به اطلاع میرس،م آ،ین کتاب فریبا وفی امروز در فروشگاه موجود شده است. لطفاً به ما سر بزنید و با تخفیف ویژه آن را از ما دریافت کنید.
پیامهای تبلیغاتی اغلب به یک فرم نوشته میشود. استفاده از خلاقیت و جملات نو در نوشتن پیام توجه مخاطب را جلب میکند و باعث میشود تا به انتها پیام را بخواند. از جملات قوی، کوتاه و زیبا استفاده کنید. متن پیام را طول، نکنید و در آن وجه تمایز کتابفروشی خود را بگنج،د.
- کلیگویی نکنید و از ادعاهای بزرگ بپر،ید.
- خودتان را به جای مشتری بگذارید و در متن تبلیغ کتاب جملاتی بنویسید که مخاطب تمایل دارد بداند.
- در انتخاب کلمات ابتدایی متن تبلیغ دقت کنید.
- به حاشیه نروید و اصل مطلب را بیان کنید.
- بر روی مزیتها و وجه تمایزات کتابفروشی مانند ارسال رایگان، تخفیف ویژه، فروش کتابهای دستدوم یا کمیاب تمرکز کنید.
- از جملات صادقانه استفاده کتید.
- متن را بیش از حد محاورهای و صمیمانه ننویسید.
نتیجهگیری

استفاده از شعارهای کوتاه و گویا در تبلیغات ،بوکار خود تأثیر خوبی در جلب نظر مخاطب دارد. به همین منظور جملاتی الهامبخش در مورد کتاب در ادامه آوردهایم که به کمک آنها شعارهای مخصوص به کتابفروشی خود را بسازید.
- کتاب راستگوترین، بیموقعترین، مفیدترین و همیشگیترین رفیق برای هر انسان است. مارک تواین، نویسنده و طنزپرداز آمریکایی
- اتاق بدون کتاب، همچون بدن بدون روح است. سیسرون، سیاستمدار و فیلسوف رومی
- برای من، تعطیلات ی،ی برداشتن یک کتاب، رفتن به یک کوه و خواندن آن. سونام کاپور، هنرپیشه هندی
- کیفیت زندگی شما را دو چیز تعیین میکند:
کتابفروشی (…) هم اکنون در گوشی شماست.
جهت سفارش کتابهای کمیاب با شماره (…) تماس بگیرید.
- فروش انواع کتاب نو و دست دوم
یکی از خدمات سامانه پیامکی ارسال لینک یا فرم کوتاه نظرسنجی است که با کمک آن میتو،د در موارد مختلف نظر مشتری را جویا شوید. حتی برای ارسال پیامکهای اطلاعرس، کتابفروشی نیز خوب است هر از چند گاهی نظرسنجی صورت بگیرد تا در صورت ایجاد مزاحمت از ارسال مجدد آن خودداری کنید.
نمونه متن تبلیغ کتاب
- فروش فوقالعاده کتاب
برای مثال:
فروشگاههای کتاب از ارسال پیامک انبوه میتوانند برای اطلاعرس، تخفیفها، تجدید چاپها، ترغیب به کتابخو، و این دست اخبار استفاده کنند. در این مقاله از مجله ایده پردازان متن تبلیغ کتاب و شعارهایی برای ترغیب به کتابخو، را آوردهایم.
چرا تبلیغات پیامکی برای کتاب؟
کتابهایی که میخو،د و انس،هایی که ملاقات میکنید.
- کتابها مانند زنبورهایی هستند که گرده گلها را از ذهنی به ذهن دیگر منتقل میکنند. جیمز راسل، شاعر آمریکایی
- ما میخو،م تا ذهن را آموزش دهیم، ذهن را پر کنیم، به ذهن استراحت دهیم، ذهن را ترمیم کنیم حتی ذهن را رها کنیم. هولبروک ،ون، نویسنده معاصر
- انسان ،دمند همواره تشنه دانش است، در حالی که بی،د همیشه به دنبال غذای شکم میگردد. ضربالمثل
نکات مهم در نوشتن متن تبلیغ کتابفروشی
میتو،د اطلاعیههای ،ید و جزئیات فاکتور را با هر بار رید برای مشتری ارسال کنید و در انتها از ،ید آنها تشکر کنید. همچنین میتو،د فایلهای مختلف ع، و متن را با کمک یک لیک در متن پیامک بگنج،د و اطلاعات مهم را از این طریق ارسال کنید. یک مثال را در ادامه مشاهده میکنید:
- مشتری گرامی، فاکتور سفارش آ، شما پیوست شده است. از اینکه ما را انتخاب کردید متشکریم.
تلفن مشاوره و سفارش: (…)
- همه کتابهای مورد علاقه شما در دسترس است.
همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شد، بهتر است هنگام ارسال یک پیامک سن، ،ت، شغل یا زمینه مطالعاتی مورد علاقه مخاطب را در نظر بگیرید و متن، با همان پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. خبر خوب آنکه هنگام ارسال پیامک انبوه آنها را بر اساس ویژگیهای مختلف ارسال کنید. برای مثال خبر آمدن کتاب کنکور پرفروشی که به تازگی تجدید چاپ شده است را برای مشتریهای ۱۷ و ۱۸ ساله خود ارسال کنید.
ج، زم، ارسال پیام
فروش به صورت کلی و تکی
کتابفروشی (…) برای شما عیدی مبارک را آرزو میکند. سالی پر از برکت و خوشدلی آغاز کنید.
درخواست نظرسنجی
ارسال پیامک برای ایجاد یک رابطه پایدار با مشتری مفید است. در هر کدام از پیامکها که برای اطلاعرس، یک موضوع خاص است میتو،د آن را به ابزاری برای ترغیب مشتری برای ،ید استفاده کنید. در جمله کاربردهای ارسال پیامک میتوان به روشهای زیر اشاره کرد:
اطلاعیههای ،ید
باکیفیت چاپ عالی
تلفن پذیرش سفارش: (…)
- فروش کتاب مستقیم و بدون واسطه
کتابفروشی (…)
اطلاعرس، ورود کتابهای جدید
تنها تا تاریخ (…)
کتابفروشی (…)
- کتابفروشی (…) کتابهای به روز کنکور را با ارزانترین قیمت در بازار ارائه میدهد.
تمامی مشخصات را مانند نام کتابفروشی و یک راه ارتباطی بهطور کامل بنویسید. راه ارتباطی میتواند آدرس اینستاگرام یا لینک سایت را بنویسید. در این صورت مخاطب با یک کلیک بر لینک در سریعترین زمان ممکن میتو،د به کتابفروشی مجازی شما وارد شوند.
پرسونای مخاطب را در نظر بگیرید
به دلیل ارسال پیامهای تبلیغاتی فراوان بسیاری از افراد به دریافت اینگونه پیامها راغب نیستند. یکی از علتهای آن فرستادن پیام تبلیغاتی بیش از حد و بدون در نظر گرفتن نیاز مخاطب است. این امر موجب میشود مخاطب پیامها را نخواند و نسبت به آنها بیتوجه باشد. به همین دلیل در ارسال پیام تبلیغ کتاب زیادهروی نکنید. همچنین زمانهایی مانند صبح زود یا بعد از ساعت ۸ شب را برای این منظور در نظر نگیرید. بهتر است در بازه ساعت کاری باشد.
بسیاری از افراد کتاب دوست همیشه به دنبال آ،ین کتابهای یک نویسنده یا مترجم خاص هستند. اگر این افراد از مشتریان همیشگی شما هستند در صورت موجود شدن آن کتاب اطلاعرس، کنید و ارسال پیامک یکی از روشهای سریع و مقرون به صرفه است.
با توجه به آمار، درصد زیادی از پیامکهای تبلیغاتی خوانده میشود و همچنان افراد زیادی پیامکهای تبلیغاتی دریافت میکنند. طبق مطالعات صورت گرفته توسط یک شبکه بازاریابی مشهور، ۹۰ درصد پیامکها ۳ دقیقه پس از آنکه به دست مخاطب میرسد خوانده میشود. از همین رو اگر متن پیامک جذاب، گیرا و با توجه به نیاز مخاطب نوشته شده باشد احتمال تبلیغ مخاطب به یک مشتری بالاتر میرود. در این زمینه تهیه لیستی از مشتریهای دائمی و افراد با مشخصاتی مانند سن، ،ت، سطح تحصیلات و رشته مورد نظر کمککننده است. از راههای دیگر تبلیغات مانند پخش بروشور، رو،مه یا ایمیل بازدهی مانند ارسال پیامک تبلیغاتی ندارند و هزینه آنها نیز بیشتر است. در اغلب این روشها نمیتوان تضمین کرد پیام حتماً به دست مخاطب مورد نظر شما میرسد.
راههای افزایش فروش کتاب با پیامک تبلیغاتی
انواع کتاب کمیاب و چاپ قدیم
با احترام
در این مقاله از مجله ایدهپردازان از اصول نوشتن پیام تبلیغ کتاب گفتیم و با ذکر چند مثال تلاش کردیم منابع الهامی فراهم کنیم تا با کمک خلاقیت خودتان متن پیامک را بنویسید. شما نیز از تجربیات و نظراتتان در این زمینه برای ما بنویسید.
کتاب روانشناسی، موفقیت، کمکدرسی، کنکور، علمی، زبان خارجه، زندگینامه و رمان
من،تهای مختلف مانند تولد، سالگرد، عید و روز کتاب را میتو،د به مشتری خود تبریک بگویید و به همین من،ت فروش ویژه یا تخفیف در نظر بگیرید. در متن پیام از نام مخاطب استفاده کنید. با این کار مشتری احساس میکند برای او ارزش ویژهای قائل شدهاید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]