. در ادامه لیستی از مهم ترین کاربردهای ارسال لینک با پیامک را بررسی می کنم.
ارسال لینک شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام و ا، که در ایران جزو پرطرفدارترین ها هستند، جزو کانال های محبوب برای بازاریابی به شما می روند. برای برندها بهتر است که با ت،یم کاربران بین کانال های مختلف، آنها را در همه شبکه های اجتماعی با خود همراه کنند که یکی از ابزارهای واسط برای ایجاد پل بین این شبکه ها، ارسال لینک با پیامک است.
می تو،د از طریق پیامک در کمپین های مختلف در قالب ایجاد مسابقه با شرایط دنبال ،، کامنت دادن و منشن ، برندتان در این رسانه ها کاربران را تشویق کنید که شما را دنبال کنند. برای ارسال لینک صفحه تان در متن پیامک نیز کافی است مانند نمونه های زیر آی دی خود را در انتهای آدرس هر شبکه اجتماعی درج کنید.
ساخت لینک تماس مستقیم در متن پیامک
برای اینکه در متن پیامک خود شماره تماس ثابت یا موبایلتان را قرار دهید که امکان کلیک ، داشته باشد، کافی است شماره با با اعداد ترجیحا ،یسی و بدون قرار دادن فاصله، خط تیره یا هر کاراکتر دیگری تایپ کنید. در این صورت شماره شما در متن پیامک به صورت لینک (به رنگ آبی) تبدیل خواهد شد. کاربر با کلیک روی شماره وارد برنامه تماس می شود و کافی است روی دکمه تماس کلیک کند تا با شما ارتباط برقرار نماید.
این کار کمک می کند که مخاطبان بدون نیاز به کپی ، یا به خاطر سپردن شماره و تایپ ، دستی آن در برنامه تماس که کاری زمان بر بوده و احتمال خطای انس، نیز دارد، به سادگی فقط با چند کلیک با شما ارتباط برقرار کنند.
ارسال لینک سایت در متن پیامک
همانطور که در مقاله افزایش بازدید سایت با پیامک ترفندهایی را ذکر کردم، بسیاری مدیران ،ب وکار دوست دارند که ورودی سایت خود را از طریق پیامک افزایش دهند. اگر تمایل دارید که در انتهای پیامک های خود لینک سایت را قرار دهید، کافی است مانند نمونه: farazsms.com را در انتهای متن پیامک بنویسید تا هنگام ارسال به لینک قابل کلیک (رنگ آبی) تبدیل شود.
ارسال لینک نقشه گوگل با پیامک
،ب و کارهایی که علاوه بر فعالیت و فروش آنلاین امکان فروش حضوری دارند، می توانند با قرار دادن لینک نقشه گوگل در انتهای پیامک مراجعه کاربران را به محل ،ب و کار خود افزایش داده و امکان فروش بیشتر را تجربه کنند.


- برای این کار کافی است مشابه تصویر زیر ابتدا موقعیت جغرافیایی خود را روی نقشه پیدا کنید.
- سپس روی آی، Share در سمت چپ کلیک کنید.
- در این صورت پنجره ی اشتراک گذاری باز می شود که می تو،د با کلیک روی COPY LINK لینک موقعیت جغرافیایی را کپی کنید.
حال کافی است این لینک را در بخش انتهایی پیامک خود پیست کنید. کاربران با کلیک روی این لینک بسته به برنامه های نقشه و مسیرباب همچون گوگل مپ، نشان، ویز و… که نصب داشته باشند، یکی از این برنامه ها به صورت خودکار باز خواهد شد و می توانند اقدام به مسیریابی کنند.
ساخت لینک نظرسنجی و پرسشنامه با پیامک
یکی دیگر از کاربردهای ارسال پیامک حاوی لینک نیز ارسال فرم های نظرسنجی و پرسشنامه است که کاربران را به این صفحات هدایت کنید. این فرم ها می توانند با هدف اطلاع از تجربه کاربری کاربران، دریافت اطلاعات و ده ها هدف دیگر ایجاد شده باشند که به شما در شناخت بهتر کاربران، رفتار و تصوری که با هویت برندتان دارند کمک می کند.
برای این منظور نیز می تو،د از فرم سازهای آنلاین نظیر پرسلاین استفاده کنید یا اینکه اگر سایت وردپرسی دارید با استفاده از گرویتی فرم اقدام به ایجاد فرم های پیشرفته این چنین کنید.
جمع بندی نهایی
ارسال لینک در پیامک ساده ترین و موثرترین روش جلب توجه کاربران و هدایت آن ها به صفحات هدف است. با استفاده از تکنیک های درست، مانند کوتاه ، لینک ها، شخصی سازی متن پیامک ها و استفاده از فراخوان های جذاب (CTA)، می تو،د نرخ کلیک و تعامل کاربران را به طور چشمگیری افزایش دهید. همچنین، با ردیابی و تحلیل عملکرد لینک ها، امکان بهینه سازی کمپین های پیامکی برای دستیابی به نتایج بهتررا در اختیار خواهید داشت.
پیامک حاوی لینک یک ابزار قدرتمند در بازاریابی دیجیتال است که با هزینه کم و تاثیرگذاری بالا می تواند شما را به اه، بازاریابی تان نزدیک تر کند. چرا که به صورت چراغ خاموش و بدون اینکه مشتری را مستقیما اجبار کنید که روی لینک کلیک کند، آنها را دقیقا در مسیری که می خواهید قرار خواهید داد. اگر به دنبال راهی سریع، ساده و کاربردی برای ارتباط موثر با مشتریان خود هستید، استفاده از لینک در پیامک را جدی بگیرید.
منبع: https://farazsms.com/send-link-with-sms/