این روش می تواند به کسب و کارها کمک کند هر چه زودتر در میان میلیون ها صفحه در گوگل دیده شوند. ضرب المثل جالبی در رابطه با صفحات دیگر گوگل وجود دارد که می گوید: شما می توانید یک جسد را در صفحه دوم گوگل پنهان کنید. در حالت دوم نیز شما میتوانید به ازای هر 1000 بار مشاهده شدن ویدیو هزینه پرداخت کنید (CPM bidding). در بخش Description هم از عنوان آن پیداست میتوانید توضیحات اضافی برای تبلیغ خود بنویسید.
به طور کلی می توان گفت که شما می توانید با استفاده از این خدمات می توانید مخاطبین خود را به گونه ای تحت تاثیر قرار دهید که مشتریان بالقوه تنها کسانی باشند که وب سایت شما را انتخاب می کنند. به این دلیل میگوییم ممکن است، چون گوگل میگوید احتمال دارد که آگهی شما برای تمامی جستجوها نمایش داده نشود.در صورتی که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند و وارد سایت شما شود، هزینه ای بابت کلیک از اعتبار شما در گوگل ادوردز کسر میشود. چون گوگل ادوردز با متریکهای فراوانی که دارد میتواند در مورد هر بخش از کمپین تبلیغاتی به شما گزارشهای بسیار ارزشمندی بدهد.
نحوه کار با گوگل ادز
این اطلاعات امکان طرح برنامه فروش خاصی را بر اساس زمان آخرین بازدید کاربران از سایت شما فراهم میکنند. احتمالا برای شما که صاحب یک سایت هستید، جی ادز میتواند ترافیک ارگانیک چشمگیری را فراهم کند. اگر صاحب وبلاگ هستین و می خواهید از این طریق کسب درآمد کنید متاسفانه کار کمی دشوار است. متخصصین سوشیال مدیا کمک میکنند تا با بهرهگیری از ظرفیتهای شبکههای اجتماعی، کسب و کار خود را به نفرات بیشتری معرفی کنید و لینک وبسایت خود را با آنها به اشتراک بگذارید. البته گاهی نیز بنا به ویژگی های کسبوکار و اهداف بازاریابی به صورت جداگانه از آنها بهره می برند. گوگل ادز بسیار سریعتر از سئو میتواند شما را به اهداف خود در بازاریابی اینترنتی برساند.
ثبت نام در گوگل ادز
سرویس گوگل ادز ویژه افرادی میباشد که دارای وب سایت میباشند یعنی در واقع تنها کسانی میتوانند از گوگل ادز در بخش موتور جستجوگر آن تبلیغات کنند که وب سایت داشته باشند و بتوانند در نتایج بالاتری قرار گیرند. در واقع تبلیغات کلیکی یا گوگل ادز (Google Adwords)،سیستمی است که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات و یا خدماتتان در موتورهای جستجوی گوگل توسعه داده است. در Google.com، تبلیغات AdWords اغلب در موقعیت های تعریف شده در سمت راست بالای صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شوند. بسیاری از سایت ها با استفاده از تولید محتوا قوی و همچنین سئو استاندارد در طول مدت زمانی نه چندان کوتاه تمام تلاش خود را می کنند که به صفحه اول گوگل برسند. ممکن است تصور شما اینگونه باشد که شما به گوگل پول پرداخت می کنید و گوگل سایت شما را در رتبه های برتر نمایش می دهد. کاربری که در گوگل کلمه ای سرچ می کند به دنبال یافتن اطلاعات درباره آن کلمه است و نمایش تبلیغات در این لحظه می تواند ترافیک هدفمندی را جذب وب سایت شما کند.
سایت اصلی گوگل ادز
گوگل در سال های بعد سعی در تکامل سرویس تبلیغاتی خود داشت. شما با تعیین بودج تبلیغات روزانه به گوگل این اجازه را می دهید روزانه چقدر از شارژ حساب شما را برای تبلیغات کسر کند. به این معنی که اگر کاربری روی آن نتایج کلیک کند، هزینه تعیین شده از تبلیغ دهنده کسر خواهد شد.نمایش آگهی ها به کاربران هیچ هزینه ای برای کسب و کار نخواهد داشت. با توجه به این مسئله شما مطمئن خواهید بود که بابت هر هزینه ای که پرداخت می کنید، مخاطبی وارد سایت شما شده است.
