باشگاه مشتریان، این 7 مشکل را برای کسب و کار شما حل می کند
انتشار: دی 12، 1403
بروزرسانی: 25 خرداد 1404

باشگاه مشتریان، این 7 مشکل را برای کسب و کار شما حل می کند


راهنمای مطالعه

بالا بودن هزینه بازاریابی، جذب نشدن مشتریان جدید، وفادار نبودن مشتریان، پایین بودن فروش، از دست رفتن مشتریان در صورت جابجایی موقعیت فروشگاه، ناتو، در ترغیب مشتریان به دوباره ،یدن، رقم نخوردن یک تجربه جذاب برای مشتریان، 7 مورد از مهم ترین مشکلات ،ب و کارها هستند که به کمک باشگاه مشتریان می توان حلشان کرد. در ادامه این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که چگونه باشگاه مشتریان می تواند مشکلات ،ب و کار ما را حل و فصل کند. در صورتی که شما هم ،ب و کاری دارید و به رشد و نجات آن می اندیشید، مطالعه این مقاله برایتان مفید و آگاهی بخش خواهد بود.

1. بالا بودن هزینه بازاریابی؛ مشکلی که با باشگاه مشتریان می توان حلش کرد

یکی از مهم ترین مشکلات ،ب و کارهای مختلف در دنیای امروز، هزینه های مربوط به مشتری یابی و بازاریابی است. این در حالی است که با ایجاد باشگاه مشتریان به راحتی می توان شماره ،، که از شما ،ید می کنند را گرفت و آن ها را به ،ید دوباره از ،ب و کارتان ترغیب کرد. با این کار، دیگر نیاز نیست هزینه های سرسام آوری را صرف بخش بازاریابی ،ب و کار کنید و تنها با صرف هزینه ای متن، می تو،د برند خود را به مخاطبان هدف بشناس،د و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

2. جذب نشدن مشتریان جدید

یکی از مشکلات ،ب و کارهای جدید و ریشه دار، ناتو، در جذب مشتریان جدید است. در حال حاضر تعداد رقبا در صنایع مختلف، افزایش یافته است و جذب مشتریان جدید، خیلی دشوارتر از گذشته انجام می شود.

در چنین وضعیتی بهترین راهکار، استفاده از باشگاه مشتریان است. باشگاه مشتریان به شما این امکان و اختیار را می دهد که مشتریان کنونی خود را وفادار کنید. وقتی مشتریان شما وفادار شوند، بیزینس و محصولات شما را به سایر دوستان، اقوام و آشنایان خود معرفی می کنند و در نتیجه، مشتریان جدیدی جذب ،ب و کار شما می شوند. به این روند، بازاریابی دهان به دهان یا بازاریابی ارجاعی می گویند که یکی از اثربخش ترین تکنیک های بازاریابی است.

مشتری ناراضیمشتری ناراضی

3. وفادار نبودن مشتریان

بسیاری از مدیران و صاحبان ،ب و کار در پی وفادار ، مشتریان خود هستند؛ ولی در این زمینه، توفیق چند، ندارند. یکی از بهترین تکنیک ها برای وفادار ، مشتریان، استفاده از باشگاه مشتریان است. با ایجاد باشگاه مشتریان می تو،د مشتریان خود را برای اساس ویژگی های گوناگون دسته بندی کنید و به هر دسته، به فراخور علایق و توان مالی اش، پیشنهادهای جذاب و برانگیزاننده بدهید. همچنین پس از ورود مشتریان به فروشگاه خود بکوشید با ارتباط درست و هوشمندانه، نظر و رضایت آن ها را جلب کنید.

4. پایین بودن فروش؛ مشکلی با باشگاه مشتریان می توان حلش کرد

،ب و کارها اگر فروش و درآمد نداشته باشند، دیر یا زود به تعطیلی و توقف کشیده می شوند، باید فروشگاه خود را تحویل دهند و اجناس خودشان را هم به گونه ای به عمده فروش ها یا سایر فروشگاه ها بفروشند. اگر شما هم ،ب و کاری با فروش پایین دارید، باشگاه مشتریان خود را راه بیندازید، با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، به آن ها پیشنهادهای تشویقی بدهید و متقاعدشان کنید که به فروشگاه شما سر بزنند و ،ید کنند. ارتباط انس، و تشویق های هوشمندانه، می تواند تغییرات امیدبخشی در وضعیت فروش ،ب و کارتان ایجاد کند.

