
بروزرسانی: 03 خرداد 1404
استراتژی محتوا چیست و نقش آن در جذب مخاطب و ارتقای تجربه کاربری - پنل اس ام اس - سامانه پیامکی
استراتژی محتوا، برنامه ریزی برای تولید محتوای ارزشمند و هم راستا با اه، ،ب وکار شما است. در استراتژی محتوایی با در نظر گرفتن نیازهای بیزینس شما، برنامه هدفمندی برای تولید و انتشار محتوا\xa0 تدوین می شود تا بیزینس تان در مسیر رسیدن به اه، قرار گیرد. بدون داشتن برنامه ریزی هدفمند، هرگز رسیدن به مسیر موفقیت امکان پذیر نیست.
به کارگیری استراتژی محتوا؛ کمک به رشد و توسعه ،ب وکار
مراحل گام به گام تدوین استراتژی محتوا کدام است؟
پس از بررسی ، موقعیت بیزینس، ،ت تعیین اه، ،ب وکار شما است. هدف ،ب وکار شما از تبیین استراتژی محتوا چیست؟ آیا به دنبال فروش بیشتر هستید؟ آیا هدف شما برندسازی است؟ با پاسخگویی به این سوالات هدف از طراحی استراتژی محتوا را برای خود شفاف کنید. در این مرحله معمولا نقشه کلی برای استراتژی تعیین می شود و ممکن است تصمیم گیری برای داشتن پیامک تبلیغاتی یا سایر روش های تبلیغ، SEO و سایر موارد گرفته شود.
کار ما با نوشتن استراتژی و ساختن تقویم محتوا تمام نمی شود! بلکه بعد از اینکه استراتژی محتوا را تکمیل کردیم، آن را ارزیابی می کنیم. هنگام ارزیابی باید بررسی کنیم که آیا استراتژی ما همسو با اه، سازمان و نیازهای مخاطب است؟
یکی از استراتژی های هیجان انگیز برای جذب مخاطب، ارسال لینک محتوا از طریق سامانه ارسال پیام کوتاه به مخاطبان است. با این روش توجه افراد علاقه مند به بیزینس شما جلب شده و احتمال تبدیل شدن آن ها به مشتریان آینده شما افزایش پیدا می کند.
دومین هدف استراتژی محتوایی؛ ارتقا و بهبود تجربه کاربری
چرا به استراتژی محتوا نیاز داریم؟
در استراتژی محتوایی با در نظر گرفتن ویژگی های رفتاری، نیازهای مخاطبان می تو،م به بهبود تجربه کاربری کمک کنیم. در واقع تجربه کاربری شبیه به نحوه برخورد با مشتری هنگام پاسخگویی در بخش پشتیب، بیزینس است. ازاین رو هرچه بهتر و سریع تر نیاز کاربر را پاسخ دهیم، شانس تبدیل مخاطب هدف به مشتری وفادار افزایش بسیاری پیدا می کند.
دومین هدف استراتژی محتوا بهبود تجربه کاربری است که برای درک بهتر مثالی را مطرح می کنیم. برای مثال دو سایت را در نظر بگیرید؛ در سایت اول سرعت لود شدن ع، ها بالا است و در محتوای خود از ج، ها و ویدیوهای آموزشی استفاده کرده است. درحالی که در سایت دوم سرعت لود شدن ع، ها و صفحه پایین بوده و محتوای صفحه فقط شامل متن و ع، است. مسلما سایت اول تجربه کاربری بهتری نسبت به سایت دوم دارد؛ در نتیجه کاربران در آینده برای پاسخ گرفتن به سوالات خود به محتوا سایت اول مراجعه می کنند.
یک تقویم محتوایی شامل مواردی مانند موضوع محتوا، تاریخ انتشار، نوع محتوا (متن، ویدیو، تصویر، ع، نوشته)، کانال انتشار محتوا (وبسایت، اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین) است. با تدوین تقویم محتوایی اصولی می تو،د فرآیند تولید محتوای خود را با برنامه ریزی منظم پیش ببرید.
