دراپ شیپینگ، یکی از تکنیکهای مطرح در تجارت الکترونیک بوده که توجه بسیاری را در طی سالهای گذشته بهدلیل سهولت در استفاده و امکان ،ب درآمد بالا جلب کرده است. بسیاری از کارآفرینان که بهدنبال اجتناب از هزینههای جانبی راهاندازی یک ،بوکار بودهاند، از مدل دراپ شیپینگ استقبال کردهاند. در این مقاله میخواهیم با آموزش صفر تا صد دراپ شیپینگ، مزایا و ایدههای آغاز کار آشنا شویم؛ اگر شما نیز بهدنبال راهاندازی ،بوکاری ساده، کمهزینه و پردرآمد بر پایه دراپ شیپینگ هستید، مطالعه این مقاله، بدون تردید مفید خواهد بود.
دراپ شیپینگ چیست؟
دراپ شیپینگ نوعی روش تکمیل یا پردازش سفارش است که طی آن، یک ،بوکار نیازی به داشتن انبار برای نگهداری از محصولات خود ندارد. در واقع، فروشگاه محصول را میفروشد و سفارش فروش را به تأمینکننده میفرستد و تأمینکننده، سفارش را به مشتری ارسال میکند. در این حالت، واسطه هیچ هزینهای را تا زمان ،ید کالا توسط مشتریان، پرداخت نمیکند.
این روش میتواند رویکردی برد-برد برای همه تلقی شود. فروشندگان بهدنبال تبلیغ و ترغیب مشتریان برای ،ید کالا هستند و نیازی به مدیریت انبار و موجودی محصول ندارند؛ تأمینکنندگان صرفاً بهدنبال تولید و عرضه کالاها هستند و نیازی به ،دهفروشی ندارند؛ مشتریان نیز میتوانند به محصولاتی دسترسی پیدا کنند که امکان ،ید آنها را در فروشگاههای محلی خود ندارند.
دراپ شیپر کیست؟ واسطهای بین مشتری و تامینکننده
پس از بیان م،ی دراپ شیپینگ، دراپ شیپر را معرفی میکنیم. دراپ شیپر واسطی بین مصرفکنندگان و تأمینکنندگان بوده که هدف او، تبلیغ کالاهای تولیدی تأمینکنندهها به مشتریان است. ،بوکارهای ،دهفروشی عملاً نوعی دراپ شیپر محسوب میشوند. ،بوکار دراپ شیپرها بهسرعت در حال رشد است، بهنحویکه طبق تحقیقات و نظرسنجیهای مختلف اعم از نظرسنجی پیامکی و نظرسنجی اینترنتی وبسایت www.drop،pping.com، انتظار میرود بازار دراپ شیپینگ به میزان 30 درصد تا سال 2027 رشد کرده و ارزش آن به 500 میلیارد دلار برسد.
فرایند اجرای دراپ شیپینگ چگونه است؟
بزرگترین تفاوت بین دراپ شیپینگ و مدل ،دهفروشی استاندارد، انبار ن، و موجودی محصول توسط عامل فروش است. در واقع، فروشنده موجودی را در صورت نیاز از تولیدکننده یا عمدهفروش برای برآورده ، سفارش، می،د. مراحل گامبهگام نحوه اجرا دراپ شیپینگ عبارتاند از:
– شما میتو،د تأمینکنندهای را پیدا کنید که سرویسهای دراپ شیپینگ را عرضه میکند. سپس محصولاتی را بین کالاهای آنها انتخاب کنید و به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید.
– مشتری سفارش را برای محصول در فروشگاه آنلاین شما ثبت میکند.
– شما میتو،د از طریق ابزارهای مختلف از جمله پنل پیامک، ایمیل یا تماس مستقیم، جزئیات سفارش را به تأمینکننده دراپ شیپینگ ارسال کنید.
– تأمینکننده سفارش را آماده کرده و بهطورمستقیم به مشتری و با نام تجاری شما ارسال میکند.
– شما قیمت عمدهفروشی را به تأمینکننده پرداخت میکنید و مابهالتفاوت قیمت فروش خود به مشتری و ،ید از تأمینکننده را به،وان سود دریافت میکنید.
