
بروزرسانی: 29 خرداد 1404
باشگاه مشتریان؛ شاه کلید حفظ مشتری و رشد سودآوری کسب وکار


راه اندازی باشگاه مشتریان و مدیریت حرفه ای و هوشمندانه آن، شاهراه حفظ مشتریان و وفادار ، آن هاست. از سویی با وفادارسازی مشتریان می تو،م میزان فروش و سودآوری ،ب و کارها را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. سوالی که احتمالاً برای شما هم پیش آمده، این است که چگونه باشگاه مشتریان به حفظ، بازگشت و وفاداری مشتریان کمک می کند؟ در این مقاله می خواهیم به این پرسش، پاسخ دهیم و شیوه اثرگذاری باشگاه مشتریان بر نرخ حفظ مشتری را بیان کنیم. در صورتی که شما هم خواهان افزایش سودآوری و نرخ حفظ و بازگشت مشتریان خود هستید، این مقاله برایتان آگاهی بخش و سودمند خواهد بود.
چه نکاتی باعث حفظ مشتری از طریق باشگاه مشتریان می شود؟
برای اینکه بتو،م مشتریان خود را از طریق باشگاه مشتریان حفظ کنیم، لازم است به آن ها ثابت کنیم که ،ید ، از ما برایشان ارزشمند و سودبخش است. برای این کار می تو،م پیشنهادهایی متن، با نیاز، علایق و رفتارهایشان به آن ها ارائه دهیم، مزایا و جوایزی برایشان در نظر بگیریم یا پیام های سفارشی برایشان ارسال کنیم.
یکی دیگر از کارهایی که برخی از مدیران ،ب و کار برای حفظ مشتریان خود انجام می دهند، ارسال پیام های من،تی به همراه یک کد تخفیف یا هدیه است. به ،وان مثال مدیران به مشتریان، پیام تبریک می فرستند و کد تخفیف یا هدیه ای متن، با مشتری برای او در نظر می گیرند تا مشتری، حس انس، و عاطفی از سوی بیزینس دریافت کند و تصمیم بگیرد که رابطه اش را با آن ،ب و کار ادامه دهد.
برای اینکه مشتریان حفظ شوند، باید امتیازها و پاداش های خوبی برای آن ها در نظر بگیریم، رویدادهای جذاب برگزار کنیم، در رسانه های اجتماعی فعال باشیم و همواره در مسیر خدمت رس، به مشتریان و حل مشکلات آن ها بکوشیم.
اساساً باشگاه مشتریان با این فلسفه به وجود آمده است که بیزینس ها با مشتریان خود ارتباطی شفاف و عمیق بگیرند و اطلاعاتی مفید در مورد مشتریان و نیازهای آن ها ،ب کنند تا بتوانند خدمات بهتری به آن ها ارائه دهند.


راهکارهایی برای بازگشت مشتری از طریق باشگاه مشتریان
یکی دیگر از پرسش هایی که در مورد باشگاه مشتریان مطرح می شود این است که چه کنیم مشتریانمان پس از ،ید نخستی که از ما کرده اند، دوباره بارگردند و از ما ،ید کنند؟ چه فاکتورهایی را باید رعایت کنیم؟ در ادامه به چند مورد از نکاتی که باعث بازگشت مشتریان به فروشگاه ما می شود اشاره خواهیم کرد:
- اولین کاری که بهتر است انجام دهید این است که پس از اتمام ،ید، از مشتری بخواهید که شماره تماسش را در اختیارتان قرار دهد.
- سپس از طریق سیستم باشگاه مشتریان خود به او یک پیامک خوش آمدگویی بفرستید.
- می تو،د دو سه روز بعد، یک پیامک برای مشتری بفرستید و از او بخواهید که نظرش را پیرامون محصولی که از شما ،یده است، بیان کند.
- پس از دریافت نظرش می تو،د به او درصدی تخفیف دهید و او را به ،ید دوباره ترغیب کنید.
- می تو،د برای من،ت های مختلف برای او پیامک بفرستید و ضمن تبریک یا تسلیت، کد تخفیفی برای ،ید در اختیارش بگذارید.
- در صورت امکان حتماً تاریخ تولد مشتریان خود را هم در هنگام ذخیره شماره تماسشان ثبت کنید تا بتو،د زادروز مشتریان را به آن ها تبریک بگویید و در آن روز، کد تخفیف یا هدیه ای برایشان ارسال کنید.
این تکنیک ها فقط بخشی از فرایند بازگشت مشتریان است. با اجرای همین راهکارهای ساده و پیگیری مشتریان می تو،د بر آن ها تأثیر بگذارید و مقدمه تبدیل ، آن ها به مشتریان وفادار ،ب و کارتان را فراهم کنید.