مرحله نهایی استراتژی محتوایی؛ ارزیابی
به مسیری که مخاطب از لحظه آشنایی با سازمان شما تا ،ید محصول یا استفاده از خدمات تان طی می کند، نقشه سفر مشتری می گویند. شما باید برای تمامی مراحل سفر مخاطبان هدف، از ابتدا تا انتها، برنامه ریزی داشته باشید تا آن ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. یکی از راهکارها برای اینکه مشتری را در نقشه سفرش همراهی کنید، استفاده از نرم افزارهای ارسال انبوه است. به ،وان مثال با استفاده از نرم افزار ارسال انبوه واتس اپ از مخاطبان نظرسنجی کنید تا نیازهای آن ها را بهتر شناخته و آن را در بیزینس خود عملی کنید؛ در نتیجه آن ها را به مشتری، وفادار تبدیل کنید.
مرحله هفتم گردآوری استراتژی محتوا؛ ایجاد تقویم محتوایی
سومین مرحله تدوین برنامه ریزی محتوا؛ تحقیق کلمات کلیدی
جذب مخاطب هدف و مشتری برای هر ،ب وکاری اهمیت بسیاری دارد. برای جذب مخاطب هدف از طریق محتوا ابتدا باید نیازهای مخاطب خود را بشناسیم تا پاسخی من، به آن ها داده شود. با دانستن نیازهای مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی، استراتژی محتوایی من،ی طراحی می کنیم که همسو با نیازهای ،ب وکار و همچنین نیازهای مخاطبان باشد.
محتوا کلید جذب مخاطب و توسعه بیزینس شما است؛ تولید محتوا بدون داشتن استراتژی محتوایی شما را به اه، سازمان تان نمی رساند. تدوین استراتژی محتوایی اصولی 8 مرحله دارد که شامل: بررسی موقعیت سازمان، هدف گذاری، تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، شناخت پرسونا مخاطب، مشخص ، نقشه سفر مشتری، تهیه تقویم محتوایی و در نهایت ارزیابی محتوا است. در ادامه این مراحل را به صورت کامل برای شما توضیح داده ایم.
مرحله اول طراحی استراتژی محتوا؛ بررسی موقعیت ،ب وکار
هدف از استراتژی محتوا تدوین و ایجاد محتوا منسجم و ارزشمند است تا مشتریان هدف را جذب سازمان کند. در کل همه ،ب وکارها به دنبال جذب مخاطب و افزایش فروش هستند و استراتژی محتوا در این زمینه برای بیزینس ها اثرگذاری بسیاری دارد. در ادامه دو مورد از اه، استراتژی محتوا را بررسی کرده ایم.
هدف اول استراتژی محتوا؛ جذب مخاطب
همچنین یکی از راه ها برای ارزیابی محتوای نوشته شده، گرفتن فیدبک از مخاطبان است که معمولا پس از اجرای بخشی از استراتژی به آن دست پیدا خواهید کرد. گرفتن بازخورد از مشتری می تواند از طریق تماس تلفنی نیز باشد. ازاین رو با ،ید خط تلفن مجازی می تو،د به راحتی با مشتریان خود در ارتباط باشید و به طور همزمان تماس ورودی و ،وجی برقرار کنید.
با طراحی استراتژی محتوا مسیر رسیدن به موفقیت در سازمان خود را هموار کنید. جذب مخاطب و مشتری و ارتقا تجربه کاربری، دو مورد از مهم ترین پیامدهای تدوین استراتژی محتوا متن، با سازمان شما است. با تدوین و به کارگیری استراتژی محتوا من، با بیزینس، به فروش بیشتر محصولات یا خدمات تان کمک کنید. چنانچه تجربه ای درباره تدوین استراتژی محتوا دارید، در ،مت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.