
بروزرسانی: 24 خرداد 1404
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ بررسی مزایا و معایب تبلیغات اینفلوئنسری در ایران - پنل اس ام اس - سامانه پیامکی


اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش پربازده برای کمپین های تبلیغاتی با تمرکز بر شبکه های مجازی است. امروزه افراد بسیاری از شبکه های مجازی مانند اینستاگرام استفاده می کنند. به افراد تبلیغ کننده در شبکه های مجازی اینفلوئنسر می گویند. برای اینکه دقیق تر بد،م اینفلوئنسر کیست باید درباره این مدل تبلیغات اطلاعات بیشتری داشته باشیم.
در اینفلوئنسر مارکتینگ، اشخاص تاثیرگذار یا همان اینفوئنسرها تجربه استفاده از محصول یا خدمات ما را در صفحات خود منتشر کرده و به این طریق ،ب وکار ما را تبلیغات می کنند. حتما سوال می پرسید که چگونه می توان یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را اجرا کرد؟ یا اینکه مزایا و معایب اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ عجله نکنید فقط کافی است همراه ما باشید تا کلیه این سوالات یا حتی پرسش های مرتبط را در این مقاله پاسخ دهیم.


اینفلوئنسر کیست؟
پیش از اینکه به سوال «اینفلوئنسر مارکتینگ چیست» پاسخ دهیم، ابتدا باید بد،م اینفلوئنسر کیست. افرادی که در شبکه های مجازی مخاطب قابل توجهی دارند و بر دنبال کنندگان خود تاثیرگذار هستند، اینفلوئنسر نامیده می شوند. منظور از اینفلوئنسر، افراد مشهور نیستند! سلبریتی ها شهرت فراو، دارند ولی آیا بر مخاطبان خود تاثیرگذار هم هستند؟ آیا مخاطبان به آن سلبریتی اعتماد دارند؟ فرق مهم سلبریتی و اینفلوئنسر در اعتماد کاربران است. هرچه اینفلوئنسر نرخ تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشد، اعتماد و در نهایت تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
اجازه دهید که مطلب را با ذکر یک مثال، بیشتر توضیح دهیم. تصور کنید که شما صاحب یک سالن یا خدمات ماساژ هستید. یک اینفلوئنسر در شبکه های مجازی مانند اینستا و توییتر می تواند با ذکر جملات تبلیغاتی در مورد ماساژ و معرفی خدمات شما، اقدام به معرفی و جذب افراد بیشتری به ،ب وکارتان کند. به الطبع پس از معرفی به میلیون ها کاربر، شما درآمد بیشتری را مشاهده می کنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ معرفی اینفلوئنسر مارکتینگ و کاربرد آن
تبلیغات برگ برنده بسیاری از ،ب وکارها در دیده شدن و افزایش مشتری و درآمد هستند. برای این تبلیغات باید استراتژی های مختلفی را پیش بگیرید، از اس ام اس مارکتینگ تا تبلیغات محیطی و شبکه های اجتماعی. تبلیغات ابزار مختلفی دارد، برای مثال تبلیغ در شبکه های مجازی توسط اینفلوئنسرها صورت می گیرد. در اینفلوئنسر مارکتینگ اصل تمرکز بر اینستاگرام است. روزانه میلیون ها کاربر از این شبکه اجتماعی محبوب استفاده می کنند. این حجم از کاربران فعال، اینستاگرام را به یک بستر فوق العاده برای جذب مشتریان و تبلیغات ،ب وکارها بدل کرده است.\xa0
سوال اصلی بسیاری از صاحبان ،ب وکارهای کوچک و بزرگ: «چگونه در اینستاگرام دیده شویم و درآمد بیشتری داشته باشیم» اینفلوئنسر مارکتینگ جواب این پرسش پرتکرار است. کاربران شبکه های مجازی، صفحاتی را دنبال می کنند که تولید محتوای من،ی طبق علایق کاربر داشته باشد و به مرور زمان دنبال کنندگان به این صفحات مجازی اعتماد می کنند. در اینفلوئنسر مارکتینگ با استفاده از اینفلوئنسرهایی که مورداعتماد کاربران هستند، محصولات یا خدمات خود را معرفی یا تبلیغ می کنیم. اینفلوئنسرها در قبال این تبلیغات دستمزد تعیین شده ای دریافت می کنند. البته پیش از هر تبلیغی باید نسبت به انتخاب درست اینفلوئنسر اطلاعات کافی داشته باشید.