چگونه باشگاه مشتریان باعث وفاداری مشتریان به ،ب وکارها می شود؟
در ادامه خواهیم گفت که چگونه می توان با استفاده از باشگاه مشتریان، میزان وفاداری مشتریان به ،ب و کارها را افزایش داد:
- باشگاه مشتریان به ،ب و کارها این امکان و اجازه را می دهد که اطلاعات خوبی در مورد مشتریان خود گردآوری کنند و با تکیه بر این اطلاعات، تجربه منحصر به فردی برای مشتریان خود رقم بزنند. این موضوع، سبب می شود که مشتریان حس کنند شما به آن ها توجهی ویژه دارید و حس تعلق به ،ب و کار شما به شان دست می دهد.
- باشگاه مشتریان، امکان ارتباط مستقیم با مشتریان را فراهم می کند. در نتیجه مشتریان می توانند خیلی راحت دیدگاه ها، انتقادها و پیشنهادهای خود را با شما در میان بگذارند. همین دریافت، خواندن و شنیدن دیدگاه ها مشتریان سبب می شود که ارتباطشان با بیزینس شما قوی تر و عمیق تر شود.
- با ارائه تخفیف و هدیه، فرایند ،ید مشتریان با راحتی و خوشحالی بیشتری انجام می شود. در صورتی که فروشگاه شما بتواند خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهد، قاعدتاً میزان رضایت مشتریان از شما بیشتر هم می شود.
- باشگاه مشتریان با ارائه پاداش ها و تخفیفات ویژه، می تواند تعداد ،یدهای هر مشتری را افزایش دهد و طرح های تشویقی، ارزش ،یدهای مشتریان را هم به تدریج بالاتر ببرد.
- عرضه محصولات جدید بازار، ارائه خدمات پس از فروش باکیفیت و اعلام این خدمات از سوی فروشگاه، یکی دیگر از کارهایی است که وفاداری مشتریان را به میزان چشمگیری افزایش می دهد.


دستگاه ثبت شماره مشتریان؛ راهکاری ساده و مطمئن برای حفظ و وفاداری مشتریان
در این مقاله در مورد شیوه حفظ مشتریان و وفادار ، آن ها از طریق باشگاه مشتریان صحبت کردیم. امیدواریم با استفاده از نکات این مقاله بتو،د باشگاه مشتریان کارآمدی راه بیندازید و عملکرد موفقی در زمینه حفظ و وفاداری مشتریان از خودتان به نمایش بگذارید.
یکی از راهکارهای حفظ و وفاداری مشتریان، استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتریان زرین پوز است. این دستگاه برای فروشگاه های حضوری که می خواهند شماره تماس مشتریان خود را ذخیره و با آن ها ارتباطی موثر و حرفه ای برقرار کنند، عالی است. پس از ،ید دستگاه مذکور، کارشناسان مجموعه فراز اس ام اس، کلیه آموزش های مربوط به نصب و استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری را در اختیارتان می گذارد.
به علاوه، با این دستگاه، یک کارت ویزیت هوشمند، یک کارت ویزیت الکترونیکی، پنل پیامکی تجاری با امکانات کامل به ارزش ۶۴۹ هزار تومان و شارژ هدیه ارسال پیامک به ارزش 50 هزار تومان به صورت رایگان برای شما ارسال می شود. در صورت تمایل به ،ب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه و ثبت سفارش ،ید آن، کافی است به صفحه ،ید دستگاه ذخیره شماره موبایل زرین مراجعه کنید.
منبع: https://farazsms.com/customer-retention-and-loyalty-with-the-customer-club/