معرفی مزایای دراپ شیپینگ
دراپ شیپینگ، به دلایل مختلف، یکی از جذابترین مدلهای ،دهفروشی است. برخی از مزایای اصلی این ایده ،بوکار عبارتاند از:
هزینههای ناچیز راهاندازی دراپ شیپینگ
شاید بپرسید هزینههای راهاندازی در دراپ شیپینگ ی،ی چه؟ اگر از دراپ شیپینگ و ابزارهای رایگان یا کمهزینه برای راهاندازی فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید، هزینههای شما بهشدت کاهش مییابد. نیازی به ،ید انبار نیست، زیرا تأمینکنندگان شما، مسئولیت نگهداری و ارسال محصولات را برعهده دارند (البته ممکن است در مواردی، هزینه ارسال کالا بر عهده شما باشد.)
به انبارداری نیازی ندارید
با دراپ شیپینگ، نیازی به تأمین فضای نگهداری یا پر ، انبار ندارید. همچنین نیازی به پرداخت هزینههای کارگر انبار که هر ساله افزایش مییابد، نخواهید داشت.
امکان انتخاب انواع محصولات
از آنجایی که در دراپ شیپینگ نیازی به فضای نگهداری فیزیکی وجود ندارد، شما میتو،د به اندازه دلخواه یا موردنیاز، محصولات متعددی را انتخاب کرده و بفروشید. علاوه بر این، اگر کالایی فروش مطلوبی نداشته باشد، فرصت عودت سریع محصول را دارید.
امکان فعالیت در همهجا و بدون محدودیت مک،
در گذشته، ،دهفروشان مجبور بودند صرفاً در فروشگاه خود فعالیت کنند. اما در ،بوکارهای دراپ شیپینگ فقط از طریق یک سایت یا صفحهای در شبکههای اجتماعی میتو،د در هر نقطه جغرافیایی اقدام به فروش و مدیریت ،بوکارتان کنید.
همچنین میتو،د از بسیاری ابزارهای جدید و کاربردی مانند پنل پیامکی، نرمافزارهای مدیریت سفارشها و سایر ابزارها برای مدیریت آنلاین فعالیتهای خود استفاده کنید. شاید بپرسید کاربرد پنل پیامکی چیست؟ در پاسخ باید بگوییم با استفاده از پنل پیامکی میتو،د علاوهبر اطلاعرس، به تأمینکننده درباره ،ید محصولات، کلیه اطلاعات لازم به مشتریان اعم از زمان و نحوه ارسال و همچنین مشخصات سفارش را ارسال کنید. علاوهبر این، با پنل پیامکی، امکان ارسال تبلیغات خود را به طیف گستردهای از مخاطبان دارید.
در دراپ شیپینگ مدیریت اتومات ،بوکار وجود دارد
هنگامی که فروشگاه آنلاین خود را تأسیس کردید، بهفکر مدیریت خودکار بخش بزرگی از سفارشهای روزانه باشید. هر چند شما همچنان باید بهدقت خدمات مشتریان و تبلیغات بازاریابی را پایش کنید، اما میتوان فرایندهای ،ید، سفارشگذاری و ارسال را بهصورت خودکار انجام داد.
درآمد بیشتر در روزهای خاص
ازآنجاییکه در دراپ شیپینگ نیازی به انبار محصولات نیست، بهراحتی میتوان بیش از حد تصور اقدام به دریافت سفارش کالا از سمت مشتریان کرد. این کار کمک میکند که شما در برخی از روزهای سال مانند من،تها فروش و درآمد بیشتری داشته باشید.
برای مثال من،تهایی مانند ولنتاین، بلک فرایدی، شب یلدا و عید نوروز از روزهای پرفروش برای دراپ شیپینگها محسوب میشوند. اگر بهتازگی در حال تدوین یک تقویم من،تی با هدف برگزاری کمپینهای فروش هستید و قصد فروش بیشتر دارید، حتما باید این من،تها را در نظر بگیرید. اگر در ابتدای این مسیر قرار دارید و می پرسید بلک فرایدی چیست، از شما دعوت میکنیم که مقاله مربوط به پرتخفیفترین روز سال ی،ی جمعه سیاه را در مجله فراز اس ام اس بخو،د.
