بهترین روش های تبلیغات املاک | چگونه مشتریان بیشتری جذب کنیم؟
انتشار: آذر 26، 1403
بروزرسانی: 25 خرداد 1404

بهترین روش های تبلیغات املاک | چگونه مشتریان بیشتری جذب کنیم؟


تبلیغات املاک با توجه به تغییرات بازار و افزایش رقابت در میان آژانس های مشاور املاک، به یکی از عوامل کلیدی موفقیت تبدیل شده است. استفاده از روش های خلاقانه و متنوع، مانند ارسال متن های زیبا برای تبلیغ ملک، به مشاورین املاک کمک می کند تا در رقابتی که هر روز شدیدتر می شود، مشتریان بیشتری را جذب کنند. در این مقاله به معرفی بهترین روش های بازاریابی و تبلیغات برای مشاورین املاک خواهیم پرداخت تا بتو،د با بهره گیری از این روش ها، معاملات ملکی بیشتری داشته باشید.

اهمیت بازاریابی در صنعت املاک

بازاریابی در صنعت املاک یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت در جذب مشتریان و فروش مؤثر ملک است. این صنعت نیازمند استراتژی های بازاریابی هدفمند و خلاقانه است. از تولید محتوای حرفه ای مانند متن تبلیغ ملک و مستغلات گرفته تا استفاده از ابزارهای دیجیتال و شبکه های اجتماعی و... !

تاثیر رقابت در بازار املاک

چند سال گذشته را در صنعت املاک در نظر بگیرید. اگر به سال های قبل برگردیم، همۀ افراد مجبور بودند مدت زمان زیادی را صرف جست وجوی خانۀ دلخواه خود در آژانس های املاک مختلف کنند. اما با ظهور سایت هایی مانند دیوار، کیلید و… و بازاریابی صحیح، امروزه ا،ر افراد تنها با استفاده از همین وب سایت ها و با صرف زمان بسیار کمتری به دنبال املاک دلخواه خود هستند. تمام مشتریان جذب این روش ساده تر برای جست وجو شده اند و اگر آژانسی از راهکارهای این وب سایت ها یا سایر روش های تبلیغات املاک استفاده نکند، احتمالاً نمی تواند در جذب مشتری موفق عمل کند.

ابزارها و روش های دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغات املاک

دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغات املاک به مشاورین این امکان را می دهد تا دسترسی بیشتری به مشتریان داشته باشند. اما چه راهکارها و ابزارهایی برای بازاریابی توسط مشاورین املاک در دنیای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟

1. استفاده از تبلیغات پیامکی برای مشاورین املاک

تبلیغات املاک با استفاده از پیامک انبوهتبلیغات املاک با استفاده از پیامک انبوه

استفاده از پیامک در تبلیغات املاک چه مزایایی دارد؟

  • نرخ باز شدن بالای پیامک ها
  • امکان شخصی سازی پیامک ها با توجه به نیازها و علایق مخاطب
  • برقراری ارتباط سریع
  • پوشش گسترده و هدفمند و جذب مشتریان جدید
  • ایجاد پایگاه دادۀ شخصی، دسته بندی مخاطبان بر اساس معیارهایی مانند بودجه، نوع ملک مورد نظر و… و ارسال پیامک هدفمند برای تبلیغ املاک
  • امکان ارسال پیامک بر اساس محدودۀ جغرافیایی با استفاده از بانک شماره تلفن، قابلیت پیامپ، ارسال پیامک با کد پستی، پیامک BTS و پیامک LBS
  • هزینۀ مقرون به صرفه با بازدهی بالا
  • افزایش اعتماد مشتری و تبدیل به مشتریان وفادار

نمونه متن تبلیغات املاک برای استفاده در پیامک

اگر به دنبال متن زیبا برای تبلیغ مشاور املاک هستید، می تو،د از نمونه پیامک های زیر ایده بگیرید:

با ماهی 8 تومن ،ط آپارتمان ب،!
50 متر، غرب تهران، من، سرمایه گذاری و س،ت
برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید:
09123456789