چرا برای اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه کنم؟ معرفی فواید اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران
مهم ترین دلیل برگزاری یک کمپین تبلیغاتی اینفلوئنسر مارکتینگ، استفاده از اعتماد کاربران به اینفلوئنسر موردعلاقه شان است. این اعتماد علت بازدهی من، اینفلوئنسر مارکتینگ است. به عبارت دیگر اعتماد کاربران به اینفلوئنسرها باعث میشود مخاطبان کمپین شما فقط بازدید کننده نباشند و به مشتری تبدیل شوند. در ادامه 4 دلیل اصلی و مزیت برگزاری کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران را شرح می دهیم.
تبلیغات اینفلوئنسری به افزایش اعتماد و اعتبار برند کمک می کند
وقتی افراد شناخته شده و محبوب، یک ،ب وکار را به کاربران معرفی می کنند، آن ،ب وکار بین مشتریان و مخاطبان کمپین، اعتبار بیشتری پیدا می کند. در واقع اعتبار اینفلوئنسر، باعث می شود ،ب وکار هم اعتبار پیدا کند. این اعتبار هم موجب اعتماد بیشتر و هم رشد ،ب وکار خواهد شد.
پیشنهاد می کنیم پس از برگزاری یک کمپین موفق نسبت به ارسال پیامک تبلیغاتی با مضمون معرفی ،ب وکار و خوش آمدگویی به کاربران جدید اقدام کنید. این پیگیری کاربران و ایجاد ارتباط پس از تبلیغات، وجه خوشایندی را برای شما و سازمانتان می سازد.


تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ؛ یک شیوه هدفمند برای جذب مخاطبان اصلی
کاربران فضای مجازی، علایق متفاوتی دارند. به همین دلیل اینفلوئنسرهای متعددی را دنبال می کنند. برگزاری کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، این امکان را به شما می دهد تا با انتخاب دقیق اینفلوئنسر من،، با مخاطبان هدف دقیق تر ارتباط بگیرید و خودتان را به گروهی معرفی کنید که می د،د محصولات و خدمات شما نیازشان را رفع می کند.
در کنار برگزاری کمپین های شبکه های مجازی یا محیطی حتما از طریق یک کانال ارتباطی دیگر، با مخاطبان جذب شده تماس داشته باشید. برای مثال یک پنل اس ام اس بسیار کاربردی خواهد بود. اگر ،ب وکار کوچکی دارید، نگران هزینه ها نباشید؛ زیرا قیمت پنل پیامک چندان گران نیست و بازدهی قابل توجهی نیز خواهد داشت.