5. از دست رفتن مشتریان در صورت جابجایی موقعیت فروشگاه

درصد قابل توجهی از مشتریان فروشگاه ها و ،ب و کارها، وابسته به مغازه ای هستند که آن بیزینس در آن جا فعالیت می کرده است. به همین دلیل است که وقتی یک ،ب و کار، موقعیت مک، خودش را عوض می کند، بخشی از مشتریان خود را از دست می دهد. برای حل این مشکل لازم است ،ب و کارها باشگاه مشتریان خود را راه بیندازند و شماره تماس مشتریان خود را بگیرند تا در صورت تغییر موقعیت مک، فروشگاه، به آن ها اعلام کنند که چنین تغییری رخ داده است. با این کار، افراد می توانند برای ،ید از شما به فروشگاه جدیدتان مراجعه کنند.

6. ناتو، در ترغیب مشتریان به دوباره ،یدن

ترغیب مشتریان به ،ید دوباره، دغدغه بسیاری از ،ب و کارهاست. در صورتی که شما هم چنین دغدغه ای دارید، باشگاه مشتریان خود را راه بیندازید، شماره تماس مشتریان خود را پس از ،ید نخست بگیرید و با پیشنهادهای ترغیب کننده، آن ها را به ،ید مجدد از فروشگاه تان ترغیب کنید.

تجربه ی بد برای مشتریتجربه ی بد برای مشتری

7. رقم نخوردن یک تجربه جذاب برای مشتریان

یکی از مهم ترین دغدغه ،ب و کارهای حرفه ای و تخصصی، رقم زدن یک تجربه حرفه ای و جذاب برای مشتریان است. در صورتی که تجربه مشتری، خوب و رضایت بخش باشد، قاعدتاً آن تجربه در ذهن فرد ماندگار می شود و مشتری برای ،ید دوباره به فروشگاه شما مراجعه می کند. باشگاه مشتریان به شما کمک می کند که تجربه خوبی برای مشتریان خود رقم بزنید و کاری کنید که حال مخاطبان و مشتریان با برند و بیزینس شما خوب باشد.

استفاده هنرمندانه از باشگاه مشتریان؛ راهکاری مطمئن برای نجات ،ب و کار

برخی از مدیران و صاحبان ،ب و کار این پرسش را مطرح می کنند که آیا با استفاده از باشگاه مشتریان می تو،م کمک بزرگی به ،ب و کارمان بکنیم و آن را از ش،ت نجات دهیم؟ در پاسخ می توان گفت که با اجرای طرح های خلاقانه، حساب شده و دقیق روی باشگاه مشتریان خود می تو،د میزان فروش خود را افزایش دهید و ،ب و کار خود را از پرتگاه سقوط نجات دهید.

در صورتی که فروشگاهتان حضوری است، می تو،د یک دستگاه ثبت شماره مشتری تهیه کنید و شماره تماس مشتریان و سایر اطلاعات دلخواه را پس از ،ید دریافت کنید. پس از دریافت این شماره، می تو،د برای مشتریان خود پیامک خوش آمدگویی و رضایت سنجی بفرستید و مدتی بعد به فراخور علاقه و توان مالی شان برای آن ها پیامک هایی تشویقی ارسال کنید که ترغیب شوند برای مشاهده محصولات و ،ید به فروشگاه شما مراجعه کنند.

در صورتی که مایل به ،ب اطلاعات بیشتر در مورد افزایش فروش ،ب و کار خود هستید، مطالعه مقاله چطور فروش خود را افزایش دهیم؟ را به شما پیشنهاد می دهیم. راهکارهایی که در این مقاله گفته شده، می تواند برای بهبود وضعیت فروش بیزینس تان کارساز باشد.



منبع: https://farazsms.com/solving-7-business-problems-with-a-customer-club/