یکی از مهمترین شرایط استفاده از خطوط خدماتی این است که پیامک آن تنها برای افرادی فرستاده میشود که خود داوطلب و خواهان دریافت پیام باشند. بدین ترتیب امکان ارسال پیامکهای تبلیغاتی به لیست سیاه یا شمارههای مخابراتی وجود نخواهد داشت. در نتیجه ارسال پیام برای افرادی امکانپذیر است که قصد استفاده از سرویسها و خدمات شرکت یا سازمان مورد نظرشان را دارند. برخی از کاربردهای خطوط خدماتی شامل موارد زیر است:
- ارسال کد فعالسازی
- ارسال کد تأیید هویت دو مرحلهای
- ،ید از فروشگاه اینترنتی
- یادآوری سررسید بیمه و ،ط
- تبریک روز تولد از طرف فروشگاه
- یادآوری ،ت دکتر یا آزمایشگاه
- دانشگاهها و مدارس
- دریافت و واریز وجه به حساب بانکی
- و بسیاری موارد مشابه دیگر
خطوط خدماتی اشتراکی
مراحل خدماتی ، خطوط تبلیغاتی
خط خدماتی برای شرکتها و سازمانهایی تعریف میشود که پیامکهایی برای اطلاع رس، و ارائۀ خدمت به افراد خود ارسال میکنند. مخاطب این نوع پیامها همیشه افرادی هستند که با رضایت خود قصد دریافت پیامک دارند.
کاربردهای خط خدماتی چیست؟
- ارسال کد فعالسازی
- ارسال کد تأیید هویت دو مرحلهای
- ،ید از فروشگاه اینترنتی
- یادآوری سررسید بیمه و ،ط
- تبریک روز تولد از طرف فروشگاه
- یادآوری ،ت دکتر یا آزمایشگاه
- دانشگاهها و مدارس
- دریافت و واریز وجه به حساب بانکی
خط خدماتی اشتراکی چیست؟
اگر به ،وان یک شخصیت حقوقی تا کنون با سامانۀ پیامکی کار کرده باشید متوجه ارسال کد فعالسازی یا پیامکهای مهم به افرادی که شماره را مسدود کردهاند شدهاید. این حالتی است که سرویس پیامک تبلیغاتی شما از طرف این افراد بلاک شده است. در این حالت با تبدیل ، خط تبلیغاتی به خدماتی میتو،د نسبت به فعالسازی امکان ارسال پیامک به آنان اقدام نمایید.
شمارههای خدماتی متعلق به شرکتها، دفاتر و سازمانهایی است که پیامکهایی با محتوای کلی و مشخص در حوزۀ تخصصی همان مجموعه ارسال میکنند. این افراد خود مخاطب و داوطلب دریافت چنین پیامهایی هستند. اگر صاحب یک ارگان تخصصی و حقوقی هستید مراحل زیر را برای دریافت این خط باید سپری کنید. برخی از کاربردهای خطوط خدماتی شامل موارد زیر هستند:
- ارسال پیامک از طریق وبسایت و اپلیکیشن برای ارسال کد فعالسازی یا تشکر بابت ،ید و ثبت نام
- ارسال پیامکهایی برای یادآوری پرداخت بدهی از طریق پنل یا سرویس وبسایت پیامک
- اطلاع رس، دانشگاهها، مدارس و آموزشگاهها برای تشکیل ک، و دیگر موارد
- ارسال پیامک یادآوری تمدید بیمه برای شرکتهای بیمه گزار
- پیامکهای تبریک تولد که به صورت اتوماتیک توسط دفترچه تلفن ارسال میشوند.
- پیامکهایی که جنبۀ اطلاع رس، داشته و کاربر برای ورود به سرویسهای مختلف باید منتظر آن باشد.