افزایش بازدید و فروش؛ نتیجه اجرای درست تبلیغات اینفلوئنسر
یک کمپین و تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ درست و اصولی، ممکن است میلیون ها بازدید و بازنشر همراه خود داشته باشد. در نظر داشته باشید میلیون ها کاربران در فضای مجازی فعالیت می کنند و همین تعداد بالا، یک بازار بزرگ تبلیغات می سازد که ظرفیت های بازدید و فروش چشمگیری دارد.\xa0
این مطلب را با ذکر یک مثال بیشتر شرح می دهیم. تصور کنید که شما صاحب یک مرکز لیزر و رفع موهای زائد هستید؛ اما همان طور که می د،د این بازار رقابت داغی دارد. برای جذب مشتریان بیشتر کافی است یک اینفلوئنسر در حوزه زیبایی، بهداشت یا روزمره با مخاطبان میلیونی پیدا کنید. با نوشتن متن تبلیغ لیزر موهای زائد و شناخت نیازهای بازار هدف و شروع کار تبلیغات اینفلوئنسر، شاهد شناخته شدن مرکز و ،ب وکارتان خواهید بود.
مزیت دیگر همکاری با اینفلوئنسر چیست؟ رشد و افزایش مخاطبان صفحه اجتماعی
اینفلوئنسر مارکتینگ یک فرصت عالی برای زنده ، محتواهای کمتر دیده شده شما در فضای مجازی است. بازنشر پست توسط اینفلوئنسر انتخابی و فعالیت در فضای مجازی همزمان با برگزاری کمپین، باعث رشد شبکه های اجتماعی و ترافیک سایت ،ب وکارتان می شود.\xa0
یکی از مهم ترین مزیت های رشد سایت و ،ب وکار ایجاد فرصت های شغلی برای افراد بسیاری در جامعه است. پیشنهاد می کنیم مقاله «کارآفرینی چیست» را بخو،د تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید. به یاد داشته باشید کارآفرینی و استخدام نیروهای بیشتر یکی از نتایج درخشان برگزاری کمپین های موفق و رشد و توسعه ،ب وکار است.
انتخاب نادرست اینفلوئنسر و بررسی معایب برگزاری کمپین های اشتباه
درست است که اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش پربازده و عالی برای افزایش مشتری است؛ اما باید دقت کرد که کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ دقیق و درست اجرا شود. یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ غیر اصولی ضربه سنگینی به ،ب وکار وارد می کند. برای اینکه جلوی این هزینه های سنگینِ اینفلوئنسر مارکتینگ نادرست گرفته شود، لازم است معایب و نکات مهم در برگزاری کمپین را بشناسید. در ادامه 3 مورد از اشتباهاتی که کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را بی نتیجه خواهند گذاشت را شرح می دهیم.
توجه به تعداد دنبال کننده به جای نرخ تعامل
افراد مشهور اینفلوئنسر محسوب نمی شوند! دقت کنید که علت موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ، بهره وری از شهرت اینفلوئنسر نیست! بلکه استفاده از اعتماد و تاثیرگذاری اینفلوئنسر است. استفاده از\xa0 یک فرد مشهور در فضای مجازی که تعامل سازنده ایی با کاربران ندارد، فقط بازدید شما را افزایش خواهد داد نه مشتریان! و این نرخ تعامل پایین منجر به ش،ت کمپین تبلیغاتی شما خواهد شد. در حالی که استفاده از یک اینفلوئنسر با نرخ تعامل بالا، بازدید کمتر اما موثرتری به شما می دهد و کمپین تبلیغاتی شما با موفقیت، مشتریان ،ب وکار را افزایش خواهد داد.\xa0
با انتخاب یک فرد درست برای تبلیغ، داشتن یک وب سرویس پیامکی، برگزاری تبلیغات محیطی و سئو سایت می تو،د بهره وری بیشتری از کمپین خود داشته باشید.


