ارسال پیامک از روی نقشه (پیامپ) چیست؟ | راهنمای ویدئویی + 10% تخفیف
1- برای شروع روی آی، پیامپ واقع در منوی ارسال کلیک نمایید تا صفحه زیر به شما نمایش داده شود.
اگر دلتان غنج میرود تا یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید و با تبلیغات هدفمند پیامکی دقیقاً وسط خال بزنید، با ما به شماره 02163404 تماس بگیرید! بچههای کارشناس ملی پیامک بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما، روش و شیوههای تبلیغاتی کارآمدی را تعیین میکنند تا میزان فروش و سوددهی ،بوکارتان روز به روز بیشتر شود.
سرویس پیامپ سامانه ملی پیامک، قابلیت آسان و کاربردی است که با استفاده از آن میتو،د بهراحتی برای مش،ین موجود در یک شهر و منطقه، پیامک ارسال کنید. ارسال پیامک از روی نقشه، نیازی به بانک شماره و دردسرهای بارگذاری آن ندارد و کافیست تا مناطق مورد نظر خود و همچنین اپراتورهای تلفن همراه مشتریان را انتخاب کنید.
3- پس از انتخاب گزینه ثبت در لیست، صفحهای مانند تصویر زیر مقابل شما باز میشود. از کشوی بالای این صفحه میتو،د خط و شمارهای را که قصد دارید پیامکتان را با آن ارسال کنید انتخاب کنید. در بخش متن پیامک، محتوای پیامک خودتان را وارد کنید. در بخش ،وان ارسال، ،و، جهت ذخیره پیامک در سامانه وارد میکنید. در ،مت نحوه ارسال هم شما میتو،د روش ارسال خودتان را به شکل تصادفی یا ترتیبی تنظیم کنید.
سومین مزیت، استفاده بهینه از هزینه تبلیغات است. دسترسیِ هدفمند به مشتریان با مشخص ،ِ مکان جغرافیایی در بازاریابی محلی، به ،بوکارها کمک میکند تا به جای راهانداختن یک کمپین بازاریابی عمومی، متن، با کاربران آن ناحیه، بازاریابیِ شخصیتری انجام دهند. با این روش شما کاملاً هدفمند هزینه تبلیغاتتان را ساماندهی میکنید. اگر از تبلیغات هدفمند و مکانمحور چیزی نمید،د حتماً مقاله «چرا از تبلیغات مکانمحور تشکر کنیم؟» را بخو،د.
اگر از پنل ملی پیامک استفاده کرده باشید، مید،د که چندین روش برای ارسال پیامک در آن وجود دارد. برای مثال شما میتو،د پیامکهایتان را به تفکیک استان، شهرستان، منطقه یا حتی کدپستی ارسال کنید. برای انجام این کار، پس از ورود به پنل باید نوع ارسال را مشخص کنید؛ بعد باید از بانک شمارههای موجود، یک یا چند بانک شماره را برای ارسال اس ام اس انتخاب کنید. اما بهتر است بد،د که این تنها راه ارسال پیامک برای تبلیغات محلی نیست! روش دیگری هم در سامانه ملی پیامک وجود دارد به نام ارسال پیامک از روی نقشه یا پیامپ! که روند ارسال منطقهای را بسیار آسان کرده است!
البته روش ارسال پیامک از روی نقشه یک مشکل دارد و آن، محدود بودن تعداد شهرهای تحت پوشش است. برای مثال در حال حاضر، پیامپ تنها برای شهرهای بزرگ و مرکزی ایران در دسترس است و امکان ارسال از روی نقشه برای سایر شهرستانها ممکن نیست. امیدواریم که این قابلیت بهصورت کامل برای تمام شهرهای ایران اجرایی شود.