شرایط دریافت و استفاده از خطوط خدماتی
برخی افراد تصور میکنند که سرعت ارسال پیامک از طریق سرویس خط خدماتی پایینتر از خطوط تبلیغاتی است. در حالی که به هیچوجه اینطور نبوده و سرعت ارسال و دریافت پیامک ربطی به نوع خط ندارد. همچنین لازم به ذکر است که شماره خطوط خدماتی ثابت بوده و تغییر نمیکند. سیستم م،تورینگ هوشمند آن نیز باعث میشود تا هیچگونه مشکلی در روند ارسال پیامک ایجاد نشود. برخی از مزایای استفاده از پیامک خدماتی شامل موارد زیر است:
- ارسال پیامکهای اطلاع رس، به تمامی مخاطبین و حتی آنان که شمارۀ شما را بلاک کردهاند.
- جلوگیری از نارضایتی مشتریان و اعلام وفاداری برند به آنان
- امکان ارسال پیام کوتاه انبوه و بدون محدودیت در تعداد دریافت کنندگان
- جلوگیری از طرف وقت زیاد و امکان استفادۀ آنی از سرویسهای مختلف پیامکی
سؤالات متداول
خط خدماتی چیست؟
پیامکهای خط خدماتی میتواند شامل موارد زیادی باشد. از تخفیفهای فروشگاهها گرفته تا اعلام ،ت درمانگاه و بیمه تا اطلاع رس، در مورد خلافی ماشین و بسیاری موارد دیگر. هرگونه ارسال پیامک که بدون رضایت صاحب شماره باشد و بدون اطلاع او صورت گیرد به ،وان پیامک تبلیغاتی شناخته میشود. به این ترتیب افراد میتوانند خواستار لغو این پیامها و عدم دریافت آنها باشند. خط خدماتی در واقع حالتی از خطوط اختصاصی است که با دریافت مدارک حقوقی از اپراتورها تحویل میشوند. در خط خدماتی، ارسال تبلیغات و اس ام اس تخفیف و بسیاری موارد دیگر ممنوع است. در این پیامها صرفاً باید اقدام به اطلاع رس، به کاربران نمود.
خط خدماتی چه کاربردی دارد؟
برای دریافت خط خدماتی باید به ،وان یک شخصیت حقوقی اقدام نمایید. به این ترتیب که لازم است شناسۀ ملی و شماره ثبت شرکت خود را وارد کرده و مبلغ معینی سفته را نیز تضمین بدهید. مبلغ سفته بستگی به نوع شماره و سرویس خدماتی شما داشته و ممکن است ارقام مختلف و متغیری را شامل شود. تقریباً دو تا شش ماه زمان لازم است تا خط تبلیغاتی شما تبدیل به خط خدماتی شود.
خط خدماتی اشتراکی مخصوص افرادی است که شرکت ثبت شده حقوقی نداشته و صرفاً صاحب یک وبسایت یا اپلیکیشن هستند. در صورتی که این افراد بخواهند به مشتریان خود پیامک بفرستند لازم است از خطوط خدماتی اشتراکی استفاده نمایند.

برای بسیاری از ما این سؤال پیش میآید که چگونه میتوان پیامکهایمان را به لیست سیاه ارسال کنیم؟ چطور میتو،م به افرادی که شمارۀ ما را برای ارسال تبلیغات مسدود کردهاند پیامک بفرستیم؟ پاسخ این سؤال مشخص بوده و یکی از بهترین راهها برای این کار، استفاده از خط خدماتی است. مطابق با ابلاغیۀ شرکت مخابرات، سرشمارههای ارسال پیامک به دو شاخۀ تبلیغاتی و خدماتی ت،یمبندی میشوند. شمارههای تبلیغاتی را که همۀ ما میشناسیم. همان شمارههایی که اغلب روی گوشیهای خود با دریافت پیامک تبلیغاتی شناختهایم. این شمارهها برای ارسال پیامک تبلیغاتی به کار میروند و میتوانند توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مورد استفاده قرار بگیرند. در مقابل، شمارۀ خطوط خدماتی است که متعلق به شرکتها و سازمانهای خصوصی و ،تی است.