انتخاب یک اینفلوئنسر اشتباه؛ اصلی ترین عامل ش،ت تبلیغات
خطای دومی که تاثیرگذاری اینفلوئنسر مارکتینگ را به شدت کاهش می دهد، انتخاب اینفلوئنسر اشتباه است. اینفلوئنسر اشتباه ،ی است که محتوا صفحه او ارتباطی با ،ب وکار شما ندارد. اگر از یک اینفلوئنسر اشتباه در کمپین تبلیغاتی استفاده کنید، مخاطبان هدف کمپین را پیدا نمی کنید و اینفلوئنسر مارکتینگ بی نتیجه ایی در انتظار شماست.
ریسک بالای ش،ت تبلیغات به علت نداشتن کنترل کامل بر مراحل کمپین
اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش بازاریابی خلاقانه است که نیازمند ایده های من، برای جذب مشتریان است. به همین دلیل مراحل دقیقی برای برگزاری کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ وجود ندارد. کمپین های بسیاری هستند که در اینفلوئنسر مارکتینگ ش،ت می خورند چون در حال آزمون و خطا هستند.\xa0
برای کاهش ریسک ش،ت اینفلوئنسر مارکتینگ می توان اصولی کلی برای اینفلوئنسر مارکتینگ را معرفی کرد؛ اما بدون خلاقیت و ایده پردازی در تولید محتوا و برگزاری کمپین، این اصول کافی نخواهند بود. در ادامه اصول کلی طراحی استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ را به شما معرفی می کنیم تا ریسک ش،ت کمپین خود را کاهش دهید.
فرآیند طراحی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟
فرایند طراحی و تدوین استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ، 4 مرحله دارد که رعایت درست این اصول در کنار ایده پردازی منجر به موفقیت کمپین و افزایش فروش ،ب وکار خواهد شد. مسیر تدوین اینفلوئنسر مارکتینگ، مسیر راحتی است اما اجرا ن، اصول این مسیر نتایج زیان باری خواهد داشت. این 4 مرحله عبارت اند از:
تعیین هدف کمپین در آغاز کار
مشخص ، هدف نهایی کمپین، مسیر اینفلوئنسر مارکتینگ را روشن می کند. همچنین داشتن هدف یا اه، واقع بینانه و قابل اندازه گیری ارزیابی و آنالیز کمپین را ممکن می سازند. درست است که هدف اصلی برگزاری کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، افزایش فروش است، اما داشتن اه، دقیق تر و ،دتر مثل افزایش فروش یک کالا خاص یا افزایش بازدید صفحات مهم سایت ،ب وکار، کمک می کند تا اینفلوئنسر مارکتینگ منظم تر و دقیق تری طراحی کنید.
شناسایی مخاطب هدف و بستر من، برای تعامل
بعد از مشخص ، هدف کمپین، مخاطب موردنظر را مشخص کنید. برای رسیدن به هدف باید ،ب وکار را به چه گروه هایی معرفی کنید؟ اگر شما یک فروشگاه فروش ابزارآلات دارید، تبلیغات برای دانش آموزان غیرمنطقی است. باید مخاطب هدف را شناسایی کرده و بعد پلتفرم من، تعامل با مخاطب هدف را انتخاب کنید. کدام بستر فضای مجازی برای اینفلوئنسر مارکتینگ من، است؟ یوتیوب؟ اینستاگرام؟ تلگرام؟ برای رسیدن به جواب این سوال، بررسی کنید مخاطب هدف شما از کدام بستر بیشتر استفاده می کند. مثلا مخاطب هدف برای فروشگاه لوازم گیمینگ ممکن است یوتیوب باشد چرا که محتوای گیمینگ بیشتر در این شبکه وجود دارد و دیده می شود.


ایده پردازی و\xa0 تولید محتوا خلاقانه
اکنون که هدف، مخاطب و بستر کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ مشخص شده است، می توان تولید محتوا را آغاز کرد. برای محتوایی که می خواهید انتشار دهید یک اینفلوئنسر مرتبط و با نرخ تعامل بالا انتخاب کنید. اکنون زمان ایده پردازی و خلاقیت است. محتوای موفق در اینفلوئنسر مارکتینگ، محتوایی خلاقانه جذاب و نوآورانه است. ایده های جدید اجرا کنید تا کمپین موفقی داشته باشید.
آنالیز و اصلاح نقاط ضعف کمپین
بعد از تولید و انتشار محتوا، روند کمپین را آنالیز کنید. رشد بازخورد را اندازه بگیرید و روند اینفلوئنسر مارکتینگ را بررسی کنید که تا چه مقدار به اه،ی که مشخص کرده بودید، دست یافته ایید. سپس نقاط ضعف کمپین را شناسایی کنید و با اصلاح این نقاط، رشد کمپین را افزایش دهید.
بعد از اتمام کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ چه کار کنیم؟
اگر یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق برگزار کنید و اه، کمپین را مورد هدف قرار داده باشید، با افزایش مشتری مواجه خواهید شد. اما بی توجهی به مشتری بعد از کمپین باعث می شود بعد از مدتی دوباره نرخ فروش کاهش پیدا کند. حفظ مشتریان جذب شده و بالا نگه داشتن نرخ فروش مست،م تعامل با مشتریان است تا تبدیل به مشتری همیشگی و وفادار شما شوند. اس ام اس مارکتینگ یک راه کار من، برای ایجاد تعامل مستمر و سازنده برای حفظ مشتریان است. پنل های پیامکی ابزاری قدرتمند با هزینه مقرون به صرفه هستند که می توانند رابطه ایی پایدار میان مشتریان و ،ب وکار برقرار کنند.
منبع: https://farazsms.com/influencer-marketing/