مراحل ارسال پیامک از پیامپ
تبلیغاتی محلی یا Local Advertising، بخش مهمی از استراتژیهای بازاریابی را تشکیل میدهد. مطمئناً ،بوکار جدیدی که در یک منطقه راهاندازی میشود، علاقه دارد خود را به بهترین شکل به اهالی یا رهگذران آن منطقه معرفی کند. مشتریان محلی، از چند جهت مزیت دارند و ترغیب ، آنها به استفاده از خدماتتان برای شما نفع بیشتری دارد. از این رو قصد داریم در این مقاله مزیتها ارسال پیامک از روی نقشه (پیامپ) را بررسی و نحوه انجام آن را شرح دهیم.
مزیتهای ارسال پیامک از روی نقشه
شاید بتوان گفت مزیت اصلی پیامپ، نسبت به سایر روشهای ارسال پیامک راحتی استفاده از آن و دسترسی آسان به بانک شمارهها به تفکیک منطقه باشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، اگر قصد دارید تا برای محدوده خاصی اس ام اس ارسال کنید، به کد پستی آن منطقه یا محدوده نیاز دارید. سرویس پیامپ به شما این امکان را میدهد تا با انتخاب شهر و محدوده مورد نظرتان، بدون داشتن کد پستی، پیامکهای خودتان را ارسال کنید.
ارسال اس ام اس با نقشه گوگل به کلانشهرها
شکل 5 – پیشنمایش ارسال پیامک از روی نقشه
گزارش ارسال sms از روی نقشه
همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید یک فهرست کشویی شامل نام شهرها، در این ،مت قرار دارد. با کلیک ، روی کشو، فهرست کامل شهرهای تحت پوشش پیامپ به شما نمایش داده میشود. با انتخاب هر یک از شهرها، نقشه کامل آن شهر برای شما باز خواهد شد.
در واقع، از آنجاییکه ممکن است پیدا ، کدپستی محدوده موردنظر و ارسال از ماژولهای کدپستی ایرانسل و همراه اول برای کاربران کمی سخت به نظر بیاید، در روش پیامپ شما دسترسی به بانک کامل شمارههای همراه اول و ایرانسل کل کشور به تفکیک کدپستی دارید و میتو،د بهراحتی پیامکهای خودتان را به شمارههای ایرانسل و همراه اول آن محدوده ارسال کنید.
در ارسال پیامپ هم مانند ارسال منطقهای هوشمند این امکان را دارید که از شمارههای موجود در آن محدوده، تعداد دلخواهتان را انتخاب کرده و مشخص کنید که قصد دارید به مش،ین کدام اپراتور پیامک ارسال کنید؛ ایرانسل یا همراه اول؟ پس از وارد ، این اطلاعات، گزینه ثبت در لیست را بزنید.
2- بعد از بارگذاری کامل نقشه، برای انتخاب محدوده مورد نظرتان کافیست تا روی آن محدوده، در نقشه کلیک کنید. همانطور که در تصویر میبینید با کلیک روی هر محدوده، چند رقم ابتدایی کد پستی آن منطقه به همراه تعداد شمارههای ایرانسل و همراه اول آن، به شما نمایش داده میشود.
پس از آنکه پیامکها برای مخاطبان ارسال شد، وضعیت آنها از منتظر تایید، به ارسال شده تغییر میکند و تمام!
همانطور که مید،د یکی از روشهای تبلیغات محلی، استفاده از پنل پیامک است. با استفاده از یک پنل اس ام اس شما میتو،د بهراحتی آب خوردن استانها، شهرها و حتی مناطق مختلف را برای ارسال پیامک تبلیغاتی هدف بگیرید. در این مقاله قصد داریم یکی از روشهای ارسال پیامک را که میتواند هدفگیری و دقت تبلیغات پیامکی شما را دو چندان کند به شما معرفی کنیم.
4- بعد از انجام تنظیمات و کلیک روی دکمهتایید صفحهای برای شما باز میشود که میتو،د تعداد شمارههای درخواستی و ردیف انتخابی را در صورت ،وم ویرایش کنید. پس از انجام تمامی تنظیمات روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید.