در حقیقت افرادی که روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند 50 درصد بیشتر احتمال دارد که خرید کنند. به این صورت شما میتوانید درآمد دلاری از طریق تبلیغات گوگل ادز داشته باشید. یکی از مزایای تبلیغات گوگل کنترل کامل و قابلیت شخصی سازی تبلیغات است. برای اینکه بتوانید تبلیغ خود را در گوگل نمایش دهید، باید لیستی از کلمات کلیدی که مد نظر دارید را انتخاب کنید. به عبارت ساده تر،گوگل ادز مشابه با سیستم مزایده بزرگ است که در آن تبلیغ کنندگان برای بهدست آوردن مکان های تبلیغاتی با هم رقابت می کنند. با آگاهی کامل از مزایا و معایب سئو به راحتی میتوانید آن را با گوگل ادز مقایسه کرده و یکی از آنها را به عنوان ابزار توسعه کسب و کار خود انتخاب نمایید. شاید بشود گفت که استفاده از تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز (قبلا به آن گوگل ادوردز نیز می گفتند) یکی از موثرترین و سودمند ترین تصمیماتی است که می توانید برای کسب و کار خود بگیرید.
درامد از گوگل ادز
اکنون زمان آن است که نحوه عملکرد تبلیغ را پیگیری کنید. اگر از این روش تبلیغاتی به درستی استفاده کنید و یا برای مدیریت حساب گوگل ادوردز خود از یک تیم حرفهای کمک بگیرید، میتوانید نتایج بسیار خوبی را از درج تبلیغ در گوگل درامد از گوگل ادز بگیرید. در حالت کلی بله – اما باید بدانید که رمز موفقیت یک کمپین گوگل ادز ، در این است که باید به درستی برنامه ریزی شده و استراتژی مناسبی برای آن طراحی شده باشد. ما فکر میکنیم گوگل ادوردز اگر به درستی استفاده شود، مفید است. به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار خاص هستید، ممکن است بخواهید فقط در شهرها یا شعاع اطراف کسب و کارتان دیده شوید. به طور مثال، وب سایت هایی که مدت زیادی از ساخته شدن آنها نمیگذرد، مدت زمان زیادی طول میکشد تا به صورت ارگانیک به نتایج اول گوگل برسند و مشتری جذب کنند.
سایت گوگل ادز
احتمالا شما هم هنگام جستجو در گوگل با چنین نتایجی روبرو شده اید که کمی از نتایج ارگانیک متفاوت هستند . در مکانهای بالاتر از فهرست ارگانیک (بدون تبلیغ) نشان داده میشوید. برای ساخت اکانت گوگل ادز بدون ایجاد کمپین در این مرحله باید گزینههایی را که به شما نمایش میدهد، نادیده بگیرید و روی عبارت آبی رنگ «Create an Account Without a Campaign» در پایین کادر سفید رنگ کلیک کنید. بنابراین برای ساخت اولین کمپین تبلیغاتی خود باید ابتدا یک اکانت اختصاصی گوگل ادوردز داشته باشید.
برخی از کلمات کلیدی بسته به میزان رقابت در آن بازار خاص، به طور قابل ملاحظهای گرانتر از برخی دیگر هستند و مهم است که پیش از ایجاد یک کمپین PPC این را بدانید. کمپین سرچ محبوب ترین نوع آن است و ترافیک وب سایت را به طور چشمگیری افزایش میدهد. امروزه با گسترش کسب و کارهای اینترنتی مدیران وبسایت ها به دنبال افزایش مشتریان و بازدیدکنندگان سایت خود می باشند که یکی از راه های آن استفاده از Google Ads می باشد. 1. در ابتدای کسب و کار خود هم می توانید از آن استفاده کنید.
این تنظیمات برای هدف قرار دادن کاربران نهایی و بهینهسازی کمپین تبلیغاتی مورد نیاز است اما برای کسانی که دانش کافی این کار را ندارند، پیشنهاد میشود که از اکانتهای مدیریت شده استفاده کنند تا نیازی به یادگیری پنل گوگل ادز نداشته باشند. همانطور که میبینید ما کلیدواژه “فروش ساز ” را در کمپین تبلیغاتیمان تعریف کردیم و گوگل نیز چند پیشنهاد مرتبط با این کلیدواژه را به ما نمایش میدهد که میتوانیم با کلیک روی هر کدام، آن گزینه را نیز به کلیدواژههایمان اضافه کنیم. بنابراین افرادی که آن کلمات کلیدی را جستجو می کنند، آماده خرید هستند. جالب است بدانید که سایت افراک به صورت تخصصی در حوزه سئو و تبلیغات دیجیتال کار می کند و بنابراین تبلیغات گزینه فرعی نیست که این سایت ارائه کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اصلی ترین درآمد گوگل از بخش تبلیغات است! حالا شاید این سوال پیش بیاید که این کار چه سودی برای شما دارد؟
چرا که کسبوکارها از تبلیغات گوگل برای پیشنهاد کلمات کلیدی با بالاترین قصد خرید استفاده میکنند. تبلیغ دهنده کلمه کلیدی خود را انتخاب کرده، پیشنهاد هزینه مورد نظر خود را اعلام میکند و بعد از اجرای تنظیمات آن را منتشر میکند. اگر قصد استفاده از گوگل ادز را دارید باید با اصطلاحات کاربردی آن آشنا باشید تا بتوانید به بهترین شکل کمپین تبلیغاتی خود در گوگل را پیادهسازی کنید. فرض کنید که شما یک فروشگاه آنلاین دارید و محصولات متنوع با دستههای مختلفی را عرضه میکنید. سپس آدرس جیمیلی که به آن دسترسی دارید انتخاب کرده و با پسوردش وارد گوگل شوید. یعنی حتی بیشترین هزینهای که شما بهازای هر کلیک میپردازید، هزینه بسیار کمی میباشد که شما باید برای آن پرداخت کنید. انتخاب کلمات کلیدی نامناسب: برای کسانی که تجربه کافی در حوزه دیجیتال ندارند و با مفهوم قصد جستجوی کاربر (Search Intent) آشنایی زیادی ندارد، احتمالا یافتن کلمات کلیدی مناسب و تحقیق کلمات کلیدی آشنایی کمی دارند و با رفتار کاربران در هنگام جستوجو در گوگل آشنایی ندارند.