ایدههای من، برای شروع دراپ شیپینگ را بشناسید
بهترین ایدههای آغاز ،بوکار دراپ شیپینگ عبارتاند از:
فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی در سال 2023، گردش مالی 274 میلیارد دلاری را در سراسر جهان تجربه کرد و طبق نظر بسیاری از کارشناسان، این آمار طی 5 سال آینده، رشد م،اداری خواهد داشت. برای آغاز دراپ شیپینگ و عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی، باید سرمایهگذاری ویژهای روی تبلیغات کنید.
باتوجهبه نیازهای مخاطبان خود، باید کلیه جزئیات مانند متن تبلیغ لوازم آرایشی، چگونگی تبلیغ مؤثر، شبکهسازی و روشهای گوناگون بازاریابی را در نظر بگیرید. علاوهبر این، باید از کیفیت بالای محصولات از طرف تأمینکنندگان، اطمینان حاصل کنید.
فروش آنلاین لباس و زیورآلات
صنعت پوشاک، یکی از بزرگترین بازارهای جهان با ارزش حدود 1.8 تریلیون دلار است. در ایران هم بسیاری از ،بوکارهای آنلاین، با تمرکز بر عرضه انواع پوشاک و زیورآلات خانمها و آقایان راهاندازی شدهاند و به موفقیتهای چشمگیری نیز دستیافتهاند. تنوع محصولات، ریسک و هزینه ناچیز در مقایسه با سایر ،بوکارها و امکان فروش گسترده و حتی بینالمللی، موجب شده است تا دراپ شیپینگ در حوزه پوشاک، رونق فراو، داشته باشد.
فرش و صنایع دستی؛ هنر را صادر کنید
ایران، یکی از مهمترین مراکز تولید انواع فرش و صنایع دستی در جهان به شمار میآید. بسیاری از گردشگر، که از شهرهای مختلف ایران بازدید میکنند، یکی از انواع صنایع دستی یا قالیچههای دستباف و ماشینی را به،وان سوغاتی ،یداری میکنند. باتوجهبه این توضیحات، چرا شما بهدنبال ایجاد دراپ شیپینگ پرسود در حوزه فرش و لوازم دستساز نباشید؟ ابتدا باید با سلیقه مخاطبان خود بهخصوص مشتریان خارجی آشنا شوید. ازآنجاییکه باید شیوه ارتباطات مؤثر با کاربران خود را بد،د، حتماً در مواردی مانند شیوه عرضه محصولات، تبلیغات و جزئیات دیگر مانند متن تبلیغات فرش به زبان ،ی و ،یسی توجه کنید. تنوع هر چه بیشتر در عرضه محصولات، کمک شای، به مشتریان در انتخاب محصول موردنظر آنها میکند.
راهنمای شروع دراپ شیپینگ
پس از آموزش صفر تا دراپ شیپینگ، میخواهیم با نحوه آغاز دراپ شیپینگ آشنا شویم. هنگامی که میخواهید ،بوکار خود را در حوزه دراپ شیپینگ ایجاد کنید، با هزاران محصول متفاوت مواجه میشوید. برای یافتن محصولات من، برای فروش، به مراحل زیر توجه کنید:
مخاطب هدف خود را بشناسید
در هر زمینهای که قصد فعالیت در حوزه دراپ شیپینگ را دارید، حتماً به ارزشها، اولویتها، نیازها و رفتارهای ،ید مخاطبان خود توجه کنید. از عبارات کلی برای توصیف فعالیت خود پر، کنید. سعی کنید از جزئیاتی استفاده کنید که مخاطبان شما، مایل به ،ید شده و به مشتری تبدیل شوند.
بهدنبال محصولات پرطرفدار باشید
چه نوع محصولاتی بین ،یداران هدف شما، جذاب هستند و چه محصولاتی، طرفدار بیشتری دارند؟ از منابعی مانند گوگلترندز (Google Trends)، گوگل کیوورد پلنر (Google keywork Planner) و رسانههای اجتماعی برای مشاهده محصولاتی که مورداستقبال ،یداران قرار دارند، استفاده کنید.
رقبا را تحلیل کنید
فهرستی از اصلیترین رقبای خود را تهیه کنید. وبسایتهای آنها را بهطورکامل بررسی کنید تا از نحوه قیمتگذاری، توصیف محصولات و بازاریابی کالاهای آنها مطلع شوید. از شیوههای تبلیغاتی رقبا آگاهی پیدا کرده و تلاش کنید از تکنیکهای بازاریابی آنها الگو بگیرید.