ماشین چینی ن،، واحد 63 متری ب،!
برای ،ید واحدهای مجتمع 20 واحدی با بهترین قیمت، با ما در ارتباط باشید:
(شماره تماس)

به سرعت معامله کنید!
،ید، فروش، رهن و اجارۀ ملک شما در کوتاه ترین زمان ممکن با املاک نگین تهران
(شماره تماس)

فرصت استثنایی برای ،ید ملک در منطقۀ 1 تهران
همین حالا با مشاورین ما در املاک سهیل تماس بگیرید:
(شماره تماس)

فراموش نکنید که می تو،د از ارسال پیامک سررسید نیز در تبلیغات املاک استفاده کنید. به نمونه پیامک زیر توجه کنید:

جناب آقای احمدی،
با سلام؛
قرارداد اجارۀ واحد مس، شما در منطقۀ شهران، 30ام آذر ماه به پایان می رسد. در صورت تمایل به تمدید قرارداد یا رهن، اجاره و ،ید واحد جدید، می تو،د با مشاورین املاک پیروز تماس بگیرید:
(اطلاعات تماس)

2. حضور در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از پرطرفدارترین روش های دیجیتال مارکتینگ، حضور در شبکه های اجتماعی مختلف به ویژه اینستاگرام است. استقبال عموم از محتواهای منتشر شده در پلتفرم های فضای مجازی، مخصوصاً اینستاگرام، این فضا را به یک بستر پر بازده برای تبلیغات املاک و سایر ،ب وکارها تبدیل کرده است.

استفاده از ویدئو مارکتینگ و تولید ویدیوهای جذاب و کوتاه از فضای ملک مورد نظر، می تواند تبدیل به یک بازدید مجازی تبدیل شود. روشی برای تبلیغات املاک که در این روزهای پرمشغله، توجه هر مخاطبی را جلب خواهد کرد.

برای مثال، به این صفحۀ اینستاگرام توجه کنید:

تبلیغ املاک در اینستاگرامتبلیغ املاک در اینستاگرام

صفحۀ اینستاگرام یک آژانس املاک

می توان به راحتی، با تولید محتوای جذاب از واحدهایی که به فروش یا اجاره می رسند، یک نمای کلی از واحد را به مخاطب نمایش داد. این کار باعث صرفه جویی در زمان مشاور املاک و مخاطب خواهد شد.

مزایای حضور در شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و فروش املاک و مستغلات

  • دسترسی به طیف گسترده ای از مخاطبان
  • امکان ایجاد یک بازدید مجازی برای مخاطب
  • جذب مشتریان جدید
  • تسریع فرآیند معامله و صرفه جویی در زمان طرفین معامله و همچنین مشاور املاک
  • جذب مخاطبان متعدد با تولید محتوای گیرا و احتمال تبدیل مخاطبان به مشتری

3. استفاده از اپلیکیشن ها و وب سایت های معاملات ملکی

می تو،د فایل های اجاره، ،ید و فروش یا رهن واحدهایی که به املاک شما سپرده شده را در وب سایت ها و اپلیکیشن های مخصوص معاملات ملکی مانند دیوار، شیپور، کیلید، دلتا و… قرار دهید تا شانس دیده شدن آژانس املاک خود و همچنین احتمال افزایش سرعت معاملات را بالاتر ببرید. استفاده از این وب سایت ها یک روش مرسوم میان مشاوران برای تبلیغات املاک است که از سمت مخاطبان نیز با استقبال خوبی مواجه می شود.

استفاده از وب سایت دیوار برای تبلیغات املاکاستفاده از وب سایت دیوار برای تبلیغات املاک

بخش املاک وب سایت دیوار

راهنمای جامع بازاریابی پیامکی در شهرستان تکابراهنمای جامع بازاریابی پیامکی در شهرستان تکابحتما بخو،د: راهنمای جامع بازاریابی پیامکی در شهرستان تکاب

از آن جا که امکان فیلتر ، واحدها بر اساس نوع معامله، متراژ واحد، تعداد اتاق ها، طبقه و… در این وب سایت ها وجود دارد، بسیاری از افراد برای صرفه جویی در زمان خود، جست وجوی ملک را ابتدا در این بسترها آغاز می کنند.