هزینه تبلیغات در گوگل ادز
بنابراین بهتر است یک نفر را برای مدیریت تبلیغات خود در نظر بگیرید و یا مدیریت آن را به شرکتهای تبلیغاتی که کار مدیریت اکانت را نیز انجام میدهند، بدهید. به بیان دیگر زمانی که آن کلمه کلیدی مورد نظر توسط فردی در گوگل جستجو شود، گوگل سایت شما را در صفحه اول، به آن شخص معرفی خواهد کرد. در صفحه ای که برایتان باز می شود باید use exiting را بزنید تا شماره ای که قبلا وارد کردید برایتان باز شود. این یعنی اینکه هر کسی سایت شما را در گوگل ببیند و با کلیک مستقیم وارد سایت شما شود، گوگل از شما هزینه دریافت می کند، در غیر این صورت هزینه ای از شما دریافت نمی کند. اگر قصد خرید گوگل ادز برای سایت خود را دارید و به دنبال قیمت گوگل ادوردز هستید، به زودی یک مقاله برای خرید گوگل ادز و همچنین نحوه پرداخت هزینه Google Ads را قرار خواهیم داد که در آنجا هزینه و میزان تعرفه مشخص خواهد شد.
تبلیغات گوگل ادز چیست
به عنوان مثال،اگر شما با کلمه “دیجیتال مارکتینگ” تبلیغ کنید و پس از 10 بار جستجوی این کلمه آگهی شما نمایش داده شود و کلیکی دریافت نکنید، هزینه ای بابت تبلیغ در گوگل پرداخت نمیکنید. به طور کلی در کنار آگهی های گوگل ادز برچسب تبلیغ یا ad نمایش داده میشود. به صورت کلی به ازای هر یک نفر حدودا 2000 تومان هزینه خواهید کرد که با توجه به اینکه کاربران هدف هستند، کاملا معقول و به صرفه اقتصادی است.
آیا به دلایل بیشتری برای انتخاب این پلتفرم برای تبلیغات خود دارید؟ تبلیغات در جیمیل و سایت بلاگر هم در این بخش قرار می گیرند. گوگل ادز به تنهایی کافی نیست: این در نهایت ساختار سایت و جذابیت آن است که میتواند کاربر را متقاعد کند که از شما خریدی انجام دهد. البته معایب آن بعضا به خود ما برمیگردد و ما باید قبل از انجام هر کاری به این موارد توجه کنیم. ویدیجیتالمارکتینگ با امکاناتی که در دست دارد، بهسادگی میتواند کسبوکار شما را در عرض یک ساعت به رنک گوگل برساند. دانش این متخصصان بهسادگی میتوانند شما را در ساعات ابتدایی تبلیغات گوگل، به رنک یک گوگل برسانند.
آنها می دانند که چه می خواهند و برای رسیدن به آن آماده هستند. با استفاده از این آیتم در گوگل ادز، میتوانید تخفیف را در تبلیغاتتان نشان دهید تا مخاطب با دیدن تخفیف، ترغیب شود که به جای آگهی رقبا، روی لینک شما کلیک کند. تعرفه گوگل ادوردز بسیار مناسب است و از قیمت معقولی برخوردار است. بدین معنی که شما یک ماکزیمم قیمت برای هر کلیک تعریف می کنید. بدین معنی که تعداد زیادی از مردم برای خرید و یا دلایل دیگر به گوگل مراجعه می کنند.