ث،اً: ساعاتی در روز هستند که بیشترین تاثیرگذاری و بازدهی را دارند. ی،ی اگر در این ساعات پیامک خود را ارسال کنید، فیدبک بهتری دریافت خواهید کرد. برای مثال بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در شروع روز ساعات 9 صبح تا 1 بعدازظهر، و بهترین زمان در ساعات پای، روز، بین ساعت 4 عصر تا 8 شب است. از طرف دیگر، زمان ارسال پیامک به نوع ،بوکارتان هم بستگی دارد. مثلاً اگر رستوران دارید، بهتر است نزدیک زمان ناهار یا شام، کدهای تخفیفتان را اس ام اس کنید. پس، ساعات مشخصی را برای ارسال پیامک تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.
مرحله پنجم: سامانۀ پیامکی خود را انتخاب کنید.
اول ببینیم، سامانه پیام کوتاه چیست و چه کاری برای ما انجام میدهد؟
در این روش، شما پیامک تبلیغاتی را به بازار هدف خود ارسال میکنید، اما نمیتو،د مطمئن باشید که دریافتکنندگان این پیامک، به محصول یا خدمات شما علاقهمند هستند.
- بازاریابی اجازهای با پیامک
با انجام این بررسی میتو،د نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسید و همچنین مراحل بعدی استراتژی بازاریابی پیامکی خود را با نگاهی دقیقتر و جامعتر از قبل طراحی و پیاده کنید.
کلام آ،…
اما استراتژی طول،مدت شما باید روی خبرنامه پیامکی تمرکز داشته باشد. ی،ی جمعآوری یک لیست از مشتریان وفاداری که محصولات و خدمات شما را دوست دارند و میخواهند در مورد پیشنهادها و رویدادهای مرتبط با شما بدانند. به این ترتیب، مطمئن هستید که با هزینه کمتر، بازدهی بیشتری از تبلیغات خودتان میگیرید و البته، مزاحم ،ی هم نمیشوید.
مراحل اصلی یک بازاریابی پیامکی موفق کدامند؟
،ب و کار شما نیاز به فروش بیشتر دارد. برای این منظور باید:
- مشتریان فعلی را به برند خود وفادار نگه دارید. شاید برایتان جالب باشد که بد،د آمارها نشان دادهاند که 40% از درآمد ثابت ماهیانه شما توسط مشتریان وفادارتان تامین میشود.
- همواره مشتریان جدیدی برای خود بدست آورید. بدون جذب مشتریان جدید، شما هیچوقت نمیتو،د ،بوکار خودتان را گسترش دهید.
حالا ببینیم، ویژگیهای یک سامانۀ پیامکی خوب چیست؟
- ارسال پیامک در تمام مقیاسها (مثل محله، شهر یا کل یک کشور)
- دستهبندی اصولی بانک شماره تلفنها (مثلاً دستهبندی بر اساس زن یا مرد بودن، بر اساس شغل و…)
- گزارشگیری از پیامکهای ارسال شده (برای مثال چه تعداد از مشتریان شما پیامک تبلیغاتی شما را دریافت ،د و چه تعداد نه؟!)
- راحتی در استفاده ، (رابط کاربری سامانه باید طوری باشد که بخشهای مختلف آن ساده و قابل مدیریت باشند.)
- پشتی، خوب (یک پشتیب، خوب باید همیشه در دسترس باشد و ضمن راهنمایی شما، مشکلات بهوجود آمده را بهسرعت برطرف کند.)
- داشتن ابزارهایی برای تحلیل عملکرد بازاریابی پیامکی (مانند ابزارهایی مثل منشی هوشمند، تحلیلگر، نظرسنجی و…)
- پوششدهی تمام اپراتورها (پنل شما باید قابلیت ارسال پیامک به هر سه اپراتور کشور ی،ی همراه اول، ایرانسل و رایتل را داشته باشد.)
نوشتن متن جذاب برای پیامک یک مرحلۀ خیلی مهم و تعیینکننده است. برای اینکه بتو،د جذابترین متنها را خلق کنید و با آن استراتژی بازاریابی پیامکی خود را به خوبی جلو ببرید، پیشنهاد میکنم مقالۀ «راهنمای نوشتن بهترین متنهای تبلیغاتی برای پیامک» را حتماً بخو،د.
مرحله چهارم: زمان من، ارسال پیامک تبلیغاتی را پیدا کنید.
برای مثال، شما میتو،د به مخاطبان خود بگویید که با ارسال عدد 1 میتوانند یک تخفیف 20% دریافت کنند و بهعلاوه، در خبرنامه شما عضو شوند و پیشنهادهای بعدی شما را هم دریافت کنند.