4. طراحی وب سایت حرفه ای برای املاک

با طراحی یک وب سایت اختصاصی برای آژانس مشاورۀ املاک خود می تو،د تمام واحدهایی که به شما سپرده شده را برای تمام افرادی که از وب سایتتان بازدید می کنند به نمایش در آورید و امکان جست وجو و انتخاب ملک را برای مشتریان آسان تر کرده و تجربۀ مشتریان را بهبود دهید.

طراحی وب سایت آژانس مشاورۀ املاکطراحی وب سایت آژانس مشاورۀ املاک

وب سایت آژانس مشاورۀ املاک

استفاده از تبلیغات گوگل ادز

در صورتی که وب سایتی را برای تبلیغات املاک خود طراحی کرده اید، می تو،د به سراغ تبلیغات گوگل ادز هم بروید. فرض کنید که فعالیت ،ب وکار شما مربوط به ،ید و فروش ملک در دبی باشد. زم، که افراد «،ید ملک در دبی» را سرچ می کنند، ابتدا با وب سایت هایی روبه رو می شوند که از گوگل ادز استفاده کرده اند؛ که با عبارت «Sponsored» مشخص شده اند.

استفده از گوگل ادز برای تبلیغات املاکاستفده از گوگل ادز برای تبلیغات املاک

تبلیغات Google Ads برای ،ید ملک

5. درج مکان آژانس مشاورۀ املاک در نقشه

از آسان ترین راهکارهای تبلیغات املاک، درج مکان آژانس املاک در Google Maps است که باعث می شود هنگامی که افراد در محدودۀ املاک شما به دنبال یک آژانس مشاورۀ املاک هستند، نقشه لوکیشن ،ب وکار شما را به آن ها نمایش دهد.

ثبت موقعیت مک، در نقشه، بهترین تبلیغات برای املاکثبت موقعیت مک، در نقشه، بهترین تبلیغات برای املاک

آژانس های املاک محدودۀ میدان فاطمی در Google Maps

همچنین درج لوکیشن در نقشه باعث می شود که موتور جست وجوی گوگل نیز ،ب وکار شما را به افرادی که در همان محدوده به دنبال خدمات مشابه ،ب وکارتان هستند، نمایش دهد:

ثبت موقعیت مک، در نقشه، بهترین تبلیغات برای املاکثبت موقعیت مک، در نقشه، بهترین تبلیغات برای املاک

نمایش آژانس های مشاورۀ املاک در محدودۀ میدان جهاد (فاطمی) در گوگل

استراتژی های افزایش مشتری در املاک

درست است که انتخاب یک روش من، برای تبلیغات املاک یا ،یب چند روش بازاریابی برای جذب مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است، اما استفاده از چند استراتژی مهم می تواند در افزایش مشتریان آژانس مشاورۀ املاک شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد. بهترین استراتژی های افزایش مشتری برای تبلیغات املاک عبارت اند از:

شرکت در رویدادها و نمایشگاه های ملکی و شبکه سازی گسترده

اگر در رویدادهای مربوط به حوزۀ ،ب وکار خود شرکت کنید، می تو،د با شبکه سازی گسترده ارتباط خوبی با بزرگان صنعت یا حوزه های مرتبط با حوزۀ ،ب وکار خود برقرار کنید و در پروژه های مختلفی مشارکت کنید. مشارکت در ساخت وساز مجتمع های مس، و تجاری می تواند باعث افزایش شهرت شما و افزایش سود ،ب وکارتان شود.