اولین مزیت این است که مشتریان محلی در مجاورت ،بوکار شما زندگی میکنند؛ پس بهراحتی ترغیب میشوند تا برای رفع نیازهایشان به شما مراجعه کنند. همین موضوع باعث گسترش روابط و مراودات شما با مشتریانتان میشود. شاید تعجب کنید، اما بیشتر افراد ترجیح میدهند از آرایشگاه، باشگاه، فروشگاه، رستوران و امکانات موجود در محل زندگی خودشان، خدمات دریافت کنند. یک آرایشگاه بهسادگی میتواند با تبلیغات محلی درست، مشتریان خودش را در آن منطقه افزایش دهد.
افزایش تعداد مشتریان دائمی
زم، که وارد سامانه ملی پیامک شوید، متوجه میشوید که روشهای مختلفی برای ارسال پیامک وجود دارد؛ مثل ارسال انبوه، ارسال هوشمند، ارسال متناظر، ارسالمنطقهای هدفمند، ارسال زماندار، ارسال تدریجی و … . پیامپ هم یکی از این روشها به حساب میآید که چند وقتی است به سامانه ملی پیامک اضافه شده است.
شکل 3 – تنظیمات پیامپ
تنظیم تعداد شماره موبایلهای درخواستی در ارسال پیامک از روی نقشه
شخصی بودن ذاتی پیامک آن را به یک کانال بازاریابی ایدهآل برای دسترسی و ارتباط با جامعه محلی شما تبدیل کرده است. از طریق پیامک، مشتریان محلی را به رویدادها، کارگاههای آموزشی، حراجهای بزرگ و فرصتهای طلاییتان دعوت کنید. از آنها بخواهید تا پیش شما بیایند و از نزدیک با ،بوکارتان آشنا شوند. مخصوصاً اگر شرکت یا موسسه جدیدی تاسیس کردهاید و یا مرکز خدماتی دارید، بهترین حالت تبلیغات برای شما فقط در منطقه و یا محدوده مشخص شدهای از محل کار است.
دومین مزیت که در تبلیغات محلی وجود دارد این است که با اطلاعرس، درست در یک محدوده میتو،د تعداد مشتریان دائمی خودتان را افزایش دهید. مطمئناً ،ید یک محصول یا استفاده از یک خدمات توسط مشتری اتفاق بسیار خوشایندی است، اما نکتهای که شما را به یک ،بوکار موفق تبدیل میکند، تکرار ،ید مشتریان است. مطمئن باشید هیچ چیز مانند مشتریان وفادار به ،بوکار شما کمک نمیکند.
کاهش هزینه تبلیغات
شکل 6 – رکورد پیامپ و ارسال پیامک از نقشه
نتیجه گیری
در نهایت اطلاعات کامل ارسال، مانند متن پیامک، تعداد شمارههای صحیح، ردیف ارسالی و هزینه ارسال به شما نمایش داده میشود. همانطور که در تصویر زیر میبینید، میتو،د از این ،مت، زمان ارسال پیامک ها را مشخص کنید. پس از تایید، ارسال شما در وضعیت منتظر تایید قرار میگیرد و رکورد مرتبط به ارسال در لیست ارسالهای انبوه نمایش داده میشود.
شکل 2 – انتخاب محله از روی ماژول پیامپ
تنظیم متن و شماره فرستنده در پیامپ
شکل 4 – تعداد و ردیف ارسال پیامک در پیامپ
پیشنمایش ارسال پیامک از روی نقشه
در روش ارسال پیامپ (ارسال پیامک از روی نقشه) تنها کافیست که شهر مورد نظرتان را از روی نقشه انتخاب کنید. سپس مناطق انتخابیتان در آن شهر را روی نقشه مشخص کنید. با انتخاب هر محدوده، میتو،د تعداد مش،ین همراه اول و ایرانسل را به تفکیک روی نقشه مشاهده کنید.