قبل از هر چیزی باید بد،د که مخاطبان شما چه ،، هستند و تبلیغات شما به درد کدام گروه از مخاطبان میخورد؛ مثلاً اگر ،بوکار شما فروش لوازم آرایشی باشد کدام مخاطبان را باید هدف قرار دهید؟ واضح است که در اینجا شما باید پیامک خود را برای گروهی از مخاطبان خانم ارسال کنید. حالا فرض کنید اگر این نکته را در نظر نگیرید چه اتفاقی میافتد؟
در این روش، شما پیامک خود را به ،، ارسال میکنید که در خبرنامه پیامکی یا همان باشگاه مشتریان شما عضو شده باشند و با شور و اشتیاق منتظر دریافت پیامکهای شما باشند.
بازاریابی پیامکی چیست؟
همۀ ،بوکارها به دنبال این هستند که محصولات(کالا یا خدمات) خود را به گروههای بزرگی از مخاطبان هدف معرفی و تبلیغ کنند. همانطور که مید،د روشهای مختلفی برای این کار وجود دارند و این ما هستیم که تصمیم میگیریم با توجه به نوع محصول، میزان بودجه و بازار هدف از کدام روش استفاده کنیم؛ اما ما امروز میخواهیم دربارۀ گزینهای صحبت کنیم که برای ا،ر ،بوکارها قابل اجرا است و از طریق آن میتوان با تعداد بسیار زیادی از مخاطبان بازار هدف ارتباط برقرار کرد. این روش چیزی نیست جز: بازاریابی پیامکی!
بازاریابی پیامکی یا اساماس مارکتینگ، راهکاری است که میتواند در هر دو مورد به شما کمک کند. با پیروی از اصول درست، پیامک میتواند به یکی از سادهترین، موثرترین و البته، کمهزینهترین روشهای بازاریابی شما تبدیل شود.
کدام استراتژی بازاریابی پیامکی برای شما بهتر است؟
بازاریابی پیامکی (SMS MARKETING) یکی از کمهزینهترین و پربازدهترین روشهای بازاریابی است. شما در این روش از طریق ارسال پیامک به مخاطبان خود آنها را در جریان جشنوارهها، تخفیفات، اخبار، رویدادها و… قرار میدهید. اما هدف از این کار چیست؟
مثلاً زم، که ده هزار پیامک ارسال کردید و ۱۰۰ نفر در خبرنامه پیامکی شما عضو شده باشند، نرخ تبدیل معادل 10 درصد میشود.
- هزینهها را مح،ه کنید.
نخستین نکتهای که باید در نظر بگیرید این است: پیامکهای ما باید به دست چه ،، برسند؟
مانند هر کار دیگری، بازاریابی پیامکی هم اصول و روشهای خاص خود دارد. این نوع بازاریابی فقط در انتخاب یک متن و ارسال آن به عدهای از مردم خلاصه نمیشود. در بازاریابی پیامکی نکاتی وجود دارد که در عین سادگی، بسیار مهم و کلیدی هستند و رعایت آنها شما را به نتیجه مطلوب و دلخواهتان نزدیکتر میکند. اگر شما این نکات را بهخوبی بشناسید و بهکار بگیرید، دیگران نگران اتلاف هزینه و انرژی خود نخواهید بود. برای اینکه با این نکات آشنا شوید، بیایید مرحله به مرحله یک بازاریابی اصولی را با هم مرور کنیم.
مرحله اول: تعیین مخاطبان هدف
حالا فکر میکنید کدام روش برای شما بهتر است؟ مطمئناً عالیترین راهکار پیامکی برای یک ،بوکار ،یب، دو روش تبلیغات انبوه و باشگاه مشتریان است. میپرسید منظور ما چیست؟ برای اینکه دقیقاً این موضوع را بفهمید، بگذارید ببینیم که شما چگونه میتو،د اینکار را انجام دهید.
تمام مواردی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، بهعلاوه بسیاری امکانات جانبی دیگر، همگی در سامانۀ ملی پیامک، برای شما در نظر گرفته شدهاند. این امکانات شما را تا پایان مسیر یک بازاریابی پیامکی موثر و نتیجهبخش یاری میکند. پیشنهاد میکنم برای اینکه با امکانات دیگر این سامانه قدرتمند آشنا شوید، نگاهی به صفحه «امکانات و تعرفههای پنلهای کاربری» ملی پیامک بیندازید. برای مشاوره رایگان با شماره 02163404 تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر ویدئوی استراتژی بازاریابی پیامکی | چگونه مشتری گذری خود را به مشتری دائمی تبدیل کنیم؟ را تماشا کنید.