انتخاب یک شعار تبلیغاتی شورای شهر با مفهوم، میتواند هدف شما برای شرکت در انتخابات را به خوبی نشان دهد. شما میتو،د با یک جمله، تمام حرفتان را به گوش مخاطب برس،د. یا با بیان یک هدف خلاقانه، مخاطب را جذب کنید. شعارهای جذاب و دارای فاکتورهایی مثل غافلگیری، بیشتر در ذهن مخاطبین میمانند.
چگونه به یک شعار انتخاباتی من، برسیم؟
در سالهای اخیر عمدهی توجه نامزدهای هر رقابت سیاسی، برگزیدن موثرترین شعار انتخاباتی برای کمپین خود بوده است. تاثیری که این چند کلمهی کوتاه در روند نتیجهی رویداد انتخابات دارد شگفتانگیز است. اغلب مردم تا سالها بعد از انتخابات و حتی اگر کاندیدای مورد نظر پیروز نشود، او را با شعاری که تبلیغ کرده بود میشناسند. به همین دلیل برای اینکه با تعدادی از این شعارها که منجر به پیروزی نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری ایران شد آشنا شوید، در ادامه نمونههایی از آنها را مطالعه میکنیم:
ابوالحسن بنیصدر: م،ع عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی
محمدعلی رجایی: بدون شعار اما مشهور به سادهزیستی
آیت الله سید علی خامنهای: حکومت اسلامی آن حکومتی است که مردم را به فکر ، دعوت میکند و هدایت ذهن مردم را بر عهده میگیرد.
اکبر هاشمی رفسنج،: همه با هم کار برای سازندگی ایران (توسعه اقتصادی)
سید محمد خاتمی: فردای بهتر برای ایران اسلامی (توسعه سیاسی)
محمود احمدینژاد: پول نفت باید سر سفرده مردم بیاید، مردی از جنس مردم (عدالت و سادهزیستی)
حسن روح،: ،ت تدبیر و امید ( توسعه اقتصادی – دیپلماسی)
اگر تا به این لحظه شعار انتخاباتی شورای شهر من،ی را در نظر نگرفتهاید، احتمالا به زودی در رقابت با کاندیداهای دیگر، دچار مشکل خواهید شد.
امتیاز به این مطلب
منبع: https://sms.ir/election-slogans/
هر انتخاباتی در هر سطحی نیاز به تبلیغاتی من، و طبق خواستهی رای دهندگان دارد. انتخابات شورای شهر که چندین سال است همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار میشود برای مردم شهرها از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین نامزدهایی که قصد حضور در شورای شهر را دارند باید کمپین و شعار انتخاباتی مرتبط با هدف خود را تبلیغ کنند.
شعار تبلیغاتی ابزاری برای تعامل است، اما نمیتوان آن را بدون هیچ اصول و قواعدی نوشت. از شعار شما باید به ،وان روشی برای نمایش و تبلیغ پیام کمپین و هدفتان از شرکت در انتخابات استفاده شود. به همین دلیل است که وقتی شعار خود را مینویسید، مهم است که به موارد زیر فکر کنید:
با استراتژی شروع کنید: شعار انتخاباتی باید کاملاً در استراتژی کلی وعدههای شما جای بگیرد. یک شعار فقط به اندازه استراتژی تبلیغاتیای که پشت آن وجود دارد تاثیرگذار است. اگر خلاقانه باشد، اما مربوط به اه،تان نباشد، مسکوت خواهد ماند و اثری بر روی شنونده و راه دهندگان نخواهد گذاشت.
واقعبینانه انتخاب کنید: اگر شعاری را انتخاب کنید که در آینده نتو،د آن را انجام دهید، به مخاطبان خود دروغ گفتهاید. این کار اعتماد را از بین میبرد. برای مثال اگر بگویید «رفاه مالی، پایان گر،» اما در اصل بد،د که این شعار و وعده تا چند سال دیگر هم محقق نمیشود، پس در اصل شعاری غیرواقعی را در نظر گرفتهاید. دقت کنید که شعار باید بر اساس توانمندیهایی شما انتخاب شود.
شعار باید کوتاه، ارجینال و خلاقانه باشد: چنین شعاری نباید بیشتر از ده کلمه باشد. به این دلیل که در یاد مردم نمیمانند. از طرفی اگر از جملات یا شعارهایی که قبلا به کار رفته استفاده کنید هیچ فایدهای نخواهد داشت. بسیاری از شرکت کنندگان در انتخابات قبلا آن را شنیدهاند. همچنین به دلیل اینکه این شعار را کپی کردید اعتماد آن را هم از دست میدهید. مثلا شعار «تا یک سال آینده هیچ تورمی در کشور نخواهیم داشت» بیش از حد طول، و ساده است.
جمعبندی …
میتوان گفت یک پیام کمپین انتخاباتی در واقع قهرمان گمنام یک رقابت سیاسی است. این موضوعی است که شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود در همه رسانهها استفاده میکنید و باید به شما کمک کند تضاد واضحی بین خود و رقیب خود در مورد موضوعات مورد علاقهای که دارید ایجاد کنید.
نحوهی نگارش یک شعار انتخاباتی
همانطور که اشاره کردیم، ایدهپردازی و نحوهی انتخاب این شعار کار آس، برای اعضای تیم یک کاندیدا نیست. برای راهنمایی بیشتر در ادامه ابتدا مفاهیم مربوط به نحوهی انتخاب و نوشتن شعار انتخاباتی را با مطالعه میکنیم و سپس چند نمونه از شعارهای رقابتهای انتخاباتی پیشین ریاست جمهوری و شورای شهر را با هم مرور میکنیم.
شعار انتخاباتی چیست؟
همانطور که بارها اشاره کردیم برای اینکه در انتخابات ریاست جمهوری و یا شورای شهر از طریق شعار انتخاباتی تاثیر بسزایی در میان مردم بگذارید و با این شعار شناخته شوید، نیاز دارید پس از بررسی و طی ، اصول نوشتن آن، شعاری من، با هدف و وعدههای خود انتخاب کنید.
چند نمونه از شعارهای انتخاباتی ریاست جمهوری
شعار مبارزات انتخاباتی یک نسخه کوتاه شده از وعدهها و موضوع کمپین انتخاباتی شماست که تضاد آشکاری بین شما و حریف و رقبایان ایجاد میکند. پیشنهاد اغلب متخصصان این امر این است که شعارهای تبلیغاتی نامزدها نباید کمتر از هشت کلمه باشد. البته اگر در چهار یا پنج کلمه بتوانند منظور و هدف خود را به رای دهندگان برسانند، بهتر از این شعار استفاده کنند. به علاوه، این ،وان تبلیغاتی شما است که در رویدادهای کمپین و تبلیغات، از جمله پیامهای مستقیم، تبلیغات دیجیتال و عمومی، ویدیو و شبکههای اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد. اگر کاندیدا میشوید، به یک ،وان سیاسی کوتاه و جذاب نیاز دارید.