در حال حاضر ابزارهای دیجیتالی متنوع و شبکههای اجتماعی آنقدر پرطرفدار شدهاند که میتوانند کمک فرآو، به کمپین شما کنند. برخی از آنها معمولاً بر اساس شکل و سازماندهی بهتر به تیم شما، یا برای بهبود توانایی برقراری ارتباط موثرتر طراحی شدهاند. به موارد مهمی که در ادامه ذکر میشود دقت کنید. این ابزارها و شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر نقش پررنگی در ساختار کمپین انتخاباتی و چگونگی پیروزی در انتخابات داشتهاند.
مشارکت رای دهندگان از طرف طیف گستردهای از آنها و با تجمعها و حضورهای عمومی، ایمیل یا ارتباطات دیجیتال و آنلاین شکل میگیرد. بنابراین این موضوع بسیار اهمیت دارد. هنگام ایجاد یک استراتژی ارتباط با رای دهندگان در نظر داشته باشید که در میزان ارتباطی که میتو،د با منابعی که در اختیار دارید داشته باشید تعادل برقرار کنید. برای مثال در روزهایی که استفاده از ارتباطات آنلاین مانند اسکایپ و یا ویدیو چت بهشدت از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته است، میتو،د کمپینها و رویدادهای زنده با هزاران نفر را به راحتی برگزار کنید.
انتخاب یک شعار انتخاباتی تاثیرگذار برای هر کمپینی مهم و ضروری است.
تجزیه و تحلیل رقبا در هر مسابقهای ضروری است. درک خوب از نقاط قوت و ضعف مخالفان شما میتواند در ایجاد پیام تبلیغات انتخاباتی، در بحث های رو در رو و در صورت ،وم تضعیف پیام تبلیغاتی آنها، برای شما یک مزیت بزرگ به حساب بیاید. هرچقدر بیشتر رقبای خود را بشناسید، در پیش رفتن کمپین انتخاباتی خود و داشتن عملکردی من، موفقتر خواهید بود. فایلی جامع از تجزیه و تحلیل رقبای خود تهیه کنید. تا جایی که در آن نسبت به سایر نامزدها در این رقابت ایستادهاید را ثبت کنید.
همانطور که گفتیم شما نیاز به پرسشنامه دارید تا متوجه شود چه تعداد رای دهنده در منطقه شما وجود دارد و چه تعداد احتمالاً رای می دهند یا چه ،، احتمالاً به رقیب شما رأی خواهند داد. داشتن پاسخ این سوالات به شما کمک میکند تا از طریق پایگاه دادههای رأی دهندگ، که جمع کردهاید کار هدف گیری را برای آنها شروع کنید. هیچ کمپینی انتظار برقراری ارتباط با همه افراد در منطقه و یا کشور خود را ندارد. در حالت ایدهآل، شما فقط با افرادی صحبت خواهید کرد که احتمالاً رأی میدهند و یا طرفداران شما هستند و یا میتوانند متقاعد شوند که به شما رأی دهند. اگر آن گروه از افراد به اندازه کافی بزرگ نیستند تا بتوانند شما را انتخاب کنند، پس باید به این فکر کنید که از این رقابت هرچه زودتر خارج شوید!
تمام استراتژیهای کمپینهای انتخاباتی باید بر مبنای هدفگذاری، برنامهریزی و انتخاب تیم اجرایی قدرتمند باشد.
قطعا مید،د برای اینکه یک کمپین انتخاباتی موفق داشته باشید، نیاز به یک استراتژی حساب شده برای دریافت پول و پرداخت هزینه تبلیغات خود دارید. هوشمندانهترین تحقیقی که میتو،د انجام دهید کپی ، کارهایی است که کمپینهای مشابه در نزدیکی شما و رقبا انجام میدهند. این اقدام به شما کمک میکند در هنگام استفاده از روشهای آزمایش شده درآمدزایی، از زیر پا گذاشتن هرگونه قانون بودجه جلوگیری کنید. رویدادهای جمع آوری کمکهای مالی، اسپانسر، هزینههای برگزاری تجمعات و تبلیغات گوناگون محلی یا آنلاین همه اینها موارد مهمی است که باید مدلسازی و بودجهبندی شوند.
به دست آوردن دادههای مربوط رأی دهندگان برای شما بسیار مهم است. اگرچه ممکن است این کار سخت باشد اما ارزشش را دارد. میتو،د با به اشتراک گذاشتن پرسشنامههایی گوناگون در شبکههای اجتماعی آغاز کنید. در سوالات این پرسشنامه از مردم بپرسید که چرا رای میدهند؟ و یا چرا رای نمیدهند؟ دلایل آنها را درخواست کنید. از آنها بخواهید توضیح دهند که چرا حزب شما انتخاب میکنند یا به آن اعتماد ندارند.
۱۲ نکتهی مهم برای موفقیت در کمپین انتخاباتی
۸. ارتباط مجازی یا حضوری با رای دهندگان داشته باشید.