ایده ،بوکار خود را پیاده کنید
پس از تحقیق کامل، نوع محصولات موردنظر خود را تعیین کنید. محصولاتی را عرضه کنید که بهنوعی با یکدیگر در ارتباط هستند. همچنین در انتخاب محصول، به تأمینکننده و کیفیت محصولات آن نیز توجه کنید. فراموش نکنید که با ارائه محصول با کیفیت و تحویل بهموقع محصولات، ،بوکار پایداری خواهید باشید.
با تأمینکنندگان حرفهای، مشارکت کنید
یافتن تأمینکنندگان من،، اهمیت حیاتی در موفقیت شما دارد. بسیاری از فعالان حوزه دراپ شیپینگ معتقدند که یافتن تأمینکننده شایسته، مهمترین عامل در راه موفقیت ،ب و کار آنها محسوب میشود. یک تأمینکننده نهتنها باید بهخوبی از عهده ارائه سفارشهای مشتریان برآید، بلکه باید همزمان با رشد ،ب و کارتان، پاسخگوی نیازهای روز افزون شما باشد.
فروشگاه آنلاین خود را بسازید
یک فروشگاه آنلاین که کلیه شاخصههای یک فروشگاه کامل را دارد، باعث ارتقای اعتبار شما و ایجاد احساس امنیت میان مشتریان برای ،ید میشود. پس از ساخت فروشگاه آنلاین، حتماً بهدنبال بهرهمندی از بهترین شیوههای تبلیغاتی باشید. برای اطلاعرس، به مشتریان خود، میتو،د از روشهایی مانند ایجاد صفحه اختصاصی در رسانههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ یا پنل پیامکی استفاده کنید. البته برایآنکه هزینههای خود را مدیریت کنید، کلیه جوانب لازم مانند هزینه ارسال ایمیل یا قیمت پنل پیامکی را در نظر بگیرید.
بهدنبال برندسازی باشید
بسیاری از کاربران این پرسش را مطرح میکنند که برندسازی ،بوکار دراپ شیپینگ ی،ی چه؟ برندسازی به م،ای ایجاد یک هویت منحصربهفرد و همسو با مخاطب هدف شماست. برای برندسازی، باید نیازهای مشتری ایدهآل خود را بشناسید و سپس با ارزشهای ،بوکارتان، درآمیزید. بخش بزرگی از برندینگ ،بوکار شما، شامل ایجاد یک لوگو و انتخاب ،یب رنگی من، و طراحی حروف به نحوی است که منع،کننده شخصیت برندتان باشد.
،ید یک پنل پیامکی؛ ارزانترین راه افزایش مشتری در دراپ شیپینگ
در این مقاله تلاش کردیم به سوال پرتکرار «دراپ شیپینگ چیست» پاسخ دهیم. دراپ شیپینگ، روشی خلاقانه و جذاب برای ،ب ثروت پایدار از طریق عرضه محصولات از تأمینکننده به مشتری است. هزینههای کم، انعطافپذیری در عرضه محصولات و امکان دستیابی به سود من،، بخشی از مزایای این روش برای ،دهفروشان محسوب میشود. باتوجهبه نوپا بودن این شیوه ،بوکار در ایران، میتو،د به فکر راهاندازی ،بوکار دراپ شیپینگ خود و دستیابی به درآمدی من، با این روش باشید.
آیا تا به حال تجربه راهاندازی یک ،بوکار با شیوه دراپ شیپینگ را داشتهاید؟ یا اینکه آیا پیشنهاد بهتری برای افرادی که قصد شروع دراپ شیپینگ دارند را دارید؟ لطفا در ،مت نظرات انتهای همین صفحه درباره تجربهها و نظرهای ارزشمندتان برای ما و خوانندگان فراز اس ام اس یادداشت بنویسید.
همچنین اگر قصد ،ید یک پنل پیامکی کاربردی با امکانات بهروز و ارسال انواع پیامک را داشتید، با کارشناسان واحد فروش فراز اس ام اس از طریق شماره تلفنهای درج شده در سایت تماس بگیرید.
منبع: https://farazsms.com/what-is-drop،pping/