بهترین روش تبلیغاتی در بندر،من با پنل اس ام اسبهترین روش تبلیغاتی در بندر،من با پنل اس ام اسحتما بخو،د: بهترین روش تبلیغاتی در بندر،من با پنل اس ام اس

تولید محتوا و سئو برای وب سایت

تولید محتواهای مرتبط با حوزۀ ساختمان و معماری و طراحی دکوراسیون و بهینه سازی سئوی سایت می تواند مشتریان بالفعل و بالقوۀ آژانس املاک شما را افزایش دهد.

استفاده از نرم افزارهای CRM

ثبت اطلاعات مشتریان در نرم افزارهای CRM تبلیغات املاک به صورت هدفمند و مبتنی بر ویژگی های مشتریان را آسان تر می کند و بازدهی بازاریابی را افزایش خواهد داد.

افزایش مشتریان با تبلیغات املاکافزایش مشتریان با تبلیغات املاک

سایر استراتژی ها برای بازاریابی توسط مشاورین املاک برای افزایش مشتری

  1. مشارکت آژانس مشاورۀ املاک در ساخت و ساز
  2. بازاریابی محلی و تبلیغات هدفمند؛ برای مثال می تو،د بازاریابی پیامکی را در یک موقعیت جغرافیایی خاص انجام دهید.
  3. پخش تراکت یا نصب بیلبورد در مکان های پرتردد
  4. ارائۀ خدمات متمایز و ویژه مانند برگزاری تور مجازی املاک

نکات کلیدی برای موفقیت در بازاریابی املاک

موفقیت در تبلیغات، به ویژه تبلیغات املاک که حرفه ای پر رقابت و پرطرفدار است، وابسته به رعایت نکات کلیدی در برنامه ریزی و اجرای بازاریابی و همچنین به کارگیری روش های مختلفی برای جذب و حفظ مشتریان است. در ادامه، به چند نکتۀ کلیدی برای موفقیت در بازاریابی املاک اشاره می کنیم:

  • بررسی و آنالیز بازار هدف: تحلیل نیازها و خواسته های مشتریان در محدودۀ جغرافیایی ،ب وکار خود
  • ایجاد برند شخصی قوی: ساخت هویت حرفه ای و متمایز در میان رقبا
  • به کارگیری فناوری های نوین: فراهم ، امکان بازدید مجازی املاک، طراحی وب سایت تعاملی و اپلیکیشن
  • تبلیغات هدفمند: شناسایی دقیق مخاطبان هدف، از جمله گروه سنی، درآمد، سبک زندگی و نیازهای آن ها برای اجرای تبلیغات کارآمد
  • ارائۀ محتوای باکیفیت: استفاده از تصاویر واضح و باکیفیت از جزئیات و توضیحات کامل برای هر ملک
  • حفظ ارتباط با مشتریان: برقراری تماس برای پیگیری و ارائۀ پیشنهادات شخصی سازی شده و مشابه با سلیقۀ مشتری
  • به روزرس، اطلاعات: آگاهی از تغییرات بازار و اطلاع رس، دقیق به مشتریان

استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات املاک، به ویژه اینستاگرام، در برندسازی شخصی به شما کمک می کند.

\xa0

نکات کلیدی برای موفقیت در بازاریابی املاکنکات کلیدی برای موفقیت در بازاریابی املاک

چگونه با خدمات ملی پیامک بازاریابی املاک را بهینه کنیم؟

بازاریابی پیامکی از مقرون به صرفه ترین و پربازده ترین روش های تبلیغاتی ست که با استفاده از پنل های ملی پیامک و گستردگی امکانات پنل پیامکی به آس، میسر خواهد شد. شما می تو،د با بررسی تعرفه پنل اس ام اس، من، ترین سامانۀ پیامکی را برای آژانس مشاورۀ املاک خود تهیه کنید و شاهد معجزۀ استفاده از پیامک در تبلیغات املاک باشید!

می تو،د سوالات و دیدگاه های خود را برای ما کامنت بگذارید. همچنین، در صورت نیاز به دریافت مشاوره برای ،ید پنل پیامکی، از طریق شمارۀ 02163404 داخلی 1 با کارشناسان ملی پیامک در ارتباط باشید.



منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/marketing-for-real-estates/