در حقیقت این افراد باید با ایجاد اعتباری دوباره در حوزهی فعالیت خود، شانسشان را بار دیگر امتحان کنند. نکته مهمتر اینکه، اگر تصمیم به کاندید شدن دارند باید بنشینید و از خود بپرسند، “چرا میخواهم کاندیدا شوم؟”. نگاهی دقیق به آنچه برای برنده شدن لازم است (صلاحیتها، شرایط سیاسی کشور، معیارهای جمع آوری کمک مالی و غیره) داشته باشند و با در نظر داشتن این اطلاعات، در مورد اینکه آیا راهی واقعی برای پیروزی وجود دارد یک تصمیم منطقی بگیرند.
نکتهی پای، …
این روزها تبلیغ کنندگان سیاسی به شدت فرصتهای ظهور رسانهها را برای دستیابی و جلب رای دهندگان در نظر میگیرند. سرمایهگذاری در یک سیستم مدیریت مبارزات سیاسی خوب میتواند اقدامی من، برای هر کاندیدایی باشد. نامزدها نباید از ریسک ، و انجام فعالیتهای متفاوت در این دوران بترسند. هرچه بیشتر و زودتر بر روی برنامهریزی تبلیغات و روند اجرایی کمپین تمرکز کنمد، قطعا نتیجهی بهتری میگیرند.
یک سوال بزرگ برای هر نامزد یا کارزاری این است که “چه ،ی را برای کمپین انتخاباتی باید استخدام کرد؟” پس از آنکه بودجه مالی خود را در نظر گرفتید، باید بر اساس معیارهایی مشخص افراد و تیم تبلیغاتی و اجرایی را انتخاب کنید. ممکن است شما یک کمپین انتخاباتی برای منطقهای خاص (انتخابات شورای شهر) را اجرا کنید که به شخصی با دانش محلی و ارتباطات خوب نیاز دارد؛ یا ممکن است یک کمپین بزرگتری (انتخابات ریاست جمهوری) را در پیش بگیرید که نیاز به یک مهارت سطح بالاتر مبتنی بر حضور در رسانهها و نظرسنجی رای دهندگان دارد. سمتهای اصلی که شما به آن نیاز دارید شامل موارد زیر است:
- مدیر کمپین انتخاباتی
- مشاور کمپین انتخاباتی
- مدیر دیجیتال مارکتینگ
- مدیر حوزههای انتخاباتی
- مدیر روابط عمومی
- مدیر امور مالی
همچنین در این زمینه انتخاب صحیح شعار انتخاباتی هم اهمیت پیدا میکند. شما قرار است تا سالیان سال با این شعار در ذهن مردم تداعی شوید. در جلسات مشاوره با تیم تبلیغاتی خود باید ایدههای مختلفی برای انتخاب بهترین شعار مطرح شود. پس از انتخاب و تایید آن، در اغلب برنامهها و تبلیغات آنلاین و شهری خود از آن استفاده کنید تا با این شعار در میان مردم شناخته شوید.
۱۲. تا زم، که فرصتی برای برنده شدن دارید، انصراف ندهید.
هرچه اطلاعات بیشتری از رای دهندگان داشته باشید، مسیر صحیحتری برای تبلیغات انتخاباتی پیش روی قرار خواهد گرفت.
در مورد ایجاد نقشه راه برای پیروزی، اجرای مکرر یک استراتژی در گذشته صحیح نیست. شاید بسیاری از کاندیداها قبلا هم در این رقابت شرکت کرده و ش،ت خورده باشند و هنوز بخواند از همان مسیر قبلی رقابت کنند. آنها باید بدانند که نیاز به یک تغییر جدی در برنامههای خود دارند و نباید تا زم، که فرصتی برای پیروزی دارند ناامید شوند و از این رقابت انصراف ندهند.
نتایج بدست آمده از رأی دهنده خود را از نظر وجود تمایل به رأی دادن و سابقه رأی قبلی یا سطح حمایت از نامزدی خود بررسی کنید. اگر این موارد به اندازه کافی نبود، به جای ترغیب آنها، وقت زیادی را در تبلیغات خود صرف یادگیری در مورد رای دهندگان خود کنید و هدف را جلب رضایت آنها قرار دهید.
۶. بودجهبندی مالی را فراموش نکنید.
نکتهی مهم: دربارهی مخاطبان خود تحقیق کنید، برند شخصی خود را از نظر موقعیتهای گذشته و موقعیت فعلی مشخص کنید. یک جلسه مشاوره با تیم مبارزات انتخاباتی خود داشته باشید و در آن از اه،ی که برای برندسازی شخصی دارید و میخواهید بر روی آنها تمرکز کنید توضیح دهید.
۱۰. تیم کمپین انتخاباتی خود را گسترش دهید.
۴. از رأی دهندگان نظرسنجی کنید.